To było pytanie retoryczne . Do pomiaru spalania oprócz danych o ilości paliwa z wtryskiwaczy trzeba jeszcze znać czas ( do np. l/h ) lub drogę ( do l/100km czy km/l). A na pomiar drogi niewątpliwie wpływa średnica kół.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-22, 00:26
Kupiłem opony wielosezonowe: Goodyear Vector 4seasons SUV G2 215/65 r16.
Moja opinia po przejechaniu kilkuset kilometrów w zimie:
1) Opony trochę "grają" przy niewielkich prędkościach (30-80 km/h). Podawane decybele dotyczą hałasu na zewnątrz (chyba przy 80 km/h) dając zapewne satysfakcję ekologom oraz mieszkańcom w pobliżu jezdni, kosztem kierowców, którzy je kupili Chociaż na autostradzie wewnątrz jest jakby ciszej. Może wspomniane "granie" jest uwydatnione przez mniejszy szum na wyższych częstotliwościach. Nie mierzyłem.
2) Przy gwałtownym ruszaniu na mokrym asfalcie nie widzę różnicy w stosunku do fabrycznych Continentali mimo literki "B".
3) Radzenie sobie na śniegu i lodzie: np. ruszanie pod górę, itp. - znakomite.
4) Utrzymywanie toru jazdy na autostradzie, podatność na wiatr, zachowanie się na łukach - bardzo dobre.
Głównym powodem zmiany opon był punkt 3 (podobno są zrobione na bazie zimówki).
Bieżnik ma wyraźne, poprzeczne bruzdy, dość szerokie. Czy dadzą więcej przyczepności na trawie i w błocie - okaże się po zimie.
Podobnie z hałasem i przyczepnością w wysokich temperaturach - dam znać.
Hmm. Jeżdżę naprawdę dużo. Często po 20 000 km miesięcznie. Z oponami poniżej Kleber/Fulda/Falken nie schodzę. Mój styl jazdy to średnie 17 litrów pb w silniku V6, czyli nie oszczędzam i chcę wszędzie zdążyć :)
w 2016 założyłem do jednego ze swoich aut Renault Laguna III 180/420 opony Michelin CrossClimate 225/45/17. Już pierwszego dnia na nowych oponach poczułem dyskomfort wchodzenia w puste rondo o 3 pasach szerokości. Prędkość ok 70, świeży śnieg ok 7cm. Dobre zimówki zawsze mnie trzymały w pasie. Tu pierwszy ruch kierownicą i gdyby nie odjęcie gazu- poszedłbym na inny pas przodem. Później jako tako. Po przejechaniu tym autem ok 10 tyś km skończyła się zima. Przejechałem lato (rewelacja w deszczu) i po następnych 15tyś km ruszyłem w zimę. Po pierwszych opadach śniegu wrzuciłem nowe zimówki, a te zostawiłem jako letnie
Sąsiad na CRV też to zamontował na zimę 16/17. Gość naprawdę mało jeździ, a w tym sezonie już ma zimówki :) Także ja wielosezonowych nie polecam
_________________ Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
Po 10 tyś km w 3 miesiące, w niemal skrajnych warunkach + 20 stopni w słońcu na autostradzie po -18 na oblodzonych wiejskich i górskich dróżkach.
Na pewno nie jest to opona typowo zimowa. Czuć czasami braki w trakcji. Mimo to spokojnie da się pewnie i bezpiecznie dojechać w warunkach zimowych pod stok czy pensjonat.
Brak uwag do zachowania na suchym czy w deszczu przy 130 km/h
Przy moim sposobie użytkowania auta gdzie mam do czynienia z bardzo różnymi warunkami na drodze (np. Niemiecka autostrada +12 stopni i słońce gdzie po kilku godzinach pod Poznaniem -3 i śnieg na autostradzie) uważam za bardzo dobry kompromis. Ciekawe jak będzie ze zużyciem opon - puki co brak zauważalnych śladów użytkowania.
W grudniu założyłem Michelin CrossClimate+ 215/65 R16 102 V XL
Wcześniej jeździłem na fabrycznych Continentalach (55 tys. i gdyby nie zima gdzie przyda się głębszy bieżnik to jeszcze z 10 tys. by pociągnęły).
Na razie przejechane ponad 5 tys. km, parę wyjazdów po drogach utrzymanych na biało. Na Słowacji na białych drogach spokojnie można jechać 100 km/h i nie ma problemów.
Opony świetnie sprawdzają się na mokrym asfalcie (dużo lepiej niż Continentale). Na autostradzie w deszczu można dużo spokojniej jechać z większą prędkością. Na Continentalach zdarzało się że pojedyncze koła wpadały w aqua planning.
Śniegu trzymaja się ładnie. Tam gdzie w górach wszystkie auta kreciły kołami ja nie zaobserwowałem żadnej utraty przyczepności.
Ale mimo wszystko nie czuję się pewnie przy zjazdach, bo przy podjazdach napęd 4x4 daje sporo frajdy ;)
Proszę o radę użytkowników wielosezonówek jak sprawują się u was?
Chodzi mi o nokiany weatherproof, interesuje mnie wersja suv lub kleber citylander bądź BFgoodrich urbanterrain T/A
Co do nokianów, to mam problem jak jest z ich jakością ponieważ pochodzą z Rosji.
No i naczytałem się o nich, że na testy fabryka dawała inne opony niż do handlu, że trudne są w wyważeniu, potrzeba wyważarek z rolkami, a w eksploatacji po jakimś czasie się rozwarstwiają.
Klebery to dla mnie nowość, tak samo goodrichy nigdy ich nie miałem.
Zastanawiam się też, ale nie wiem czy mogą być założone w dusterze, vredesteiny quatrac 5, ale obawiam się aquaplaningu.
Podczas wyważania pierwszej opony 3x obracano ją na feldze.
W końcu zdjęli i założyli na drugą felgę i bezproblemowo dało się wyważyć.
Pozostałe 3 sztuki poszły już bezproblemowo.
Ale ciśnienie mi podniosło.
Musimy pamiętać, że jest to opona o większej średnicy i wyższym profilu niż popularne rozmiary aut np. kompaktowych.
Ten sam błąd w odlewaniu opony skutkuje większymi siłami odśrodkowymi, więc nie ma co się dziwić, że czasami trzeba im poświęcić więcej precyzji przy wyważaniu.
Do 130km/h nie zauważyłem żadnego bicia, szybciej nie jechałem.
Póki co jestem zadowolony.
Nie są głośniejsze od letnich, nie piszczą na rondach przy temp. 30st.C.
I tutaj moja wiedza się kończy - zrobiłem zaledwie 3000km, tylko latem, nigdy w deszczu.
Podepnę się pod temat. Przymierzam się do kupna opon zimowych i felg stalowych na zimę.
Jaki rozmiar felgi stalowej 16 mam szukać ??? Czy taki rozmiar będzie pasował do Dustera II - Felga Stalowa 6.5Jx16 5x114.3 ET50 ML66 -
Mam 2 taksówki z nokianami weatherproof - więc jakies pojęcie o tym jak się jeździ jest.
Generalnie po 40tyś tylnia oś wygląda jak nowa, przednia powoli myśli o tym by przed zimą ją zmienić. Latem problemu nie ma, zimą też - w śniegu robią, w błocie robią, w wodzie robią, na lodzie nie. Bo kolców nie mają. Generalnie wlatuje w ciągu miesiąca-dwóch kolejna taryfa z salonu więc oponki lądują znowu nokiany. Z przekonania. Lepsze niż dębice navigator, a z drugiej strony 2,5 stówki za gumę to nie jest tragicznie.
Wysłany: 2018-09-22, 11:48 Opony całoroczne do Sandero Stepway
W przyszłym tygodniu odbieram Sandero Stepway i chcę wyjechać z salonu na oponach całorocznych. Od lat takich używam. Przebieg, to kilka tys. rocznie głównie miasto (często kostka, bruk, przejazdy przez szyny tramwajowe, nierówne ulice starego miasta) Klimat mamy aktualnie niemal tropikalny, gorące lata z deszczami często i mokre zimy. W poprzednim aucie były Barum: dobra przyczepność, ale twarde hałaśliwe na bruku i podatne na uszkodzenia w mieście. Kolejne Navigatory z fatalną przyczepnością w czasie upałów i opadów deszczu, ale ciche na bruku.
Rozważam zakup
Nokian WeatherProof 205/55 R16 91 H
https://www.oponeo.pl/dan...205-55-r16-91-h
Fulda multicontro rozważałem, ale śniegu mamy ostatnio mało. Powtarzają się też (subiektywne) opinie, ze są głośne powyżej 80 km?/godz. Głośność w realnych warunkach każdy ocenia indywidualnie, więc opinie mogą być mylące. No i cena mało konkurencyjna w stosunku do wymienionych Nokian.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1962 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-09-23, 07:55
Kiedyś używałem wielosezonowych Debic Navigatorów i faktycznie oponki są słabe szczególnie na mokrej nawierzchni. Swego czasu miałem kupić wielosezonowe opony Goodyear vector 4 season, czytałem o nich wiele artykułów, testów oraz opinii użytkowników na różnych forach. Zbierały same pozytywne opinie, w testach w lato wypadały jak dobrej klasy opona letnia premium a w zimę wypadały jako bardzo dobrej jakości opona zimowa.
@duduś "Goodyear" firma znana od lat. No cóż ja również latek już sporo mam. Był trabant, Warszawa, maluchy, Zastawa 1100, Lada, Skoda Favorit, Felicia... stare nawyki pozostały, więc uparłem się na całoroczne. Kiedyś pojawienie się radialek było rewolucją. Jak na razie mam w głowie Nokiany chociaż do niedawna nie miałem pojęcia o istnieniu tej firmy. Chcę kupić dobre opony, a wybrać trudno przy dużej ofercie na rynku. Dlatego liczę na opinie... te w sklepach nie zawsze są wiarygodne. U mnie trasa najczęściej do 150 km i jazda po miejskich ulicach często pełnych wertepów, kostki brukowej, przejazdów przez szyny.
Na tych oponach jeżdżę od roku - 20 tys. km - beż żadnych zastrzeżeń.
Bardzo dobre, jeśli nie lepsze, są Michelin CrossClimate https://www.oponeo.pl/dan...-91-h#212153084 - już dwa lata w Peugeocie 207, ale raptem 12 tys. km - beż żadnych zastrzeżeń.
Dzięki MM za info. Te podane przez Ciebie mają w opisie mniejszą "hałaśliwość". Niestety cenę wyższą. Nadal coś mnie do Nokian ciągnie... Finowie mają ostre zimy, a u nas raczej w tym czasie opadów deszczu sporo i błoto często. W ASO sugerowali Matadory, ale nie mam przekonania. Jutro muszę już zamówić gumy. Decyzja będzie pewnie w ostatniej chwili.
Jak na razie mam w głowie Nokiany chociaż do niedawna nie miałem pojęcia o istnieniu tej firmy
Ja obecnie używam całorocznych Nokianów i bardzo je sobie chwalę. W różnych testach wypadały podobnie lub lepiej od Continentali jeśli chodzi o właściwości jezdne i drogę hamowania, a dużo lepiej od nich, jeśli chodzi o szybkość zużycia. Guma zastosowana w Conti ma dobre właściwości hamujące w różnych warunkach, ale kosztem szybszego zużycia opon. Po roku używania (ok 14.000km) stopień zużycia moich Nokianów jest poniżej 15%. Zazwyczaj jeżdżę bardzo zachowawczo, przewidując sytuację na drodze i unikając ostrego hamowania, ale zdarza mi się jeździć w górach po kiepskich drogach, więc miałem okazję trochę je poprzycierać.
Subiektywnie po przejściu z letnich Bridgestone na całoroczne Nokiany (identyczny rozmiar) te drugie wydały mi się miększe - wymagające trochę silniejszego wciśnięcia pedału hamulca, żeby zdecydowanie zahamować (przy zwykłym przyhamowaniu nie czułem różnicy). Nie miałem okazji testować ich w sytuacji awaryjnego hamowania w ekstremalnych okolicznościach (śnieg / ulewa).
Dzięki macminer, a jak oceniasz głośność tych opon? W zasadzie jestem już zdecydowany na Nokiany. Sporo czasu się zastanawiałem, ale to zakup na dłuższy czas w końcu.
Jeśli chodzi o głośność, Nokiany nie odbiegają od przeciętnej. Jedyne, co zauważyłem, to nieco większa głośność (a raczej inny rodzaj hałasu) przy nawierzchniach betonowych - natomiast po wjechaniu na klasyczny asfalt dźwięk opon jest dla mojego ucha "przezroczysty".
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-10-24, 12:37 Test opon całorocznych 2018
Test opon całorocznych – 2018r. Uniwersalne w końcu dobre.
W teście uczestniczyło 27 opon całorocznych w rozmiarze 195/65 R15. Pierwsza kwalifikacja polegała na teście hamowania na mokrej i suchej drodze. Do dalszych testów wybrano 10 opon, które najlepiej wypadły w pierwszej w/w kwalifikacji. Poniżej końcowa ocena testowanych opon, wg kolejności zajętego miejsca.
1. Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 / Zalety: dobra opona do wszechstronnych zastosowań, świetne właściwości jezdne i dobry stosunek ceny do prognozowanej trwałości, wysoka precyzja i dynamiczne prowadzenie na mokrej oraz ośnieżonej drodze, odporność na aquaplaning, wysoki komfort, wysoka prognozowana trwałość. Wada: wysoka cena zakupu.
2. Continental AllSeasonContact / Zalety: wzorcowe właściwości jezdne na śniegu i mokrej nawierzchni, dynamiczne prowadzenie na mokrym, wysoka odporność na aquaplaning, dość wysoka prognozowana trwałość. Wada: przeciętne prowadzenie (handling) na suchym asfalcie.
3. Nokian Weatherproof / Zalety: najlepsza zimówka spośród testowanych opon – na śniegu Nokian nie ma sobie równych, bardzo wysoka odporność na aquaplaning, niskie opory toczenia. Wady: taka sobie przyczepność na mokrej nawierzchni, ograniczona prognozowana trwałość.
4. Michelin CrossClimate+ / Zalety: bardzo wysoka prognozowana trwałość, bezpieczne prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni, znakomita relacja ceny zakupu do trwałości. Wady: przeciętna odporność na aquaplaning na łuku, średnie prowadzenie boczne na ośnieżonej drodze.
5. Hankook Kinergy 4S2 / Zalety: nowy model opony, wyróżniający się stabilnym prowadzeniem na mokrej i suchej nawierzchni, wysoka precyzja prowadzenia i dobra informacja zwrotna, odporność na aquaplaning, wysoki komfort. Wady: przeciętne prowadzenie boczne na śniegu, ograniczona prognozowana trwałość.
6. Falken EuroAll Season AS210 / Zalety: świetne parametry na śniegu – dobra trakcja i dynamiczne właściwości jezdne, wysoka odporność na aquaplaning, przyjemny komfort, wysoka prognozowana trwałość. Wady: ograniczona przyczepność na mokrym, opóźniona reakcja na ruchy kierownicą i podsterowność na mokrej drodze, podwyższony poziom hałasu.
7. Vredestein Quatrac 5 / Zalety: opona wielosezonowa o wyważonej charakterystyce, pewne prowadzenie na każdym rodzaju nawierzchni, dobra informacja zwrotna podczas szybkiej jazdy na mokrej drodze, niski poziom hałasu. Wady: obniżona odporność na aquaplaning, opóźniona reakcja na ruchy kierownicą podczas jazdy na suchym.
8. Nexen N’blue 4 Season / Zalety: krótka droga hamowania i stabilne prowadzenie boczne na śniegu, niski poziom hałasu, dobry stosunek cena/trwałość. Wady: ograniczone parametry na mokrym i podwyższona podatność na aquaplaning, przeciętne prowadzenie boczne i podatność do podsterowności na mokrym i suchym, wyraźnie podniesione opory toczenia.
9. Pirelli Cinturato All Season Plus / Zalety: dobra trakcja i prowadzenie boczne na śniegu i lodzie, wyważone właściwości jezdne na suchym, szybka reakcja na ruchy kierownicą. Wady: przeciętna odporność na aquaplaning, wydłużona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, podwyższone opory toczenia, wyraźnie obniżona trwałość.
10. Bridgestone Weather Control A005 / Zalety: dynamiczne właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni, bardzo krótkie drogi hamowania podczas jazdy na suchym i mokrym. Wady: przeciętne zdolności zimowe, słabe prowadzenie boczne, podsterowność i wydłużone drogi hamowania na śniegu, podwyższona głośność.
Opona całoroczna: bardziej letnia czy zimowa?
Opony całoroczne są już na pewno bardziej uniwersalne niż kiedyś, ale mimo to, kupując taki model, trzeba zazwyczaj pójść na jakiś kompromis. Z naszego testu dobitnie wynika, że są opony lepiej radzące sobie na śniegu – wyniki lepsze nawet od referencyjnej opony zimowej – jak i te, które zdecydowanie wola suchą nawierzchnię, a na śniegu wypadają słabo. Podczas wyboru opony całorocznej musicie więc kierować się głównie tym, w jakich warunkach przyjdzie wam najczęściej jeździć – jeżeli samochód ma zawieźć w czasie ferii rodzinę na stok, to logicznym rozwiązaniem będzie opona o właściwościach zimowych. Gdy z kolei jeździcie głównie po suchej nawierzchni, a kontakt waszego samochodu z zimą ogranicza się do w miarę szybko odśnieżanych dróg miejskich, możecie spokojnie postawić na ogumienie o bardziej letniej charakterystyce. Wybór musi być naprawdę sumiennie przemyślany.
Naszym zdaniem
Opony całoroczne to kompromis, ale już całkiem rozsądny. Wybierając ogumienie tego typu, masz spokój z sezonową wymianą i staniem w kolejkach, ale musisz pamiętać o tym, że pod pewnymi względami opona wielosezonowa nie prześcignie ani topowej zimówki, ani opony letniej. Z tego powodu gumy całoroczne polecamy głównie tym, którzy jeżdżą stosunkowo spokojnie i (lub) nie mają przesadnie mocnego samochodu. Uwaga: model modelowi nierówny – wśród uniwersalnych opon mamy typy wyraźnie zimowe i te, które wolą lato.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum