Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-21, 19:24
Tylny most wymiana oleju
Autor Wiadomość
wojtek22 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-18, 23:13   Tylny most wymiana oleju

Witam, mam pytanie dotyczące tylnego mostu.
Czy ktoś już wymieniał w nim olej.
W instrukcji wyczytałem że wymiana co drugą wymianę oleju w silniku.
Stuknęło mi, to znaczy Dusterowi 3 lata i 36 tysięcy przebiegu.
Olej wymieniam co roku i nie wiem czy powinienem wymienić też w moście.
No i dodatkowe pytanie ile to może kosztować.Γ
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Wiek: 70
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1690
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-10-19, 04:52   

Kol.wojtek22, interwały wymiany oleju dla tego silnika to 30 tyś. km. Z tego wynika pierwsza wymiana 60 tyś. km. Koszt oleju około 50 PLN. Wymiana w ASO będzie około stówy albo i więcej. Poza ASO całość operacji powinna się zmieścić poniżej setki.
 
wojtek22 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-19, 11:21   

Dzięki za odpowiedź
Bardziej interesuje mnie informacja ci ile lat przy takich przebiegach powinienem to robić.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Wiek: 70
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1690
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-10-19, 11:42   

Jeżeli bardzo często używasz napędu 4X4 (włączony 4X4, nie auto) to nie rzadziej niż dwa lata, lub przebieg nie więcej niż 60 tyś. km. W przypadku niewielkiego użycia np. jazda z przełącznikiem w pozycji auto, to po osiagnięciu 60 tyś. km warto sprawdzić w jakim stanie jest olej (poziom i konsystencję) i jeżeli będą odznaki zużycia to wtedy wymienić. Trzeba pamiętać, że są to dane oparte na zaleceniach fabrycznych. Przy intensywnym używaniu napędu 4X4 zalecane jest sprawdzanie a nawet wymiana co najmniej raz w roku.
 
wojtek22 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-19, 18:03   

Ponownie dzięki
Chyba wyczerpałeś temat. Faktycznie na stale używam trybu auto, sporadycznie lock. Zatem myślę że temat oleju odłożę do przyszłego roku.
 
krzych89 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: PL
Wysłany: 2015-05-05, 17:08   

Witam,

Czy ktoś orientuje się ile oleju mieści się w tylnym moście Dustera 4x4?
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 196
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-05-05, 17:40   

ok. 0,7-0,6 L. oleju przekłałniowego. Najlepiej lać do momentu, aż będzie się przelewał.
http://www.daciaklub.pl/f...298a292#1664635
Ostatnio zmieniony przez Dardus 2015-05-05, 17:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
krzych89 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: PL
Wysłany: 2015-05-05, 21:34   

wielkie dzięki. Będę wymieniał pierwszy raz przy przebiegu 85000.
 
marttinj23 


Marka: ford
Model: mondeo
Silnik: 1800
Rocznik: 1999
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-05-05, 22:20   

Koledzy pamiętam jak rok temu odbierałem z znajomym nowego Dustera właśnie zapytałem sprzedawce czy się olej w tylnym moście się wymienia to nie wiedział i zawołał serwisanta to ten powiedział że się nie :-D wymienia było to w Aso w Bydg
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1292
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-05-05, 22:25   

chriskb napisał/a:
Kol.wojtek22, interwały wymiany oleju dla tego silnika to 30 tyś. km. Z tego wynika pierwsza wymiana 60 tyś. km. Koszt oleju około 50 PLN. Wymiana w ASO będzie około stówy albo i więcej. Poza ASO całość operacji powinna się zmieścić poniżej setki.


Mam ten silnik i wymiany obowiązkowe oleju silnikowego są co 20 tys. Ja wymieniam co 15 tys. Gdy wymieniałem drugi raz, ASO nie wspomniało by wymienić olej w tylnym moście.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 196
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-05-14, 10:06   

Dobrego smarowania nigdy za dużo :!:
Z mojej obserwacji przy wymianie oleju jasno wynika, że olej zlany z mostu różnł się diametralnie od nowego oleju, a nawet był gorszy od tego w przekładni napędowej. W sumie do mostu wchodzi ok. 0.6 l to nie jest wielki koszt, a dostęp bezproblemy.
Serwis jak to serwis, mnie też nie potrafili się określić co do ilości oleju a o wymianie to już nie wspomnę :lol:
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1292
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-05-14, 10:59   

Dardus napisał/a:
w przekładni napędowej.


Masz na myśli skrzynię biegów? Też nie wspomniano o konieczności wymiany oleju w skrzyni. Czy są jakieś obowiązujące zalecenia w tej kwestii?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2566
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-14, 11:17   

Ponieważ współczesne samochody są zaprojektowane na 5 lat i 200 tys km to tyle też skrzynia z niewymienianym olejem wytrzyma. Ja bym jednak przy ok 100 kkm wymienił.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 196
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-05-14, 11:33   

Przekładnia napędowa odpowiada za przeniesienie napędu na dyfer poprzez wał napędowy tylko w 4x4. Znajduje się ,albo jest nieodrębną częścią skrzyni biegów mieści się ok.0,5 l oleju ,tego samego co w dyfrze. Co do skrzyni biegów, to mieści ona ok 2 l oleju o troszkę innej specyfikacji
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 66
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 369
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-05-14, 11:50   

DrOzda napisał/a:
Ponieważ współczesne samochody są zaprojektowane na 5 lat i 200 tys km to tyle też skrzynia z niewymienianym olejem wytrzyma. Ja bym jednak przy ok 100 kkm wymienił.


Użytkowałem forda prawie od nowości przez 20 lat przejechałem ponad 200tyś. Skrzynia biegów po tym czasie odmówiła posłuszeństwa.Oleju nie sprawdzałem ani nie wymieniałem. Tylko była jedynka i wsteczny. Oczywiście nie naprawiałem tylko zezłomowałem.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 196
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-05-14, 12:44   

Moja cytryna 1.9 d. też jest w kwiecie wieku (17) przebieg 300 tkm. Olej wymieniany co 100 tkm (producent nie przewiduje wymiany oleju i jak to mówią ,,kto smaruje ten jedzie") skrzynia zachowuje się bez zarzutu. :lol:
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1292
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-05-14, 13:42   

Rozumiem z tego, że niezależnie od zaleceń producenta, warto wymienić olej w tylnym moście i przekładni napędowej po ok. 40-50 tys. km (moja Rumunka powoli zbliża się do tego przebiegu), a w skrzyni biegów po ok. 100 tys. km ?
Przyznam, ze w Skodach Octaviach, którymi jeździłem przez 12 lat nigdy nie wymieniałem oleju w skrzyniach biegów (a jeśli wymienili w serwisie, to jakoś szczególnie mnie nie poinformowano o tym fakcie)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2566
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-14, 13:49   

Wymieniać nie musisz bo teoretycznie syntetyczny olej przekładniowy wystarczy na czas życia samochodu i mechanicznej skrzyni. Tyle że jak po 100 kkm odkręcisz korek to znajdziesz na jego magnesie całą górę opiłków i pewnie drugie tyle w oleju. Olej mimo że mniej narażony na starzenie niż silnikowy też jednak traci swoje właściwości. Ale obowiązku nie ma.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 302 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15792
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-14, 14:11   

Dardus napisał/a:
Przekładnia napędowa odpowiada za przeniesienie napędu na dyfer poprzez wał napędowy tylko w 4x4

Chyba jaśniejszą nazwą jest "skrzynia rozdzielcza" [:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4568
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-14, 17:46   

W skrzyniach najczęściej padają łożyska kulkowe , potem cały układ dostaje drgawek i olej niczego nie załatwi . Możecie nawet wymieniać do 10 tyś ten olej , ważne żeby był jego odpowiedni stan .
Z doświadczenia wiem że jeżeli nie ma uszkodzeń mechanicznych oleju raczej nie ubywa .
_________________
Moje auto
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 196
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-05-14, 19:22   

Niech będzie fachowa nazwa skrzynia rozdzielca. Każdy kto interesuje się tematem wie o co chodzi. Jak zauważył kolega DrOzda opiłki na korku były, najwiecej z dyfru. Sam olej może nie stracił właściwości smarnych, ale tego nie jestem w stanie sprawdzić. Sama wymiana jak (jak i inne czynności) pisalem wcześniej nie jest skomplikowana ani kosztowna, a nawet przyjemna. Mój duster ma przebieg 100tkm dostał wszystkie oleje nowe, to nie znaczy, że narzucam komuś wymiany, a robiłem to i wiele innych rzeczy sam, to też dlatego mogę się podzielić wiedzą praktyczną. Między innymi do tego chyba służy to forum. Nie będę komentował ile te czynności kosztowały by w serwisie, zresztą nie byłem, nie jestem i raczej nie chcę być od niego uzależniony. ;-)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1292
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-05-14, 21:01   

Dardus napisał/a:
Mój duster ma przebieg 100tkm dostał wszystkie oleje nowe,(...) Nie będę komentował ile te czynności kosztowały by w serwisie, zresztą nie byłem, nie jestem i raczej nie chcę być od niego uzależniony. ;-)


Czyli wymieniłeś te oleje po 100 tys. km? Ja niestety, jestem uzależniony od serwisów, a do 100 tys. km (tyle mam gwarancji) wręcz od ASO.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,6 16V / 1,2 16V
Rocznik: 2012 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1007
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-05-15, 09:16   

piku napisał/a:
Dardus napisał/a:
Mój duster ma przebieg 100tkm dostał wszystkie oleje nowe,(...) Nie będę komentował ile te czynności kosztowały by w serwisie, zresztą nie byłem, nie jestem i raczej nie chcę być od niego uzależniony. ;-)


Czyli wymieniłeś te oleje po 100 tys. km? Ja niestety, jestem uzależniony od serwisów, a do 100 tys. km (tyle mam gwarancji) wręcz od ASO.


Ja też jestem "uzależniony" od ASO bo też mam gwarancję do 100 tys lub 5 lat (czuję, że jak mojemu Dusterkowi stuknie 5 latek, to będzie miał z 60.000 na liczniku dopiero), ale się tym nie martwię, bo jak dotąd uważam, że serwis Dacii należy do najtańszych, z jakimi się spotkałem.

Cieszy mnie to, że można przywozić własne części i materiały eksploatacyjne na przeglądy.
Dlatego w piątym roku (czyli na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym) zamierzam wymienić kilka części nawet przed wskazanym w instrukcji terminem.
Będzie to np. kompletny rozrząd a przy okazji olej w tylnym moście i świece.

Podejrzewam, że i tak łącznie za to wszystko w ASO Dacii zapłacę mniej (lub max. tyle samo), niż za mój pierwszy przegląd po zakupie Audi A6, 2,5 TDi V6, który wyszedł mnie ponad 2000 PLN w niezależnym warsztacie (rozrząd, olej, filtry, robocizna).
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 196
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-05-15, 12:24   

Czy nasze ASO jest takie tanie ?. Gdy by ceny za usługi, nie wspomnę już o materiałach były ludzkie to sam bym chętnie z nich korzystał. :lol:
http://www.daciaklub.pl/f...19ef399d494f598
 
Gulliver13 



Marka: Dacia
Model: 1310p/Duster 4x4
Silnik: 1.3/1.5
Rocznik: 1983/2015
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 59
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-08-30, 08:54   Wymiana oleju w tylnym moście 4x4

Cześć!
Takie pytanie: w książeczce serwisowej mam napisane by wymienić olej w tylnym moście 4x4 co drugą wymianę oleju, jeżeli auto jeździ w trudnych warunkach etc. W moim przypadku napęd 4x4 jest używany sporadycznie i skłaniam się ku zostawieniu starej oliwy, ale może macie praktykę by dla świętego spokoju i żywotności mechanizmu wymienić? Wymieniał ktoś, jak to wychodzi cenowo? :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne