Witam. Nie chce zakładac nowego tematu a przeczytanie wszystkiego, żeby znaleźć odpowiedź zajęło by wieki.
Problem ze spalaniem, a raczej rozbieżności między tym co pokazuje komputer a rzeczywistym spalaniem.
Do 3k km. nie przekraczałem 2500 obrotów średnie spalanie trasa miasta około 6,5
Po przekroczeniu 3k km pozwolilem sobie przycisnać na autostradzie. Stała prędkość 140 przy 2900 obrotów. i w czym problem?
Przed trasa wyzerowałem dane. zbiornik do pełna. Przy 600km musiałem tankować bo komputer pokazywał zasięg tylko 40km. Wyszlo, ze spalil 8l/100km a komputer pokazywał średnio na tym odcinku 7,1
Czy takie spalanie jest odpowiednie dla tego silnika, i czy takie rozbieżności w średniej jest normalne?
Dziękuję z góry za pomoc.
Jechałem ostatnio dusterem trasę Wrocław-Dąbrowa Górnicza-Wrocław A4, mały ruch był. Na tempomacie ustawione 140 km/h non stop. Spalanie z dystrybutora 8.2 l/100 km.
Ostatnio zmieniony przez Dracid 2018-11-08, 23:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-11-09, 10:09
Całkowicie normalne spalanie 1.5 dCi w trasie. Przy prędkościach autostradowych silnik ten pali więcej, niż w mieście. Ostatnio jechałem do Łodzi i z powrotem autostradą A2. Świadom spalania tego silnika na autostradzie i tego, że się nie spieszyłem, to jechałem sobie lajtowo 110 km/h. I spalanie miałem na poziomie 5,5-6 l./100 km. Gdybym pocisnął do 140 km/h to wyszłoby mi pewnie jak Tobie - około 7 litrów.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
U mnie podobnie, a nawet więcej. Ostatnio z okazji Wszystkich Świętych, trasa Poznań - Łódź po A2 i potem kawałek po A-1 w stronę Piotrkowa Tryb. Tempo od bramek do bramek, , w granicach 140 - 170 prawie non stop. Trudno. Wyszło mi 9 litrów na 100, dużo robi opór aerodynamiczny budy, ale to przecież suv. Dla mnie jazda to była frajda. O dziwo hałas był akceptowalny, radio grało na poziomie 10, a rozmowy z żoną odbywały bez podnoszenia głosu. Może wpływ na to miało też to, że praktycznie w żadną stronę nie było wiatru. Mimo, iż mój cygan jest 4X4, czyli z inną skrzynią biegów niż 4X2. Ale powoli nabieram pewności, niestety nigdzie nie znalazłem w necie tego potwierdzenia technicznego jaki jest stosunek poszczególnych przełożeń, że bieg 5 i 6 musi być w obu modelach ten sam. Raz miałem 3700 obr/min na 6, a budzik osiągnął licznikowe 180 km/h, pedał chyba jeszcze wtedy nie osiągnął podłogi, ponieważ czułem stopą, że mogłem jeszcze go docisnąć. Ot taka próba, której nikomu nie polecam.
Duster, przynajmniej diesel, nie jest stworzony do zaiwaniania po autobahnach, ale zawalidrogą na nich nie jest.
Ciekaw jestem czy jest ktoś na forum z 1,2 tce i podobnym "typem nogi" do mojej i jak mu pali duster na autostradzie
Ostatnio zmieniony przez Rumuntt 2018-11-09, 17:15, w całości zmieniany 2 razy
Na powrocie z wypadu - tankowanie w Połańcu zerowanie licznika następne tankowanie A1 pod Toruniem - przejechane 370km weszło 42 l gazu prędkość na 170 km A1 minimum 150 a momentami 180 wg gps, dojazd 200 km do autostrady bardzo szybki szarpany jak pozwalały waunki. Wyszło średnio 11.35 l/100km. Średni wynik z całego wyjazdu w Bieszczady 10,2l na 100 km.
Trasa zrobiona na szybko średnia prędkość z komputera 76 km/h
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-11-14, 10:45
Po 9500 km przebiegu średnie spalanie z dystrybutora to 6.1. Głównie korkowate miasto, kilka tras autostradą A2 z prędkościami 100-110 km/h oraz kilka spokojnych podmiejskich jazd.
1.5 dCi 110 KM EDC.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.2 115km
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 67 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-24, 20:52
Wracam na forum po jakimś pół roku. Żaliłem się że mój dokker pali jak smok. Teraz mogę sie wypowiedzieć po ok 9ms jazdy - 13.000km. głównie miasto ale również trasa.
silnik 1.2 115km - rzadko kupowany z tego co widzę ;) ale może się komuś przyda no i ogólnie jestem ciekaw waszych opini nt. spalania w Dokkerze. wartości podaje na 100km po przejechani np. 300-1000km.
100% miasto - LATO tryb EKO - minimum 8.8l, bez EKO minimum 9l. (jazna ekonomiczna, zmiany biegów przy 2000obr itd) | jazda bardziej dynamiczna to 10,5l i w górę. Na temat ZIMY nie chcę się wypowiadać, ponieważ auto w zimie miałem na dotarciu, komp świeży itd. - pokazywał 12.5 - 14.5 przy jeździe jak dziad
100% trasa - tryb EKO prędkość ok 90km/h - 5.6l, przy prędkości 130km/h - 8.5l (autostrada)
tryb mieszany - tryb EKO - 8.5l
Jak oceniacie wyżej podane spalanie? jest w normie czy pali jak dobra beema , no a do biemdabliu jej daleko
Mile widziane opinie użytkowników tego motoru.
Dodatkowo ponowie pytanie które kiedyś zadałem - czy robił ktoś z Was EKOCHIP w swoim turbodoładowanym motorze - obojętnie jakim? Jakie wrażenia i korzyści?
Myślę, że jak jazda po KRK to normalne.
Dobrze, że nie dopłacałem do 1,2 bo mnie 1,6Mpi pali prawie identycznie. Powiem więcej. Przy dojazdach do pracy 50km i trochę miasta wychodzi około 7,5l
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.2 115km
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 67 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-29, 10:57
Marek1603 napisał/a:
Myślę, że jak jazda po KRK to normalne.
Dobrze, że nie dopłacałem do 1,2 bo mnie 1,6Mpi pali prawie identycznie. Powiem więcej. Przy dojazdach do pracy 50km i trochę miasta wychodzi około 7,5l
Powiem tak - jeżeli 1.6 pali Ci podobnie, to dobrze że dopłaciłem do 1.2 ponieważ 1.6 102km jak jechalem pod górkę z kobietą od prezentacji to silnik wył, a matizy mnie wyprzedzały. Strasznie kiepska dynamika. Wrecz niebezpiecznie przy manewrach typu wyprzedzanie itp.
(zaraz się gówno burza posypie na mnie za obrażanie 90% forumowiczów z silnikem 1.6 , ale takie były moje odczucia na jeździe próbnej). Dodam jeszcze, że cwaniaki od Daci zrobili idiotyzm = wybierając wersje Step Way nie można wziąć 1.6 + LPG...
Zanim wybrałem ten silnik czytałem wszystkie możliwe dostepne artykuły o autach z tym silnikiem, testy itd. Nigdzie nie było mowy o spalaniu na tym poziomie... Down downsizing - po c.uju... 45zł za 100km - ekonomia zajebista
Tylko czy mówimy o tym samym silniku?
Ja mam 1,6MPI i to był świadomy wybór bo dopłata do 1,2Tce była rzędu 6,5tys., a pod względem spalania różnica nieduża. Nie piszę o dynamice, głośności jednostki itd. Druga sprawa to przeszło mi ściganie się autem, a nawet jak coś, to ta ośmiozaworówka też coś tam potrafi ale musi się wkręcić na obroty.
Ty piszesz już o 1,6Sce i (chyba) 115KM. Nie powiedziałbym, że jest on jest głośniejszy od 1,2Tce.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-11-29, 14:18
Dokker z silnikiem 1.6 Sce 102km według mnie nie powinien być złym autem, posiadam lodgy z tym samym motorem i auto to w cale nie jest jakoś strasznie mułowate. Pod górę bez problemu przyśpiesza i nie zauważyłem aby mnie matizy wyprzedzały jak i inne auta z podobnym silnikiem. Spalanie w Lodgy silnika 1.6 102km jest akceptowalne i na pewno jazda dokerem/lodgy z tym silnikiem nie jest niebezpieczna, są samochody lepszych marek, które według danych technicznych jeźdza gorzej np. Toyota Auris 1.3 ponad 13s do 100km/h a dacia Lodgy ma 11,6s . Z tego co widzę mniejsze jest też spalanie w silniku 1.6 Sce niż w silnika 1.2 TCe. Osobiście jeżdżę z wyłączonym trybem ECO. Co dzienne robię autem około 60km z czego pierwsze 5km to stanie w 20 minutowym korku a pozostałe to loteria wszystko zależy w które strony miasta się zapuszczam i jaki jest ruch na drodze. Spalanie z ostatniego baku wyszło mi 8,6l/100km i jest to w 100% miasto, jazda raczej dynamiczna, czasem z prędkością lekko powyżej 100km/h ( oczywiście tam gdzie nie ma ograniczenia do 50km/h w mieście). W trasie bez problemu zszedłem do 5.3l/100km ( myślę, że w wakacje uda mi się zejść do 5-4.9l/100km) a w cyklu mieszanym do 6.5l/100km
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.2 115km
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 67 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-30, 18:30
chodzi o 1.6 102km vs 1.2 tce 115km. Dopłata do 1.2 była z tego co pamiętam +2000zł
pisząc "wyje" miałem na myśli wysokie obroty - brak dynamiki. wyciszenie było w normie.
Nie chodzi o licytowanie się czy 1.6 lepszy czy 1.2 tylko o spalanie - tak jak w nazwie tego tematu... ja wziołem ten silnik bo i tak 1.6 z LPG się nie dało do Step Way, a jak autem mam jeździć kilka lat to nie chciałem się męczyć.
Zapytam jeszcze czy ktoś z Was robił Chip Tuning w 1.2 115km lub EKO Chip tuning i może się wypowiedzieć?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum