Wysłany: 2017-09-16, 10:11 Dacia MCV 1.0 Sce 75 i LPG
Dzień dobry
Rozważam zakup samochodu Dacia Logan MCV z silnikiem 1.0 Sce 75. I w związku z tym mam pytanie: czy ten silnik dobrze znosi LPG? Czy ma hydrauliczną regulację zaworów itp.? Szukałem w archiwum, ale nie nic nie znalazłem.
Odpowiedź brzmi ten silnik nie nadaje sie do TANIEJ eksploatacji na LPG.
Szklanki więc co te 30-60 tyś musisz liczyć do 1 tyś do tego dochodzą problemy z regulacja mieszanki. Ogólnie przy takim litrażu nie warto sobie głowy zawracać.
Zagazować możesz nawet skuter albo czołg zostaje tylko kwestia rentowności inwestycji która w przypadku silnika 1.0 sce jest bardzo wątpliwa z powodu wysokich kosztów serwisowych a pewnie też trwałością całego zespołu.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-09-21, 18:45
Ok, Panowie - rzucacie hasłami, ale tak konkretnie to co w tym silniku jest skomplikowane? Na pewno wymagająca (względem "hydrauliki") jest kontrola luzu zaworowego bo są szklanki. Ok, koszt na poziomie 154 zł za sam pomiar. Jeżeli coś wychodzi nie tak to max na 2 szklankach jeśli robimy to co 40 kkm. Mamy do wyboru 2 opcje - albo szlifowania, albo wymiana. W moim przypadku warsztat montujący lpg szlifowanie wycenia na 35 zł za sztukę (z demontażem/montażem itp). Można też szklankę wymienić - do mojego silnika koszt 1 szklanki to 38 zł + koszt wymiany.
Zamontowali kilkanaście tysięcy instalacji i w 7 przypadkach mieli więcej niż 2 szklanki do poprawy. Nie chcę podawać nazwy warsztatu żeby nie być posądzonym o ukrytą formę reklamy, ale jest to jeden z bardziej znanych a na pewno jeden z najdłużej działających warsztatów lpg na śląsku.
Pytanie co skomplikowanego ma w sobie silnik sce poza szklankami ?
w silnikach 3 cylindrowych są często różne długości kolektorów dwa nie wiadomo jaki jest dostęp do zaworów
trzy te jednostki od nissana raczej nie maja dobrej opinii na temat trwałości przy pracy na lpg
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-09-21, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
co do silnikow 3-cylindrowych to wspomne tylko niesmialo ze sporo osob gazuje Citigo 1.0 MPI i nic sie nie dzieje... nie wiem czemy Renautl/Dacia z 1.0 ma byc pod tym wzgledem gorsza...?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-09-22, 14:19
Fruxo napisał/a:
w silnikach 3 cylindrowych są często różne długości kolektorów
i w jaki sposób utrudnia to Twoim zdaniem montaż i eksploatację LPG?
Fruxo napisał/a:
dwa nie wiadomo jaki jest dostęp do zaworów
skoro nie wiadomo to dlaczego wskazujesz to jako potencjalny problem? wróżysz z kart czy z fusów?
Fruxo napisał/a:
te jednostki od nissana raczej nie maja dobrej opinii na temat trwałości przy pracy na lpg
ponownie - konkretnie, co się dzieje (ale tak bez pustych sloganów). Czy to na pewno te same silniki? Bo np dci mają tylko wspólne oznaczenie, a odmian tych silników jest minimum kilkadziesiąt.
paulus108 napisał/a:
co do silnikow 3-cylindrowych to wspomne tylko niesmialo ze sporo osob gazuje Citigo 1.0 MPI i nic sie nie dzieje...
Nie tylko do citigo - matizy, 107ki, suzuki swifty itp również bez problemu ludzie użytkują na LPG
co do silnikow 3-cylindrowych to wspomne tylko niesmialo ze sporo osob gazuje Citigo 1.0 MPI i nic sie nie dzieje...
Nie tylko do citigo - matizy, 107ki, suzuki swifty itp również bez problemu ludzie użytkują na LPG
Akurat te auta co wymieniles to maja silniki 4 cylindrowe, a ktos tam robil zarzut ze sie nie nadaje 3-cylindrowy, co jest bzdura, bo jak napisalem w 3-cylindrowcu w Citigo wszystko ladnie dziala z lpg.
W 0,9 tce są różnice długości kolektorów co powoduje inna mieszankę na każdym cylindrze (inaczej zachodzi mieszanie z powietrzem ) W fabrycznym rozwiązaniu jest to po prostu odpowiednio kompensowane przez algorytmy ale przy rozwiązaniach OEM wszystkie wtryski leja tak samo.
Czyli w jakimś będzie inna temperatura co stanowczo skróci okresy miedzy regulacjami zaworów.
Secundo to instalacja gazowa musi komunikować się po canie z samochodem bo w starych rozwiązaniach mapa jest stała a przy nowych konsultacjach to robi znaczenie.
Tertio 1.0 od VW to stara konkukcja projektowana z dużymi zapasami tak jak w 1.2 16v od renult które do gazu świetnie sie nadawało , z tymi silnikami sce jest dużo problemów bo sa bardziej delikatne a przykładów jest dużo na LPG forum
I nie próbujcie mnie tu przesłuchiwać punktując każde zdanie bo dla mnie to możecie sobie zagazować tylko potem nie piszczcie smętów na forum że wypaliło wam głowice po 2 latach i jak to możliwe dacia to taki złom. Te silniki pala mniej ale są bardziej wymagające techniczne a lpg musi być zestrojone tip top inaczej będą same problemy .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-09-22, 16:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-09-22, 16:50
Sory, ale sterowniki lpg komunikujące się ze sterownikiem benzynowym to dziś chleb powszedni nie żadna technologia przyszłości - więc kolejny argument z palca wyssany. No a kolejny to "sporo jest w internecie" - bez komentarza.
Osobiście wisi mi to czy sce da się przerobić na lpg i bez problemów eksploatować, ale kolejny raz wyszła dziwna cecha pewnego grona użytkowników dacii - zachwalanie rozwiązań w posiadanym przez siebie aucie i/lub negowanie wszelkich nowinek.
Zeby nie być goło-słownym:
2009/2010 - zachwalają 1.4 8v jako "stary, sprawdzony silnik"
wchodzi 1.2 16v - powszechna krytyka, że wysokie obroty, że nadaje się tylko do stania w korkach itp itd
wchodzi 0.9 tce - nagle 1.2 16v zyskuje miano "starego,sprawdzonego" a tce to zło
Czasami ciekawie tak stać z boku i popatrzeć
Od kiedy to długość kolektora ma negatywny wpływ na skład mieszanki? No ma, ale po to są różne długości kolektorów, żeby ilości powietrza sie równały, słowem to nawet lepiej.
Silnik SCE jest dość prosty, co śmieszne, TCE też jest dość prostym silnikiem. Wada, brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, ale nie jest to jakieś kungfu...
Zagazować możesz nawet skuter albo czołg zostaje tylko kwestia rentowności inwestycji która w przypadku silnika 1.0 sce jest bardzo wątpliwa z powodu wysokich kosztów serwisowych a pewnie też trwałością całego zespołu.
gaz nie ma nic do trwałości, a luz trzeba kontrolować i ewentualnie regulować także podczas jazdy na benzynie.
Czyli w jakimś będzie inna temperatura co stanowczo skróci okresy miedzy regulacjami zaworów.
Secundo to instalacja gazowa musi komunikować się po canie z samochodem bo w starych rozwiązaniach mapa jest stała a przy nowych konsultacjach to robi znaczenie.
Marka: vw
Model: golf v
Silnik: 1.6 102 km
Rocznik: 2004
Dołączył: 01 Sie 2018 Posty: 3 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-10-10, 08:22
Czy w temacie instalacji lpg do silnika 1.0 sce coś nowego wiadomo? Ktoś instalował? Ma info od gazownika? Po przeczytaniu tematu nie znajduję jednoznacznej informacji.
Czy w temacie instalacji lpg do silnika 1.0 sce coś nowego wiadomo? Ktoś instalował? Ma info od gazownika? Po przeczytaniu tematu nie znajduję jednoznacznej informacji.
odświeżam temat, jest już jakiś odważny z 1.0 i lpg na pokładzie?
Mam logana 1,0 w LPG. Lata na mieście na taryfie. Spalanie 7l LPG w mieście. Jedzie. A waściwie toczy się. Ale na odcinki krótkie typu 2-5km, w mieście z korkami i światłami i tak szybciej sie nie da.
Inan rzecz, że mojej pannie spodobał się na trasie bo leci spokojnie 90km/h - więcej nie musi bo i tak nie pędzi, spala 5,5-6l lpg i na jednym baku przeleciała z Gdańska do Giżycka i do Elbląga. I dopiero w Elblągu musiała tankować...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-25, 21:25
benny86 napisał/a:
2009/2010 - zachwalają 1.4 8v jako "stary, sprawdzony silnik"
wchodzi 1.2 16v - powszechna krytyka, że wysokie obroty, że nadaje się tylko do stania w korkach itp itd
wchodzi 0.9 tce - nagle 1.2 16v zyskuje miano "starego,sprawdzonego" a tce to zło
Dokładnie.
Ja po zakupie Dacii Logan MCV stwierdziłem na tym forum, że silnik 1,6 MPI przypomina kulturą pracy silnik Poloneza to dostałem zjebki. Co ciekawe 10 lat później kupiłem Lodgy z 1.6 SCe, który moim zdaniem jest o niebo lepszym od tego MPI, to wciąż słychać tu głosy, że jedyny prawilny benzynowy silnik Dacii to 1,6 MPI.
Z niefabryczną instalacją LPG może być mały problem... Norma Euro 6 przewiduje, że producent samochodu deklaruje normy spalin danego homologowanego auta na 5 lat. Wszelkie modyfikacje, które powodują zmianę emisji spalin są zagrożone pozbawieniem wolności. Każde członkowskie państwo musi to egzekwować. Można się zatem spodziewać, że producent, który karnie odpowiada za normę euro 6 będzie w okresie 5 lat zgłaszał wszelkie modyfikacje aut odpowiednim służbom, żeby nie ponosić za to odpowiedzialności.
Mam logana 1,0 w LPG. Lata na mieście na taryfie. Spalanie 7l LPG w mieście. Jedzie. A waściwie toczy się. Ale na odcinki krótkie typu 2-5km, w mieście z korkami i światłami i tak szybciej sie nie da.
Inan rzecz, że mojej pannie spodobał się na trasie bo leci spokojnie 90km/h - więcej nie musi bo i tak nie pędzi, spala 5,5-6l lpg i na jednym baku przeleciała z Gdańska do Giżycka i do Elbląga. I dopiero w Elblągu musiała tankować...
Jaki przebieg? Regulacja zaworów hydrauliczna czy nie?
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-12-14, 19:54
Chcę ostrzec osoby, które planują montaż LPG do tego silnika. Dostałem sygnał od pewnego z klientów, który posiada flotę tych pojazdów, że ze względu na aluminiowy blok i większość podzespołów już 2 auta miały skrzywione korbowody. Ponadto trafiło do nas auto przy przebiegu 35 tysięcy z bardzo podobnymi objawami i skończy się na wymianie tego silnika. Nie wiem na ile to jednostkowe przypadki jednak ilość zapytań o ten silnik jest powiedziałbym duża.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum