tu mamy 925 zł przy także wiązce 7 biegunowej. Oczywiście bez robocizny.
I tu by wychodziło że 950 zł + chlapacze 210 zł = 1160 zł + robocizna dobijająca do 1300 zł.
Ale jak napisałem mogę się mylić.
Sama robocizna w ASO, czyli montaż haka wynosi około 480 zł, tj. 3 roboczo godz po około 168 zł tak mnie poinformowali w ASO, gdyż sam rozważałem zakup haka we własnym zakresie i montaż w ASO , aby zachować gwarancję, ale stwierdziłem, że się nie opłaca. Na szczęście udało mi się przy podpisywaniu umowy na nowego Duster II wywalczyć go w gratisie
Wysłany: 2018-08-14, 06:27 Hak w dusterze II - prośba o sprawdzenie bezpieczników
Cześć.
Wczoraj podłączyłem oryginalną wiązkę haka do dustera II i mam małą zagwozdkę: po wsadzeniu bezpiecznika w miejsce FH27 (oznaczone nawet symbolem przyczepy na rozpisce bezpieczników) świateł w przyczepie brak.
Znalazłem natomiast instrukcję producenta tej wiązki (czyli instrukcję, która idzie do wiązki bez logo "renault") i tam bezpiecznik jest wsadzany do FH10. Wtedy wszystko śmiga.
Prośba: czy Ci, u których hak montował dealer, mogliby zrobić zdjęcie skrzynki bezpieczników, ewentualnie sprawdzić, czy bezpiecznik 20A jest u nich w miejscu FH27 czy może FH10?
Ciekawe jest też to, że w FH27 (czyli tym z logo przyczepy) mam zajęty tylko górny styk - w dolnym w ogóle ani śladu kontynuacji obwodu.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-14, 09:47
Jeśli nie ma jednego z kontaktów to znaczy że oryginalna wiązka idzie aż do gniazda bezpieczników i jest zakończona złączem JPT do wciśnięcia od tyłu skrzynki bezpieczników:
Jak przywiozę auto do domu , to popatrzę u siebie jak jest w tych bezpiecznikach. Mnie teraz montują oryginalny hak w salonie, ale niestety, wybieram się dopiero po auto około 25 sierpnia. Jeżeli do tego czasu nie rozwiążesz problemów to zrobię fotkę u siebie.
Dzięki, Jammo. Tylko nie zapomnij o sprawdzeniu, pliz, bo za tydzień jadę na wakacje i chcę rowery wziąć na bagażnik, na hak, nie paląc przy okazji instalacji/bezpieczników. Kiedy w ogóle odbierasz gablotę?
Czyli Tobie bezpiecznik dali w FH27 (czyli zgodnie z rozpiską na pokrywie bezpieczników).
To ostatnia prośba na kiedyś tam: jak będziesz miał okazję podłączyć przyczepkę/bagażnik rowerowy, to daj znać, czy światła normalnie działają. Dzięki z góry :)
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-22, 12:57
DrOzda napisał/a:
Jeśli ma papier od diagnosty który to sprawdził to raczej ciężko żeby było inaczej.
gadanie.
Podjechałem nowym autem. Bez wjazdu na kanał, nic. Jedyne pytanie - nowe? Tak. Jaki przebieg - mówię że od salonu do stacji, popatrzył na hak i wystawił kwit kasując 35ziko.
Oczywiście u mnie wszystkie lampki działają bo następnego dnia podpiąłem przyczepkę na próbę.
W takim razie pytanie, Jammo, czy masz kwit ze stacji kontroli pojazdów, że auto spełnia warunki do ciągnięcia przyczep i tym samym możesz iść do Wydziału Komunikacji po wpis "HAK"?
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-22, 14:14
DrOzda napisał/a:
Jakiś wyjątkowy partacz. Mi sprawdzał nawet oznaczenia twardości śrub i podłączał analizator do gniazda przyczepy.
stacja przy 3 dealerach aut. Może i zajrzał czy jest tabliczka itp bo gadałem z jedną osobą ale cofnąłem tylko pod wjazd do stacji.
Też się zdziwiłem bo tu gdzie mieszkam to i sprawdzą czy jest tabliczka i czy od tego haka oraz czy kable są poprawnie podpięte w gniazdku.
W takim razie pytanie, Jammo, czy masz kwit ze stacji kontroli pojazdów, że auto spełnia warunki do ciągnięcia przyczep i tym samym możesz iść do Wydziału Komunikacji po wpis "HAK"?
Co do kwitka to go na razie nie mam. Auta odebrałem dopiero wczoraj, a dodatkowo mam na razie tylko ten miękki dowód rejestracyjny. Po ten właściwy mam zgłosić się pod koniec miesiąca, ale wcześniej pojadę na Stację Kontroli Pojazdów, bo w salonie mi mówił, żebym sobie podbił badanie.
Jak będzie sposobność, to sprawdzę na przyczepce jak mi to podłączyli, tym bardziej, że ja mam na aucie gniazdo na 13 pin, i do tego dostałem redukcję na 7 pin. więc najlepiej było by, podłączyć jakiś bagażnik rowerowy z światłem wstecznym i sprawdzić też gniazdo 13 pinowe.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-08-22, 19:13, w całości zmieniany 1 raz
nr rejestracyjny i ostatnie 5 cyfr z nr VIN i masz napisane kiedy jest do obioru - nie musisz czekać miesiąca.
HAK wbijają i do Dowodu Rejestracyjnego (DR) jak i do Karty Pojazdu (KP) więc weź oba dokumenty.
Czy ma ktoś z kolegów, koleżanek zainstalowany fabryczny hak-demontowany bez użycia narzędzi ?
W miarę możliwości proszę o foto oraz informację o jakości oraz ingerencji w nadwozie podczas montażu.
Ja mam taki u siebie ale trudno mi cokolwiek powiedzieć o ingerencji w nadwozie, bo montaż był zlecony w nowym aucie i wykonany przez serwis. Z tego co wiem jak montowałem sam w astrze to raczej wiercona jest tylko podłoga.
Nic nie jest wiercone. Otwory montażowe są gotowe, "wystarczy" wyciągnąć zaślepki. Teoretycznie w instrukcji usuwają także zabezpieczenie antykorozyjne, ale u siebie tego nie robiłem.
"Wystarczy" jest w cudzysłowie, bo ile się nakląłem przy ich wyciąganiu, to cała historia. W jakichś zakamarkach bagażnika są umieszczone, ledwo się tam można dostać. Dokręcanie śrub to też była dla mnie męczarnia - ledwo udało mi się znaleźć tak wykrzywiony klucz, który tam podszedł.
Wiązka to też ciekawa sprawa, bo trzeba wyrwać zaślepkę umiejscowioną za tylnym zderzakiem, tylko że ta zaślepka jest plastikowa i zalakierowana - też spędziłem sporo czasu, rozgryzając, gdzie ta zaślepka jest i jak ją wyrwać.
Ostatnio zmieniony przez Dracid 2019-01-17, 21:49, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2019-04-29, 12:10 Re: Hak w dusterze II - prośba o sprawdzenie bezpieczników
Dracid napisał/a:
Cześć.
Wczoraj podłączyłem oryginalną wiązkę haka do dustera II i mam małą zagwozdkę: po wsadzeniu bezpiecznika w miejsce FH27 (oznaczone nawet symbolem przyczepy na rozpisce bezpieczników) świateł w przyczepie brak.
Znalazłem natomiast instrukcję producenta tej wiązki (czyli instrukcję, która idzie do wiązki bez logo "renault") i tam bezpiecznik jest wsadzany do FH10. Wtedy wszystko śmiga.
Prośba: czy Ci, u których hak montował dealer, mogliby zrobić zdjęcie skrzynki bezpieczników, ewentualnie sprawdzić, czy bezpiecznik 20A jest u nich w miejscu FH27 czy może FH10?
Ciekawe jest też to, że w FH27 (czyli tym z logo przyczepy) mam zajęty tylko górny styk - w dolnym w ogóle ani śladu kontynuacji obwodu.
Z góry dzięki za pomoc.
Kolego, podpowiedz proszę jak Ci się udało rozwiązać problem. W miejscu FH10 nie ma w ogóle styków, a w fh27 jest jeden.
Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony przez cichy78 2019-04-29, 12:14, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum