Wysłany: 2018-10-25, 17:38 Dacia Duster 2 w wersji pikap
Ciekawy artykuł z onetu pn. "Tym razem nie z rodzimej fabryki, ale od zewnętrznego producenta. Wersja użytkowa Dustera powstaje w Rumunii. Czy taki model byłby atrakcyjny w fabrycznej ofercie?"
oto link do galerii zdjęć:
https://moto.onet.pl/aktualnosci/dacia-duster-w-wersji-pikap/nskx4vm
daciaCabin.jpg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 99,72 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez tomasso 2018-10-25, 17:39, w całości zmieniany 1 raz
GRL w drugim wątku pisał:
po 1 wypadałoby tematy scalić, bo jest drugi identyczny obok.
po 2 podobnie jak w przypadku poprzednika to i temu nie wieszczę szans na wielkoseryjną produkcję.
Nie ma co się oszukiwać - pikap z tego marny - poniżej 1m między nadkolami, długość paki zapewne poniżej 1,5m.
Jako auto specjalne to ok, poza tym zbyt wielu chętnych na to by się nie znalazło.
Pierwsze wrażenie dobre, a potem pytanie - komu potrzebne tak nieporęczne auto?
Co innego gdyby przedłużyli pakę do ok. 180cm, żeby rusztowania przewieźć, albo zmieścić drzwi "90" ze skręconą futryną (przy otwartej burcie).
Na ten moment nie widzę potencjału.
Okej GRL w tej wersji prezentowanej na Onecie masz rację auto raczej nie praktyczne dla szerszego ogółu. Z historii polskiej motoryzacji mamy Fiata 125p pickup, jeszcze wcześniejszej Warszawa a trochę później Poloneza Truck. Czesi mieli pickupy na bazie favorita i felki. Felka Fun to obecnie łakomy kąsek dla kolekcjonerów, sam kiedyś miałem okazję kupić taką żółtą żabkę ale moja połowica stwierdzeniem po co ci takie coś zakończyła moje ślinienie a mi pozostało ciche ależ kochanie…
Dacia w swej historii miała pickupy na bazie 1310 i logana.
Renault/Dacia Duster Oroch ze zdjęcia to model jak najbardziej pojazd produkowany: https://www.renault.com.b...ster-oroch.html , jego cena zaczyna się od 72 890 dolarów brazylijskich. Ameryka Południowa ma jeszcze kilka innych ciekawych propozycji np. Fiat Toro, Weekend i Strada czy jeszcze do niedawna produkowane Volkswageny bulik i garbus. Po naszej stronie stronie Atlantyku Strada jest znana i nawet w wersji Adventure była w ofercie Fiat Polska w latach około 2011-2103, tylko kto chciałby zapłacić ponad 100 tysięcy ówczesnych złotych za Sienę. Występuje w wersji 2 i 4 drzwiowej i wizualnie może się podobać. W Polsce szału niebyło i nie pomogła pickapo mania, nie wiem czy sprzedała się choćby jedna, u naszych zachodnich sąsiadów było lepiej a obecnie te auta trzymają cenę i trzeba mieć kilka tysięcy euro by zrealizować swe marzenie o takim bum bumie. Ja osobiście uważam, że brak Orocha w europejskich salonach to błąd grupy Renault. Wiem, że reno ma/miał Alasakana ale to przerenderowana navara.
Sam osobiście chętnie Dustera w pickapie i podwójną kabiną bym przygarnął do swojego garażu a Renault Arkana jeszcze bardziej ale to już inna koncepcja samochodu.
W Europie te auta to raczej grupa fan karów niż aut użytkowych, a kto od fan kara oczekuje praktyczności zgodnie prawidłem z tiwi jest jakiś tam czips jest zabawa albo wolę bezzzz.
Ps1. Europa zna kilka innych dziwactw w motoryzacji. Np. weseli Duńczycy ci od Egona Olsena i spółki, by obejść swoje prawo podatkowe wymyśli na początku XXI wieku, że vany będą miały dach typu Westfalia, zlew, stolik i kuchenkę i stawały się kamperami a przez to uzyskiwało się chyba 50% upust w podatku drogowym. W skrócie kupując nowe auto w tym kraju jego cenę płaci się dwukrotnie najpierw w salonie a potem w urzędzie za dowód rejestracyjny więc wychodzi drogo żeby nie powiedzieć nawet bardzo. Co ciekawe kasa ta jest do odzyskania w kilku przypadkach. My mieliśmy kratkę i pickupy oni kampery na voyagerze czy sharanie.
Ps2. Jeżeli ktoś doszedł do tego akapitu i się nie znudził się to bardzo mi miło. Niniejszy post to tylko pogląd jego autora względem tego małego wycinka motoryzacji.
Pozdrawiam
A co się dzieje z pickupem, gdy pada deszcz? Są jakieś rolety super piękne plastikowe, no ale kosztują i pytanie o szczelność. Rusztowań może nikt na postoju pod Biedronką nie ukradnie, ale torbę czy plecak strach chyba byłoby zostawić na otwartej pace, a i brezent uparty złodziej rozetnie, W sumie tak praktyczne, jak kabriolet, a funu chyba mniej.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-10-26, 17:44
Ja mam logana pickup. Za 45 tysia brutto czyli chyba 37 tysia netto nie znalazłem tańszego nowego auta w dieslu. Dwie osoby stykaja. Skończyły się czasy gdy było jedno auto w domu i musiało zabrać wszystkich. Teraz kupiłem dustera ale logan zostaje, za bardzo jest przydatny.
Jasne.
Oroch ma sens - bo prawie nic nie zabiera a daje więcej (jest dłuższy).
Ten "onetowy" niestety nie daje szerokiego pola do popisu, bo oprócz braku ograniczeń na wysokość prawie wszędzie przegrywa z Dokkerem.
Prawie, bo Dokker ma 19cm prześwitu a Duster 21cm.
Pozostaje kwestia ewentualnego napędu 4x4 - czyli sumarycznie najlepszy w wywożeniu z lasu choinek w pozycji pionowej.
Ewentualnie dowożenie toi-toi'a na pola namiotowe.
Toi-toi wygrywa
U nas pikapomania wywołana odliczeniami podatkowymi zepsuła całkowicie pryzmat postrzegania tych aut. mam znajomego który w swoim sądzie i do obwoźnego handlu wykorzystuje właśnie stara już nieco zdezelowaną skode felicje pickup. Tosiek napisał że Amerykę zbudowano pickupami na ramię. Owszem tamtejsze mają ją do dzisiaj i są najlepiej sprzedającymi samochodami. Tylko niestety u nas jest z nimi pewien problem bo by w pełni korzystać z ich możliwości trzeba mieć kat. C lub lepszą. Już uprzedzam nie chodzi mi f150 czy silverado ale o takiego potwora jak ford f650. W jułesej prowadzisz takiego na zwykłe prawko. W brazyli z orocha czy fiata strady czy toro korzysta się zgodnie z ich przeznaczeniem czyli użytkowo raczej w większości przypadków.
Co do plandek, pokryw i nadstawek są szczelne, fakt akcesorium kosztowne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum