Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-02, 15:00
Dlatego ten system ma sens tylko w oczekiwaniu na zmianę świateł, przed przejazdem kolejowym itp. W korku nie ma sensu, bo co chwila silnik się odpala i gaśnie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Po to jest wyłącznik S&S na desce włączników, aby w korku można go było wyłączyć. Mi w normalnej jeździe, bez korków wcale ten system start&stop nie przeszkadza.
Patrząc na to, że pojawił się kilku forumowiczom tryb awaryjny - wywołany nie wystarczająco naładowanym akumulatorem - będę z uporem maniaka wyłączał to ustrojstwo przy każdym odpaleniu.
Zdrowie psychiczne ważniejsze niż 0,1dm3/100km.
PS.
Jak przyznali, użytkowali samochody na krótkich odcinkach i to było głównym powodem rozładowania akumulatorów.
Ale używanie stop-start może tylko pogorszyć sprawę.
Mi też nie. Problem tylko w tym, że ostatnio stoję głównie w korkach. Ale odkryłem jak oszukać ten system w skrzyni EDC bez wyłączania go przyciskiem. [/quote]
Ja też tego nie używam, odpalam auto, od razu wyłączam. Na chłopski rozum, za każdym razem dostaje po d...e alternator i akumulator... Po co to,taki bajer ?? Bo nie przesadzajmy z tą oszczędnością paliwa, no rozumiem ewentualnie ochrona środowiska. Druga sprawa system Eco, to to już w ogóle śmiech na sali, Eco w aucie 115 konnym ..
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-03, 11:03
grzech napisał/a:
Na czym polega to przechytrzenie systemu?
Na tym jak głęboko wciskam pedał hamulca. Jak wciskam go do oporu na postoju, to system wyłącza silnik. Jak wcisnę go lekko (na tyle jednak, by samochód nie próbował sam się toczyć), to system nie wyłącza silnika, ale auto stoi w miejscu. Dobre rozwiązanie na korek, gdzie co chwila się rusza i zatrzymuje.
Wciśnięcie hamulca do oporu, by system wyłączył silnik ma sens, gdy wiem, że postoję dłużej. Np. na światłach.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Zawsze wyłączam S&S, tak jak piszecie- szkoda akumulatora i silnika. Inny problem to sytuacja, kiedy trzeba szybko włączyć się do ruchu, a tu nagle ciach, silnik wyłączony i cenne ułamki sekundy stracone;)
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-03, 12:24
michele napisał/a:
ciekawe, u mnie jak się auto toczy, to też wyłącza. Może w nowym Duster to tak działa.
W samochodzie ze skrzynią manualną silnik może zgasnąć, jak samochód toczy się poniżej 5 km/h lub stoi. W aucie ze skrzynią automatyczną musi stać w miejscu.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Na krótkich odcinkach S&S w ogóle się działa. Trzeba już przejechać konkretny odcinek, aby zadziałał.
Według mnie, uzależnione jest to głównie od temperatury silnika. Po krótkim odcinku, gdy silnik nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury, to start/stop nie zadziała.
michele napisał/a:
ciekawe, u mnie jak się auto toczy, to też wyłącza. Może w nowym Duster to tak działa.
Co do wyłączenia się silnika przez S&S przy toczącym się aucie, to nie zwróciłem jeszcze uwagi na ten fakt u siebie. Natomiast zauważyłem, że jak stoję na wyłączonym przez S&S silniku, np. na światłach lub w korku, gdzie jest teren lekko z górki, i popuszczając hamulec, powoduję, że auto zaczyna się samoczynnie toczyć na luzie, to po osiągnięciu prędkości około 5-7 km/h, silnik sam się uruchamia.
micheangelo napisał/a:
Zawsze wyłączam S&S, tak jak piszecie- szkoda akumulatora i silnika.
Co do akumulatora, to słyszałem ( nie wiem ile jest w tym prawdy) że są one odporne na takie częste włączanie i wyłączanie, gdyż są podobno do tego przystosowane.
micheangelo napisał/a:
Inny problem to sytuacja, kiedy trzeba szybko włączyć się do ruchu, a tu nagle ciach, silnik wyłączony i cenne ułamki sekundy stracone;)
Nie dajmy się zwariować nie wiem kolego, ile ty potrzebujesz tego czasu do szybkiego włączenie się do ruchu i jak ważne są dla ciebie te ułamki sekund, ale u mnie wystarczy że wciskam sprzęgło na pomarańczowym i po wrzuceniu biegu od razu mogę jechać, a zapewniam cię, że nie trwa to długo , no chyba , że ty cały czas stoisz pod światłami z wciśniętym sprzęgłem, aby zyskać te ułamki sekund i być pierwszym na skrzyżowaniu
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-03, 14:16
michele napisał/a:
ciekawe, u mnie jak się auto toczy, to też wyłącza. Może w nowym Duster to tak działa.
Na krótkich odcinkach S&S w ogóle się działa. Trzeba już przejechać konkretny odcinek, aby zadziałał.
To mamy niezgodność- S&S wyłącza mi silnik tylko po całkowitym zatrzymaniu się.
A w gorące dni po odpaleniu wystarczyło mi kilkanaście metrów żeby wyjechać za bramę i zatrzymać się w celu jej zamknięcia- S&S już działał.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-03, 15:03
jammo napisał/a:
Co do akumulatora, to słyszałem ( nie wiem ile jest w tym prawdy) że są one odporne na takie częste włączanie i wyłączanie, gdyż są podobno do tego przystosowane.
Owszem są odporne na częste uruchamianie i gaszenie i nie powoduje to ich szybkiego rozładowania. Natomiast fatalnie znoszą całkowite rozładowanie.
To tak, jak nowoczesne baterie w telefonach. Bardzo dobrze znoszą (a wręcz lubią) ciągłe doładowywanie i rozładowywanie (ale nie do 0), a źle znoszą całkowite rozładowanie i naładowanie do pełna.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
[quote="jammo"Według mnie, uzależnione jest to głównie od temperatury silnika. Po krótkim odcinku, gdy silnik nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury, to start/stop nie zadziała [/quote]
Generalnie ten system wyłącza się w temperaturze otoczenia poniżej -5 st. C.
Mnie start-stop drażni bardzo, na równi z "trzymaczką" pomagającą ruszyć pod górkę -- nie umiem się przyzwyczaić ani do jednego, ani do drugiego, zatem SS wyłączam, zaś to drugie już nie raz powodowało u mnie krótką myśl, że "coś się spieprzyło"
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-03, 18:42
jammo napisał/a:
Nie dajmy się zwariować nie wiem kolego, ile ty potrzebujesz tego czasu do szybkiego włączenie się do ruchu i jak ważne są dla ciebie te ułamki sekund, ale u mnie wystarczy że wciskam sprzęgło na pomarańczowym i po wrzuceniu biegu od razu mogę jechać, a zapewniam cię, że nie trwa to długo , no chyba , że ty cały czas stoisz pod światłami z wciśniętym sprzęgłem, aby zyskać te ułamki sekund i być pierwszym na skrzyżowaniu
Nie mierz wszystkich wg siebie
Ja włączam się na trasie bez świateł - są takie miejsca w Polsce - i to jeszcze wyjazd w lewo. Na dodatek pod górkę. A wygląda to tak, podjeżdżam, przyhamowuję, czasem do zerowej prędkości, coby się rozejrzeć czy jest luka, chcę "dać buta" a tu zgasł i dopiero się załącza, a na trasie te ułamki sekund robią różnicę. Wcale nie chodzi o to kto pierwszy ze świateł ruszy.
P.S.
Wiem to, bo zapomniałem wyłączyć dziadostwo, zazwyczaj mam wyłączone. I lekko się wystraszyłem wtedy.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-10-03, 18:43, w całości zmieniany 1 raz
Nie dajmy się zwariować nie wiem kolego, ile ty potrzebujesz tego czasu do szybkiego włączenie się do ruchu i jak ważne są dla ciebie te ułamki sekund, ale u mnie wystarczy że wciskam sprzęgło na pomarańczowym i po wrzuceniu biegu od razu mogę jechać, a zapewniam cię, że nie trwa to długo , no chyba , że ty cały czas stoisz pod światłami z wciśniętym sprzęgłem, aby zyskać te ułamki sekund i być pierwszym na skrzyżowaniu
Nie mierz wszystkich wg siebie
Ja włączam się na trasie bez świateł - są takie miejsca w Polsce - i to jeszcze wyjazd w lewo. Na dodatek pod górkę. A wygląda to tak, podjeżdżam, przyhamowuję, czasem do zerowej prędkości, coby się rozejrzeć czy jest luka, chcę "dać buta" a tu zgasł i dopiero się załącza, a na trasie te ułamki sekund robią różnicę. Wcale nie chodzi o to kto pierwszy ze świateł ruszy.
P.S.
Wiem to, bo zapomniałem wyłączyć dziadostwo, zazwyczaj mam wyłączone. I lekko się wystraszyłem wtedy.
Ale czegoś tu nie rozumiem. Nie wiem jak u innych , ale ja jak się zatrzymam np. tak jak piszesz przed krzyżówką, to do puki trzymam wciśnięte sprzęgło, to auto nie ma prawa zgasnąć i S&S się nie włącza. Aby zadziałał S&S to muszę wyrzucić bieg na luz i się zatrzymać całkowicie. Przy podjeżdżaniu do krzyżówki i włączaniu się do ruchu, rzadko wyrzucam bieg, na ogół go redukuję i trzymam wciśnięte sprzęgło w pogotowiu do startu, no chyba, że jedzie sznur aut i wiem , że chwilkę postoję, to nie robi mi to problemu, czy silnik się wyłączy. Zresztą zawsze wtedy mogę wcisnąć przycisk.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-10-03, 19:25, w całości zmieniany 1 raz
albo dwa lub trzy razy sprzęgło i automatycznie też już wyłączy S&S na ten czas. Czasem z tego korzystam, aby nie trzymać wciśniętego sprzęgła (W Punto łożysko docisku w sprzęgle w ten sposób zajechałem).
Ale tu nie chodziło mi o to , aby stać na krzyżówce z wciśniętym sprzęgłem i czekać, aż 10 czy więcej samochodów przejedzie. Jak dojeżdżam do krzyżówki to redukuję bieg i widzę jaka jest szansa na włączenie się do ruchu. Jak jedno dwa auta, to trzymam wciśnięte i potem zaraz wjeżdżam .Jeżeli szykuje się chwilowy postój , bo jedzie więcej aut to wyłączam bieg i stoję, a wtedy nie przeszkadza mi czy silnik się wyłączy.Zresztą ponowne uruchomienie go po wciśnięciu sprzęgła to jest 1 sekunda maksymalnie 2 i można jechać, więc nie ma co robić problemu.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-10-03, 20:08, w całości zmieniany 1 raz
...z "trzymaczką" pomagającą ruszyć pod górkę ....już nie raz powodowało u mnie krótką myśl, że "coś się spieprzyło"
Ja zaobserwowałam, że "trzymaczka" nie zadziała jak uprzednio hamulec nie był odpowiednio silnie wciśnięty (podobnie jak zaobserwował to kolega Belphegor w przypadku S&S)
Zawsze wyłączam S&S, tak jak piszecie- szkoda akumulatora i silnika.
Co do akumulatora, to słyszałem ( nie wiem ile jest w tym prawdy) że są one odporne na takie częste włączanie i wyłączanie, gdyż są podobno do tego przystosowane.
Owszem, akumulatory niby są przystosowane do systemu S&S, ale czy silnik jest na to gotowy? Pewnie w jakimś sensie tak, ale chyba nie do końca, tym bardziej, że zwykle wszędzie mówi się, że ciągłe gaszenie i zapalanie silnika nie jest dla niego korzystne.
jammo napisał/a:
micheangelo napisał/a:
Inny problem to sytuacja, kiedy trzeba szybko włączyć się do ruchu, a tu nagle ciach, silnik wyłączony i cenne ułamki sekundy stracone;)
Nie dajmy się zwariować nie wiem kolego, ile ty potrzebujesz tego czasu do szybkiego włączenie się do ruchu i jak ważne są dla ciebie te ułamki sekund, ale u mnie wystarczy że wciskam sprzęgło na pomarańczowym i po wrzuceniu biegu od razu mogę jechać, a zapewniam cię, że nie trwa to długo , no chyba , że ty cały czas stoisz pod światłami z wciśniętym sprzęgłem, aby zyskać te ułamki sekund i być pierwszym na skrzyżowaniu
Co do ułamków sekund przy ruszaniu- nie chodzi mi o startowanie spod świateł, bardziej mam na myśli inną sytuację- jadę drogą, dojeżdżam np. do znaku STOP lub ustąp pierwszeństwa, gdzie jest słaba widoczność, zatrzymuję się i widzę, że coś jedzie, ale zdążę się włączyć się do ruchu, a tu nagle silnik gaśnie, po czym się zapala i te ułamki mogą być decydujące.
zatrzymuję się i widzę, że coś jedzie, ale zdążę się włączyć się do ruchu, a tu nagle silnik gaśnie, po czym się zapala i te ułamki mogą być decydujące.
No kurczę, ale wiesz przecież, jak ten system działa (że na wciśniętym sprzęgle silnik się nie wyłączy). To skoro to wiesz, to po co puszczasz od razu sprzęgło?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum