Dzwoniłem do salonu. Teraz robią poprzednio zamówione auta, a nowe zamówienia przyjmują od stycznia 2019. Czekają na info od importera jakie będą silniki od nowego roku po zmianach ekooszołomów i nowe cennik. Ciekawe czy sprawdzą się Wasze spekulacje odnośnie pozostawienia bez zmian wersji podstawowej.
Po 5 miesiącach spędzonych z Dusterem z 1,6 SCe, mogę powiedzieć że ten silnik nie jest zły. Do dynamicznej jazdy wymaga wkręcania na wyższe obroty i wtedy się zbiera. Do jazdy zgodnie z ograniczeniami tym bardziej się sprawdza i wbrew pozorom nie pali wiele jak na te gabaryty auta. Sam z początku kręciłem nosem na jego osiągi ale dziś mogę powiedzieć to fajny silnik i jak najbardziej godny polecenia. No chyba, że chcesz rakiety ale wtedy chyba szukasz innego auta.
"jazda testowa Dusterem 1,33 TCe/150 zaczęła się w dość ciepłe popołudnie i już po kilkunastu minutach jazdy można było odnotować pierwszy minus: słabą wydajność klimatyzacji. W końcu klima włączona na maksymalne schładzanie zaczęła udowadniać, że jest, ale latem z całą pewnością użytkownicy tego samochodu nauczą się metody szybkiego schładzania rozgrzanego wnętrza poprzez opuszczanie szyb w początkowej fazie jazdy.
A skoro nawiew pracuje na maksymalnych obrotach, to już po chwili jazdy w korku można zauważyć, że obroty nawiewu uzależnione od ładowania akumulatora rosną nie wtedy, gdy przyspieszamy, lecz w chwili hamowania silnikiem – elektronicznie sterowany alternator stara się nie stawiać oporów wtedy, gdy jest to związane ze zużyciem dodatkowej porcji paliwa, tylko w miarę możliwości wtedy, gdy energia i tak się marnuje. Tak czytelne działanie układów oszczędzania energii robi wrażenie taniości i jest cokolwiek irytujące, ale co zrobić..."
Tak to jest, gdy próbuje się wyrób samochodopodobny oceniać jak samochód......
W Maździe 6 klima wcale szybciej nie chłodziła i też w nagrzanym aucie przez kilka minut chodzi na pełnych obrotach, podobnie w innych markach z wyższej półki. U mnie przy dzisiejszych upałach w 5 minut schłodziła wnętrze do 22 st., ja nie wiem czego oni oczekują od klimy w aucie. Albo ja jakiś dziwny jestem bo nie lubię się trząść z zimna w lecie.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-27, 05:27
Obywatel MK napisał/a:
W Maździe 6 klima wcale szybciej nie chłodziła i też w nagrzanym aucie przez kilka minut chodzi na pełnych obrotach, podobnie w innych markach z wyższej półki.
To nie jest kwestia "szybciej" tylko "wcale" - przynajmniej w Dusterze.
Toto tylko udaje że chłodzi, na niższych obrotach dmuchawy nie robi tego wcale.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-27, 08:03
Cav napisał/a:
ale latem z całą pewnością użytkownicy tego samochodu nauczą się metody szybkiego schładzania rozgrzanego wnętrza poprzez opuszczanie szyb w początkowej fazie jazdy.
To jest zalecane przy każdym samochodzie, więc to gadanie głupiego w tym teście.
Osobiście kompletnie nie mam problemu z szybkim schłodzeniem DD2 nawet w największe upały.
Cav napisał/a:
Tak czytelne działanie układów oszczędzania energii robi wrażenie taniości i jest cokolwiek irytujące, ale co zrobić..."
Nie wiem na jakim świecie żyje autor, ale oszczędzanie energii jest teraz w każdym samochodzie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-27, 08:34
Belphegor napisał/a:
Cav napisał/a:
ale latem z całą pewnością użytkownicy tego samochodu nauczą się metody szybkiego schładzania rozgrzanego wnętrza poprzez opuszczanie szyb w początkowej fazie jazdy.
To jest zalecane przy każdym samochodzie, więc to gadanie głupiego w tym teście.
Osobiście kompletnie nie mam problemu z szybkim schłodzeniem DD2 nawet w największe upały.
Cav napisał/a:
Tak czytelne działanie układów oszczędzania energii robi wrażenie taniości i jest cokolwiek irytujące, ale co zrobić..."
Nie wiem na jakim świecie żyje autor, ale oszczędzanie energii jest teraz w każdym samochodzie.
Zapewne autor po prostu wyczul dramatyczną różnicę w działaniu klimy, w porównaniu do jego wcześniejszych doświadczeń w normalnych samochodach, dlatego spróbował analizować przyczyny.
Ja miałem dokładnie takie same doświadczenia z klimą w DD - i to jest powód, dla którego na pewno drugiego nie kupię.
Nie jedyny, ale ważny.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-27, 09:50
Cav, w końcu jest fajny silniczek w Dusterze i może Ci tęskno? Ja wróciłem do Dustera i jestem bardzo zadowolony, krok milowy w stosunku do D1. A w ostatnie upały jakoś się nie spociłem, a jeżdżę czarnym.
Co do dziennikaży, to mieli przecież wersję z automatyczną klimatyzacją, to sama powinna na początku mocniej dmuchać. Ja nadmuch zmniejszyłem ręcznie, bo mnie hałas drażni i te 150 metrów wietrzę auto, ale na prawdę nie ma co narzekać
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-27, 10:48
automatu w tCe mam nadzieję się doczekam - wtedy pewnie będzie decyzja o wymianie samochodu..
A 4x4 w automacie byłaby bajka - dla wielu. Dla mnie to już będzie pewnie za drogo
Kupuję nowe budżetówki po to, by mało dokładać do następnej i mieć zawsze nowe auto, którego nie trzeba naprawiać. Jak patrzę po znajomych w jakich cenach oni szukają aut, to ja w dopłacie do takiego auta przez 10 lat będę Dustera co 2 lata na nowego wymieniał. Ale to może być kwestia skali zarobkowej, przy innej kasie pewnie bym inaczej na to patrzył, do czego uczciwiesię przyznaję. Za to używki kupować, jeśli los pozwoli, nie zamierzam - chyba, że demo.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-27, 11:06
Cav napisał/a:
Zapewne autor po prostu wyczul dramatyczną różnicę w działaniu klimy, w porównaniu do jego wcześniejszych doświadczeń w normalnych samochodach, dlatego spróbował analizować przyczyny.
Jeździłem wcześniej Passatem. Nie odczuwam dramatycznej różnicy. Może niecałą minutę wcześniej robiło się chłodno. Czyli praktycznie niezauważalnie.
Prezes napisał/a:
A 4x4 w automacie byłaby bajka - dla wielu. Dla mnie to już będzie pewnie za drogo
Na 4x4 z automatem bym nie liczył. Auto w bogatszej wersji podchodziło by pod 90-100 tys. zł. A Dacii za takie pieniądze nikt nie kupi. Przynajmniej w Polsce i przynajmniej teraz.
Może za 10 lat. Skoda startowała podobnie i teraz kwota 150-200 tys. za Superba może i jeszcze szokuje, ale chętni na zakup się znajdują.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-06-27, 11:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-27, 11:15
Prezes napisał/a:
automatu w tCe mam nadzieję się doczekam - wtedy pewnie będzie decyzja o wymianie samochodu..
A 4x4 w automacie byłaby bajka - dla wielu. Dla mnie to już będzie pewnie za drogo
Kupuję nowe budżetówki po to, by mało dokładać do następnej i mieć zawsze nowe auto, którego nie trzeba naprawiać.
Też bym tak chciał, ale to się kłóci z Dacią.
Ogromna awaryjność, ogromna utrata wartości - czyli coś dokładnie odwrotnego.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-27, 11:47
Cav napisał/a:
Ogromna awaryjność, ogromna utrata wartości
Ad. 1.
Wszystko zależy jak w każdej marce od szczęścia - mój d1 cały czas jeździ u przyjaciół (już ma 9 lat) i nic się nie zepsuło, tylko zużywanie części wymiennych, jak ostatnio akumulator - który i tak długo wytrzymał.
Mój aktualny D2 ma 26 tys. i póki co spokój
Ad. 2.
Procentowo może i duża utrata, jak auto za 68 tys. po 4-5 latach będzie kosztować ponad 40 tys., czyli utrata 28 tys. --> 467 PLN miesięcznie.. zgroza.. Auto "markowe" ze 150 tys. spadnie w tym czasie spokojnie o te 50 000 / 60 000, czyli dwa razy tyle.
A skoro nawiew pracuje na maksymalnych obrotach, to już po chwili jazdy w korku można zauważyć, że obroty nawiewu uzależnione od ładowania akumulatora rosną nie wtedy, gdy przyspieszamy, lecz w chwili hamowania silnikiem – elektronicznie sterowany alternator stara się nie stawiać oporów wtedy, gdy jest to związane ze zużyciem dodatkowej porcji paliwa, tylko w miarę możliwości wtedy, gdy energia i tak się marnuje. Tak czytelne działanie układów oszczędzania energii robi wrażenie taniości i jest cokolwiek irytujące, ale co zrobić..."
Tak to jest, gdy próbuje się wyrób samochodopodobny oceniać jak samochód......
Raczej to kwestia nie samochodopodobności ale poddania się ekoterrorystom.
Bo słaba klima to nie efekt słabej sprężarki ale tego, że priorytetem jest mniejsze spalanie. Bo jesli rozumiem przy hamowaniu silnikiem klima działa dobrze? Czyli problem nei w sprzęcie ale w , nazwijmy to, oprogramowaniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum