Dołożyłem owiewki na przednie szyby, mimo postępowania z instrukcją, ostatni moment szyby trzeba powoli domykać, gdyż jest tam pewien opór. W zafirze również tak miałem, ale z czasem się to wyrobiło. Nie wiem czy ktoś się jeszcze w owiewki bawi przy klimie, ale ja tam lubię mieć lekko uchylone okno.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-03-19, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 214 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2019-05-16, 16:31
Dołożenie kilku milimetrów w postaci owiewki zawsze spowoduje delikatny opór w ostatniej fazie domykania szyb.
Dziś założyłem komplet do Sandero i podobnie jak u kolegów piszących wcześniej prawe lusterko jest lekko przysłonięte owiewką. Problem występuje również w Lodgy. Zaczynam się zastanawiać czy problem tkwi w owiewkach czy w lusterkach. Owiewki w obrębie lusterek są wyprofilowane zgrabnie wyprofilowane i teoretycznie nie powinny utrudniać widoczności. Zastanawiam się czy lusterka w naszych Daciach nie są zbyt blisko nadwozia.
Pamiętam, że mój polonez miał również owiewki i nie powodowały one ograniczenia widoczności prawego zwierciadła.
Generalnie owiewki jak dla mnie są przydatne, ponieważ mogę podczas jazdy uchylić odrobinę szybę i nie powoduje to przeciągu w kabinie. Bez owiewek zdecydowanie bardziej odczuwa się uchylone okna. Poza tym to same utrudnienia przy myciu szyb czy skrobaniu w czasie zimy. Na plus poprawia wygląd mojej Sanderki. Czarne owiewki przy czarnym kolorze lakieru wyglądają jak by tam były od nowości.
Zaczynam się zastanawiać czy problem tkwi w owiewkach czy w lusterkach.
Jakby nie patrzeć , najpierw było auto Tu konkretnie dacia ) , a później ktoś zaprojektował i wykonał do niego owiewki . To tak jakbyśmy narzekali , że mamy złe stopy nie pasujące do butów
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 214 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2019-05-16, 19:24
Teoretycznie masz rację chociaż z tymi butami szczególnie, które są mocno niewygodne mówi się że but z miasta noga ze wsi. Jednak owiewka zasadniczo nie odbiega wizualnie od innych stosowanych w innych samochodach więc z czegoś ten problem wynika.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1967 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-05-16, 19:38
Ja owiewki miałem w chyba każdym swoim aucie zarówno w Lodgy, MCV II czy np. w Lanosie i Cinquecento. W każdym z tych aut Prawe lusterko było delikatnie przysłonięte owiewką. Na początku wydaje sie to problematyczne ale po pierwszej jeździe człowiek się przyzwyczaja i nie ma z tym problemu
Ja mam Heko i wyglądają super. Świetnie spasowane nie odstają tak jak te klejone. Faktycznie na początku trzeba było uważać z domykaniem szyb ale teraz już nie ma problemu.
https://photos.app.goo.gl/WZ6VeFjeXWj43UR26
A propos owiewek. Czy w upalne dni jest problem u Ciebie z zamknięciem szyby? Bo u mnie blokuje się właśnie na owiewce.
Jeżeli blokuje się Tobie szyba o owiewkę to masz ją albo źle zamontowaną albo jest prostu z wadą fabryczną . Owiewki stosuje w swoich autach od 7-8 lat w tym w każdej Dacii jaka posiadałem ( MCV II, Lodgy i ponownie MCV II). Nie miałem nigdy problemów z otwieraniem czy zamykaniem szyb no chyba , że podczas montażu coś źle się zamontowały ale po poprawce jest idealnie
Generalnie to samochód wyjechał z salonu z owiewkami i do tej pory nie było problemów. No może raz jedna się lekko wysunęła i musiałem ją docisnąć. Mój problem pojawił się pod koniec czerwca, kiedy to zostawiam samochód w nasłonecznionym miejscu przez kilka godzin. Po powrocie otwieram drzwi, żeby przewietrzyć, no ale człowiek się spieszy i w czasie jazdy otwieram szyby. Kiedy klima nabiera mocy i leci już zimne powietrze, zamykam szyby no i jest problem, bo na końcówce zamykania rant szyby haczy o rant owiewki, zarówno lewa jak i prawa strona.
Ostatnio zmieniony przez nowy 2020-07-14, 22:25, w całości zmieniany 2 razy
Owiewki które ja kupiłem były wyszlifowane, tj ta krawędź owiewki do której dochodzi była ścieta tak że szyba się po niej ześlizguje. Ewidennie było to zrobione papaierem sciernym lub pilnikiem tj. Owiewki są tak modyfikowane dopiero po wyściu z formy i jest to ręczna robota. Może u Ciebie zostało to zrobione. Oczywiście mowa o krawędzi owiewki wchodzącej w słupek B i C. Masz założone spinki prawidłowo? - zadziorem do środka kabiny, do uszczelki a nie do owiewki, bo zadzior się nie wbija w plastik i spinka odstaje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum