Mój 3 tygodniowy Duster II dostał dzisiaj czkawki. Rano, po przejechaniu 500 m. nagły spadek mocy, kontrolka awarii silnika i komunikaty o konieczności sprawdzenia niemal wszystkich układów!
Próba dodzwonienia się do asistance zakończona porażką. Po 10 minutach wszystko wróciło do normy. Na komputerku "Brak komunikatów w pamięci".
Ktoś z Was miał podobną sytuację? Autko ma przejechane 800 km. Co robić? Umawiać się do ASO, jeździć i czekać na kolejną "schizę" DD?
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-25, 13:30
Belphegor, To na pewno nie kwestia filtra.
Widziałem już kilka takich przypadków na YouTube, chyba z Anglii. Tam ASO wgrywało nowy soft. Ale na ile to pomagało to nie wiem bo nie sledziłem tych przypadków.
Tak czy inaczej @tomidlo powinien na pewno zgłosić do do ASO. Zwłaszcza że ma nagranie.
Miałem podobną sytuację. Choinka na desce, komunikaty o skontrolowaniu chyba wszystkich systemów i tryb awaryjny. Po ok 30 min wrócił do normalności. Byłem w ASO na aktualizacji oprogramowania komputera sterowania wtryskiem. Od tego czasu problem już się nie powtórzył. Aktualizacja poprawiła również problem z podbijaniem obrotów na luzie i problem z zamulaniem podczas przyspieszania w zakresie obrotów 2000-2500.
Miałem podobną sytuację. Choinka na desce, komunikaty o skontrolowaniu chyba wszystkich systemów i tryb awaryjny. Po ok 30 min wrócił do normalności. Byłem w ASO na aktualizacji oprogramowania komputera sterowania wtryskiem. Od tego czasu problem już się nie powtórzył. Aktualizacja poprawiła również problem z podbijaniem obrotów na luzie i problem z zamulaniem podczas przyspieszania w zakresie obrotów 2000-2500.
Miejmy nadzieję, że u mnie również, nowy soft rozwiąże podobne problemy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-25, 20:40
DrOzda napisał/a:
Nihil novi. Gdy weszło euro 5 Renault schrzaniło mapy zapłonu w kilkunastoletnim 1.6 8V - sam miałem dwie aktualizacje. Ale teraz problemów nie mam.
Wizyta w ASO skończyła się skasowaniem błędów i informacją pracownika, że nastąpił chwilowy spadek napięcia z akumulatora. Przyczyna nie ustalona. - Błędy skasowane, auto sprawne - stwierdziła pracownica serwisu.
Heh, samochód w międzyczasie sam się naprawił, po ok. godzinie ślad po awarii zniknął. Ale wizyta umówiona za dwa tygodnie. Przy okazji dowiedziałem się w ASO, że ewentualna aktualizacja oprogramowania wykonywana jest wyłącznie, gdy wynika to z potrzeby naprawy zgłoszonej awarii, a nie automatycznie, gdy po podłączeniu do kompa okaże się, że nowa wersja jest dostępna... co o tym sądzicie?
Na liczniku 1200 km i usterka ponownie wróciła! Dzisiaj rano znowu choinka na liczniku, tryb serwisowy i pół godziny czekania, aż usterki znikną. ASO che sie przyjrzeć autu dokładniej. Jeszcze jedna zwiecha i dzwonię po asistance, niech wożą do ASO
Ostatnio zmieniony przez tomidlo 2018-10-06, 01:33, w całości zmieniany 3 razy
Ta sytuacja przypomina mi moją. A tu jest wszystko opisane z zaprzyjaznionego forum:
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=1455
Duster z 2017. Po przeglądzie rocznym wgrano wadliwe oprogramowanie i to zepsuło sterownik wtrysku.
Na Waszym miejscu ja bym się nie cyrkolił i za każdym razem assistance wzywał. Wtedy może coś zaczną działać
Na liczniku 1200 km i usterka ponownie wróciła! Dzisiaj rano znowu choinka na liczniku, tryb serwisowy i pół godziny czekania, aż usterki znikną. ASO che sie przyjrzeć autu dokładniej. Jeszcze jedna zwiecha i dzwonię po asistance, niech wożą do ASO
Kolejna wizyta w ASO. Diagnoza - możliwy spadek prądu w akumulatorze. Po sprawdzeniu akumulator ok. "Następnym razem trzeba zostawić auto na noc, sprawdzimy rano czy występuje problem".
Dodatkowe: skasowany błąd elektrycznego układu wspomagania.
U mnie to samo po 30 minutach samonaprawa, w ASO nie byli mocno zaskoczeni moim zgłoszeniem, a dziewczyna z którą rozmawiałem od razu rzuciła, a to do sprawdzenia u elektryka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum