Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2018-07-09, 20:44
W mojej majster lotny wymienia co 10, a ciekły twierdzi, że wystarczy co 40.
No i zobaczymy jaka będzie niespodzianka, bo to wypadnie przy najbliższym przeglądzie LPG.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Dacia
Model: Był Logan MCV II PH II / jest Jogger
Silnik: Było 0.9 TCe LPG / jest 1.0 TCe LPG
Rocznik: 07.12.2016 / 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 46 Skąd: Warszawa/Ruda Śląska
Wysłany: 2018-08-09, 10:28
Witam
Mam problem z LPG, z rana lub po dluzszym postoju nie chce mi sie przełączyć na gaz, w zbiorniku pełno paliwa, a kontrolka mruga i piszczy że nie przełączy na gaz. Dopiero po przejechaniu paru kilometrow, kilkukrotnym wyłączeniu i odpaleniu silnika przełącza sie na gaz.
Jakies sugestie?
Szlepster,
instalacje IV generacji mają już stado różnych czujników, nie podłączysz kompa to nie zobaczysz. Jak masz brykę na gwarancji to wal do ASO (nie kojarzę, aby inne serwisy miały już dostęp do naszych kompów od LPG ale być może coś się zmieniło tylko olałem temat).
Z innej beczki- na LPG mam nalatane 130kkm (bez kilkuset km) i membrana w parowniku wciąż daje radę. W poprzedniej furze z instalką BRC wymieniałem przy 98kkm. Tu jest OK.
Marka: Dacia
Model: Był Logan MCV II PH II / jest Jogger
Silnik: Było 0.9 TCe LPG / jest 1.0 TCe LPG
Rocznik: 07.12.2016 / 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 46 Skąd: Warszawa/Ruda Śląska
Wysłany: 2018-08-09, 11:41
Piotr z. Juz raz byłem w aso z tym problemem, pan od razu wiedział o co kaman, a na koniec jak spytałem co bylo to stwierdził, ze niskiej jakosci paliwo. Niechce mi sie w to wierzyc bo albo Orlen albo BP tankuje. Od tamtego czasu rowniez zbieram rachunki. Jestrm tylko ciekaw czy aby napewno paliwo czy jest cos o czym nie chcą powiedzieć.
O cholera, dopiero teraz zauważyłem.
Ja mam 50 tankuje do 38-40 co mi starcza na przejechanie po mieście prawie 320 Km
I tak marudzę, że muszę często tankować.
To co ile trzeba tankować w autach z fabrycznym lpg.???
Witam wszystkich. Temat problemów z przełączaniem LPG był już kilkakrotnie poruszany (wadliwy albo cały elektrozawór, albo sam jego trzpień; są dwa - przedni i tylny; wg dwóch różnych ASO uzyskałem dwie różne opinie, że przyczyną moich problemów był właśnie któryś z nich). Wymieniono mi go na gwarancji, bo postraszyłem ich reklamacją do UOK. Do Renault reklamację wysłałem mailem, przez system, infolinię, pocztą i przez ASO, więc łaskawie po dwóch czyszczeniach syfu wymieniono mi, ale chyba tylko sam trzpień. Do dzisiaj (19.000 km) działa bez problemów, a przedtem czyściłem po 4000 i 8000 km.
Sugerowałem im zmniejszenie dystansu przeglądowego LPG (w ramach np. gratisu za utrudnienia). Oczywiście wyjaśnienie firmy to kuriozum logiki i jednoczesnego jej braku: wiadomo: brudny gaz w Polsce itd. w ten deseń (za co ich wyśmiałem, bo jeżdżę od kilkunastu lat na LPG i tankuję w tych samych miejscach), ale interwału przeglądów nie zmniejszą, bo instalacja LR jest doskonała i w ogóle. Szkoda gadać.
Teraz pytanie do mistrzów biznesowych: zawsze wymieniałem oba filtry lpg po max 15.000 km (około 100 za całą usługę) i mam zamiar zrobić to przy okazji pierwszego przeglądu w tym miesiącu za własne pieniądze (mam Easy Service, ale po 20.000 km to musiałbym z własnych środków). Ceny są kosmiczne, minimum 400 zł wg ASO, ale trudno: chciałem "luksusu".
Co mi radzicie: może wymienić tylko jeden z filtrów i który bardziej? Mnie wydaje się bardziej sensowne także ten fazy lotnej (czyli dla laików ten duży srebrny z dwiema końcówkami)
Witam
Mam problem z LPG, z rana lub po dluzszym postoju nie chce mi sie przełączyć na gaz, w zbiorniku pełno paliwa, a kontrolka mruga i piszczy że nie przełączy na gaz. Dopiero po przejechaniu paru kilometrow, kilkukrotnym wyłączeniu i odpaleniu silnika przełącza sie na gaz.
Jakies sugestie?
Miałem to samo i stajesz gasisz na dłuższa chwile auto bo jak za szybko to nic nie daje, jakby musiał się zresetować system
Mi to naprawili czyszcząc iglice, a później jak się powtarzało po prostu ją wymienili od tego czasu tylko raz mi się takie coś zdarzyło, ale raczej to przypadek.
Ostatnio zmieniony przez enviv 2018-08-10, 09:41, w całości zmieniany 1 raz
Filtr fazy gazowej przed wtryskiwaczami jest uniwersalny i jest z 20 zamienników w sprzedaży
ja używam
http://www.certools.pl/pr...?wlot=7&wylot=8
z wkładem wkłuwana szklanego
są to filtry o najmniejszym oporze na rynku wychodzi cos ok 20 zł za sztuke
Wymiana to maks 5 min roboty , te stosowane przed reno to szrot wkłady papierowe które potrafią się rozpadać i niszczyć wtryskiwacze.
Cytat:
To co ile trzeba tankować w autach z fabrycznym lpg.???
co 300-270 km za to lżej na portfelu zatankować za 50 zł
33 l jest netto , zbiornik ma pojemność 38l ale powoli dojrzewam do zmiany na 70-80.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-10, 12:37, w całości zmieniany 3 razy
Odnośnie nieprzełączania się na gaz pomimo pełnego zbiornika- faktycznie po kilku miesiącach użytkowania miałem taki defekt, teraz sobie przypomniałem. Podobno mieli wadliwą partię wielozaworów... Po wymianie było OK. Czytając jednak jakich informacji udzielają ASO może wcale te wadliwe jeszcze w fabryce nie zeszły a te na wymianę w ASO są już OK. Ale to z 5,5 roku temu!
Odnośnie fabrycznie montowanych zbiorników- brutto mają 42 litry czyli powinno wchodzić 33,6 litrów. W drugim roku użytkowania wymieniłem na zbiornik 78 litrów i wchodzi 65,5 litra- już można pojeździć. Fakt faktem 8 stówek to kosztowało (konieczność wykonania nowej konstrukcji pod większy zbiornik)... Ale nie ma możliwości aby nawet z dopłatą zapakowali większy zbiornik (przynajmniej w 2012 nie było takiej opcji ale nie podejrzewam, że coś się zmieniło)- i to jest słabe.
Pytanie do znawców.
Dacia Dokker LPG ( fabryczny) z 2016r.
przebieg 70 tys.
przez ponad dwa lata zawsze jak tankowałem do pełna gaz (pusty zbiornik) wchodziło od 32-33,3 max gazu.
Miesiąc temu na tej samej stacji weszło mi 38 l !!!
dwa dni temu ponownie miałem pusty bak i weszło na innej stacji 39,1L!!!!
Macie pojęcie co to może być? istalacja nieszczelna? jakim cudem przez dwa lata max 33 a teraz nawet 39??
Silnik 1.4. Wymieniłem jeden wtrysk MED zielony. Szarpie na jałowych. Da się zrobić autokalibrację lub odblokować sterownik? zawory OK, na benzynie pracuje równo.
Sterownik:
Landi Renzo LC02
Firmware: DR202042G24
Kalibracja: B90_14_09_K7JA714_Ls_02042G24_03.DAT
HD: 505001/22
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-17, 20:50
zdzir napisał/a:
istalacja nieszczelna?
Nie, tak bywa, trzeba jechać na regulację wielozaworu jak Ci to przeszkadza (mnie nie bardzo ponad 10 lat tak tankuję).
wojtek013 napisał/a:
W mojej majster lotny wymienia co 10, a ciekły twierdzi, że wystarczy co 40.
Tak twierdzą serwisanci gazu, ja po 14 latach używania LPG, jestem całkiem innego zdania.Filtr fazy ciekłej jest pierwszym na linii frontu, to on zbiera najwięcej syfu, a jest połowę mniejszy od fazy lotnej. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej wymieniać oba filtry co ok 15.000 km. Przy około 20-25 tyś km przytyka się właśnie faza ciekła, a nie lotna. Tankuję gaz przede wszystkim na Orlenie.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2018-09-17, 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Poprawka
Firmware: DR202045G24
Firmware do połączenia z PC: DR202042G24
Próbowałem flashować na LR202043G24 oraz na LR202030G24 ale skończyło się uwalonym kompem od gazu chociaż w trybie boot pokazuje SN i PN. Jeśli znajdziecie w sieci DR202045G24.hex to jest to tak naprawdę LR200100G24.hex. Nie da się wrócić do DR.
Także HD 505001/22 chyba nie da się odblokować przez flashowanie firmware :)
Wywalało błąd w Plus MAX 2010:
An error occours!
ERROR_FW_CMD_CRC
Error 108
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum