w końcu silnik benzynowy o odpowiedniej mocy dla tego samochodu.
Warto było czekać
No to podejrzewam, że sobie jeszcze trochę poczekasz .Jak zapisy ruszą dopiero w 2019r, to auto odbierzesz nie wcześniej jak pod koniec 2019, lub dalej. Trzeba się liczyć z tym, że kraje takie jak Francja, Niemcy, Włochy i reszta zachodu, będą uprzywilejowani na 100% , tak jak miało to miejsce teraz po premierze Dustera, gdzie Polska otrzymała cennik jako ostatnia a w tym czasie na zachodzie zapisy szły już pełną para, dlatego są takie okresy oczekiwania jakie sa.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-10-03, 11:41, w całości zmieniany 1 raz
No tak w Megance na 2019 nie ma już tego silnika. Ciekawe co dadzą do Dacii? A może w Dacii właśnie zostanie jako ten przedpotopowy?
z punktu produkcji taniej bedzie im tluc jeden silnik niz kilka.
wiec pewnie bedzie 1.3 TCE w roznych odmianach.
Trzeba pamietac ze wszystkie nowosci wprowadzaja do Renault a potem do Daci wiec trzeba poczekac co i jak i kiedy :)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-12, 13:56
I tak jest całkiem spoko jak na dacie, mogli dać tce np. 115 do bazowej wersji zaś w wypasionej tce 130. Czemu zakładacie, ze się musi pozostać 1.6 sce w ofercie ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2018-10-12, 13:56, w całości zmieniany 1 raz
Prosta jednostka z pośrednim wtryskiem, bez turbo, bez intercoolera, bez dwumasy.
Na miejscu Dacii "rencyma i nogyma" zapierałbym się, żeby tylko pozostawić tanie w tłuczeniu 1.6 sce.
Właśnie do głowy wpadł mi pewien pomysł.
Renault musi zmieniać silniki na bardzie ekologiczne, gdyż każda marka jest zobowiązana do utrzymania jakiegoś tam średniego poziomu emisji spalin.
Słowo klucz to "średniego".
Oznacza to tyle, że jeżeli chcesz mieć w gamie 200-300konne jednostki, to musisz ratować średnią innymi silnikami małolitrażowymi.
Póki co w Dacii nie uświadczymy jednostek powyżej 150 koni, co oznacza, że łatwiej będzie w tej średniej utrzymać wolnossące 1.6.
Tak to sobie wymyśliłem.
Z kolei kary za nieprzestrzeganie norm są coraz większe i dotkliwsze. Przekroczenie normy o 1 g/km skutkuje w chwili obecnej karą wynoszącą 5 euro od każdego wyprodukowanego samochodu. Kolejny gram (czyli przekroczenie o 2 g/km) to już 5 + 15 euro. O 3 g/km to 5 + 15 + 25 euro. Za każdy kolejny gram przekroczenia płaci się już 95 euro. W 2019 roku już za pierwszy gram (i każdy kolejny) ponad limit płacić się będzie 95 euro. Jedynie producenci niszowi (np. Ferrari, Lamborghini), którzy swoje istnienie opierają o duże i nie ekologiczne silniki mogą negocjować limity indywidualnie.
Wysłany: 2018-11-03, 21:37 znów Dacia została oszukana albo Nas oszukali z Tce
jak wiecie Duster 2 będzie miał 1,3 tce w dwóch wersjach mocy 130 i 150 km, ale to sztucznie przytłumiony silnik o 10 km, bo ten sam silnik w Nissan Qashqai z 2018 roku montowany od kilku miesięcy ma 140 (240Nm) lub 160 km, więc Dacia przydusiła niepotrzebnie 10 koni mechanicznych, po co??
No ale w Dacii pozostanie. Bo inaczej chętnie kupię golasa Dustera 1.3 Tce za 39900 :)
Na to nie licz. Przecież i w obecnej edycji Dustera II, która była pokazana od marca 2018r , cena 39 900 zł , dotyczyła tylko i wyłącznie silnika 1.6 SCe 115. Jeżeli wejdzie do Dustera II, jakikolwiek silnik z rodziny 1.3 TCe, nawet ten najsłabszy, to na 100% nie będzie dostępny w tej cenie o jakiej piszesz, nawet w tej najbiedniejszej wersji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum