Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-07-24, 21:12
Po 15 tys na valvoline max life mogę stwierdzić,że nie widać różnicy żadnej oprócz tego,że olej na bagnecie wygląda jakby był z tydzień temu zmieniany.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-07-27, 10:52
dudu$ napisał/a:
Fabryka zalewa auta elfem bo jest to olej francuski i ma z nim prawdopodobnie podpisana jakąś umowę. Uważam że skoro za 5 zł więcej można mieć lepszy olej ( według testów i opinii innych ludzi) to dlaczego z tego nie skorzystać?
Opinii innych ludzi? A co laik-kierowca może powiedzieć sensownego o oleju? To jak napalanie się przez motocyklistów na oleje Motul - a ja przez 20 lat jeździłem na BelRay i nic mi się z silnikiem nie stało. Testy? W Auto-Świecie wygrywa zawsze coś ze stajni VW choćby z czołgiem konkurowało w jeździe w terenie
Ja leje zalecany przez producenta, żadnych negatywnych rzeczy nie zauważyłem. Wymieniam co 15-20 tys km i jest git. Auto chcę zmienić za 8-10 lat od daty zakupu - w tym czasie naturlam 180-220 tys km - każdy nowy silnik zalewany jakimkolwiek olejem powinien tyle wytrzymać.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-08-03, 06:25
I jeszcze pytanie - zona ma Corse 1.0 z 1997 roku. Auto użytkowane sporadycznie na dojazdy do pracy gdy pada lub zimą. Roczny przebieg 1000 km. Czy wymieniac w nim olej co roku? Czy co dwa? Wiadomo, ze przy nowym aucie człowiek by sie nie zastanawial, ale w tym przypadku 200 zl to 15% wartości auta
Ostatnio zmieniony przez pixa 2018-08-03, 06:26, w całości zmieniany 1 raz
Ja bym zalał long life i nie zaglądał tam przez 3 lata.
Wujek z 5 lat temu wpadł na dziwaczny pomysł zaprzestania wymieniania oleju w swoich TDI i HDI.
Nie wiem co mu strzeliło do głowy, może chce je zajeździć, bo go stać.
Do dnia dzisiejszego brak efektów ubocznych.
W końcu to się na nim zemści, ale póki co wszystko działa.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-08-09, 13:42
Po wymianie oleju spada wydajność silnika, a wraca do "normalności" kiedy nowy olej zgęstnieje. Oleju nie trzeba wymieniać, wystarczy uzupełniać braki, ale jak już się cały olej wymieni to też nic złego się nie stanie, kiedyś na zajęciach z podstaw konstrukcji maszyn o tym było, że sam Castrol nigdy nawet oleju nie wymieniał, bo po co?
Wymóg wymiany jest chyba wtedy, jak bagnet wyciągniesz i widzisz na oleju drobne opiłki.
i nie czepiaj się filtru bo pisałem tez o substancjach czyszczących w oleju :) Tylko określona ilość syfu jest w stanie się rozpuścić, tj. pojemność materiału filtrującego (cząstki stałe, duże) + to co pływa w układzie i filtr nie wyłapuje.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-08-12, 20:26, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-12, 20:26
Przede wszystkim przepracowany olej nie "gęstnieje" w sensie jego najważniejszego parametru czyli lepkości dynamicznej. Wręcz przeciwnie, na skutek temperatury następuje rozpad wiązań cząsteczek węglowodorów a przez nieszczelności komory spalania dostaje się do niego paliwo. Oba te czynniki powodują znaczny spadek lepkości ( przy skrajnie niekorzystnym zanieczyszczeniu oleju olejem napędowym w proporcji 25% na przykład przy częstym wypalaniu DPF lepkość spada trzykrotnie) i praca na takim oleju po prostu niszczy silnik przy dużych obciążeniach.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-08-12, 20:27, w całości zmieniany 1 raz
witajcie
Mam od kilku dni Dacię Duster 1,5 dci 80kw z 2014r
Dorobiłem się garażu z kanałem i mam zamiar sam wymienić olej w tym wehikule.
Mam pytanie, bo coś gdzieś kiedyś usłyszałem:
Czy jest jakaś uszczelka do korka spustowego oleju i czy trzeba ( o ile w ogóle jest) ją wymieniać przy zmianei ( spuszczeniu ) oleju?
Samochód ma nastukane 18 tyś od ostatniej wymiany więc chyba czas mu zmienić.
I ten bagnet jakiś dla mnie dziwny... nie do końca wiem gdzie jest optimum :P
z góry dzięki za pomoc i ewentualnie jakieś porady co do wymiany też poproszę ;)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-10-01, 15:25
uszczelka po dokręceniu się trwale odkształca(zaciskana między łbem korka a gniazdem w misce robi się cieńsza) więc lepiej ją wymienić, bo ponownie zakręcana może nie trzymać, kupisz niemal wszędzie, najlepiej zamówić w komplecie z olejem i filtrem w sklepie w necie, online będzie taniej
Pytanie mam przejechane w swojej Dacii 280 tyś km zalana jest olejem Castrol magnetic 15w40.
Czytałem że powinien być olej 10w40 jak sądzicie czy dalej zalewać tym co był czy lepiej wymienić na 10w40.
Ostatnio zmieniony przez Lordi 2018-10-26, 07:19, w całości zmieniany 2 razy
Zanim rozpocznie się dywagacje czym zalać, najpierw trzeba zadać pytanie czemu był zalany innym olejem niż powinien być.
Domyślam się, że nie jesteś pierwszym właścicielem, więc odpowiedzi na powyższe pytanie nie będziesz znał.
W mojej ocenie powinieneś zalać taki olej jaki jest dedykowany do tego silnika. Nic się nie powinno stać.
Zanim rozpocznie się dywagacje czym zalać, najpierw trzeba zadać pytanie czemu był zalany innym olejem niż powinien być.
Domyślam się, że nie jesteś pierwszym właścicielem, więc odpowiedzi na powyższe pytanie nie będziesz znał.
W mojej ocenie powinieneś zalać taki olej jaki jest dedykowany do tego silnika. Nic się nie powinno stać.
Nie jestem pierwszym właścicielem tak jak mówisz był sprowadzony z Niemiec 2 lata temu miałem wymieniany rozrząd pompe napinacze oraz filtr oleju i olej ,nie wiadomo jaki był wcześniej olej więc mechanik wlał Castrol magnetic 15w40 .Czytałem ze dedykowany jest 10w40 i taki chcę wlać tylko pytanie czy nie zaszkodzi.
osobiście wymieniam olej co roku czyli od przeglądu do przeglądu oczywiście razem z filtrem oleju , olej firmowy elf , i nie patrzę na jakieś bzdurne opinie w gazetkach typu auto świat, koszt raczej niewielki bańka oleju + filtr w hurtowni to wydatek rzędu 100 zł , koszt wymiany u oponiarza to wydatek 45 zł a + uszczelka pod korek 1 zł i mam z głowy nikt mi nie zarzuci że cos przeoczyłem .
oczywiście w roku pokonuje jakieś 8 do 9 tysi
Czytałem ze dedykowany jest 10w40 i taki chcę wlać tylko pytanie czy nie zaszkodzi.
Wlej taki jaki jest dedykowany. Nic nie powinno się stać. Silnik został tak zaprojektowany aby pracować na odpowiednim oleju z odpowiednimi parametrami. Między bajki wsadzić trzeba to, że jak silnik ma przejechane setki tysięcy kilometrów to trzeba lać gęsty olej.
P.S. Gwarancji, ze nic się nie stanie nikt Ci nie da, ale w drugą stronę, czy ktoś dał Ci gwarancję, że wlewając olej 15w40 nic się nie stanie?
_________________ Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2018-10-26, 08:01, w całości zmieniany 1 raz
P.S. Gwarancji, ze nic się nie stanie nikt Ci nie da, ale w drugą stronę, czy ktoś dał Ci gwarancję, że wlewając olej 15w40 nic się nie stanie?[/quote]
Dzięki za podpowiedzi zakupiłem Castrol Magnetic 10w40.Dzisiaj chciałem wymienić olej ale korek spustu w misce jest tak dopierdzielony że nie można go ruszyć .Już zastanawiałem się czy czasem nie lewy gwint.Na razie nie odkręciłem strach że ukręcę wiecie jak to ruszyć .
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-10-27, 18:11 Re: chcę sam wymienić olej
rubin napisał/a:
witajcie
Mam od kilku dni Dacię Duster 1,5 dci 80kw z 2014r
Dorobiłem się garażu z kanałem i mam zamiar sam wymienić olej w tym wehikule.....
Na to sam wpadłem nie mając garażu. Miałem jechać dojakiegoś warszatu ale skoro w pandzie i loganie pickup daliśmy radę wymienić samemu olej to czemu nie spróbować w dusterze 2018r??
Filmik jakiś w necie widziałem ale się zastanawiam ( https://www.youtube.com/watch?v=2UVuJibWPCw ).
Ogólnie niby proste ale czy nie pozalewa się płyty pod silnikiem? Czy nie pozalewa się przewodów wokół filtra oleju? Z filmiku czynność prostsza niż w loganie pickup gdzie blachę muszę zdjąć bo pozalewam ją całą.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 126 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-28, 19:54
Lordi napisał/a:
Dzięki za podpowiedzi zakupiłem Castrol Magnetic 10w40.Dzisiaj chciałem wymienić olej ale korek spustu w misce jest tak dopierdzielony że nie można go ruszyć .Już zastanawiałem się czy czasem nie lewy gwint.Na razie nie odkręciłem strach że ukręcę wiecie jak to ruszyć .
Gwint na pewno nie jest lewy. Spróbuj z wyczuciem puknąć młotkiem kilka razy przez klucz.
Ok faktycznie dało rade ale solidnie ktoś dowalił śrubę .Wymieniłem filtr i olej magnetic 10w40 ale powiem wam że zauważyłem przez otwór gdzie się wlewa olej po tym starym 15w40 stworzył się nagar. Szkoda że nie miałem i nie wlałem płukanki do do tego starego oleju może by trochę syfu zeszło. Co o tym sądzicie, mam nadzieję że wszystko będzie OK
Ostatnio zmieniony przez Lordi 2018-10-28, 20:38, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum