Kurcze nikt nie daje wiary fabrycznym wielosezonowym? Ja zostawiam na tym co jest, skoro Continentale się spisały w pierwszym, a mam ciężko dość w terenie to nowsze chyba nie musi być gorsze? :D
Ostatnio zmieniony przez alhaz 2018-11-08, 19:43, w całości zmieniany 1 raz
Żeby cokolwiek sensownego o nich powiedzieć, to musiałbym osobiście przetestować je w zimie, wtedy bym wiedział czy są coś warte te Brigdestony. Niestety z tego co pisał kolega Belphegor, który miał okazję sprawdzić je pod koniec ubiegłej zimy w swoim nowym aucie, że podobno niezbyt trzymają na śniegu i śliskim. Ja kupiłem typowe zimówki, gdyż nie chcę sprawdzać na swoim aucie twardości blachy Dustera
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-11-08, 20:58, w całości zmieniany 1 raz
Ja pewnie gdybym mieszkał i jeździł głównie w mieście po zawsze odśnieżonych drogach, pewnie bym nie inwestował od razu w osobne koła i zimowe kapcie. Wprawdzie daleko do głównych dróg nie mam, ale z tego też powodu kupowałem nowego Dustera aby pojeździć trochę tam, gdzie typowa droga asfaltowa się kończy Wszystko zapewne zależy od tego, gdzie kto używa swój bolid
Czytam, że pomstujecie na bridgestony. O jaki model chodzi?
Ja od września turlam się na wielosezonach tej firmy weathercontrol A0005. Są to moje pierwsze wielosezony od miliona lat. Ostatnie używane przeze mnie "wielosezony" , to słynne perelowskie D-124. Bridgestony mają już odpowiedni znaczek.
Ostatnio zmieniony przez Rumuntt 2018-11-09, 17:37, w całości zmieniany 1 raz
Niestety z tego co pisał kolega Belphegor, który miał okazję sprawdzić je pod koniec ubiegłej zimy w swoim nowym aucie
Nie w swoim, ale w aucie demonstracyjnym (ale też na 17" Bridgestone). I było to dramatyczne doznanie.
Ja mieszkam na wsi, nierzadko musze na autostrade podjechac a dojazd do domu mam ciezki jak diabli (glina,bloto pod góre jak troche popada). Continentale daly rade, zobaczymy jak Bridgestone, 4x4 jest mi zima niezbedny to zobaczymy czy bede musial na szybcika kupowac zimowki :)
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-11-09, 20:09
8201698552 - felga 16 olinda czarna. Warte to coś? Zakładając że 4 sztuki miałbym za 850-900zł z fakturą VAT?? Opony mam więc szukam felg 16stek i tak patrzę że na obrazkach źle nie wyglądają.
Korzystając z zimowej pogody, wczoraj postanowiłem trochę pojeździć po mokrym śniegu i lekko oblodzonej drodze. Zawsze mając nowy samochód robię sobie takie "wycieczki" na jakieś odludne place/ puste parkingi, żeby zobaczyć jak dany samochód się zachowuje i w sumie polecam to każdemu. W przypadku mojego Dustera mogłem też zobaczyć zachowanie przy włączonym i wyłączonym ESC oraz przy trybach 2WD i Auto (na Lock nie było warunków).
Najbardziej ciekawiła mnie kwestia opon. Do Dustera mam zimówki, ale jeszcze ich nie zakładałem, więc miałem okazję zobaczyć jak sprawują się całoroczne, fabryczne Bridgestony. Oczywiście to nie był żaden miarodajny test, bo żeby tak było to musiałbym wczoraj zmienić opony na zimowe i zobaczyć jak one się sprawują w danych warunkach. Co do opon całorocznych- nie było najgorzej i gdybym kręcił się tylko po mieście albo jeździł głównie po czarnych drogach, to chyba nie byłoby sensu ich zmieniać. Natomiast raczej nie zdecydowałbym się na jazdę na tych oponach po ostrych podjazdach w górach itp. Nie miałem jeszcze okazji jeździć Dusterem na zimówkach, natomiast wieloma samochodami już jeździłem i na letnich i na zimowych oponach i patrząc na to jak zachowywał się wczoraj Duster mogę potwierdzić, że opony całoroczne to jest pewien kompromis- nie tańczyłem na nich jak na letnich, ale na śniegu widać, że do dobrych, nowych zimówek wiele im brakuje. W zasadzie te opony całoroczne zachowywały się na śniegu tak jak 6- 7- letnie zimówki- lepiej niż letnie, ale to już nie to co nowa opona zimowa.
Podsumowując- jeśli ktoś nie jeździ po śniegu/ górach- jazda cały rok na Bridgestone'ach jest sensownym rozwiązaniem, pozostałym jednak polecałbym zimówki.
Wysłany: 2018-11-29, 02:05 Problem z doborem opon i felg na zimę.
Witam jak na tytule, mam ogromny kłopot z doborem kół na zimę a wcale nie pomaga mi w tym dealer. Może wam się uda. Chce zamówić koła 16-calowe z felgami.
Mój wybór padł na opony Kormoran SUV Show 215/65 R16 102H.
Czy to dobry wybór? Czy w cenie 1100-1200zł znajdą się lepsze?
Całkowita dopuszczalna masa mojego Dustera to 2812 kg. Biorąc pod uwagę, że indeks nośności Kormorana to 102
(850 kg) wychodzi, że jest 588 kg w zapasie. Czy dobrze rozumuję? Jeśli nie, poprawcie mnie.
Druga sprawa tyczy się felg aluminiowych. Wybrałem sobie ANZIO SPARK BLACK o wymiarach 6.50 × 16, 5 × 114.30, osadzeniu ET 50, oraz otworze centralnym 70,10. http://www.felgi.pl/felga...ce-115-4x2-84kw Podobno średnica piasty w nowym Dusterze to 66,1. Więc będę musiał mieć pierścienie centrujące.
Czy takie felgi będą zgodne z zaleceniem producenta samochodu? Dlaczego lepiej jest w zimie zakładać mniejsze koła od tych, którymi jeździmy latem ? Dziękuję z góry za wszelką pomoc.
Witam jak na tytule, mam ogromny kłopot z doborem kół na zimę a wcale nie pomaga mi w tym dealer. Może wam się uda. Chce zamówić koła 16-calowe z felgami.
Mój wybór padł na opony Kormoran SUV Show 215/65 R16 102H.
Czy to dobry wybór? Czy w cenie 1100-1200zł znajdą się lepsze?
Cena jest ok, co do samych opon to się nie wypowiem, nie jeździłem na nich, miałem natomiast w swojej historii (i nadal mam w innym samochodzie) zimówki z Kormorana i nie narzekam.
Cytat:
Całkowita dopuszczalna masa mojego Dustera to 2812 kg. Biorąc pod uwagę, że indeks nośności Kormorana to 102
(850 kg) wychodzi, że jest 588 kg w zapasie. Czy dobrze rozumuję? Jeśli nie, poprawcie mnie.
Dobrze piszesz. Generalnie do Dustera wystarczy indeks nośności 98. Weź pod uwagę, że opony o wyższym indeksie są droższe i twardsze, ale tragedii nie będzie. Gorzej byłoby gdybyś założył opony o zbyt niskim indeksie.
Cytat:
Druga sprawa tyczy się felg aluminiowych. Wybrałem sobie ANZIO SPARK BLACK o wymiarach 6.50 × 16, 5 × 114.30, osadzeniu ET 50, oraz otworze centralnym 70,10. http://www.felgi.pl/felga...ce-115-4x2-84kw Podobno średnica piasty w nowym Dusterze to 66,1. Więc będę musiał mieć pierścienie centrujące.
Czy takie felgi będą zgodne z zaleceniem producenta samochodu?
Wszystkie wymiary są takie same jak mają fabryczne felgi (ale zweryfikuj to jeszcze, bo mogę się mylić) oprócz otworu centralnego, więc bez pierścienia się nie obędzie.
Cytat:
Dlaczego lepiej jest w zimie zakładać mniejsze koła od tych, którymi jeździmy latem ? Dziękuję z góry za wszelką pomoc.
Mniejsze (jeśli chodzi o średnicę) może niekoniecznie- tu jest głównie aspekt ekonomiczny (są tańsze), bardziej istotna jest szerokość opony. Niektórzy zalecają węższe opony na zimę, szczególnie jeśli sporo jeździ się po zaśnieżonych drogach.
Z tego co widzę, to masz wersję Prestige, więc pewnie masz teraz koła 17". Zimówki, które chcesz kupić mają taką samą szerokość, ale wyższy profil, więc pewnie komfort jazdy trochę się podniesie (przynajmniej u siebie zauważyłem, bo na zimę wrzuciłem właśnie 16").
Dziękuję bardzo za pomoc. Zamówiłem już te felgi. Pozostały mi tylko opony zastanawiam się jeszcze nad DĘBICA Frigo HP2 215/65R16 98 H. Na pewno są bardziej popularne, ale czy lepsze. Może ktoś z Was na nich jeździ. Ja ze względu na pracę jeżdżę w zimie góra 2 razy w tygodniu i to mieście. Może podczas okresu zimowego zdąży mi się wypad w góry. Więc nie chcę kupować opon z najwyższej półki.
Sprawa pierwsza, czyli opony. Sam oczywiście nie korzystałem z tej marki więc co do jakości opon raczej nie pomogę, natomiast co do ceny, to jest raczej pewne, że tańszych nie trafisz w tym rozmiarze, oczywiście nowych. Felgi będą jak najbardziej odpowiednie, dobierz sobie pierścienie centrujące i jest ok. Sam dla siebie kupiłem felgi z otworem 67.1 i też mam do nich pierścienie. Mnie do nowych felg dołożyli pierścienie w gratisie. A teraz trochę o nośności opon. Przyjęte jest tak, że suma nośności wszystkich 4 opon, powinna być dwukrotnie większa od masy samochodu. Dla Dustera ciężar auta wynosi około 1300 kg, a więc nośność powinna być minimum 2600 kg. W oponach oryginalnie wydawanych z samochodem jest to nośność 96, czyli 710 kg na koło, a to daje 2840kg, czyli ponad normę. Zatem czym nośność wyższa, tym lepsza. Twoje maja 102 a więc jest bardzo dobrze jak dla Dustera. Co do wielkości kół na zimę , to raczej zallecają tą samą średnicę i profil opony co oryginał. Trzeba jednak wziąć poprawkę na Dustera, że podstawowym rozmiarem jest 215x65x16 a te koła w Prestige , są tylko opcją.Uważam, że 16" na zimę będzie b.dobrym wyborem, zresztą sam też takie daje, chociaż mam lato na 17".
Sorry, nie zauważyłem, że otrzymałeś już wcześniej odpowiedz, dlatego, że miałem kompa dość długo otwartego na tym poście i pisałem do ciebie na raty, ale nie będę kasował swojej , chociaż wiele rzeczy sie pokrywa.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-11-29, 14:12, w całości zmieniany 2 razy
Dziękuję za pomoc. Teraz szybko zamówić opony zimowe i będzie komplet. Dostanę te pierścienie, wentylki i śruby do felg gratis.
Zamówiłem jednak te Dębicy, zobaczy się, jak się sprawują.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy ktoś z was odbierał nowego Dustera przed 10 kwietnia? Pytam, bo podobno jeszcze w kołach nie było montowanych czujników ciśnienia opony.
Komputer na podstawie obrotów każdego z kol oblicza ich prędkość, jeśli w którymś z nich jest znaczna różnica, to pokazuje się informacja na zegarach. Może to i dobrze przynajmniej nie będzie ciągła informacja o niedopompowanych kołach po wymianie na zimowe.
Podobno można to sprawdzić, wyginając wentylki na boki. Jeśli są miękkie i dadzą się wygiąć na 0,5-1 cm znaczy, że to są zwykle wentyle. Wolę tego jednak nie robić w takich temperaturach.
Może w inny sposób można to sprawdzić?
_________________ Marcin
Ostatnio zmieniony przez marcin025lodz 2018-11-29, 15:24, w całości zmieniany 1 raz
Pozostały mi tylko opony zastanawiam się jeszcze nad DĘBICA Frigo HP2 215/65R16 98 H. Na pewno są bardziej popularne, ale czy lepsze. Może ktoś z Was na nich jeździ.
Ja mam te opony, chociaż jeżdżę na nich dopiero od tygodnia, więc wiele nie powiem, ale z tego co zaobserwowałem:
- są w miarę ciche, nie słyszę dużej różnicy głośności w porównaniu z fabrycznymi Bridgestonami (chyba że Duster jest tak świetnie wyciszony ),
- komfort jazdy jest zauważalnie większy, ale to akurat kwestia większego profilu,
- na suchej nawierzchni podczas obecnych mrozów zachowują się dobrze, tak samo na mokrej- jak dla mnie jest różnica na plus,
- niestety na śniegu ich jeszcze nie sprawdzałem, bo zdążył się stopić do czasu zmiany opon Powiem szczerze, że sam jestem ciekaw jak to będzie wyglądało np. w warunkach górskich.
Niby Dębica to opony budżetowe, ale całkiem przyzwoite. Zresztą osobiście uważam, że Duster to nie rajdówka, więc szkoda mi kasy na opony marek premium, omijam jedynie jakieś marki pt. "totalne no name" od miesiąca na rynku itp.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-11-30, 08:41
zimowe Dębice są lepsze od Kormoranów, o czym świadczy wiele testów
Jak na klasę budżet to bardzo opony. Mam je w swoim DD2. Obecnie przy ujemnym temperaturach auto prowadzi się dobrze. Ja założyłem jakoś na przełomie października i listopada więc zdążyły zrobić jakieś 1000-1500 km i sprawdzały się także podczas opadów deszczu. Nie hałasują mocniej niż letnie seryjne Continentale. Zobaczymy co za pożytek z nich będzie jak pojawi się kopny śnieg ale myślę że dadzą sobie radę.
Dlaczego lepiej jest w zimie zakładać mniejsze koła od tych, którymi jeździmy latem ?
Niektórzy twierdzą, że zimą lepiej używać opon węższych niż latem, bo lepiej się wgryzają w lód i śnieg. Ale to podobno ma znaczenie właśnie o tyle, o ile jeździ się dużo w takich warunkach -- jeśli jazda polega na naszej tradycyjnej zimie, to jednak szerokość może odgrywać większą rolę (lepsza trakcja, co istotne także przy hamowaniu).
Natomiast będąc przeciwnikiem opon rowerowych w samochodach (czyli opon o profilu 55 i niższym) jestem zdania, że 215/65 R16 zawsze będzie rozwiązaniem lepszym niż 215/60 R17 -- niby tylko jakiś centymetr różnicy, ale zawsze to centymetr więcej gumy i powietrza, które lepiej będą separować przed każdą przeszkodą, która jeszcze łatwiej ukrywa się zimą (krawężnik, dziura, etc.)
Nie wiem jak obecne prezentuje się ta nowa zimówka Dębica Frigo HP, chociaż słyszałem, że ogólnie Dębica ma dobre opony zimowe. Ja osobiście użytkowałem poprzedni model, czyli Debica Frigo, które miałem założone w Oplu. Ogólnie, tamte modele lepiej sprawdzały się na śniegu niż na mokrym. Niestety w moim przypadku pod koniec ich użytkowania (miałem ich 8 lat ) chociaż bieżnik miały jeszcze z 6mm, a łączny przebieg nie większy jak z 10 kkm, to było stanowczo za długo jak na nie. Guma potrafiła już dość stwardnieć, dzięki czemu miałem parę sytuacji, gdzie auto wpadło w poślizg podczas hamowania na mokrym asfalcie. Po tych sytuacjach od razu poszły w odstawkę i kupiłem nowe. Od tamtej pory w autach użytkuję już Nokian WR D4. Teraz udało mi się kupić do swojego nowego Duster2, roczne oponki Dunlop Winter Sport 5 z bieżnikiem 8mm za 1000 zł z dostawą. Jeszcze ich nie zakładałem, więc sam jestem ciekaw jak się będą sprawdzać.
marcin025lodz napisał/a:
Dlaczego lepiej jest w zimie zakładać mniejsze koła od tych, którymi jeździmy latem ? Dziękuję z góry za wszelką pomoc.
Nic podobnego. Każdy producent aut zaleca stosowanie opon zimowych w takim samym rozmiarze, jaki jest przeznaczony oryginalnie do danego modelu rozmiar opon letnich.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2018-11-30, 11:43 Re: Problem z doborem opon i felg na zimę.
marcin025lodz napisał/a:
Całkowita dopuszczalna masa mojego Dustera to 2812 kg.
Przepraszam, ale ja tego nie rozumiem. Czy podajesz DMC swojego Dustera - prawie 3 tony? Przejrzałem parę stron i TUTAJ (link) znalazłem DMC max 1899 kg. Czy może 2812 kg to jest błąd? Jedna z wersji ze strony ma DMC 1712 kg. Albo chodzi o DMC zespołu pojazdów (F.3 w dowodzie rej.)? Proszę o oświecenie mnie. Serio nie wiem.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2018-11-30, 13:15
Jednak F.3 - dla zespołu pojazdów LINK. Po co dobierać nośność opon do zespołu pojazdów? Według tych informacj (link) do Twojego DD2 wystarczyłaby opona z indeksem 80, chyba że producent wymaga wyższego. W moim MCV zalecany index jest podniesiony o 12 poziomów w stosunku do minimum wynikającego z dmc (F.2). A jednak i tak jest to poniżej masy dla zespołu poj. (F.3).
Ostatnio zmieniony przez eio 2018-11-30, 13:37, w całości zmieniany 1 raz
Ja tam się nie znam ale się wypowiem. Dla ND indeks wynosi 96 i jest przez producenta już przyjęty z zapasem. Kupując opony z większym indeksem najczęściej niepotrzebnie się przepłaca chyba że ktoś jeździ po terenie bardzo kamienistym lub innym wyjątkowo nieprzyjaznym. Opony z większym indeksem są mocniejsze ale są twardsze co łączy się z gorszymi parametrami przyczepności a co można sprawdzić w parametrach chociażby na naklejce. Na przykład w nokianach wr d4 które akurat mam przygotowane o tych samych parametrach co Bridgestony do swojego Dustera. Są również najczęściej głośniejsze.
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2018-11-30, 16:59, w całości zmieniany 1 raz
Opony z felgami już założone. Tak to wygląda. Troszkę szkoda że nie są większe. Byle do wiosny.
Jeśli chodzi o liczby to zapewne się pomyliłem.
F1. 1712 MMC
F2. 1712 nie jest napisane co to oznacza
F3. 2812 nie jest napisane co to oznacza
G. 1239 Masa własna pojazdu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum