DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
miga kontrolka od akumulatora
Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-11-12, 15:36   

Jak pali mniej więcej tak samo LPG co benzyny to może być to kwestia źle dobranej mieszanki (może być uboga). To sprawdziłbym w drugiej kolejności ale w innym zakładzie od LPG. Najpierw jednak zabawiłbym się w Macajewa (bo można to zrobić pod domem bez żadnych narzędzi) i poszukał ewentualnych zapoceń węży ręką jak silnik będzie nagrzany- czasem wycieku nie widać bo widok jest przysłonięty innym osprzętem więc może się wydawać, że wszystko jest OK. Ale jak pisałem- nie wiem, czy nie zmieniłaś swoich tras, tym samym stylu jazdy i czy z tego powodu nie zmniejszyło się spalanie (zwykle silnik pali z 15-20% więcej LPG niż benzyny). Jednakże dla spokoju sumienia sprawdziłbym to. Może to doprowadzić do wypalenia uszczelki pod głowicą i wtedy płyn może przedostawać się do cylindrów. Można to również zweryfikować badając zawartość CO2 w płynie chłodniczym (spaliny mogą się tam przedostawać jeśli będzie walnięta uszczelka). Trzeba by podpytać okoliczne warsztaty czy dysponują takim sprzętem.
Trochę straszę ale nie życzę takiego scenariusza.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-12, 17:24   

BLONDI83, kolega Piotr Z. dobrze radzi... sprawdź zawartość CO2 w układzie chłodzenia, oprócz tego sprawdź organoleptycznie miejsca połączeń i zawór odpowietrzania układu (wyżej było opisane gdzie to jest).
Oprócz tego sprawdź skład mieszanki w LPG, bo jak pisał Piotr, że może być za uboga. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-13, 19:44   

Witam auto w warsztacie, jutro odbieram ponownie nie naprawione. Twierdzę, że jednak może to być wina alternatora, ale nie mogą się do niego dostać. Jakiś inny zakład go wyjmie i włoży za 200 zł!
Czy ktoś wyciągał alternator? Czy to faktycznie takie trudne?
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-13, 20:20   

BLONDI83 napisał/a:
Czy ktoś wyciągał alternator? Czy to faktycznie takie trudne?

Nie trudne, ale wg podręcznika serwisowego dość pracochłonne: 1,5 rbg - trzeba bowiem zdjąć zderzak i odsunąć zespół chłodnicy/skraplacza klimy/wentylatora.

...Chociaż patrząc po zdjęciach oraz biorąc pod uwagę, że do samej wymiany paska akcesoriów wystarczy wymontować nadkole, to wydaje się, że demontaż alternatora powinien być możliwy także od tej strony.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-11-13, 22:02   

Witam. Zmierzyłem akumulator i po 2 h postoju mam 12,5 V i 195A (a na naklejce mam 450A) czy to normalne wyniki?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-13, 22:12   

dacia napisał/a:
Witam. Zmierzyłem akumulator i po 2 h postoju mam 12,5 V i 195A (a na naklejce mam 450A) czy to normalne wyniki?


Na naklejce jest podane raczej Ah czyli amperogodziny, napięcie masz dobre tylko jak ten prąd zmierzyłeś? :-P
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-11-13, 22:29   

miernikiem?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-11-14, 09:05   

Ale jak?
Podczas rozruchu?
Prąd zwarciowy?

Jeżeli ten pierwszy to zmierzyłeś głównie prąd jaki pobiera rozrusznik w trakcie rozruchu plus parę innych rzeczy. Ten na pewno jest inny niż prąd rozruchu jaki może "udźwignąć"/podać akumulator.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-11-14, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2018-09-06, 21:21   

Jakiś tydzień temu podczas jady incydentalnie zapiszczał sygnał i jednocześnie zapaliła się na chwilę kontrolka akumulatora. Ponieważ momentalnie zgasło, to o sprawie zapomniałem. Wczoraj kiedy wracałem z pracy i jechałem sobie stałą prędkością około 60 - 70 km/h nagle zapiszczał sygnał i zapaliła się kontrolka, potem zgasła, potem znowu się zapaliła, potem migała, potem znowu zgasła.

Samochód zostawiłem w garażu i do pracy pojechałem drugim. Dziś po pracy (auto stało 24 h) wziąłem miernik i pomierzyłem co mogłem.

Akumulator po takim czasie miał około 12,70.

Kiedy włączyłem silnik to miernik pokazywał między 14,25 a 14,40.

Kiedy włączyłem wszystkie urządzenia elektryczne na pokładzie, ani na chwilę nie spadło poniżej 14,10.

Parametry, które pomierzyłem wydają się być w porządku.

Przejrzałem paski, żaden nie wygląda aby był uszkodzony, aby spadł czy coś w tym stylu.

Mechanik poradził abym odpiął akumulator i podładował go przez całą noc porządnym prostownikiem. Tak też zrobiłem, podłączyłem akumulator pod prostownik i jutro zobaczę jak się sprawy mają.

Ktoś ma pomysł co to może być?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1956
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-09-06, 21:33   

Nie wiem na ile jest to miarodajne ale polecam aby w trakcie opisanej przez Ciebie chwilowej usterki wejść w ukryty tryb w seryjnym radiu i tam odczytać prąd ładowania akumulatora. Niestety nie pamiętam dokładnie jak się w ten tryb wchodziło albo przytrzymywało sie dłuższy czas przycisk menu albo media.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-09-07, 09:42   

Też szukałbym w kierunku problemów z ładowaniem występujących tylko w czasie świecenia kontrolki. Może być tak, że np. masz jakiś zimny lut w alternatorze i normalnie łączy, ale na wybojach podczas jazdy się rozpina, albo z innej przyczyny przestaje "na chwilę" ładować.

Jeżeli nie masz tego trybu diagnostycznego w radio, to widziałem mierniki napięcia do gniazda zapalniczki. Może warto taki kupić albo pożyczyć i pojeździć z nim wpiętym na stałe, a jak się zapali kontrolka, to wtedy sprawdzić napięcie.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-08, 13:19   

Ja bym zaczął szukanie takiej usterki od sprawdzenia klem na akumulatorze, w drugiej kolejności od połączenia masy pomiędzy silnikiem a karoserią.
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2018-09-22, 15:46   

Alternator jest pod sprężarką od klimatyzacji. Kiedy rozszczelniła się sprężarka to olej z niej ciekł m.in. na alternator. Alternator "nałapał" różnego śmiecia w postaci pyłu, kurzu etc. Alternator został wyczyszczony i już działa jak powinien.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne