Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-15, 05:50
lisek2, No u mnie niestety wczoraj znowu wywaliło tą nieszczęsną kontrolkę oleju. Po wymianie filtra oleju był spokój przez jakieś 1500 km.
Teraz oprócz umawiać się na wizytę w ASO będę składał też reklamację bezpośrednio w Renault. Im więcej zgłoszeń trafia do centrali tym lepiej.
lisek2, No u mnie niestety wczoraj znowu wywaliło tą nieszczęsną kontrolkę oleju. Po wymianie filtra oleju był spokój przez jakieś 1500 km.
Teraz oprócz umawiać się na wizytę w ASO będę składał też reklamację bezpośrednio w Renault. Im więcej zgłoszeń trafia do centrali tym lepiej.
Ja muszę też trochę odszczekać... jest OK po noc nawet nie mignie kontrolka od oleju...ale jak auto stało co najmniej 2 dni (i to jeszcze na lekkiej pochyłości) problem na sekundę wraca. Tyle iż widać że wymiana filtra w dużej części pomaga, gdybym codziennie jeździł autem nie zauważył bym już powrotu tej usterki.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-15, 13:32
lisek2, Pod moim filmem na YouTube pisał facet że ma ten sam problem i obchodzi go odpalając silnik od razu po włączeniu zapłonu. Bez czekania na wychylenie i powrót wskazówek i zgaśnięcie kontrolek. Podobno ten problem nie występuje przy odpalaniu przyciskiem start, a tam faktycznie silnik odpala się od razu, bez czekania na przeprowadzenie wszystkich testów diagnostycznych.
Ja przepraszam, że moja wypowiedź jest bez większego morału...czytam to forum o 1.6 SCE w dusterze II i jestem bardzo szczęśliwy że kupiłem dustera I z 2017 roku. U mnie nic się nie zapala, nic nie przerywa, nic nie faluje, nic się nie zawiesza i nic nie wyje. Auto jeździ jak osiołek codziennie, czasem stoi tydzień i nic go nie boli. W serwisie jeszcze nie było...Jednak warto kupować auto z końca produkcji bo choroby wieku dziecięcego są denerwujące.
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-10-15, 13:38, w całości zmieniany 1 raz
a dodam jeszcze, że Wy (Ci którzy widzą te problemy) to świadomi użytkownicy samochodów, którzy zauważają pewne problemy...strzelam że takie osoby stanowią 10% populacji właścicieli DD2. Reszta tego nie zauważy bo pomyśli - nowy samochód nie ma prawa mieć usterki. Teraz pytanie czy faktycznie chwilowy problem podczas rozruchu ze smarowaniem odbije się na trwałości jednostki napędowej...nie mnie oceniać jak poważny jest to problem...
...obchodzi go odpalając silnik od razu po włączeniu zapłonu. Bez czekania na wychylenie i powrót wskazówek i zgaśnięcie kontrolek.
Czy na pewno to jest bezpieczny sposób?
Trudno powiedzieć, w sumie komunikat testu i ruch wskazówek zegarów to taka sztuczka producentów by dać czas na aktywację poszczególnych sterowników w aucie + ciśnienie pompy paliwa. Więc raczej powinno się na to zaczekać a czy wpływa to negatywnie jeżeli się tego nie zrobi, chyba nie aż tak z tym iż to raczej udawanie że problemu nie ma a nie jego rozwiązanie.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-16, 07:10
eio napisał/a:
pavulon78 napisał/a:
...obchodzi go odpalając silnik od razu po włączeniu zapłonu. Bez czekania na wychylenie i powrót wskazówek i zgaśnięcie kontrolek.
Czy na pewno to jest bezpieczny sposób?
Wydaje mi się że nie powinno to szkodzić. Wczoraj przeglądałem na YouTube jak odpalają się samochody Renault z systemem bezkluczykowym, gdzie odpalasz przyciskiem.
W każdym przypadku w momencie wciśnięcią przycisku silnik uruchamiał się od razu, a wszystkie kontrolki gasły i testy kończyły się już na pracującym silniku.
Zresztą tak naprawdę w ten sposób odpala swoje samochody pewnie z 90% ludzi. Kluczyk w stacyjkę i start.
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2018-10-16, 07:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-16, 07:14
Jacenty85 napisał/a:
Teraz pytanie czy faktycznie chwilowy problem podczas rozruchu ze smarowaniem odbije się na trwałości jednostki napędowej
Przy założeniu że to faktycznie problem smarowania a nie elektroniki. Jak mój duster stał 2 tygodnie w ASO, to pierwsze co zrobili to badali ciśnienie oleju w silniku w momencie uruchamiania silnika gdy ta kontrolka migała. I wszystkie parametry były jak najbardziej w normie.
Zgadza się, ale wówczas nie pomagałaby - nawet na krótko - wymiana filtra oleju, bo jest to część mechaniczna. Poza tym ciśnienie oleju mogą badać czujnikiem zegarowym, który nie jest w stanie uchwycić chwilowego spadku wartości smarowania.
Poza tym gdyby nie było spadku w trakcie migania kontrolki nie wymienialiby filtra oleju tylko zabraliby się za walkę z elektroniką. Ja póki sam nie spojrzę na czujnik to nikomu nie wierzę...bo co ASO powie mi: Panie miał Pan zaniżone ciśnienie smarowania na zimnym silniku z winy filtra oleju. A Ty powiesz: wada która wpływa na żywotność jednostki napędowej...wymieńcie mi silnik bo jak nie to idę do sądu...każdy orze jak może byle nie brać czegoś na siebie....z resztą co tu polemizować...życzę Wam żeby jak najszybciej to wyeliminowali bo jest to wkurzające nawet jak to tylko zegary
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-10-16, 13:43, w całości zmieniany 2 razy
U mnie też pojawia się ta kontrolka oleju na ułamek sekundy dosłownie, od razu po odpaleniu auta, i wiecie co, mam to w dupce haha. Widocznie taka jego natura, może oleju trzeba dolać nieco więcej. Dla mnie to żadna usterka. To jest dosłownie ułamek sekundy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-10-17, 07:26
Co wy tak panikujecie z ta kontrolka oleju I nad chwilowym spadkiem cisnienia przy zapalaniu?
Jak przeciez auto stoi to olej splywa do miski. Dopiero po odpaleniu I paru sekundach olej jest rozprowadzany po silniku, wiec nawet jakikolwiek spadek cisnienia na ulamek sekundy nie ma znaczenia.
A 6ak z innej strony. Jezeli auto odpala to pompa olejowa pracuje, wiec kski chwilowy spadek.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-17, 08:43
shrek napisał/a:
Co wy tak panikujecie z ta kontrolka oleju
Bo wkur...jące jest że w nowym samochodzie przy odpalaniu coś błyska, piszczy i straszy komunikatem o awarii silnika. Nawet jeśli nie jest to szkodliwe dla silnika, to zwyczajnie denerwuje. Zwłaszcza że jak wyjeżdżał z salonu to tak nie robił.
To może być coś z softem. Czujnik cisnienia stale zwiera do masy, pod wpływem cisnienia oleju rozwiera obwód.
Sterownik (mam to w pandzie) sprawdza czujnik przy nie uruchomionym silniku, jest obwód otwarty (czujnik zablokowany, kabel spadł) wywala bład czujnika, bo nie ma cisnienia oleju.
Gdy silnik wykazuje obroty, a obwód czujnika dalej jest zamknięty to sygnalizuje brak ciśnienia oleju, bo powinien być pompowany.
I teraz do sedan:
Zaraz po odpaleniu buduje się dopiero cisnienie. Może po prostu czas oczekiwania na zbudowanie ciśnienia jest troche za krótki (wartości rzędu dzięsiętnych sekudy do sekundy).
Niektóre nowe auta przez wyżej wymieniony mechanizm diagnostyki czujnika nawet nie pokazują kontrolki na zgaszonym silniku dopuki nie wystąpi problem.
Po odbiorze DD 2 .SERWIS dał mi CERTYFIKAT KONTROLI i napisali tak;"Wykonano naprawę zgodnie z zaleceniami techline.Zgodnie z informacją z techline możliwe jest pojawienie się komunikatu "ryzyko awarii silnika". Rozwiązanie problemu jest w trakcie opracowania.Komunikat spowodowany jest błędem programowym.Nie ma ryzyka rzeczywistego uszkodzenia silnika".
Po odbiorze DD 2 .SERWIS dał mi CERTYFIKAT KONTROLI i napisali tak;"Wykonano naprawę zgodnie z zaleceniami techline.Zgodnie z informacją z techline możliwe jest pojawienie się komunikatu "ryzyko awarii silnika". Rozwiązanie problemu jest w trakcie opracowania.Komunikat spowodowany jest błędem programowym.Nie ma ryzyka rzeczywistego uszkodzenia silnika".
he he...błędem programowym...a wymieniali filtr oleju i "na trochę pomogło" fajny błąd programowy...nikt się nie przyzna o co chodzi....
"Malgos"] "Wykonano naprawę zgodnie z zaleceniami techline
Nie bardzo rozumiem, na czym owa naprawa mogłaby polegać.
Chyba, że użyto słowa "naprawa" w sensie potocznym.
Dotychczasowe dolegliwości, o których czytamy na forum, raczej trzeba by określać ingerencją w oprogramowanie - czyli "prace informatyczne".
Ale tego na pewno nie robią, bo zwyczajnie w Polsce nikt o tym nie ma pojęcia.
To, co starają się robić, to "nakładki programowe" i psiukanie na wszelakie styki.
Opisz proszę, coś o Swojej technice jazdy (czasy przejazdowe, częstotliwość odpalania auta) - dla celów edukacyjnych (porównawczych).
Jeżdżę b. spokojnie.Rano jadę 35 km do pracy ,auto stoi 10 godzin i wieczorem wracam.Troche pokręcę sie po mieście. Częstotliwość odpalania to ok 6 razy dziennie.
Ostatnio zmieniony przez Malgos 2018-10-30, 15:50, w całości zmieniany 1 raz
wymieniali filtr oleju i "na trochę pomogło" fajny błąd programowy.
Jedno nie jest sprzeczne z drugim. Wystarczy, że software błędnie interpretuje wskazania czujników (np. za wysoko/nisko ustawiony próg tolerancji), błąd może zniknąć po naprawie "hardware'owej", jeśli po tej naprawie poprawią się parametry.
Ostatecznie przyczyna może być dwojaka: soft jest napisany dobrze, a faktycznie występuje problem z silnikiem i wymiana filtra oleju pomaga tylko na chwilę albo odwrotnie: soft jest napisany źle i nie uwzględnia różnych scenariuszy, w których wprawdzie chwilowo występuje przekroczenie zadanych parametrów, ale nie jest to groźne dla silnika i wynika np. z różnych warunków pogodowych, z różnego paliwa itp.
ZŁOŻYŁAM RÓWNIEŻ REKLAMACJĘ I DOSTAŁAM TAKA ODPOWIEDŹ!!!
Uprzejmie informujemy, że zgłoszony przez Panią temat był weryfikowany przez serwis i konsultowany z Pionem Technicznym Renault Polska. Objaw zapalającej się kontrolki był w trakcie procesu uruchamiania silnika, jest częścią testu funkcjonalności systemu sygnalizacji zestawu wskaźników. W związku z powyższym nie możemy traktować tego objawu jako nieprawidłowość lecz cechę przyjętego rozwiązania konstrukcyjnego. W ramach rozwoju produktu, producent planuje jego modyfikację, która jak powstanie, zastosowana zostanie również w Pani samochodzie. Oczywiście zapalenia ww. kontrolki wraz z komunikatem w trakcie jazdy, należy traktować jako sygnalizację nieprawidłowości i uzasadnienie wizyty w ASO. Samochód, zgodnie z dokumentacja producenta należy uznać za technicznie sprawny.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-30, 17:07
Z tego co mi wiadomo są dwa przypadki palenia się kontrolki chwilę po zapaleniu;
1 zapalamy, pali się kontrolka 3-5 sek i silnik przez ten okres pracuje twardo, kontrolka gaśnie i silnik zaczyna pracować wyczuwalnie miękko - coś np filtr, w Vectrze membrana nie trzyma oleju i za dużo go spływa do miski, koniecznie naprawić/wymienić
2 zapalamy, kontrolka się pali, silnik pracuje tak samo jak po zgaśnięciu - soft, jakieś elektroniczne przekłamania, olać :)
Ostatnio zmieniony przez mojo 2018-10-30, 17:10, w całości zmieniany 1 raz
Hej, odkopię...
Czy ktoś, komu NIE wywala komunikatu "ryzyko awarii silnika" przy porannym uruchamianiu 1.6 sce, wie jaki dokładnie ma założony filtr oleju?
_________________ I would if I could, but I can't, so I won't.
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 811 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2025-02-20, 16:07
Miałem to samo na początku przygody z DD2, ale po wgraniu nowego softu (chyba w 2020 roku na przeglądzie) już nigdy ten komunikat się nie pojawił. Auto serwisowane cały czas w ASO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum