Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 08:41 Różnica w spalaniu Duster II 1.6 Sce 2x4 a 4x4
Witam wszystkich,
zacznę od tego, że w sierpniu zamówiłem wersję 2x4 w benzynie,
ale skoro termin mam listopadowy to mam jeszcze trochę czasu na zmianę decyzji w kwestii silnika.
Ogólnie to celowałem w oszczędność, czyli LPG, ale na dzień dzisiejszy wciąż nic nie wiadomo.
I tu rodzi się pytanie jaka jest różnica w spalaniu w napędzie na 2 i 4 koła?
Albo inaczej, jak kształtują się obroty na różnych biegach, bo w 4x4 jest ich 6.
Czy ten 6 bieg jest tak jakby dodatkowy, czy też przełożenie wszystkich biegów jest równomiernie rozłożone?
Połowę tras zrobię na autostradach i drogach szybkiego ruchu, więc będę jeździł na wysokich obrotach, a z góry uprzedzam, że diesla nie chcę.
Ostatnio zmieniony przez Tutiszelest 2018-09-28, 08:46, w całości zmieniany 2 razy
A w ogóle potrzebujesz auta do jazdy w teren? Bo to jest główne założenie Dustera. Jest oczywiście ładny i szpanerski, ale przede wszystkim praktyczny.
U mnie te trzy cechy miały mniej więcej równy udział w decyzji o zakupie. Dwie pierwsze to trochę za mało.
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 09:07
Zapalonym offroadowcem to nie jestem,
aczkolwiek mam takie stałe trasy po drogach 'tragicznych',
w góry też zdarza mi się uderzyć lub na wycieczkę po krajach o drogach słabszych niż polskie.
Także uznajmy, że się przyda, ale główne pytanie pozostaje.
Czy na pewno dobrze przemyślałeś Swój wybór?
DD nie za bardzo nadaje się na jazdy autostradowe z szybkościami 140 km/h bo będzie Ci palił jak smok , w szczególności z silnikiem 1,6 . A rozpędzanie może dla Ciebie wydawać się wiecznością. Zajrzyj do salonu i poproś o jazdę próbną z możliwością rozpędzenia się do 140 km/h z silnikiem wolnossącym i Tce. Zobaczysz różnice.
Rozważ silnik Tce bo w nim na autostradzie osiągniesz niższe spalanie.
Wersja 4x4 która ma skrzynię 6b ale bieg pierwszy to taki wyłącznie terenowy . Na asfalcie ruszasz nim zawsze z 2-ki.
W katalogu masz podane prędkości na poszczególnych biegach przy obrotach silnika 1000.
Możesz sobie policzyć jakie będą obroty ( za tym idzie hałas i spalanie).
Czy 50 % pozostałych jazd to teren czy też asfalt ?
Ile tego terenu - bo 4x4 jest idealny w teren a nie na A i S.
Różnica w spalaniu 4x2 i 4x4 to jest większe w tym drugim o około litr na 100km większe. A przy oponach AT nawet 1,5 do 2 przy większych prędkościach.
Niestety coś za coś i trzeba mieć tego świadomość aby potem nie narzekać na spalanie.
Ogólnie do 120 można przyjąć, że jest znośnie, potem robi się wir w baku.
DD nie za bardzo nadaje się na jazdy autostradowe z szybkościami 140 km/h bo będzie Ci palił jak smok , w szczególności z silnikiem 1,6 . A rozpędzanie może dla Ciebie wydawać się wiecznością. Zajrzyj do salonu i poproś o jazdę próbną z możliwością rozpędzenia się do 140 km/h z silnikiem wolnossącym
Właśnie dlatego poprosiłem w salonie o jazdę próbną 1.6 SCe na autostradzie i na moje subiektywne przekonanie nie jest aż takim mułem, jak się wydaje. Demonem przyspieszania na pewno nie jest, ale nie będę się bał wyprzedzać TIRa. Teraz mam volkswagenowskie 1.6 MPI + LPG i jadąc autostradą wyprzedzam większość samochodów - zapewne większość kierowców zdaje sobie sprawę, że jazda powyżej 120 to duże obciążenie dla portfela, chyba że się jeździ na gazie. Czekam na wersję 1.6 SCe + LPG.
1.2 lub 1.3 TCe biorę pod uwagę, ale w moim przypadku większość jazdy to krótkie trasy, więc raz na miesiąc przeboleję ewentualne większe spalanie na autostradzie.
Jak to się mówi - co zaoszczędzisz przy dystrybutorze, oddasz potem mechanikowi. SCe to sprawdzona i niewysilona konstrukcja. Owszem, trzeba pamiętać o konieczności regulacji zaworów co 60-90 tys. km, co trochę uszczupli porftel (zawory na szklankach, bez hydrauliki). Poza tym jednak powinna być bezproblemowa w porównaniu z większością obecnie dostępnych silników.
Wcześniej rozważałem też kupienie Jeepa Renegade z silnikiem 1.6 e-torq (pojedyncze sztuki jeszcze da się znaleźć u dealerów) i późniejsze zagazowanie, ale ma zdecydowanie za mały bagażnik.
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 11:37
jas_pik napisał/a:
A rozpędzanie może dla Ciebie wydawać się wiecznością.
tu bym się nie martwił, do niedawna jeździłem 15 letnią astrą, więc nawet nieznaczna zmiana na lepsze będzie dla mnie przyjemna:)
jas_pik napisał/a:
jazdy autostradowe z szybkościami 140 km/h bo będzie Ci palił jak smok
no i o to się rozchodzi, bo jak miałbym lpg to nawet bym nie liczył litrów (teraz też nie liczę:),
ale znów nasuwa się pytanie o 6 bieg, nie zaszkodzi a na pewno pomoże,
gdybyś sprawdził katalog wiedział byś że skrzynia dustera 4x4 jest krótsza
czyli ma większe obroty przy tej samej prędkości
co do spalania mój pali 13 przy 140 spodziewaj się podobnego wyniku
reszta tu
http://www.daciaklub.pl/f...8d07f65aee32a8d
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-09-28, 12:21, w całości zmieniany 1 raz
Przecież CI napisałem że w 6 biegowym jedynka to bieg terenowy, ruszasz z dwójki , czyli tak jakbyś miał skrzynię 5-cio biegową . A jakie prędkości przy jakich obrotach policz sobie z katalogu gdzie masz podane szybkości na poszczególnych biegach dla obrotów silnika równych 1000/ obr/min.
Jak dokładnie przeanalizujesz przełożenia to zobaczysz że w 5-ce przełożenia są jakby lepsze ni zw 6-tce na biegach autostradowych
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-28, 13:30 Re: Różnica w spalaniu Duster II 1.6 Sce 2x4 a 4x4
Tutiszelest napisał/a:
jaka jest różnica w spalaniu w napędzie na 2 i 4 koła?
-z praktyki 1 do 1,5 l/100 km
-bieg nr 1 powinien być nazwany 1/2
-skrzynia 5 biegowa w 2x4 ma dłuższe przełożenia, w efekcie czego na 5 biegu przy np prędkości 120 km/h - która to prędkość jest rozsądną granicą komfortu akustycznego i ekonomicznego - w ośce masz nieco niższe obroty niż w 4x4 na 6 biegu przy identycznej prędkości, starty z równej, twardej nawierzchni w 4x4 można zaczynać od biegu 2. Jedynka przydaje się w trudnych warunkach (zaspy, błoto,piach, ruszanie przy holowaniu ciężkiej przyczepy, pod stromą górkę itd) a skrzynia w tym modelu wymaga dość częstego machania dźwigną biegów (które wchodzą jednak na tyle dobrze, że nie jest to udręką). Jeśli ci to nie przeszkadza - bierz 4x4. Będziesz coraz częściej skracał sobie drogę Pytanie - co czego ci auto terenowe jest bezzasadne - Duster to NIE jest auto terenowe. Jazda w trybie automatycznym nie zwiększa spalania a nawet asfaltem przy śliskiej nawierzchni (woda, liście, śnieg, lód) to zupełnie inna bajka, niż ośką, bo pojazd naprawdę trudno wytrącić z równowagi, dzięki dobrze współpracy napędów z ESP jest o wiele bezpieczniejszy w prowadzeniu w ekstremalnych sytuacjach. A odsprzedaż za parę lat będzie o wiele łatwiejsza. A to wszystko kosztem ok 8 zł na 100 km
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-09-28, 13:48, w całości zmieniany 4 razy
Odpowiedź jest jedna i na tym forum ciągle powtarzana
duster to nie auto na autostrady
kup 4x4 jeżeli mieszkasz na wsi/górach /często targasz przyczepy
Do miasta lepszy jest sandero ja mam
stepwaya 0,9 tce z lpg i nie dość że pali 1/3 mniej od dustera to łatwiej nim zaparkować i wygląda całkiem nieźle
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-09-28, 13:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 16:41
Fruxo napisał/a:
gdybyś sprawdził katalog wiedział byś że skrzynia dustera 4x4
Szukam i szukam i znaleźć nie mogę, może źle szukam, ale poratujesz linkiem?
Dar1962 napisał/a:
skrzynia 5 biegowa w 2x4 ma dłuższe przełożenia, w efekcie czego na 5 biegu przy np prędkości 120 km/h w ośce masz nieco niższe obroty niż w 4x4 na 6 biegu przy identycznej prędkości
No to mnie zaskoczyłeś, liczyłem że jest zupełnie odwrotnie...
Ostatnio zmieniony przez Tutiszelest 2018-09-28, 16:42, w całości zmieniany 1 raz
Trzeba mieć świadomość, że nowy silnik 1.3 tce będzie miał filtr cząstek stałych. Na razie to wielka niewiadoma w silnikach benzynowych.
Trzeba miec swiadomosc ze przypadloscia silnikow benzynowych jest dużo wyższa temperatura spalin, dlatego najwieksza wada takiego filtra czyli zapychanie sie po czasie w dieselu "teoretycznie" nie powinna wystepowac w 1.3TCe.
Ostatnio zmieniony przez alhaz 2018-09-28, 19:27, w całości zmieniany 1 raz
Duster 1.6 SCe 2WD (115):
- Przełożenie najwyższego biegu - 38,05
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.350 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.700 [obr/min]
Duster 1.6 SCe 4WD (115):
- Przełożenie najwyższego biegu - 35,27
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.550 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.950 [obr/min]
przeczytaj podlinkowany temat prze zemnie wcześniej
tam masz wszystko na kilku pierwszych stronach o sposobach liczenia tych obrotów czy możliwościach ich zmian
Wersja 4x4 pali nawet 2 litry więcej niż 4x2. Czytałem sporo raportów od właścicieli 4x2 i podobnych warunkach mój 4x4 bierze nawet 2 litry więcej. I to bez znaczenia czy napęd na 4 włączony czy nie. Skrzynia jest upierdliwa i również wyprzedzanie w trasie jest gorsze niz 4x2. Powiem więcej - nawet mój poprzedni 4x2 stary poczciwy k4m 105km był żwawszy niż 1.6 sce 115 4x4. Ale i tak jestem zadowolony bo to był świadomy wybór.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum