Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-28, 19:54   

Lordi napisał/a:

Dzięki za podpowiedzi zakupiłem Castrol Magnetic 10w40.Dzisiaj chciałem wymienić olej ale korek spustu w misce jest tak dopierdzielony że nie można go ruszyć .Już zastanawiałem się czy czasem nie lewy gwint.Na razie nie odkręciłem strach że ukręcę wiecie jak to ruszyć .


Gwint na pewno nie jest lewy. Spróbuj z wyczuciem puknąć młotkiem kilka razy przez klucz.
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Wiek: 48
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Łódz
Wysłany: 2018-10-28, 20:08   

Ok faktycznie dało rade ale solidnie ktoś dowalił śrubę .Wymieniłem filtr i olej magnetic 10w40 ale powiem wam że zauważyłem przez otwór gdzie się wlewa olej po tym starym 15w40 stworzył się nagar. Szkoda że nie miałem i nie wlałem płukanki do do tego starego oleju może by trochę syfu zeszło. Co o tym sądzicie, mam nadzieję że wszystko będzie OK
Ostatnio zmieniony przez Lordi 2018-10-28, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 361
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-10-29, 07:43   

Lordi napisał/a:
po tym starym 15w40 stworzył się nagar
Nagar czy taki a'la jasny mus?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Wiek: 48
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Łódz
Wysłany: 2018-10-29, 08:17   

Ciężko ocenić przez taki otwór do wlewania oleju jak dokładnie się przyjrzę zrobię jakieś foto to dam znać.Wygląda jak lekki nagar dam do oceny foto.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 361
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-10-29, 08:31   

https://goo.gl/images/Lnh8on

Takie coś?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2018-10-29, 08:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Wiek: 48
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Łódz
Wysłany: 2018-10-29, 10:35   

tAboon napisał/a:
https://goo.gl/images/Lnh8on

Takie coś?
Obrazek


nie takiego czegoś nie ma w ogóle.Nie dawno wymieniałem płyn w układzie chłodzenia wszystko jest w porządku .A teraz wymieniłem olej tzn wczoraj .Przesyłam fotkę tego wlewu może nie najlepiej widać w środku ale lepiej się nie dało.

https://www.fotosik.pl/zd...tcLyU47izcsVU3j

Jest tak w środku przyciemnione tym olejem nie wiem czy to normalka, ale po wymianie jakoś lepiej jezdzi tak jakby miał lżej.
Ostatnio zmieniony przez Lordi 2018-10-29, 10:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 361
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-10-29, 10:45   

Lordi napisał/a:
ale po wymianie jakoś lepiej jezdzi tak jakby miał lżej.
Bo ma wlane to co powinien mieć :)
Tym nalotem się zbytnio nie przejmuj. Jak pyknie czas na kolejną wymianę to wtedy możesz zrobić płykankę. Teraz szkoda zachodu, czasu i kasy. Nowy świeży olej da radę :)
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Wiek: 48
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Łódz
Wysłany: 2018-10-29, 10:47   

Rozumiem dzięki za info trochę ochłonąłem.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Wersja: [Inna]
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 590
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-11-01, 08:36   

pytanie - duster 2 dci. Katalogowo 5,4 litra ma wejść.
Wczoraj autko do góry, płyta spod silnka zdjęta żeby nie pozalewać tego wytłumienia co jest na płycie, korek wykręcony (taki jak w loganie) i olej spuszczony, filtr wymieniony (nie wiem kto go i po co tak mocno dokręcił). W sumie to spływało chyba z godzinkę bo poszliśmy zjeść (filtr zluzowany itp).
Zalewamy -> 5l weszło, uruchomiony. Kontrola wieczorem - jest max, kontrola dziś rano, jest max.
Ktoś podpowie o co chodzi? Bo gdzieś jeszcze powinno wejść 0,4 litra.
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Wiek: 48
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Łódz
Wysłany: 2018-11-01, 11:24   

Mam Dacie Logan MCV u mnie powinno wejść 3,3 Litra oleju weszło 3 i jest prawie max na bagnecie zostawiłem to i obserwuje ,na twoim miejscu zostawił bym to i nie dolewał pojeżdzij i po patrz.Nie wiem czemu tak jest ale TAK JEST .Ktoś napisał że katalogowo np u ciebie 5,4 l powinno wejść przy suchym silniku czyli pustym prosto z produkcji do zalania.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1042
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-11-01, 12:02   

Lordi napisał/a:
P.S. Gwarancji, ze nic się nie stanie nikt Ci nie da, ale w drugą stronę, czy ktoś dał Ci gwarancję, że wlewając olej 15w40 nic się nie stanie?


Dzięki za podpowiedzi zakupiłem Castrol Magnetic 10w40.Dzisiaj chciałem wymienić olej ale korek spustu w misce jest tak dopierdzielony że nie można go ruszyć .Już zastanawiałem się czy czasem nie lewy gwint.Na razie nie odkręciłem strach że ukręcę wiecie jak to ruszyć .[/quote]

Zmiana z 15W40 na 10W40 nic się nie stanie wbrew krążącym legendą, olej 15W40 nie ma gęściejszy od 10W40 jedynie przy ujemnych temperaturach będzie gęściejszy co utrudnia rozruch nalejesz 5W40 i też będzie dobrze. Dajcie spokój z castrolem syf i tyle.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 630
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-11-01, 12:03   

tAboon napisał/a:
https://goo.gl/images/Lnh8on

Takie coś?
Obrazek

Tak zwane masło pod korkiem oleju występuje głównie w przypadkach , gdzie kierowca cały czas robi autem krótkie przebiegi. Jak byś pogonił autko od czasu do czasu w trasie i wygrzał silnik to nie powinno to występować.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Wersja: [Inna]
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 590
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-11-01, 12:10   

Lordi napisał/a:
Mam Dacie Logan MCV u mnie powinno wejść 3,3 Litra oleju weszło 3 i jest prawie max na bagnecie zostawiłem to i obserwuje ,na twoim miejscu zostawił bym to i nie dolewał pojeżdzij i po patrz.Nie wiem czemu tak jest ale TAK JEST .Ktoś napisał że katalogowo np u ciebie 5,4 l powinno wejść przy suchym silniku czyli pustym prosto z produkcji do zalania.
w loganie pickup dci 90KM wchodzi praktycznie tyle ile instrukcja mówi 4,4litra bo mi zostaje zawsze ciut ponad 0,5litra. Ja tam olej staram się sprawdzać zawsze przy uzupełnianiu płynu do spryskiwaczy lub przed dłuższą jazdą (w sensie 100-200km).

jammo napisał/a:
tAboon napisał/a:
https://goo.gl/images/Lnh8on

Takie coś?
Obrazek

Tak zwane masło pod korkiem oleju występuje głównie w przypadkach , gdzie kierowca cały czas robi autem krótkie przebiegi. Jak byś pogonił autko od czasu do czasu w trasie i wygrzał silnik to nie powinno to występować.
no bo autko zawsze trzeba przegonić, dać w rurę ;)
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 361
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-11-02, 09:05   

Lukas87 napisał/a:
olej 15W40 nie ma gęściejszy od 10W40
To nie gęstość a lepkość...

Klasyfikacje olejów
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3860
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-11-02, 09:13   

Nikita_Bennet napisał/a:
gdzieś jeszcze powinno wejść 0,4 litra.

przy tradycyjnym zlewaniu metodą "grawitacyjną" :-P nigdy nie zlejesz wszystkiego, więc nie ma powodu do niepokoju, resztki gdzieś tam zostały w zakamarkach silnika. Nawet podciśnieniowe odsysanie starego oleju daje niewiele lepsze rezultaty. Tak będzie podczas każdej wymiany
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Wersja: [Inna]
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 590
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-11-02, 10:23   

dziś ponownie sprawdziłem i jest prawie pod górną kreskę od maxa, więc zostawiam tak jak jest i teraz będę myślał - tuning na 130KM czy sobie jednak darować ;)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1042
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-11-03, 09:01   

tAboon napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
olej 15W40 nie ma gęściejszy od 10W40
To nie gęstość a lepkość...

Klasyfikacje olejów


Dobrze wiem co oznaczają liczby przed W i po W tylko potocznie się mówi że olej jest gęściejszy a w cale tak nie ma, ludzie zalewają minerałem bo duży przebieg i będzie brał mniej oleju, jeśli komuś bierze dużo oleju zalać 10W60 sprawdzone na nie jednym aucie które dojść dużo brały oliwy po wlaniu 10W60 wszystko się uspokoiło
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 361
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-11-04, 21:25   

Lukas87 napisał/a:
jeśli komuś bierze dużo oleju zalać 10W60 sprawdzone na nie jednym aucie które dojść dużo brały oliwy po wlaniu 10W60 wszystko się uspokoiło
Ale to jest leczenie objawu, a nie przyczyny.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1042
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-11-04, 22:56   

tAboon napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
jeśli komuś bierze dużo oleju zalać 10W60 sprawdzone na nie jednym aucie które dojść dużo brały oliwy po wlaniu 10W60 wszystko się uspokoiło
Ale to jest leczenie objawu, a nie przyczyny.


niektóre silniki po prostu lubią brać olej nic nie zrobisz, przeważnie problemem są zapieczone pierścienie olejowe których cieżko wydłubać z rowka tłoka
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 361
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-11-05, 07:38   

Zgadzam się z Tobą Lukas87, nie zmienia to jednak faktu, że jeśli chce się pojeździć dłużej jeszcze autem to nie należy leczyć objawów a przyczynę.

Sam jak jeździłem Felicją przez 2 lata i zawory klekotały, panewki było słychać a silnik brał olej (wycieków nie było) to nie lałem już do silnika bardziej lepkiego/"gęstszego" tylko jakikolwiek olej miałem pod ręką (ważne by był za darmo :) ).

Ideologia mechaników - wlej gęstszy olej to nie będzie brał jest według mnie nie trafiona.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2018-11-05, 07:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
michasr 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster I ph2
Silnik: 1.6SCe
Rocznik: 2014
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 07 Gru 2018
Posty: 3
Skąd: Zbiersk
Wysłany: 2018-12-07, 12:32   

Witam.
Podepnę się trochę do tematu. Mam silnik 1.6SCe. Przebieg od poprzedniej wymiany przekroczył 10.000km. Chciałbym zmienić olej bo do następnego przeglądu w ASO w czerwcu nakręcę pewnie kolejne 10.000. Byłem w ASO, oczywiście zmienić mogę chociaż spokojnie mogę jeździć dalej, do momentu kiedy nakręcę te 20.000 ( taa... ). Na pytanie czy jak zmienię olej teraz to czas wymiany oleju zacznie się od tego momentu usłyszałem że trzymamy się albo wymiany co rok albo co 20.000km. Przechodząc do sedna sprawy: chciałbym zmienić olej sam. Mam filtr taki sam jak zamontowany na samochodzie, mam olej taki sam jak wlewany na poprzednich przeglądach, mam kanał i narzędzia ;) Moje obawy budzi silnik - czy posiada jakieś czujniki dzięki którym ASO może stwierdzić że sam wymieniałem olej a nie w autoryzowanej stacji? :) Nie jestem złotówa, mogę zapłacić w ASO za wymianę ale czy jest sens? Zrobię to tak samo albo lepiej ;)
Jeszcze jedno pytanie: czy są tutaj jacyś klienci ASO w Kalisz bądź w w Koninie? Możecie się wypowiedzieć o jakości świadczonych usług? ( może być w pm ).
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3860
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-12-07, 13:40   

michasr@o2.pl napisał/a:

1/ Moje obawy budzi silnik - czy posiada jakieś czujniki dzięki którym ASO może stwierdzić że sam wymieniałem olej a nie w autoryzowanej stacji? :)
2/Nie jestem złotówa, mogę zapłacić w ASO za wymianę ale czy jest sens? Zrobię to tak samo albo lepiej ;)
.

ad1 - nie ma żadnych czujników informujących o wymianie, więc śladu twojej ingerencji nie będzie, jedynie w liczniku pojawia się przypomnienie o serwisie, ale ono jest ustawiane manualnie na określony czas lub przebieg, więc nie ma nic wspólnego z czynnością wymiany;
ad2 - jeśli potrafisz zrobić to sam, nie ma sensu jechać do aso, warto pożyczyć porządny klucz do odkręcania filtra, bo aso potrafi go mocno zakręcić , (pamiętać o posmarowaniu uszczelki filtra i użyciu własnej kończyny górnej do dokręcenia ,no i gdzieś trzeba się legalnie pozbyć oleju i starego filtra) Jeśli masz płytę pod silnikiem, lepiej ją przy okazji zdemontować a potem montując zakonserwować smarem jej śruby. Nieużywane potrafią się ukręcać
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-12-07, 13:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
michasr 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster I ph2
Silnik: 1.6SCe
Rocznik: 2014
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 07 Gru 2018
Posty: 3
Skąd: Zbiersk
Wysłany: 2018-12-07, 13:49   

Dziękuję Wam za odpowiedź. W Hondzie też mam płytę pod silnikiem i rewizję do wymiany filtra i oleju. Można to zrobić tak żeby zachować czystość. Może i w Dusterze się uda. A jak nie to zdemontuje się płytę ( w Hondzie też nie jest łatwo ). Jak patrzę z góry na silnik to nie widzę żeby płyta była jakoś szczególnie brudna, ale wiadomo że wszędzie się nie dojrzy. Z drugiej strony moja jazda to dojazdy do pracy i wyjazdy na urlop więc może i nie brudzi się specjalnie.
Zauważyłem ostatnio że kolor oleju się delikatnie zmienił stąd decyzja o zmianie. Nie szaleję na drodze, nawet nie ma gdzie, chyba że autostrada, ale to też raczej utrzymywanie stałej prędkości a nie wyścigi.
Ostatnio zmieniony przez michasr 2018-12-07, 14:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 122
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2018-12-07, 15:25   

Ze swojej strony dla użytkowników 1.5 dci 90 KM polecam przede wszystkim filtr oleju produkowany przez Purfluxa na pierwszy montaż do VW i Porsche 2,5 biturbo. Filtr jest ciut dłuższy (większa pow filtrująca) i w dodatku posiada zworki po stronie brudnej jak i czystej. Korzyści, to przy wymianie nie wycieknie Wam olej, oraz po nocy przy uruchomieniu kontrolka wyraźnie krócej się świeci, bo olej nie spływa do miski (mądry w tym samochodzie nie wymyślił takiego mocowania do gory nogami bez zaworu...). Ciśnienie zaworu bypass jest dokładnie takie samo jak w filtrze przewidzianym do Dustka (sprawdzałem w kilku katalogach zanim zdecydowałem się sam na taką zmianę). Śmigam na nim już dwa lata, objechałem pół Europy... Z czystym sumieniem polecam.
Wymiana co 10 tyś. km.
Robię 90% trasy (w takim sensie, że nie miasto- dojazdy do pracy), ale krótkie odcinki. Olej po tym przebiegu (prawdziwy syntetyk) i zastosowaniu płukanki- czarny i gęsty...
Ktoś kto robi dłuższe interwały w dieslu, a nie robi przy tym tras, prosi się o problemy- moim zdaniem.

IMG_20181207_150704.jpg
jest i będzie...
Plik ściągnięto 17 raz(y) 47,51 KB

IMG_20181207_150748.jpg
był...
Plik ściągnięto 12 raz(y) 220,11 KB

IMG_20181207_150733.jpg
przy każdej wymianie
Plik ściągnięto 8 raz(y) 84,11 KB

IMG_20181207_150558.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 83,26 KB

IMG_20181207_150551.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 218,24 KB

IMG_20181207_150536.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 89,25 KB

Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2018-12-07, 15:34, w całości zmieniany 4 razy  
 
xsadusx 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: Czaple
Wersja: Comfort
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 10
Skąd: Czaple
Wysłany: 2019-01-16, 09:20   

Proszę o radę czy ten zestaw będzie odpowiedni do Duster II 1.6 Sce 115
- https://www.renault-czesc...sci,3,5752,5752
_________________
Muzyka  Facebook
Gminy
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne