Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pb 95 czy Pb 98
Autor Wiadomość
topdrive 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Lodgy Outdoor, 500
Silnik: 1.5dCi, 1.2
Rocznik: 2017, 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 124
Skąd: Dobczyce
Wysłany: 2018-09-05, 20:15   

Belphegor napisał/a:
Ale jest technicznie przystosowany do spalania Pb 98.


Jeśli tak jest, to znaczy, że umie ustawić odpowiednio pod takie paliwo zapłon co powinno owocować wyższym momentem obrotowym przy niższej prędkości obrotowej.

Im bardziej uda się pojechać z zapłonem, tym bardziej można wygrać moment obrotowy (w uproszczeniu). Chodzi o to, że Pb98 spala się wolniej (odrobinę) i równiej, jest też bardziej odporna na samozapłon, więc trudniej o spalanie stukowe. Komputer silnika, jeśli potrafi to wykorzystać (czujnik spalania stukowego) ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu tak, aby nie dochodziło do spalania stukowego, ale ustawić zapłon jak najbliżej spalania stukowego (w uproszczeniu, tak naprawdę zmierza do tego, a jak złapie, że silnik "stuka" to mocno ucieka z zapłonem w stronę paliwa o dużo niższej liczbie oktanowej).

Tak czy siak - wedle mojej wiedzy warto lać Pb98 bo powoduje równiejszą pracę silnika, generuje trochę więcej momentu (jeśli komp to ogarnia), zostawia wnętrze silnika czystsze (strata mocy przez lata jest mniejsza przez to).

Ja swoje auta tankuję tylko Pb98 albo ON Ultimate (ze względu na bliskość stacji tankuję na BP). Dacia zrobiła na razie "tylko" 22tys km, Fiat zrobił lekko ponad 7tys km. Z Pb98 w małym silniczku 1.2 w mojej 500tce jestem bardziej niż zadowlony - adaptacja komputera jest aż słyszalna w dźwięku silnika (niższa tonacja przez kąt wyprzedzenia zapłonu).
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-09-06, 03:39   

Belphegor napisał/a:
pan_dziobak napisał/a:
1.6sce nie jest silnikiem sportowym


Ale jest technicznie przystosowany do spalania Pb 98. A do sportowych silników dobrze nadaje się paliwo o wyższej liczbie oktanów, niż 98.


To prawda i nie neguje tego. Pisalem lopatologicznie o co chodzi z oktanami w paliwie.

A to zalezy do jakich sportowych. Jesli sportowych standardowych czyli takich fabrycznych to wedle wskazan z instrukcji, jesli modzone samodzielnie to jasne ze mozna wystroic pod wysokooktanowe paliwo.
 
Żywiec 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 240
Skąd: Żywiec/wieś stołeczna
  Wysłany: 2018-09-06, 07:15   

pan_dziobak napisał/a:


1.6sce nie jest silnikiem sportowym
że jak?? że co?? że nie jest silnikiem sportowym!!! ale mnie okłamali :mrgreen: . Bardzo często zwykłe, najzwyklejsze silniki, takie seryjnie, są przerabiane (ktoś tam wiertarką rozwierci jeden czy dwa cylindry, drugi fachman młotem na kowadle będzie kuł korbowody), przemalowywane (jakiś "szpec" Hammerite'm przeciągnie po kolektorze i od razu moc wzrośnie), "czipowane" (śrubokrętem się podkręci obroty) i służą w pojazdach które jeżdżą sportowo.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne