Mój duster ma przebieg 100tkm dostał wszystkie oleje nowe,(...) Nie będę komentował ile te czynności kosztowały by w serwisie, zresztą nie byłem, nie jestem i raczej nie chcę być od niego uzależniony.
Czyli wymieniłeś te oleje po 100 tys. km? Ja niestety, jestem uzależniony od serwisów, a do 100 tys. km (tyle mam gwarancji) wręcz od ASO.
Ja też jestem "uzależniony" od ASO bo też mam gwarancję do 100 tys lub 5 lat (czuję, że jak mojemu Dusterkowi stuknie 5 latek, to będzie miał z 60.000 na liczniku dopiero), ale się tym nie martwię, bo jak dotąd uważam, że serwis Dacii należy do najtańszych, z jakimi się spotkałem.
Cieszy mnie to, że można przywozić własne części i materiały eksploatacyjne na przeglądy.
Dlatego w piątym roku (czyli na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym) zamierzam wymienić kilka części nawet przed wskazanym w instrukcji terminem.
Będzie to np. kompletny rozrząd a przy okazji olej w tylnym moście i świece.
Podejrzewam, że i tak łącznie za to wszystko w ASO Dacii zapłacę mniej (lub max. tyle samo), niż za mój pierwszy przegląd po zakupie Audi A6, 2,5 TDi V6, który wyszedł mnie ponad 2000 PLN w niezależnym warsztacie (rozrząd, olej, filtry, robocizna).
Czy nasze ASO jest takie tanie ?. Gdy by ceny za usługi, nie wspomnę już o materiałach były ludzkie to sam bym chętnie z nich korzystał.
http://www.daciaklub.pl/f...19ef399d494f598
Wysłany: 2017-08-30, 07:54 Wymiana oleju w tylnym moście 4x4
Cześć!
Takie pytanie: w książeczce serwisowej mam napisane by wymienić olej w tylnym moście 4x4 co drugą wymianę oleju, jeżeli auto jeździ w trudnych warunkach etc. W moim przypadku napęd 4x4 jest używany sporadycznie i skłaniam się ku zostawieniu starej oliwy, ale może macie praktykę by dla świętego spokoju i żywotności mechanizmu wymienić? Wymieniał ktoś, jak to wychodzi cenowo?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-08-30, 09:17
sądzę,że przy eksploatacji w "normalnych" a nie trudnych warunkach raz na 5 zmian oleju silnikowego by nie zaszkodziło
Prawdę mówiąc, nie zauważyłem tego wymogu w instrukcji, ale po pierwszej lekturze tego wątku zapytałem z ASO. Odpowiedzieli, że nie ma potrzeby, ale mogą zrobić, jeśli chcę. Potem zapomniałem o temacie. Teraz znów mi przypomnieliście. Wrócę do tematu podczas najbliższej wizyty w ASO. Auto ma już ponad 115 tys. przebiegu, czasami jeździło w terenie (biorąc pod uwagę liczbę kilometrów, jest to nieistotne), zwykle jeździ w trybie "auto".
Jestem po wymianie oleju. Elf Tranself 75W90. Weszło niewiele ponad 0,5 litra.
Nadmiar oleju użyłem do przepłukania mostu. (czyli gdy zlał się stary olej do końca, to przelałem ok. 300 ml nowego i dopiero wtedy zakręciłem korek spustowy i wlałem świeży olej)
Cena za 2 opakowania 0,5 litra = 38 PLN.
Czas wymiany 20 minut.
Nic skomplikowanego. Jak zlewał się stary olej był prawie czarny :(
Chyba był najwyższy czas na wymianę (60.000km i 6 lat używania praktycznie 90% w trybie AUTO, sporadycznie LOCK)
Mam zamiar wymienić oleje przekładniowe (skrzynia biegów, rozdzielcza, tylny most). Proszę o informację czy pod korkami są jakieś uszczelki, jeśli tak to jakie?
Mam zamiar wymienić oleje przekładniowe (skrzynia biegów, rozdzielcza, tylny most). Proszę o informację czy pod korkami są jakieś uszczelki, jeśli tak to jakie?
Ja w tylnym moście nie zauważyłem uszczelek.
Jeżdżę już po wymianie prawie rok i sucho.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum