Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-16, 11:58
Kaśka00 napisał/a:
Moje pytanie, Sandero czy Logan?
Trzeba wybrać ładniejszy tu chyba Sandero wygrywa.
Jeśli Logan i są fundusze, to lepiej mcv, długość podobna, a autko i zgrabniejsze i zdecydowanie pojemniejsze.. Moja siostra jeździ i sobie chwali.
Jeśli ma lepiej przyspieszać, to silnik 0.9 tCe
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-16, 12:00
Linde napisał/a:
Proponowanie rozwijającej się rodzinie emeryckiego samochodziku Sandero Stepway - bo niby jest ładne - a które niczym w gabarytach nie różni się od Sandero jest po prostu bezczelnością do sześcianu.
Oj to Kolego teraz poooleciałeś z grubym koksem...
Nikt i w żadnej wypowiedzi nie twierdził, że wersja Stepway ma w jakimkolwiek miejscu większe wnętrze od zwykłego Sandero. Natomiast wszyscy i zgodnie potwierdzają zalety praktyczne związane z podwyższonym zawieszeniem tej wersji, oraz to, że SS jest optycznie ładniejsze. I to jest fakt niezaprzeczalny.
Przy zmianie samochodu zawsze kluczową sprawą jest kto z jakiego samochodu się przesiada i czy kiedykolwiek jeździł samochodem większym od tego, do którego zakupu się teraz przymierza. To jest punkt odniesienia. Dlatego próbujemy się postawić jak najbliżej sytuacji jaką przedstawiła autorka wątku, podając nam swoje preferencje. Proponujemy, doradzamy, przedstawiamy własne doświadczenia, ale nie decydujemy przecież o wyborze. Sama musi zdecydować a jedyną drogą jest osobista przymiarka do poszczególnych modeli w salonie.
P.S.
Akurat mój przypadek zmiany auta był bardzo zbliżony do sytuacji "Kaśki" z tym, że ja mam córkę, która ma już 20 lat, więc dodajmy, że z tyłu mam pełnowymiarową osobę dorosłą a nie dziecko. U mnie cały "okres dziecięcy" załatwiliśmy za pomocą Tico a później Matiza, absolutnie bez specjalnych problemów, więc mój "punkt odniesienia" jest chyba bardzo czytelny.
Nie wiem co masz ze swoimi nogami, bo mnie również w Sandero z tyłu siedzi się równie wygodnie jak z przodu, najwyżej jest trochę trudniej przy samym wsiadaniu, ale to normalne, nawet w MCV.
Za to znów- wygodniej się wsiada do wersji Stepway niż do zwykłej...
Zresztą o wzroście nic nie było- autorka nie zaznaczyła, że rodzinka ma w okolicach 190cm, bo wtedy każda Dacia odpada i nie jeździliby dotąd Picanto... Dlatego uściślam- u mnie średnia to 172cm. Ostatnio wiozłem z tyłu osobę pod 190cm i ewentualnym problemem też nie były nogi, lecz kontakt fryzury z podsufitką.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-01-16, 12:24, w całości zmieniany 3 razy
Do emeryta to mi jeszcze daleko. Przesiadłem się Stepwaya z Meganki i nie narzekam na brak miejsca. Powiem więcej, tym autem jeździ mi się przyjemniej. Początkowo bałem się, że
bagażnik będzie za mały ale w praktyce okazało się, że jest ok.
P.S.
U mnie cały "okres dziecięcy" załatwiliśmy za pomocą Tico a później Matiza, absolutnie bez specjalnych problemów, więc mój "punkt odniesienia" jest chyba bardzo czytelny.
Dlatego uściślam- u mnie średnia to 172cm.
Po prostu "King Size"
Znowu piszesz jak to było u Ciebie fajnie, że było tak ciasno. Napisz jeszcze, że do Bułgarii z rodzicami Fiatem 126 jeździliście i wszyscy byli szczęśliwi.
ZW Kaśka00 kupi sobie takie auto jakie sama wybierze i to jej rodzina ewentualnie będzie musiała się męczyć w ciasnocie. Pomijam już kwestie bezpieczeństwa, akurat większe Logan MCV ma inne strefy zgniotu niż Sandero, chociaż testy zderzeniowe zdają się temu zaprzeczać
Nie czyńmy jednak jednostkowych doświadczeń prawdami absolutnymi uniwersalnymi dla wszystkich. Piszmy nieco ogólniej, bo o ile przypadek ZW Kaśka00 jest szczególny, to czytają nas inni, również młode rodziny, które szukają nowego taniego auta i może powinni mieć nieco szersze informacje niż tylko o Sandero.
Sandero Stepway - niebezpieczny wynalazek , którego podniesione zawieszenie, a więc totalna zmiana geometrii w stosunku do zwykłego Sandero spowodowała zmianę jego warunków jezdnych. To auto jest bardziej narażone na boczne powiewy wiatru, gorzej trzyma się jezdni i jest mnie stabilne przy wyższych prędkościach - 80- 100 - 120 km/h. Poza tym stawia większy opór, ma większe zawirowania powietrza po podwoziem i tym samym pali więcej niż Sandero. Nie ma nigdzie testów zderzeniowych Dacia Sandero.
Oczywiście wybór marek jest dowolny i nie musi to być przecież jakaś Dacia, której jakość wykonania jest jaka jest a testy Euro NCAP wypadają na rok 2019 słabiutko.
Jednak Dacia daje przyszłemu nabywcy możliwość zakupu większego samochodu za bardzo niewielki przyrost ceny. Po co w takim razie ograniczać zastosowanie samochodu, swoje możliwości jego pełnego użytkowania skoro można mieć prawie za takie same pieniądze więcej?
Natomiast jeżeli ktoś boi się nieco większego samochodu, bo nie umie jeździć to powinien iść i oddać swoje prawo jazdy i przesiąść się do komunikacji miejskiej.
Napisałem, że taki 10 letni chłopak rośnie bardzo szybko, na pewno pojawi się w domu nowy sprzęt sportowy, jakieś wypady, jakiś mały rodzinny adventure. Nawet prosta sprawa jak gabaryty odzieży 10 - 12- 14- 16 latka różnią się od siebie kilkukrotnie i kwestia zapakowania się na zwykły wyjazd rodzinny zmienia się w czasie dynamicznie.
Nie wiemy w ogóle jakie potrzeby ma mąż ZW - może jednak nie jest urzędnikiem - funkcjonariuszem z teczuszką i facet ma jakieś hobby czy pasje.
Nie wiemy, jak ci ludzie żyją, ale przecież nie każdy jest taki jak np. moi ex-sąsiedzi, których dwóch dorastających synów nigdy nie miało ani rowerów, ani deskorolek, łyżew, nie grali w tenisa, w piłkę, nawet nie pływali. A rodzina z pozoru to była ach i och.
Poza tym potencjalne możliwości symulują aktywację pewnych czynności i działań, które dotąd były niemożliwe. Inaczej - jeżeli ktoś całe życie żył w ciasnocie i miał ciasne auto to pod wieloma względami się nie rozwinie. Jeżeli natomiast takie możliwości się u niego pojawią to siłą rzeczy w końcu zacznie z nich korzystać.
To jest właśnie ewolucja i to jest jakiś postęp i krok do przodu.
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2019-01-16, 14:14 Re: Prośba o radę (zakup Dacii)
Kaśka00 napisał/a:
Cześć Wszystkim!
Doradźcie coś, proszę.
Pozdrawiam
Kaśka
Cześć Kaśka. To może weź pod uwagę clio lub clio kombi. To takie "lepsze" sandero. A tak wogóle to popatrz na stronach różnych producentów bo są promocje: fiat ma bardzo dobrą promocje, skoda na rapida ma niezłe promocje, opel corsa czy suzuki ma fajne ceny. Przeszukaj stronę samar pl tam są ceny nowych aut i niektóre promocje, następnie zajrzyj na stronę producenta na dany model i podzwoń, podjedź do danego dealera. Daćka praktycznie nie ma żadnych promocji. Może Kia będzie mieć dodatkową promocje dla użytkownika kii. Jeśli chodzi o samo auto to hatchback lub kombi są bardziej funkcjonalne niż sedany. Jeśli będziesz przejeżdżać obok salonu większości marek to możesz wejść i popytać o różne modele.
I jeszcze coś... jeśli będziesz kupować auto nie jutro a w ciągu 9 miesięcy to mogą( ale nie muszą) pokazać się też promocje na starego peugeota 208 i dodatkowe na starego reno clio bo będzie zmiana modelowa wiosną 2019. Może też skoda da dobre ceny na debiut modelu scala ( tez wiosną).
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2019-01-16, 14:42, w całości zmieniany 2 razy
Śledziłem kolejne promocje w różnych markach jesienią, zanim wybrałem Dustera.
Nie należy się dać złapać na te promocje - to tylko inne "opakowanie" ciągle tej samej ceny. Chyba, że akurat dealer ma na stanie auto, którego chce się pozbyć.
Rozważałem m.in. Fiata Tipo i 500L oraz Skodę Rapid. Niestety obecna gama silników w tych modelach jest pozbawiona sensu. Wolnossący 1.4 (95KM) Fiata jest za słaby do Tipo i do 500L. Turbojet 1.4 powoduje znaczny wzrost ceny, tak że Fiaty przestają być konkurencyjne. A w Skodzie jest tylko 1.0 TSI, który jest wielką niewiadomą. Poza tym Rapid jest dość ciasny. Na plus dla Skody - spore możliwości skonfigurowania samochodu dla swoich potrzeb oraz 3 lata serwisu w cenie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-16, 15:36
Linde napisał/a:
Czyżby tak bardzo spadły wyniki sprzedaży Sandero Stepway, że forumowi naganiacze muszą koniecznie upchnąć kolejne już zamówione miejsca produkcyjne?
Ile ofert sprzedaży poszło na PW?
Powolny - to Ty???
Pogięło z tymi teoriami spiskowymi? Jak komuś się podoba Stepway bardziej, niż zwykły to od razu jest naganiaczem?
Prawda jest taka, że (przynajmniej w Warszawie) gros sprzedaży Sandero stanowi właśnie Stepway. Dlaczego? Bo w opinii wielu klientów jest ładniejsza zewnątrz, ma kilka "smaczków" we wnętrzu, a różnica w cenie nie jest przepaścią.
Nikt więc nie musi naganiać klientów do zakupu właśnie Stepway.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-16, 16:18
Linde napisał/a:
Po prostu "King Size"... Napisz jeszcze, że do Bułgarii z rodzicami Fiatem 126 jeździliście i wszyscy byli szczęśliwi.
Tak pięknie nie było... Ustaliliśmy już po samochodzie, że jestem "emerytem" a to oczywiście oznacza, że z rodzicami jeździłem jedynie nad polski bałtyk pociągiem a posiadanie PF126p było jedynie marzeniem.
A co do wzrostu- faktycznie inne czasy się porobiły- gdy w latach 80 składałeś wniosek o dowód osobisty, to po wpisaniu w rubryczce "wzrost w cm" wartości 172, dostawałeś dokument z wpisem "Wzrost: wysoki"
Ale dobrze, że wspólnie pokazaliśmy do wyboru dwie sytuacje skrajne- dla Ciebie to wieczna akceptacja "ciasnoty" w Sandero, dla mnie to sportowo-survivalowe rodzinne wyprawy w 3 osoby, w kombi i z bagażnikiem pełnym egzotycznego sprzętu. I te dwie skrajne sytuacje i potrzeby należy sobie wypośrodkować
A z tym syndromem ciasnoty to faktycznie możesz mieć rację- mieszkam w bloku i raczej jedyny sprzęt sportowy jaki ludzie mają to rowery (też rzadko używane) i czasami je przewożą, ale na dachu. A że trzymają je na swoich miejscach garażowych zaraz za samochodem, to siłą rzeczy wybierają krótsze samochody żeby się zmieścić.
A z innego sprzętu sportowego mają jeszcze zwykle gdzieś schowane okulary do pływania, bo dziecko chodziło kiedyś na obowiązkowy basen...
I żeby nie było- gdybym potrzebował dużego bagażnika, wybrałbym Logana MCV, obowiązkowo w wersji Stepway.
Pozdrawiam i przepraszam za off-topic
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-01-16, 16:38, w całości zmieniany 5 razy
Logan MCV Outdoor/Stepway (to to samo?) rzeczywiście bardzo ładny. Siedziałem w zwykłym loganie i ogólnie robi bardzo pozytywne wrażenie. Niestety nie można sie bylo przejechać. Ale to bardzo przestronne auto a bagażnik nawet w sedanie jest ogromny, choć w MCV jest gigantyczny.
Ogónie nie przejmowałbym sie doniesieniami o awaryjnosci. Rozwazalem przed zamowieniem auta rozne marki (suzuki, skoda, mitshubishi, nissan) i na kazdym forum jest przynajmniej osob, ktore strasznie na swoj wybor narzekaja i mowia, ze to syf i ze nigdy wiecej!
MCV Outdoor/Stepway to jedna wersja.
Za 50tys. u żadnego konkurenta nie dostanie się tak bogatego wyposażenia (jak na Dacie), plus wygląd . Do tego silnik z turbo, który choć mały to daje jako tako radę, w porównaniu do wolnossaków.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-16, 17:51
Belphegor napisał/a:
A tak na serio - Logan to, mówiąc prosto, Sandero ze stopniowanym tyłem. Masz większy bagażnik, ale gorszy dostęp (Sandero i tak ma spory kufer
Logan / MCV jest też większy w środku - więcej miejsca na nogi w drugim rzędzie. Ma to decydujące znaczenie jeśli ktoś tak jak ja kupił fotelik mocowany tyłem i jednocześnie nie siedzi blisko kierownicy. Po zamontowaniu są może 2cm między fotelem kierowcy a fotelikiem.
Bagażnik 510 litrów nie będzie niezbędny nad Bałtyk ale jeśli zechcecie jechać np do Chorwacji to na pewno się przyda
Wrzucanie zakupów czy wózka nie chłodzi wnetrza, brak półki która może przenosić chałas
Załadunek jest mniej komfortowy niż w hatchbacku ale bez problemu przywiozłem po złożeniu kanap meble w paczkach szafa, komoda, regał, skrzynia i półka.
Tak na prawdę nie było to dla mnie nigdy istotne bo ja i tak zazwyczaj zamawiam wszystko z transportem i gdyby nawet raz na kilka lat oznaczało że muszę wynająć dostawczaka na godziny to nic się nie stanie.
Z minusów to sedan jest trudniej sprzedawalny, ale myśle że jak chcesz trzymać auto długo (tak jak ja) to nie ma to decydującego znaczenia.
Ostatnio zmieniony przez franius 2019-01-16, 18:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-16, 18:09
kicpra napisał/a:
MCV Outdoor/Stepway to jedna wersja.
Tak niezupełnie. Outdoor był limitowaną wersją bazowego Stepwaya- miał dedykowaną tapicerkę ze skórzanymi wstawkami i kolorowymi przeszyciami i kolorowe wstawki na desce w miejscu chromowanych. Dostępne były dodatkowe kolory lakieru. Miał też w standardzie elementy wyposażenia będące w Stepway w opcjach. Z tym, że faktycznie ostatnio gdy był MCV Outdoor, nie było jednocześnie bazowego MCV Stepway.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-01-16, 18:22, w całości zmieniany 2 razy
Tak się zastanawiam, bo nie pierwszy raz widzę wpis, że dzieci urosną i będzie im ciasno...
Na czym Wy je pasiecie?
Wzięliście na poważnie reklamę "grubych trudniej porwać"?
Infantylizm niektórych wypowiedzi a zwłaszcza opinie, że Dacia Logan to duży samochód są porażające. Jeszcze te uwagi na temat zawracania Proponowanie rozwijającej się rodzinie emeryckiego samochodziku Sandero Stepway - bo niby jest ładne - a które niczym w gabarytach nie różni się od Sandero jest po prostu bezczelnością do sześcianu.
Czyżby tak bardzo spadły wyniki sprzedaży Sandero Stepway, że forumowi naganiacze muszą koniecznie upchnąć kolejne już zamówione miejsca produkcyjne?
Ile ofert sprzedaży poszło na PW?
1. Chłopak, który ma dzisiaj 10 lat za 4 - 5- 6 lat będzie miał ponad 170 - 185 cm wzrostu. Młody chłopak to nie chihuahua, jego wzrost, gabaryty i potrzeby rosną. Chyba, że to mąż będzie jeździł na tylnym siedzeniu, a może sama założycielka wątku?
A może mądrzy doradcy sami chcieliby jeździć na tylnym siedzeniu 2 - osobowego Sandero z podkurczonymi pod brodę kolanami?
Czy tak wielu wychowało się na Fiacie 126p, że ciasnota to dla nich normalność?
Uważam, że Twoje złośliwości i sarkazm są zbędne. Każdy wyraża swoją opinię, ma do tego prawo. Ty też, ale sposób w jaki to robisz, krytykując wszystkich naokoło, jest niesmaczny. Nie spinaj się, naprawdę. W zbyt szybki sposób oceniasz ludzi.
PS. Wychowałam się w domu bez samochodu, więc każde auto to dla mnie cud miód i orzeszki.
Dymek napisał/a:
poniżej wstępne zobrazowanie tematu bagażnika (rosnąco)
Dzięki!
straszna_maruda napisał/a:
Może Kia będzie mieć dodatkową promocje dla użytkownika kii. Jeśli chodzi o samo auto to hatchback lub kombi są bardziej funkcjonalne niż sedany. Jeśli będziesz przejeżdżać obok salonu większości marek to możesz wejść i popytać o różne modele.
Słusznie, pooglądam się gdzieś jeszcze
eio napisał/a:
O jeny! Kaśka, nie słuchaj ich. Logan MCV jest najładniejszy! Tak mi powiedział pan Zdzisiu z kiosku naprzeciwko parkingu gdy zobaczył moje auto
Hehehe, swój Chłop!
Okej, dziękuję wszystkim za opinie, dużo mi zobrazowały, mam teraz trochę świeższe spojrzenie na wszystko
Wysłany: 2019-01-17, 14:42 Prośba o radę (zakup Dacii)
Witam,
Użytkuje Sandero Stepway II , wcześniej Sandero zwykłe I gen.
Ja, Zona + 2 synów ( 10-14 lat )
Bagażnika brakuje 1 raz do roku (na urlop)
rozwiązałem to 13 lat temu ( inny samochód ale problem ten sam ) - zakup boxa- trumny na dach - mam dodatkowe 320 litrów + 30 minut montażu i 30 minut demontażu
Zmieniając samochody zmieniam tylko ramki / belki do montowania
A resztę dni w roku poruszam się krótkim , zgrabny do miasta samochodem ( żona tez ten aspekt docenia).
Można podejść do tematu załadunku na wakacje w ten sposób - Pozdrawiam
Edit.
W zeszłym roku - wakacje Rumunia ok 4000 km , rok wcześniej kraje Bałtyckie ok 3000 km. Dzieci z Tyłu jeździły i nie wymagają rehabilitacji po urlopie :)
Oczywiście z Kombi albo Vanem było by zapewnie jak w niebie, w porównaniu do Stepway Sandero - ale nie przesadzajmy :)
_________________ wcześniej było Sandero I 1.4 LPG Ambience
Ostatnio zmieniony przez Radykal 2019-01-17, 14:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-17, 20:54
Jeśli myśleć o ewentualnym boxie na dach raz w roku, to trzeba pamiętać, że relingi na dachu ma tylko sandero stepway (i logan MCV). Zwykły logan i sandero nie maja..
Wysłany: 2019-01-17, 22:13 Prośba o radę (zakup Dacii)
Tak ale zwykłe Sandero lub Logan mają otwory w dachu do zamocowania ramek do
bagażnika i tez dobrze się mocuje. Przerabiałem to w Sandero I i spokojnie można jeździć.
_________________ wcześniej było Sandero I 1.4 LPG Ambience
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum