Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-12-04, 17:06
Z ostatniego baku - przejechane lekko ponad 650 km, spalone jakieś 43 l. ON. Wyszło około 6,5 l./100 km. Mam nadzieję, że to przez te poranne mrozy i stanie w korku na zimnym silniku.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Tankowałem jakieś 50 km po zapaleniu się rezerwy i weszło tylko 39 litrów. Zdaje mi się, że deczko za wcześnie zapaliła się kontrolka.
Niemniej jednak wyniki: komputer - 7,8l/100km; dystrybutor - 8,3 l/100km.
Około 20% jazdy to dystanse do 2 km. Po bułki itp.
Wynik zadowalający jak dla mnie :)
Wychodzi na to, że trochę faktycznie za wcześnie ci daje sygnał ta kontrolka rezerwy. U mnie za pierwszym razem po zaświeceniu się rezerwy zrobiłem jeszcze 15km zanim zatankowałem. Weszło mi wtedy do baku chyba 41.5 l benzyny. Obecnie jak tankuję po zapaleniu kontrolki, to praktycznie się to potwierdza. Tankuję zawsze do pierwszego odbicia i wchodzi około 42 l.
Co do zużycia mam prawie identyczne. Jak miałem tryb mieszany ( na autostradzie tempomat na 115km) to wychodził mi też 7.8l/100 przy samej jeździe po mieście 8.3-8,5 l/100. Natomiast w tym miesiącu na lekkich mrozach, trasy do 10-15 km i do tego korki, wyszło mi 9.5 l.
Auto jeszcze na dotarciu , gdyż mam zrobione od 22 sierpnia dopiero 2005 km, więc może jak się lepiej silnik ułoży to spalanie spadnie z 0,5 l/100 km, ale jak dla mnie to i tak nie narzekam.
Jak dla mnie przy tym silniku i takiej a nie innej aerodynamice nadwozia Dustera tragedii nie ma, jednakże, zaobserwowałem dzisiaj ciekawe spostrzeżenie odnośnie spalania. Załączyłem na wyświetlaczu komputera opcję spalania chwilowego i tak sobie z tym jeździłem, zerkając podczas jazdy, jak mniej więcej kształtuje się spalanie na poszczególnych biegach. Wiem, że może nie jest to miarodajne, ale powiem tak, że przeżyłem szok. Na pierwszych dwóch biegach i czasem jeszcze na 3, bez względu na to, czy ruszam żwawo, czy też spokojnie rozpędzam auto, spalanie chwilowe wahało się w granicach pomiędzy 18 a 20 l/100 km, czasami nawet wyświetliło 21 l 100/km. Po wrzuceniu 3 jest czasami już średnie dla Dustera, czyli około 7-9 l, ale to zależy też, jakie obroty zdołaliśmy już osiągnąć. Dopiero wejście na bieg 4 i 5 oscyluje na wyświetlaczu w granicach 5-7 l/100 km, oczywiście przy prędkościach miejskich. Spalanie w swoim Dusterku 1.6 SCe mam ogólnie takie, że nie mam bólu serca, ale jak tak sobie teraz pomyślę, i wezmę pod uwagę te wszechobecne korki w naszym mieście, głównie w godzinach około południowych, oraz szczytu, gdzie do ślamazarnego przemieszczania używa się głównie biegu 1-go i 2-go, to łatwo sobie zobrazować, dlaczego przy jeździe w samym mieście, spalanie po przeliczeniu wychodzi w granicach 8,5 - 9,5 l/100 km, Sądzę nawet, że może otrzeć się czasami i o 10 l 100/km. Ale widocznie taka jest specyfika tego samochodu i jazdy w korkach, gdzie kilometry stoją w miejscu a paliwo z baku ucieka , ważne że przynajmniej benzyna trochę idzie w dół, zobaczymy na jak długo .
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-12-07, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
jammo, w takim razie dobrze ze nie miałeś BMW np E46 bo byś osiwiał chyba. Tam na zegarach jest analogowy ekonomizer który cały czas pokazuje chwilowe spalanie
Brakuje mi tego w dusterze.
W moim TCE 90 LPG w ciągu pierwszych czterech tys. km spalanie wyniosło 6,5 litra E95 lub 9,5 litra gazu. Jak się dowiedziałem norma producenta jest tak elastyczna że nawet gdyby spalił 10 litrów benzyny na 100 km nie ma powodów do interwencji serwisu. Sprawdzenie samochodu na komputerach serwisowych może kosztować 170 zł. Podane tutaj spalanie dotyczy prędkości 90-100 km/h. Kupiłem samochód z silnikiem 0,9 a spala jak 1,6 litra. To gorzkie rozczarowanie marką DACIA.
e tam mi 0,9 tce z nadtlenkiem spala zawsze ok 8 l lpg w warszawie
1.6 przy takiej samej jeździ pali mi 11 l lpg
tylko 1.6 przełączy się gazik przed wyjazdem z parkingu a tce dopiero na północnym czyli jakieś 10 min jazdy
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-01-04, 21:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-04, 21:27
MISIEK napisał/a:
Kupiłem samochód z silnikiem 0,9 a spala jak 1,6 litra.
Nie wiem czego się spodziewałeś, ale fizyki się nie oszuka, taki sam samochód, o tej samej masie i aerodynamice, napędzany tym samym rodzajem paliwa MUSI spalić prawie tyle samo. Ilość energii do ruszenia tej masy i pokonania tych samych oporów jest taka sama. Ilość energii w benzynie czy gazie jest dokładnie określona w tabelach. Ta cała ekologia to pieprzona ściema dla niezłego biznesu.
Fruxo napisał/a:
e tam mi 0,9 tce z nadtlenkiem spala zawsze ok 8 l lpg w warszawie
1.6 przy takiej samej jeździ pali mi 11 l lpg
Ale napisz, że to dwa różne auta...
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2019-01-04, 21:30, w całości zmieniany 1 raz
W moim TCE 90 LPG w ciągu pierwszych czterech tys. km spalanie wyniosło 6,5 litra E95 lub 9,5 litra gazu. Jak się dowiedziałem norma producenta jest tak elastyczna że nawet gdyby spalił 10 litrów benzyny na 100 km nie ma powodów do interwencji serwisu. Sprawdzenie samochodu na komputerach serwisowych może kosztować 170 zł. Podane tutaj spalanie dotyczy prędkości 90-100 km/h. Kupiłem samochód z silnikiem 0,9 a spala jak 1,6 litra. To gorzkie rozczarowanie marką DACIA.
Niestety ale ja nie uwierzę w to co napisałeś. Swego czasu w rodzinie miałem dwa Logany MCV II jeden był z 2013r i silnikiem 0,9TCe drugi był z 2014r i silnikiem D4F czyli 1.2 16v. Pierwszy należał do szwagra a drugi do mnie. W moim aucie niezależnie od pory roku spalanie w mieście wynosiło 7,6-8,2l na 100km ( zazwyczaj było to 8l w zimę 8,2l). Szwagrowi jego MCVka spalała w mieście ( oczywiście tym samym po którym ja jeździłem ) maksymalnie 7,5l/100km. W trasie sytuacja wyglądała podobnie z tym, że ja jechałem delikatnie 90km/h i miałem spalanie między 4,5 - 4,9l/100km (zazwyczaj 4,9l) a szwagier przy trochę większych prędkościach ( 100km/h) mógł zejść do spalania w granicy 4,3l/100km wiec polecam wyczuć bardziej auto a na pewno spalanie będzie mniejsze. Oczywiście wyżej podane wyniki spalania dotyczyły benzyny. Kończąc swój post dodam że, nie rozumiem ludzi, którzy użytkują auto na LPG i marudzą, że im dużo pali. Miałem kilka aut z LPG i nigdy nie zwracałem na to uwagi czy w mieście palił mi 9,5 czy 11l gazu, oszczędności w stosunku do takiego samego auta zasilanego tylko benzyną były i tak ogromne w skali roku wiec czym sie przejmować? jeżeli już zwracałem na to uwagę to tylko po ta aby zobaczyć jak nisko uda mi się zejść spalaniem i ile PLN wyniesie ma dana podróż.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-01-04, 22:14
dudu$ napisał/a:
Niestety ale ja nie uwierzę w to co napisałeś.
Ja uwierzę bo:
- ten sam silnik w tych samych warunkach pracy potrafi mieć rozrzut w spalaniu ok 1l, kwestia szczęścia na jaki trafimy, wielokrotnie sprawdzone w nowych identycznych fabrycznych samochodach
- ludzie mają różny styl jazdy, jeden trzyma sztywno gaz w trasie jedzie równo, a drugi cały czas pompuje nim i hamuje
Trochę się nudziłem i wyliczyłem spalanie z 21 tankowań, które poczyniłem od zakupu. 80% tankowań zrobione na jednej stacji, w większości przy tym samym dystrybutorze. Zawsze "pod korek" do odbicia + 3 odbicia dodatkowe.
Jazda w większości po mieście + Chorwacja, Muszyna, Gdańsk, Rowy. Reszta dom i wyjazdy do 50km od domu.
Tryb ECO nie używany, START STOP, też wyłączony. Autostrady 120 km/h, na landówkach 100 km/h. Ale 165 też jechałem.
Ja wtrącę swoje 3 grosze: popieram teorię mówiącą o tym, że wszystko zależy od stylu jazdy.
Ja w większości używam trybu ECO (nie zależy mi na tym, aby być pierwszy na kolejnym skrzyżowaniu).
Całkowite średnie spalanie od początku u mnie wynosi 6,5l gazu.
W trasie przy płynnej jeździe i próbie maksymalnych oszczędności udało mi się nawet zejść do 5,4l gazu.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-01-06, 20:07
Dlatego napisałem, ze wszystko zależy od stylu jazdy i nie wierzę w słowa kolegi MISIEK. A patrząc na ilość jego postów ( 1 - słownie jeden) miał chyba zamiar tylko nasz trochę skłócić bo od napisania swojego postu ani razu nie wziął udziału w jakiej kol wiek rozmowie na naszym forum
1.0 SCe, spalanie na poziome 5,2/100 przy dojazdach na codzień 30km w jedną stronę, ok. 20km z tego z prędkością ok. 90. Eco nie używam, bo nie mam tego guzika.
Cytat:
Kupiłem samochód z silnikiem 0,9 a spala jak 1,6 litra.
- kupiłeś silnik 0,9, owszem, ale wg. mnie samochód o mocy 90km spali paliwa jak 90km, niezależnie czy będzie miał 0.9, 1.6, czy 2.0 litra pojemności. Moc nie bierze się znikąd - w turbo dmuchasz powietrze, to musisz podlać benzyny, żeby mieszanka była dobra.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3951 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-06, 22:30
U mnie w Sandero Stepway, TCe90 nie chce pić więcej niż 6,4l/100km i to jest spalanie obecne (zimowe). Latem było to 6,1 l/100km. Z tego 90% to dojazdy do pracy po 11km w jedną stronę w ruchu miejsko-podmiejskim z prędkością 50-70km/h.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-01-06, 22:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-06, 22:55
Wynik 4.3/100, o którym pisał dudu$, w moim 1.0 Sce nigdy nie uzyskałem. Może dlatego że średni pomiar robię dopiero na dystrybutorze po spaleniu prawie całego baku i wlaniu do pełna. Nie zeruję wcześniej kompa w aucie. Nie sprawdzalem spalania na czystej trasie trzymając lekko pedał gazu, rozpedzając auto z górki i nie dociskając pod górkę, w jeździe do 80tki. Może dlatego. Udało mi się 4.6 na dystansie kilkuset km.
Ostatnio zmieniony przez eio 2019-01-06, 23:14, w całości zmieniany 1 raz
A czy to ile pali jest aż takie ważne?
Cała dyskusja na ten temat jest trochę bezsensu.
Ja nie sprawdzam spalania aż tak dokładnie, bo co to za różnica ile pali.
Jak jeżdżę w trasie to pali z 7,5, ale prędkości do 150.
W mieście czasem pali nawet i 9, jak jeździmy krótkie traski po 2 km.
W drugim aucie mam 1.4 tsi i w trasie pali 6. A ostatnio na krótkich odcinkach do max 5 km podczas mrozów pokazuje 12-14 litrów na setke.
Prawda jest taka że wszystko zależy od silnika, drogi, ruchu, kierowcy, nastroju, pogody i miliona innych rzeczy.
Porównywanie 2 samochodów z dwoma kierowcami w różnych miejscach jest strata czasu.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-01-07, 10:37
eio napisał/a:
Wynik 4.3/100, o którym pisał dudu$, w moim 1.0 Sce nigdy nie uzyskałem. Może dlatego że średni pomiar robię dopiero na dystrybutorze po spaleniu prawie całego baku i wlaniu do pełna. Nie zeruję wcześniej kompa w aucie. Nie sprawdzalem spalania na czystej trasie trzymając lekko pedał gazu, rozpedzając auto z górki i nie dociskając pod górkę, w jeździe do 80tki. Może dlatego. Udało mi się 4.6 na dystansie kilkuset km.
4,3l/100km to osiągnął mój szwagier w swojej MCV z silnikiem 0,9 TCe, ja takim samym autem tylko , że z motorem 1.2 16v osiągnąłem wynik 4,5-4,7l/100km i to kilkukrotnie. Zazwyczaj była to trasa nad morze ( trasa E77) gdzie podróżowałem z żoną i 2 letnim dzieckiem oraz na maksa załadowanym bagażnikiem do samej rolety. Prędkość stała to 90km/h ale zdarzało się że podczas wyprzedzania aut jadących wolniej ( 70-80km/h) na liczniku miałem 130km/h. Kiedy przed Elblągiem stałem w korku kilkanaście minut miałem włączoną klimatyzację , przy takim stylu jazdy tankując do pełna spalanie wychodziło mi tak jak wyżej pisałem 4,5-4,7l. Lodgy miałem okazję raz przetestować i przy podobnym stylu jazdy udało mi sie osiągnąć wynik 5,3l/100km z tym, że miałem moment gdzie przez równe 50km jechałem lekko ponad 110km/h wiec jak widać da sie osiagnac w miare małe spalanie tylko jak wysej jeden z kolegów pisał wszytsko zalezy od kierowcy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-07, 12:08
goswee napisał/a:
A czy to ile pali jest aż takie ważne?
Kierowcy mają różne potrzeby. Jedni zwracają uwagę na spalanie, inni na zasadność wprowadzenia downsizingu.
dudu$ napisał/a:
4,3l/100km to osiągnął mój szwagier w swojej MCV z silnikiem 0,9 TCe, ja takim samym autem tylko , że z motorem 1.2 16v osiągnąłem wynik 4,5-4,7l/100km i to kilkukrotnie. Zazwyczaj była to trasa nad morze ( trasa E77) gdzie podróżowałem z żoną i 2 letnim dzieckiem oraz na maksa załadowanym bagażnikiem do samej rolety. Prędkość stała to 90km/h ale zdarzało się że podczas wyprzedzania aut jadących wolniej ( 70-80km/h) na liczniku miałem 130km/h. Kiedy przed Elblągiem stałem w korku kilkanaście minut miałem włączoną klimatyzację , przy takim stylu jazdy tankując do pełna spalanie wychodziło mi tak jak wyżej pisałem 4,5-4,7l. Lodgy miałem okazję raz przetestować i przy podobnym stylu jazdy udało mi sie osiągnąć wynik 5,3l/100km z tym, że miałem moment gdzie przez równe 50km jechałem lekko ponad 110km/h wiec jak widać da sie osiagnac w miare małe spalanie tylko jak wysej jeden z kolegów pisał wszytsko zalezy od kierowcy
Dla mnie to jest bardzo silny argument przeciwko stosowaniu downsizingu. Zamiana silnika 1.2 na 1.0 SCe nie zmniejszyła spalania, co było głównym motywem eco-zamiany. A być może w moim 1.0 SCe jest nieco wyższe spalanie - poprzedni pomiar robiłem na dotarciu silnika. Kiedyś pokuszę się by to sprawdzić. Na razie jednak nie mam żadnych innych uwag do silnika 1.0 SCe. Radzi sobie.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2018 Posty: 9 Skąd: Rawicz
Wysłany: 2019-01-07, 14:18
DD 2018 1,6 sce o przebiegu 5000km. Spalanie z dwóch ostatnich tankowań przy ostrym stylu jazdy według dystrybutora 8,3 l/100, wskazanie komputera 7,6 l/100. Bez eco, bez s&s.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum