Wysłany: 2019-01-15, 11:28 Duster skreca w prawo przy ruszaniu
Witam,
mam rocznego dustera i ostatnio zrobilo sie coś takiego, że przy ruszaniu samochod skreca w prawo, ogolnie cała kierownica skreca, muszę ją trzymać, żeby jechał prosto, przy jakims dynamicznym ruszeniu.
Na prostej nie ma problemu ze sciaganiem jedzie ok.
Czy miał ktoś coś podobnego i wie co to może byc ?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-15, 12:13
Według mnie to nie opony skoro tylko przy ruszaniu. Miałem kiedyś taką sytuację w innym aucie, że źle "przykleili" oponę do felgi i zaczęło szybko ciśnienie spadać w kole. Tyle, że podczas jazdy ściągał. A tutaj koledze jedzie prosto.
Obstawiałbym coś w układzie kierowniczym. Robiłeś coś w zawieszeniu, układzie kierowniczym ostatnio?
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-01-16, 08:00
trzeba sprawdzić drążki kierownicze,może któryś jest zgięty i zbieżność kół. Prosta kontrola zawieszenia powinna wyjaśnić przyczynę
W wersji z 2017 nie ma wspomagania elektrycznego tylko hydrauliczne, dopiero w Duster 2 jest elektryczne z tego co kojarzę :)
Zbieżność ASO ustawiało miesiąc temu, tylko nie kojarzę żeby az tak mocno ciągnęło kierownice, chociaz wtedy tez zgłaszem, że przy przyśpieszaniu ściąga, może dlatego, że teraz jest ślisko. Natomiast teraz jest tak, ze przy przyspieszaniu np na 2 czuje ze skręca, może nie wiele ale czuć, tak samo jezeli przy większej prędkości zredukuje się bieg np z 4 na 3 skręca. Czyli wtedy kiedy jest wieksza moc na kołach.
No nic dzis sie umawiam do ASO, zobaczymy co ustala...
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 509 Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-01-16, 11:45
mack napisał/a:
Czy miał ktoś coś podobnego i wie co to może byc ?
Zmagałem się z tematem w żony C3, sporo na ten temat poczytałem w necie. Przeważnie są 4 główne powody: uszkodzona maglownica, uszkodzony ukł. różnicowy, uszkodzone sprężyny, zatarte łożysko McPhersona
W żony C3 pękła sprężyna na postoju , wymieniłem obie na nowe i zaczęły się cyrki ze skręcaniem kierownicy przy ruszaniu. Kupiłem kolejny komplet sprężyn i po montażu jak ręką odjął. Te wadliwe reklamowałem i o dziwo reklamacja została uznana
W wersji z 2017 nie ma wspomagania elektrycznego tylko hydrauliczne, dopiero w Duster 2 jest elektryczne z tego co kojarzę :)
Zbieżność ASO ustawiało miesiąc temu, tylko nie kojarzę żeby az tak mocno ciągnęło kierownice, chociaz wtedy tez zgłaszem, że przy przyśpieszaniu ściąga, może dlatego, że teraz jest ślisko. Natomiast teraz jest tak, ze przy przyspieszaniu np na 2 czuje ze skręca, może nie wiele ale czuć, tak samo jezeli przy większej prędkości zredukuje się bieg np z 4 na 3 skręca. Czyli wtedy kiedy jest wieksza moc na kołach.
No nic dzis sie umawiam do ASO, zobaczymy co ustala...
Mam Dustera PH2 z 2017 i wspomaganie jest elektryczne ;)
Natomiast teraz jest tak, ze przy przyspieszaniu np na 2 czuje ze skręca, może nie wiele ale czuć, tak samo jeżeli przy większej prędkości zredukuje się bieg np z 4 na 3 skręca.
wg mnie masz wybitą tuleje na wahaczu, ewentualnie sworzeń wahacza. Szarpaki prawdę powiedzą :)
Wysłany: 2019-01-17, 07:27 Re: Duster skreca w prawo przy ruszaniu
mack napisał/a:
Witam,
mam rocznego dustera i ostatnio zrobilo sie coś takiego, że przy ruszaniu samochod skreca w prawo, ogolnie cała kierownica skreca, muszę ją trzymać, żeby jechał prosto, przy jakims dynamicznym ruszeniu.
Na prostej nie ma problemu ze sciaganiem jedzie ok.
To ja dorzucę jeszcze jeden pomysł. Zapieczone klocki hamulcowe z jednej strony. Jak ruszasz, opory są większe i hamuje koło, a po rozpędzeniu siły hamujące spadają. Pomysł może i taki sobie, ale łatwo to zweryfikować podnosząc koło i sprawdzając swobodę obracania się.
A myślisz że rodzaj wspomagania może być bez znaczenia jeśli chodzi o ściąganie auta? Słynne reklamacje na chevroleta aveo który ze wspomaganiem elektrycznym nie odbijał i sciągał w prawo a z hydraulicznym działał poprawnie, zła kalibracja czujnika skrętu-co może dotyczyć także Daci duster itp....Nie wiem skąd taka reakcja jak właśnie większość tematów na forum to długie wywody...spoko róbcie co uważacie
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2019-01-18, 13:53, w całości zmieniany 1 raz
auto sprawdzone w ASO, nie stwierdzili zadnych luzow, przelozone kola przod tyl.
A kierownica jak skrecala tak skreca dalej, na luzie jedzie prosto, jak dodam gazu ciagnie kierownice w prawo. Przy ruszaniu dynamicznym dalej skreca.
W nastepnym tygodniu jeszcze raz do serwisu jedzie....
Winne sa przeguby napędowe. Po wymianie przestanie ściągać przy przyspieszaniu. Ewentualnie mechanizm roznicowy. Przeguby na 90 procent. Gdzies czytalem info ze bylo sporo reklamacji na to. Na duster forum ktos opisywal podobny przypadek i tam sewis chyba z Gdańska znalazł usterke, wlasnie przeguby
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2019-01-20, 00:10, w całości zmieniany 1 raz
Serwis ponownie przelozyl koła i stwierdził ze wszystko jest ok i tak powinno byc, bo to zla nawierzchnia, bo to tak działa mechanizm roznicowy, itd....
Przy ruszaniu kierownica ewidentnie skreca w prawo, przy jezdzic jak wcisniety gaz tez czuc jak ciagnie w prawo.
Co moge dalej z tym zrobic ?
Jak zmusić serwis do naprawy tego i w ogole stwierdzenia ze jest zle
Ostatnio zmieniony przez mack 2019-01-21, 18:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 173 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-21, 20:09
Może zasięgnąć opinii rzeczoznawcy w Pzmocie, i z pisemną opinią uderzyć do serwisu, a jak nie pomoże to do importera. Jak nie to pozostaje jakaś interwencja np TVN Turbo
...
Jak zmusić serwis do naprawy tego i w ogole stwierdzenia ze jest zle
Ja kiedyś miałam podobne objawy i okazało się, że wybite (zużyte) były jakieś tuleje met-gumowe w jednym wahaczu. Trudno było to stwierdzić na oko na podnośniku, nawet jak mechanik rurką to próbował ugiąć to wydawało mu się , że jest OK. Wyłapał to znajomy diagnosta na szarpakach na ścieżce diagnostycznej. Przy dodawaniu gazu samochód ściągał mi na jedną stronę, przy hamowaniu - nie.
...
Jak zmusić serwis do naprawy tego i w ogole stwierdzenia ze jest zle
Ja kiedyś miałam podobne objawy i okazało się, że wybite (zużyte) były jakieś tuleje met-gumowe w jednym wahaczu. Trudno było to stwierdzić na oko na podnośniku, nawet jak mechanik rurką to próbował ugiąć to wydawało mu się , że jest OK. Wyłapał to znajomy diagnosta na szarpakach na ścieżce diagnostycznej. Przy dodawaniu gazu samochód ściągał mi na jedną stronę, przy hamowaniu - nie.
Przy hamowanie tez mi nie sciaga, przy dodawanie gazu skreca kierownica, problem w tym ze serwis twierdzi ze jest wszystko dobrze...
Jedź na geometrię i tam gdzie mają pełną ścieżkę diagnostyczną z szarpakami.
Jeśli oni zdiagnozują usterkę to weź rachunek i obciąż nim serwis, który nie potrafi znaleźć przyczyny.
Tylko nie jedź do pierwszego lepszego. Popytaj, poszukaj konkretnego diagnosty.
Spróbuj u powiatowego rzecznika praw konsumentów. Niech zadzwoni do ASO i się przedstawi jako Twój przedstawiciel prawny i powie że albo usterka zostanie usunięta albo kierujesz sprawę do sądu...
Miałem kiedys Astrę i po zmianie piasty przedniej miałem dokładnie taki objaw jak Ty...także może łożysko sie zaciera. Weź auto na lewarek z prawej i lewej strony zobaczy czy koła nie mają luzów u czy nie jest tak że prawe kręci się znacznie ciężej niż lewe..
ASO to niby fachowcy ale czasem mam wrażenie że nie mają pojęcia co robią. Mi podczas wymiany oleju pogubili śruby i połamali uchwyty od osłony silnika, a zobaczyłem to dopiero jak sam olej zmieniałem..
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2019-01-22, 10:38, w całości zmieniany 1 raz
Myślicie, że jeżeli coś będzie nie tak, to na hamowni pokaże ?
Nie chodzi mi o stwierdzenie co konkretnie jest źle, tylko o samo stwierdzenie ze faktycznie to nie jest naturalne zachowanie samochodu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum