nie takiego czegoś nie ma w ogóle.Nie dawno wymieniałem płyn w układzie chłodzenia wszystko jest w porządku .A teraz wymieniłem olej tzn wczoraj .Przesyłam fotkę tego wlewu może nie najlepiej widać w środku ale lepiej się nie dało.
ale po wymianie jakoś lepiej jezdzi tak jakby miał lżej.
Bo ma wlane to co powinien mieć :)
Tym nalotem się zbytnio nie przejmuj. Jak pyknie czas na kolejną wymianę to wtedy możesz zrobić płykankę. Teraz szkoda zachodu, czasu i kasy. Nowy świeży olej da radę :)
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-11-01, 08:36
pytanie - duster 2 dci. Katalogowo 5,4 litra ma wejść.
Wczoraj autko do góry, płyta spod silnka zdjęta żeby nie pozalewać tego wytłumienia co jest na płycie, korek wykręcony (taki jak w loganie) i olej spuszczony, filtr wymieniony (nie wiem kto go i po co tak mocno dokręcił). W sumie to spływało chyba z godzinkę bo poszliśmy zjeść (filtr zluzowany itp).
Zalewamy -> 5l weszło, uruchomiony. Kontrola wieczorem - jest max, kontrola dziś rano, jest max.
Ktoś podpowie o co chodzi? Bo gdzieś jeszcze powinno wejść 0,4 litra.
Mam Dacie Logan MCV u mnie powinno wejść 3,3 Litra oleju weszło 3 i jest prawie max na bagnecie zostawiłem to i obserwuje ,na twoim miejscu zostawił bym to i nie dolewał pojeżdzij i po patrz.Nie wiem czemu tak jest ale TAK JEST .Ktoś napisał że katalogowo np u ciebie 5,4 l powinno wejść przy suchym silniku czyli pustym prosto z produkcji do zalania.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-11-01, 12:02
Lordi napisał/a:
P.S. Gwarancji, ze nic się nie stanie nikt Ci nie da, ale w drugą stronę, czy ktoś dał Ci gwarancję, że wlewając olej 15w40 nic się nie stanie?
Dzięki za podpowiedzi zakupiłem Castrol Magnetic 10w40.Dzisiaj chciałem wymienić olej ale korek spustu w misce jest tak dopierdzielony że nie można go ruszyć .Już zastanawiałem się czy czasem nie lewy gwint.Na razie nie odkręciłem strach że ukręcę wiecie jak to ruszyć .[/quote]
Zmiana z 15W40 na 10W40 nic się nie stanie wbrew krążącym legendą, olej 15W40 nie ma gęściejszy od 10W40 jedynie przy ujemnych temperaturach będzie gęściejszy co utrudnia rozruch nalejesz 5W40 i też będzie dobrze. Dajcie spokój z castrolem syf i tyle.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Tak zwane masło pod korkiem oleju występuje głównie w przypadkach , gdzie kierowca cały czas robi autem krótkie przebiegi. Jak byś pogonił autko od czasu do czasu w trasie i wygrzał silnik to nie powinno to występować.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-11-01, 12:10
Lordi napisał/a:
Mam Dacie Logan MCV u mnie powinno wejść 3,3 Litra oleju weszło 3 i jest prawie max na bagnecie zostawiłem to i obserwuje ,na twoim miejscu zostawił bym to i nie dolewał pojeżdzij i po patrz.Nie wiem czemu tak jest ale TAK JEST .Ktoś napisał że katalogowo np u ciebie 5,4 l powinno wejść przy suchym silniku czyli pustym prosto z produkcji do zalania.
w loganie pickup dci 90KM wchodzi praktycznie tyle ile instrukcja mówi 4,4litra bo mi zostaje zawsze ciut ponad 0,5litra. Ja tam olej staram się sprawdzać zawsze przy uzupełnianiu płynu do spryskiwaczy lub przed dłuższą jazdą (w sensie 100-200km).
Tak zwane masło pod korkiem oleju występuje głównie w przypadkach , gdzie kierowca cały czas robi autem krótkie przebiegi. Jak byś pogonił autko od czasu do czasu w trasie i wygrzał silnik to nie powinno to występować.
no bo autko zawsze trzeba przegonić, dać w rurę ;)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-11-02, 09:13
Nikita_Bennet napisał/a:
gdzieś jeszcze powinno wejść 0,4 litra.
przy tradycyjnym zlewaniu metodą "grawitacyjną" nigdy nie zlejesz wszystkiego, więc nie ma powodu do niepokoju, resztki gdzieś tam zostały w zakamarkach silnika. Nawet podciśnieniowe odsysanie starego oleju daje niewiele lepsze rezultaty. Tak będzie podczas każdej wymiany
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-11-02, 10:23
dziś ponownie sprawdziłem i jest prawie pod górną kreskę od maxa, więc zostawiam tak jak jest i teraz będę myślał - tuning na 130KM czy sobie jednak darować ;)
Dobrze wiem co oznaczają liczby przed W i po W tylko potocznie się mówi że olej jest gęściejszy a w cale tak nie ma, ludzie zalewają minerałem bo duży przebieg i będzie brał mniej oleju, jeśli komuś bierze dużo oleju zalać 10W60 sprawdzone na nie jednym aucie które dojść dużo brały oliwy po wlaniu 10W60 wszystko się uspokoiło
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-11-04, 22:56
tAboon napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
jeśli komuś bierze dużo oleju zalać 10W60 sprawdzone na nie jednym aucie które dojść dużo brały oliwy po wlaniu 10W60 wszystko się uspokoiło
Ale to jest leczenie objawu, a nie przyczyny.
niektóre silniki po prostu lubią brać olej nic nie zrobisz, przeważnie problemem są zapieczone pierścienie olejowe których cieżko wydłubać z rowka tłoka
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Zgadzam się z Tobą Lukas87, nie zmienia to jednak faktu, że jeśli chce się pojeździć dłużej jeszcze autem to nie należy leczyć objawów a przyczynę.
Sam jak jeździłem Felicją przez 2 lata i zawory klekotały, panewki było słychać a silnik brał olej (wycieków nie było) to nie lałem już do silnika bardziej lepkiego/"gęstszego" tylko jakikolwiek olej miałem pod ręką (ważne by był za darmo :) ).
Ideologia mechaników - wlej gęstszy olej to nie będzie brał jest według mnie nie trafiona.
_________________ Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2018-11-05, 07:38, w całości zmieniany 1 raz
Witam.
Podepnę się trochę do tematu. Mam silnik 1.6SCe. Przebieg od poprzedniej wymiany przekroczył 10.000km. Chciałbym zmienić olej bo do następnego przeglądu w ASO w czerwcu nakręcę pewnie kolejne 10.000. Byłem w ASO, oczywiście zmienić mogę chociaż spokojnie mogę jeździć dalej, do momentu kiedy nakręcę te 20.000 ( taa... ). Na pytanie czy jak zmienię olej teraz to czas wymiany oleju zacznie się od tego momentu usłyszałem że trzymamy się albo wymiany co rok albo co 20.000km. Przechodząc do sedna sprawy: chciałbym zmienić olej sam. Mam filtr taki sam jak zamontowany na samochodzie, mam olej taki sam jak wlewany na poprzednich przeglądach, mam kanał i narzędzia ;) Moje obawy budzi silnik - czy posiada jakieś czujniki dzięki którym ASO może stwierdzić że sam wymieniałem olej a nie w autoryzowanej stacji? :) Nie jestem złotówa, mogę zapłacić w ASO za wymianę ale czy jest sens? Zrobię to tak samo albo lepiej ;)
Jeszcze jedno pytanie: czy są tutaj jacyś klienci ASO w Kalisz bądź w w Koninie? Możecie się wypowiedzieć o jakości świadczonych usług? ( może być w pm ).
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-12-07, 13:40
michasr@o2.pl napisał/a:
1/ Moje obawy budzi silnik - czy posiada jakieś czujniki dzięki którym ASO może stwierdzić że sam wymieniałem olej a nie w autoryzowanej stacji? :)
2/Nie jestem złotówa, mogę zapłacić w ASO za wymianę ale czy jest sens? Zrobię to tak samo albo lepiej ;)
.
ad1 - nie ma żadnych czujników informujących o wymianie, więc śladu twojej ingerencji nie będzie, jedynie w liczniku pojawia się przypomnienie o serwisie, ale ono jest ustawiane manualnie na określony czas lub przebieg, więc nie ma nic wspólnego z czynnością wymiany;
ad2 - jeśli potrafisz zrobić to sam, nie ma sensu jechać do aso, warto pożyczyć porządny klucz do odkręcania filtra, bo aso potrafi go mocno zakręcić , (pamiętać o posmarowaniu uszczelki filtra i użyciu własnej kończyny górnej do dokręcenia ,no i gdzieś trzeba się legalnie pozbyć oleju i starego filtra) Jeśli masz płytę pod silnikiem, lepiej ją przy okazji zdemontować a potem montując zakonserwować smarem jej śruby. Nieużywane potrafią się ukręcać
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-12-07, 13:41, w całości zmieniany 1 raz
Dziękuję Wam za odpowiedź. W Hondzie też mam płytę pod silnikiem i rewizję do wymiany filtra i oleju. Można to zrobić tak żeby zachować czystość. Może i w Dusterze się uda. A jak nie to zdemontuje się płytę ( w Hondzie też nie jest łatwo ). Jak patrzę z góry na silnik to nie widzę żeby płyta była jakoś szczególnie brudna, ale wiadomo że wszędzie się nie dojrzy. Z drugiej strony moja jazda to dojazdy do pracy i wyjazdy na urlop więc może i nie brudzi się specjalnie.
Zauważyłem ostatnio że kolor oleju się delikatnie zmienił stąd decyzja o zmianie. Nie szaleję na drodze, nawet nie ma gdzie, chyba że autostrada, ale to też raczej utrzymywanie stałej prędkości a nie wyścigi.
Ostatnio zmieniony przez michasr 2018-12-07, 14:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2018-12-07, 15:25
Ze swojej strony dla użytkowników 1.5 dci 90 KM polecam przede wszystkim filtr oleju produkowany przez Purfluxa na pierwszy montaż do VW i Porsche 2,5 biturbo. Filtr jest ciut dłuższy (większa pow filtrująca) i w dodatku posiada zworki po stronie brudnej jak i czystej. Korzyści, to przy wymianie nie wycieknie Wam olej, oraz po nocy przy uruchomieniu kontrolka wyraźnie krócej się świeci, bo olej nie spływa do miski (mądry w tym samochodzie nie wymyślił takiego mocowania do gory nogami bez zaworu...). Ciśnienie zaworu bypass jest dokładnie takie samo jak w filtrze przewidzianym do Dustka (sprawdzałem w kilku katalogach zanim zdecydowałem się sam na taką zmianę). Śmigam na nim już dwa lata, objechałem pół Europy... Z czystym sumieniem polecam.
Wymiana co 10 tyś. km.
Robię 90% trasy (w takim sensie, że nie miasto- dojazdy do pracy), ale krótkie odcinki. Olej po tym przebiegu (prawdziwy syntetyk) i zastosowaniu płukanki- czarny i gęsty...
Ktoś kto robi dłuższe interwały w dieslu, a nie robi przy tym tras, prosi się o problemy- moim zdaniem.
IMG_20181207_150704.jpg jest i będzie...
Plik ściągnięto 33 raz(y) 47,51 KB
IMG_20181207_150748.jpg był...
Plik ściągnięto 29 raz(y) 220,11 KB
IMG_20181207_150733.jpg przy każdej wymianie
Plik ściągnięto 15 raz(y) 84,11 KB
IMG_20181207_150558.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 83,26 KB
IMG_20181207_150551.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 218,24 KB
IMG_20181207_150536.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 89,25 KB
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2018-12-07, 15:34, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 25 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-12-29, 13:48 Olej DD2 1.5 dci
Witam.
Chciałbym wymienić olej poza ASO (przebieg ok 11tys). Czy nie powinno być potem problemów z jakąś gwarancją? Czy muszę jakiś konkretny filtr zamontować żeby ASO się nie domyśliło, że sam wymieniłem olej? :).
I jaki dokładnie polecacie olej? Wiem że zalecany Elf... Ale chodzi mi dokładnie o typ/rodzaj/nazwę. Z góry dzięki za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum