Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-09-19, 16:48
laisar napisał/a:
Z jednostkowego przypadku nie da się wyciągnąć żadnych rozsądnych wniosków - i stąd pewnie właśnie prośba o więcej głosów na ten temat.
dokładnie tak, jak już pisałem wnikliwie czytałem inne posty o podobnej tematyce, a przypadek kolegi Mamerta śledzę uważnie i to raczej wada fabryczna silnika niż wina LPG jak już szanowny kolega pisał.
Mam 1,6 z LPG narazie 4800 km więc nic wielkiego nie mogę napisać, ale sprawuje się bardzo dobrze. Mam zamontowany naolejacz do gazu aby nie było problemów z zaworami.
Ja swoim 1,6 zrobiłem już 70 000, w zasadzie zero problemów. W zasadzie, bo ostatnio coś za małą temperaturę pokazuje, więc pewnie termostat padł.
Miałem porównanie z silnikiem 1,4, przed kupnem byłem na jeździe testowej jednym i drugim. Różnicy w głośności nie zauważyłem, za to elastyczność 1,6 była znacznie lepsza więc kupiłem 1,6.
Zastanawiałem się nad gazem i pewnie bym się nawet skusił, gdyby była możliwość od razu kupna z LPG, ale jak kupowałem to jeszcze w ASO nie pozwalali. A jak pojeździłem i okazało się że średnie spalanie mam około 6 l to dałem sobie spokój z gazem :)
Dodam jeszcze że wcześniej jeździłem Lanosem z LPG, przejechałem na gazie już 110 000 i żadnych problemów nie było. I nadal nie ma, Lanosem jeździ teraz żona, więc gaz wcale nie jest zły.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-20, 20:47
No to widzę że zostałem wywołany do tablicy.
Zbliża się 10.000 km z instalacją gazową, jeździ tak samo jak na benzynie.
Z samą instalacją była tylko jedna przygoda, po długiej trasie następnego dnia na pierwszym skrzyżowaniu nie spadły obroty z 1500 i nigdy więcej się to nie pojawiło.
Obroty równe, bez szarpnięć przy przełączaniu z benzyny na gaz, odwrotne automatyczne przełączenie powoduje lekkie szarpnięcie, przy ręcznym przełączeniu nie ma tego efektu.
Spalanie gazu utrzymuje się na niezmiennym poziomie w mieście 10,5 l/100, na trasie ostatnio nie sprawdzałem, w maju wyniosło ok 9 l/100.
Uszczelka pod głowicą - dla uprzedzonych jest to wina instalacji, dla serwisu nie(a pytałem chyba z pięć osób u ZDUNKA).
Drugi przeciek to prawdopodobnie nie uszczelka pod głowicą, a śruby mocujące pokrywę paska rozrządu z przelotem do kanałów olejowych ( po naprawie uszczelki użyli nie tego klajstra).
Wlew gazu ładnie zamontowany pod klapką wlewu paliwa.
To chyba tyle.
Miałem sedana 1.4MPI - 40000 km i bez problemów. Teraz MCV-ka 1.6MPI - 5800km i jak na razie bez problemów. Z tego co się orientowałem to jest stara poczciwa ośmiozaworówka bardzo wytrzymała o dużych przebiegach, a której nie znajdziesz już w innym nowym modelu Renault. Dlatego wybór padł na ten silnik. Różnica w 1.4 i 1.6: głośność bez zauważalnej różnicy, spalanie około litra więcej, ale MCV-ka jest cięższa no i jeszcze nie ma około 10000km. Do tego przebiegu sedanem też miałem problem zejść poniżej 7l/100km, a później 6 - 6,2l. Jeżeli chodzi o 16v to moim zdaniem robią mniejsze przebiegi znaczy mniej żywotne (wcześniej polonez 1.4 16v).
Ja równiez mam Lanosa przebieg prawie 190 tys na lpg jakies 100 tys i narazie OK. Według mnie wszystko zalezy od jakosci instalacji i od jakosci montazu. Jesli założy ją ktos kto ma pojecie i doswiadczenie mysle ze nie powinno byc wiekszych problemow z eksplatacja auta na tym paliwie. A pytanie mam do kolegi "marekwoj" jaką zauwazyles róznice w jedzie Lanosem a Loganem ?? I jak komfot jazdy?? co na plus a co na minus u jednego i drugiego auta??
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-09-23, 06:50
dejotgrzes napisał/a:
Według mnie wszystko zalezy od jakosci instalacji i od jakosci montazu. Jesli założy ją ktos kto ma pojecie i doswiadczenie mysle ze nie powinno byc wiekszych problemow z eksplatacja auta na tym paliwie.
W ASO w Warszawie proponują mi tylko jeden rodzaj instalacji gazowej, wysokiej klasy ale cena 4900 trochę mnie odstrasza, i to promocja . Autko już zamówiłem z tym właśnie wspaniałym silnikiem 1.6 jednakże z instalacją osobiście się wstrzymam może wymyślą inna promocję która mnie zachęci.
To, obawiam się, są niestety tzw "marzenia ściętej głowy" i nie masz co na to liczyć. Jedyne, co można by rozważyć, to kupno auta w innym mieście - np w Trójmieście cena jest dokładnie o 1kzł niższa. Oczywiście, ma to pewne wady - z powodu dość marnego podejście Renault Polska do Dacii w ogóle, a LPG zwłaszcza, wszystkie ewentualne naprawy gwarancyjne (nawet nie związane z LPG) miałyby być wykonywane w ASO dilera u którego kupiło się samochód. MSZ wydaje mi się to nieprawne i być może udało by się to przewalczyć jak dojdzie co do czego, ale pozostaje kwestia, czy faktycznie komuś się będzie chciało... (na co zresztą pewnie RP liczy :P)
Alternatywnie - można mieć nadzieję, że albo będzie się miało szczęście i gwarancja nie będzie potrzebna, albo w ogóle z niej "zrezygnować", licząc na to, że naprawy poza ASO będą na tyle tanie, by to się opłacało...
jaką zauwazyles róznice w jedzie Lanosem a Loganem ?? I jak komfot jazdy?? co na plus a co na minus u jednego i drugiego auta??
Lanos tak "na oko" wydaje się być samochodem lepszej klasy, ma lepsze plastiki
Również wyciszenie silnika w Lanosie jest lepsze (wersja 1,5 100 koników) ale to koniec przewagi Lanosa. Przy prędkości powyżej 90-100 km/h pomimo gorzej wyciszonego silnika w Loganie jest ciszej, w Lanosie słychać zdecydowanie bardziej szum powietrza.
Komfort jazdy też jest lepszy w Loganie, również przyspieszenie i elastyczność pomimo mniejszej mocy silnika jest lepsza w Loganie. Ogólnie lepiej jeździ mi się Loganem o ilości miejsca nie wspominając
Tym niemniej porównuję 3 letniego Logana z 9 letnim Lanosem, gdyby samochody były w tym samym wieku to być może nie było by przewagi Logana.
Pozdrawiam Marek.
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2008-09-23, 18:36, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam 1,5 8v 86 km wiec silnik demonem nie jest natomiast radzi sobie i to calkiem calkiem. Obawiam sie silnika 1,4 75 km ze bedzie slaby a ja lubie depnac. Nie mowie o max predkosci ale o elastycznosci i przyspieszeniu. lanos juz ma 10 lat i niedlugo 200 tys km. Plastiki w nim skrzypia trzeszcza wiec juz czas po malu na zmiane. Dzieki za sugestie,
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-23, 18:42
laisar napisał/a:
a LPG zwłaszcza, wszystkie ewentualne naprawy gwarancyjne (nawet nie związane z LPG) miałyby być wykonywane w ASO dilera u którego kupiło się samochód.
A tu Cię mile zaskoczę, ostatnio się dowiedziałem że na instalację gazową wyraża zgodę CENTRALA RP i wszystkie naprawy nie związane z instalacją gazową są obsługiwane przez wszystkie ASO (łacznie z uszczelką pod głowicą). Pozostaje tylko kwestia przeglądów i napraw samej instalacji gazowej, bo te akurat trzeba robić w warsztacie w którym została założona. Chociaż są wyjątki z naprawą doraźną w innym warsztacie.
dejotgrzes, bierz 1,6. Ja wprawdzie jeżdżę spokojnie, ale wolałem dopłacić 2 tyś do silnika 1,6. Szczególnie przy wyprzedzaniu tirów na naszych drogach te kilkanaście koników więcej się przydaje. Nie chciało mi się szukać aktualnych cenników, ale pewnie teraz jest podobna różnica w cenie.
Inna sprawa, że w kwestii osiągów Lanos 86 km z gazem 2 generacji (bo chyba nie masz wtrysku w Lanosie) będzie prawdopodobnie porównywalny z Loganem 75 km i wtryskiem gazu.
No proszę, czyli coś jednak drgnęło, gratuluję CENTRALI RP rozsądku. Zwłaszcza, że bardzo mnie to cieszy osobiście...
A dali Ci to na piśmie? d;
Naprawy samej instalacji to w sumie sprawa oczywista - ASO ich nie zakładają, to się i na nich nie znają. Pozostaje po prostu wybrać firmę posiadającej jakąś sieć zakładów.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-23, 20:13
gigi303 napisał/a:
czyli mam rozumieć że instalację gazową mogę założyć poza ASO?
ASO nie zakłada instalacji, a tylko stara się o zgodę od centrali i dokonuje wpisu do centralnego kompa i papierów oraz wyznacza warsztat w którym zakłada się instalację.
Nie jest jednak tak pięknie, centrala nie wyznacza warsztatów zakładających instalację i nie jest to nigdy jedna i ta sama instalacja (temat już gdzieś był omawiany). Warsztaty są wybierane przez poszczególnych dilerów/ASO.
Jednym słowem nie ma zbytniego wyboru co do instalacji gazowej.
Jedno co mogę poradzić Warszawiakom to znaleźć dilera na "ścianie wschodniej" np. Siedlce i tam założyć instalację, bo do Gdańska jest dosyć spory kawałek w razie jakiś kłopotów.
marekwoj , tak wlasnie sobie myslalem ze nie moge porownywac auta ktore ma 200 tys przebiegu z autem fabrycznie nowym. Natomiast jezdzilem kuzyna Megane 1,4 75 km wiec wydaje mi sie ze silnik jest ten sam w Dacii lub bardzo podobny. Miedzy lanosem a megane 1,4 jest róznica olbrzymia. Megane w porownaniu do Lanosa jest mułem jakich mało. Dlatego troche sie obawiam tego silnika. ALe silnik ten tez juz ma grubo ponad 200 tys i moze dlatego tak chodzi.Bo ja na moje 1,5 nie narzekam jesli chodzi o osiagi
dejotgrzes, tak naprawdę zamiast prowadzić rozważania teoretyczne najlepiej po prostu przetestować, w czasie jazdy próbnej albo na jakimś spotkaniu klubowym.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-09-24, 18:23
wracając do tematu gazu instalacja która jest proponowana w Warszawie czyli Landi Renzo kosztuje 4900zł, ta sama instalacja w Łodzi kosztuje 3200zł. Jest to różnica warta drogi z tym że jak z gwarancją na auto..... Bo na przeglądy gwarancyjne instalacji gazowej można jeździć do łodzi ale szkoda stracić gwarancję na daćkę.
Czy jeśli założę ją w łodzi czy ASO w warszawie będzie reflektować gwarancję na autko?
=jezdzilem kuzyna Megane 1,4 75 km wiec wydaje mi sie ze silnik jest ten sam w Dacii lub bardzo podobny. Miedzy lanosem a megane 1,4 jest róznica olbrzymia. Megane w porownaniu do Lanosa jest mułem jakich mało.
Silnik jest bardzo podobny, może wręcz identyczny ale zapominasz o jednym szczególe :) Logan jest wprawdzie duży, ale jest dosyć lekki. Prawdopodobnie Megane jest ze 200kg cięższe, więc słabo przyspiesza. Najprościej iść na jazdę próbną i zobaczyć jak się sprawuje.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-09-25, 06:57
laisar napisał/a:
Tak - ale oprócz gwarancji na instalację LPG. Ona jest realizowana przez zakład montujący / w zakładach mających autoryzację producenta instalacji.
No tak wiem, już się dowiadywałem że gwarancje na instalację LPG mam tylko w zakładzie gdzie mi ją zamontują w tym wypadku akurat w trzech miejscach w łodzi.
Ale poszukam może jeszcze czegoś w warszawie znalazłem wykaz sieci homologacyjnych link Landi Renzo które mają wymagane certyfikaty itp, z tym że nie wiem czy ASO wrazi zgodę na montaż w takim warsztacie. Niektóre warsztaty maja tą instalacje teraz w promocji i można zakupić ją już za 3tys. oczywiście do tego trzeba doliczyć różne dopłaty ale i tak warto.
Wole zaoszczędzić na tej samej instalacji i wziąć sobie lepszy pakiet ubezpieczenia
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-25, 07:12
gigi303 napisał/a:
Ale poszukam może jeszcze czegoś w warszawie znalazłem wykaz sieci homologacyjnych link Landi Renzo które mają wymagane certyfikaty itp, z tym że nie wiem czy ASO wrazi zgodę na montaż w takim warsztacie.
ASO wyznacza warsztat montujący instalację, więc trzeba to zrobić przez ASO. W Trójmieście nie jest to instalacja LANDI RENZO a BRC. Więc w twoim wypadku musisz zadzwonić do dilera DACII w Łodzi i zapytać się który warsztat montuje LPG i ile to kosztuje. Stempik już sprawdzał w Łodzi cenę: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=921
Ależ nic nie stoi na przeszkodzi, żeby kupiwszy auto w jednym salonie (np w Łodzi) pojechać do innego miast celem montażu LPG - tyle że trzeba to uzgodnić z Renault Polska, poprzez ASO właśnie.
W przywołanym wątku Sopot i Warszawa to właśnie ceny oficjalne, ale nie wiem jak z Łodzią.
A np Czakram zainstalowanie BRC bezpośrednio u siebie wycenił w Warszawie na 2900zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum