No, w specyfikacji na papierze pewnie że tak A jak będzie , to się okaże. Zresztą nie wiem co wszyscy się tak boją tego zużycia benzyny w 1.6 SCe.Przy normalnej jeździe zużycie między 7,5 a 8,5 l/100km to nie jest znowu dużo. Jak się ciśnie gaz w podłogę i sunie 140km/h , to jasne, że więcej spali, ale i TCe przy takich prędkościach zrobi wir w baku, może nawet większy jak wolnossak.
No, w specyfikacji na papierze pewnie że tak A jak będzie , to się okaże. Zresztą nie wiem co wszyscy się tak boją tego zużycia benzyny w 1.6 SCe.Przy normalnej jeździe zużycie między 7,5 a 8,5 l/100km to nie jest znowu dużo. Jak się ciśnie gaz w podłogę i sunie 140km/h , to jasne, że więcej spali, ale i TCe przy takich prędkościach zrobi wir w baku, może nawet większy jak wolnossak.
Ostatnio zrobilem +800km na autostradzie i 1.2TCe wzial 8,5-9l/100 przy predkosci 140km/h na tempomacie. Spalanie z komputera, nie licze z baku bo mnie to wali raczej, ale jako ciekawostka chyba nie jest źle :)
I teraz uwaga, jeśli zdarzają mi się tygodnie kiedy śmigam tylko w około komina to ma spalanie wg. komputera również ok 7,5-8l/100, czyli podobnie jak SCe.
Co do 1.3TCe ma "rzekomo" być mniej paliwożerny, ale czy to prawda nie wiem. Można o tym silniku poczytać w recenzjach Mercedasa bo już jeździ i jakieś Renault też go dostały.
Bardzo fajnie ze 1.3 będzie w podobnej cenie co 1.2 :)
No, w specyfikacji na papierze pewnie że tak A jak będzie , to się okaże. Zresztą nie wiem co wszyscy się tak boją tego zużycia benzyny w 1.6 SCe.Przy normalnej jeździe zużycie między 7,5 a 8,5 l/100km to nie jest znowu dużo. Jak się ciśnie gaz w podłogę i sunie 140km/h , to jasne, że więcej spali, ale i TCe przy takich prędkościach zrobi wir w baku, może nawet większy jak wolnossak.
No masz rację, po prostu zależy z jakiego pułapu się startuje. Moja stara fabia pali tak 6,5 i to w sumie nieważne, czy jadę 140 po autotradzie czy po mieście (znaczy są różnice, wiadomo w którym kierunku), ale i tak średnia zawrze się to między 6 a 7l.
Ale Duster to zupełnie inny samochód i poptrzebowałem czasu, żeby to przetrawić i do mnie dotarło. Jak sobie przeliczyłem, to rzeczywiście nie jest to jakieś dramatyczne spalanie. A i tak dodatkowo trochę to zależy od pokonywanych tras i kierowcy.
Nie wiem czy widzieliście, ale osiągi nowego 1.3TCe to śmiech na sali...
1.3TCe 130KM w wersji 4x2 ma mieć 11,1 sekund do setki, gdzie stara wersja 1.2TCe miała 10,4 (wersja 4x4 11,0), czyli wychodzi na to, że będzie gorzej niż wcześniej.
1.3TCe 150KM ma mieć 10,4 do 100 w 4x2 więc takie same osiągi jak 1.2, wiadomo nowy silnik i technologie etc, no ale zeby az tak zle bylo z osiagami? Ciekawe czy to w imie ekologii czy tego ze Dacia jako budzetowa marka nie ma prawa miec dobrych osiagow?
Ostatnio zmieniony przez alhaz 2018-12-05, 08:34, w całości zmieniany 2 razy
Wydaje mi się, że Duster po prostu nie był projektowany z myślą o przyspieszaniu do 100 km/h w 8 sekund i jeździe z prędkością 220 km/h. Zresztą niespecjalnie się do tego nadaje, pewnie zawieszenie w nowych wersjach TCe będzie takie jak dotychczas, więc Renault postanowiło nieco ten silnik ugrzecznić/ przydusić, żeby przypadkiem ktoś nie zrobił sobie krzywdy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-05, 10:04
michele napisał/a:
I tak jest dobrze, jak czytasz o tych normach, to są coraz mocniejsze, a przyspieszenie nie wydłuża się.
Właśnie napisał, że się wydłuża..
Albo nowy osprzęt tyle waży, albo inna metoda pomiarów Na papierze wygląda to dobrze, więcej KM, wyższy moment obrotowy, i chyba V max większa jak czytałem..
nie ma co szat drzeć, 11 sekund to całkiem przyzwoity wynik. Moim zdaniem bardziej się liczy jak się tym momentem bedzie odpychać. To ważniejsza rzecz niż suche przyspieszenie spod świateł. Jestem ciekaw jak się mają przyspieszenia TCe 1.33 od 60-100 na IV/V biegu w odniesieniu do TCe 1.2.
Ostatnio zmieniony przez spoogie 2018-12-05, 10:09, w całości zmieniany 1 raz
Mi chodziło tylko o fakt, że skoro "papierowe osiągi" 1.2TCe 125KM to było 10,4sek (4x2) i 11sek (4x4) do 100km/h to teraz dostajecie nowy silnik z dużo lepszym momentem i mocą, nagle osiągi są gorsze?
Wg zapowiedzi ma być:
1.3TCe 130KM - 11,1sek i 1.3 150KM 10,4sek, i to jest w 4x2, to jak wyjdzie 4x4 będzie wiadomo jeszcze gorzej...
Sam mocno żałowałem, że nie załapie się na nowy silnik, ale widzę, że nie ma czego, jednak większa moc na trasie się przydaje i przy wyprzedzaniu dużo daje - i nie porównujcie do innych producentów tylko np. do tego samego silnika w Renault.
Wiadomo Duster to nie auto do szarżowania, ale zobaczcie np. 1.3TCe 160KM w nowym Kadjar 4x2 robi 9,9sek lub 9,3sek (automat) a Kadjar przecież jest o dobre kilkadziesiąt kg cięższy!
Nie wspomnę o tym, że 1.3TCe to jednak duża dopłata będzie w porównaniu do 1.2TCe, tym razem jednak Renault przesadziło z zaniżaniem osiągów Dacii jako marki budżetowej :D :D :D
Ostatnio zmieniony przez alhaz 2018-12-05, 12:11, w całości zmieniany 2 razy
9200 złotych dopłaty za 1.3 to paranoja. Chyba zrobili tak, by odstraszyć potencjalnych klientów - pewnie dostępność DD z tym silnikiem będzie mocno ograniczona.
Co do osiągów... Zdaje mi się, że specjalnie podają zawyżone wyniki. Jeśli tańsza Dacia byłaby lepsza od droższego Renaulta, to byłby to strzał w kolano. Jest droższy więc ma być lepszy ;). Brać 150-konnego Dustera i dupie mieć tabelki ;) Chociaż osobiście wolałbym mieć dwulitrowego wolnossącego benzyniaka niż turbodoładowaną popierdółkę...
testy zostały zunifikowane dlatego teraz samochody mają dłuższe czasy i większe spalanie w katalogach
a 10.5 to żart ,11 sek miał golf 1.4 , 25 lat temu :)
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-12-07, 00:24, w całości zmieniany 1 raz
Oglądałem kiedyś Pertyna, który tłumaczył niedomagania nowego Audi A6 50 tdi.
Auto bardzo mocne, a miało półsekundowe zawahania po wciśnięciu gazu i w efekcie nie przyspieszało tak dobrze jakby wskazywały na to liczby.
Ktoś z PR vaga wytłumaczył mu, że zostało to zrobione, by obniżyć nawet o 10% wielkość spalania (zapewne na potrzeby testów homologacyjnych).
Gra watra świeczki, gdyż dzisiaj za niemal każde auto płaci się setki ojro kary, za przekroczenie dopuszczalnej emisji spalin.
Jak nietrudno się spodziewać - za jakiś czas wyjdzie aktualizacja oprogramowania, która ten "problem" usunie.
Możliwe, że na ten moment Dacia również gra w ratowanie swoich srebrników i stąd takie wyniki.
I pamiętajcie - radość z jazdy daje ogrom dostępnego momentu od samego dołu, a nie kręcenie do odcinki (jakie jest potrzebne do uzyskania katalogowego przyspieszenia do setki).
A dopłata przeszło 9000zł za 1.3tce tylko umocni pozycję wolnossącego 1.6.
Jak dobrze pamiętam za 1.2tce trzeba było dorzucić "tylko" 6500.
Dużo, ale wydaje mi się, że Renault chce tym krokiem podebrać trochę klientów konkurencji. Dla mnie to jest logiczne- jest wersja z silnikiem 1.6 SCe, którą nadal można mieć za ok. 50 tys. zł albo i taniej, bo to jedyny silnik występujący we wszystkich wariantach wyposażenia. Natomiast 1.3 TCe 150 występuje tylko w wersji Prestige i to jest pewnie celowe- w środku Prestige już całkiem fajnie wygląda, więc być może skusi się na taką wersję ktoś, kto normalnie kupiłby samochód droższej marki, ale albo go na to nie stać albo szkoda mu pieniędzy. Bo nie czarujmy się, kupić SUV-a w rozmiarze Dustera i z silnikiem o podobnej mocy w cenie 70 tys. zł jest ciężko.
Tak patrzę w cennik i dane techniczne i jeszcze jedna rzecz mnie uderzyła- mamy Dacię, która jedzie 200 km/h, to już jest prawie wersja RS
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum