Może było grzebane urządzeniem zewnętrznym (nie kompem serwisowym), żeby wyłączyć to na stałe i ktoś coś spieprzył?
To była pierwsza myśl która mi przyszła do głowy. Dziwne jednak że serwis nic nie wykrył.
Generalnie serwis do bani. Wszystko trzeba było samemu podpowiadać chłopak który robił diagnozę jakiś niekumaty ciągle przychodził do innego gościa i się pytał co i jak. Zasugeriwalem zmianę akumulatora pokiwał głowa po czym wynosił że 3 różne sztuki ale nie wiem na ile dobrze to robił bo już Pani z serwisu chciała mi wkleić akumulator nowy za 300 zł. Tak pomyślałem nowy akumulator do auta z systemem start stop za tylko 300 zeta? Przecież taki kosztuje z 500 minimum. Krótko mówiąc straciłem 2 godziny wiem tylko że kupię nowy akumulator sam sprawdzę na nim jak to dziala bo w serwisie w którym byłem tego mi nie zrobią raczej hehe
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 08:44
sirlucas napisał/a:
Powiedz mi odpalasz auto i przycisk S&S pomiędzy fotelami po uruchomieniu świeci się dioda na czerwono czy nie? U mnie z marszu świeci i nie da się nic z tym zrobić.
No to jeszcze raz. Zawsze po włączeniu stacyjki system S&S jest domyślnie włączony i czerwona dioda na klawiszu się nie świeci. Nie ma znaczenia czy silnik jest uruchomiony czy jeszcze nie- wystarczy włączona stacyjka.
W takim stanie podczas jazdy- po zatrzymaniu, układ sobie działa i wyłącza i włącza silnik, gdy uzna to za stosowne. W każdej chwili można naciskając ten przycisk system wyłączać (dioda na klawiszu się zapala) lub włączać (dioda gaśnie). Zapalona dioda oznacza właśnie ręczne wyłączenie systemu klawiszem i wtedy silnik się sam nie wyłącza oraz nie wyświetlają się nigdy symbole A na ekranie komputerka.
Symbole A pojawiają się tylko gdy układ jest włączony i działa- dioda na klawiszu wygaszona.
Wtedy gdy system S&S wyłączy silnik pokazuje się ikonka A a jeśli pomimo zatrzymania system nie wyłączył silnika (bo uznał, że nie może) pokazuje się ikonka przekreślonego A. Aby silnik włączył się ponownie wystarczy (choćby chwilowe) wciśnięcie pedału sprzęgła- silnik już się nie wyłączy i będzie pracował aż do następnego zatrzymania samochodu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-22, 08:49, w całości zmieniany 1 raz
Powiedz mi odpalasz auto i przycisk S&S pomiędzy fotelami po uruchomieniu świeci się dioda na czerwono czy nie? U mnie z marszu świeci i nie da się nic z tym zrobić.
No to jeszcze raz. Zawsze po włączeniu stacyjki system S&S jest domyślnie włączony i czerwona dioda na klawiszu się nie świeci. Nie ma znaczenia czy silnik jest uruchomiony czy jeszcze nie- wystarczy włączona stacyjka.
W takim stanie podczas jazdy- po zatrzymaniu, układ sobie działa i wyłącza i włącza silnik, gdy uzna to za stosowne. W każdej chwili można naciskając ten przycisk system wyłączać (dioda na klawiszu się zapala) lub włączać (dioda gaśnie). Zapalona dioda oznacza właśnie ręczne wyłączenie systemu klawiszem i wtedy silnik się sam nie wyłącza oraz nie wyświetlają się nigdy symbole A na ekranie komputerka.
Symbole A pojawiają się tylko gdy układ jest włączony i działa- dioda na klawiszu wygaszona.
Wtedy gdy system S&S wyłączy silnik pokazuje się ikonka A a jeśli pomimo zatrzymania system nie wyłączył silnika (bo uznał, że nie może) pokazuje się ikonka przekreślonego A. Aby silnik włączył się ponownie wystarczy (choćby chwilowe) wciśnięcie pedału sprzęgła- silnik już się nie wyłączy i będzie pracował aż do następnego zatrzymania samochodu.
Ja mam z góry zapalona dioda na przycisku po włączeniu silnika
Czyli system wyłączony A nie powinien. Powinna dioda się nie świecić. Jak pisałem wczoraj byłem w ASO dacia renault nie wspomnę gdzie ...ale ludzie tam pojęcia nie mieli o niczym. Z tego co pamiętam i widziałem wkladali mocniejsze akumulatory za 300 zeta ale chyba pojęcia nie mieli o tym że to musi być jednostka FB do systemu start stop i co jeszcze z tego co wiem po instalacji takiego akumulatora należy wgrać to do systemu komputera auta i zaprogramować go. Umówiłem się już gdzie indziej gdzie z góry mi powiedzieli że mam za słaby akumulator i może on powodować takie zawirowania i kosztuje on 600 zł A nie zwykły za 300
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 09:13
Nie daj się naciągnąć. Fabrycznie montowany jest akumulator typu EFB a dokładne zamienniki o tych parametrach chodzą po ok. 100 euro, co oznacza, że spokojnie w 400zł powinieneś się zmieścić.
Podejrzewam, że ASO może mieć je nawet taniej. Numer części fabrycznego akumulatora to 244108276R - po tym znajdziesz zamiennik. Choćby Centra EXIDE EL600, nawet za 350zł...
Koniecznie trzeba zajrzeć do konfiguracji kompa samochodu- co tam jest wpisane i czy ktoś czegoś nie przestawił w konfiguracji systemu S&S. Spokojnie można to zrobić samemu, ale potrzebny interfejs za kilkadziesiąt zł- opisy są w stosownym dziale forum:TUTAJ
Ja u siebie widziałem na 100% wpisane w system parametry akumulatora, kilkoma kliknięciami można tam też na stałe wyłączyć S&S i wtedy prawdopodobnie tak jak u Ciebie dioda będzie się świecić. Może u ciebie ktoś to zrobił? Ale wtedy silnik nie powinien sam gasnąć...
Mój akumulator oryginalny:
Akumulator_Sandero_2017.jpg
Plik ściągnięto 85 raz(y) 181,37 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-22, 09:50, w całości zmieniany 4 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 11:05
Obywatel MK napisał/a:
Czy po wymianie, odłączeniu akumulatora w aucie z systemem S&S trzeba jeszcze podłączyć się do kompa i coś w nim grzebać?
Nie trzeba. Odłączenie akumulatora nie daje żadnych widocznych efektów, nie zmienia nic w konfiguracji. Przynajmniej nie w Sandero.
Natomiast wstawiając np. akumulator o innej pojemności należałoby chyba zapisać inną pojemność w kompie- chyba do czegoś ta informacja tam jest potrzebna, może np. dla mitycznego układu zarządzania energią.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-22, 11:06, w całości zmieniany 1 raz
Nie daj się naciągnąć. Fabrycznie montowany jest akumulator typu EFB a dokładne zamienniki o tych parametrach chodzą po ok. 100 euro, co oznacza, że spokojnie w 400zł powinieneś się zmieścić.
Podejrzewam, że ASO może mieć je nawet taniej. Numer części fabrycznego akumulatora to 244108276R - po tym znajdziesz zamiennik. Choćby Centra EXIDE EL600, nawet za 350zł...
Koniecznie trzeba zajrzeć do konfiguracji kompa samochodu- co tam jest wpisane i czy ktoś czegoś nie przestawił w konfiguracji systemu S&S. Spokojnie można to zrobić samemu, ale potrzebny interfejs za kilkadziesiąt zł- opisy są w stosownym dziale forum:TUTAJ
Ja u siebie widziałem na 100% wpisane w system parametry akumulatora, kilkoma kliknięciami można tam też na stałe wyłączyć S&S i wtedy prawdopodobnie tak jak u Ciebie dioda będzie się świecić. Może u ciebie ktoś to zrobił? Ale wtedy silnik nie powinien sam gasnąć...
Mój akumulator oryginalny:
Ja nie mam właśnie u siebie akumulatora z EFB do systemu start stop tylko zwykły. dlatego i tak jak mi powiedzieli w innym ASO zacznę od wymiany na nowy i jednak jest tu racja że trzeba jego parametry wgrać w system komputera bo może przez to fiksowc faktycznie system s&s
Czy po wymianie, odłączeniu akumulatora w aucie z systemem S&S trzeba jeszcze podłączyć się do kompa i coś w nim grzebać?
Nie trzeba. Odłączenie akumulatora nie daje żadnych widocznych efektów, nie zmienia nic w konfiguracji. Przynajmniej nie w Sandero.
Natomiast wstawiając np. akumulator o innej pojemności należałoby chyba zapisać inną pojemność w kompie- chyba do czegoś ta informacja tam jest potrzebna, może np. dla mitycznego układu zarządzania energią.
Widocznie ktoś Ci podmienił Aku przed sprzedażą, a oryginał opchnął na allegro.
I jak myślisz kolego czy powód wadliwego zbyt słabego akumulatora wpływa na takie wariacje w systemie s&s . Komputer go wykrywa niby jest ok błędów brak A i tak praktycznie go nie ma
Trudno powiedzieć, może były montowane różne pojemności, a może nie.
Raczej u mnie akumulator lewizna bo nie jet odpowiedni do systemu s&s ale okaże się co i jak po wymianie. Wczoraj prawdopodobnie podpinali mi zwykle o większej mocy i tak lipa A dowiadywalem di3 ze nowy akumulator trzeba programować w pamięci komputera
Witaj
Mam tez sandero satepway, którym mało jeżdżę. Miałem taki przypadek podobny jak ty, lampka się cały czas świeciła (na klawiszu) ale silnik się nie wyłączał! Lampki nie mogłem zgasić. Po przejechaniu dłuższej trasy lampka zgasła i problem zniknął. Z pewnością problemem był niedoładowany akumulator. Teraz też zdarza mi się że s&s nie działa ale zawsze zapala się lampka A przekreślone.
Pozdrawiam
Witaj
Mam tez sandero satepway, którym mało jeżdżę. Miałem taki przypadek podobny jak ty, lampka się cały czas świeciła (na klawiszu) ale silnik się nie wyłączał! Lampki nie mogłem zgasić. Po przejechaniu dłuższej trasy lampka zgasła i problem zniknął. Z pewnością problemem był niedoładowany akumulator. Teraz też zdarza mi się że s&s nie działa ale zawsze zapala się lampka A przekreślone.
Pozdrawiam
Witaj kolego. Dzięki za info. No ja mam podobny problem. Idę ponownie na diagnostykę i wymianę akumulatora w czwartek. U mnie przycisk z dioda świeci się na czerwono cały czas po zapaleniu silnika. Zapalona dioda sygnalizuje wyłączenie systemu S&S. W ogóle nie moge nic z tym zrobić A dodatkowo na wyświetlaczu komputera powinna się palić literka zielona A lub A przekreslone A mi się nie pali. Po dłuższej jeździe jak samochód ma naładowany akumulator- teoretycznie naładowany bo jego parametry to 3/4 tego co mieć powinien auto traci jakby obroty jakby próbowalo zasnąć silnik się broni przed tym i raz na 20 prob padnie czyli system start stop co wyłączył ale przy próbie ruszenia auto umiera i trzeba przekręcić kluczyk i co odpalić od nowa. Zaznaczam iż jeżeli auto już mi zgasnie to dioda nadal pali na czerwono A na komputerku nie pali mi się ani A ani A przekreślone
Może nie do końca na temat, ale jeśli chodzi o akumulator to faktycznie, przynajmniej mój, po 3,5k km. głównie jady po mieście i 6 miesiącach użytkowania doładowywał się (ładowarka CTEK 3,8A) prawie 5h.
Dzisiaj byłem w ASO z ciągłym problemem systemu start stop. Przy okazji wymieniono mi akumulator na taki jaki być powinien sprawdzili wszystko błędów brak A system nadal nie działa A raczej czerwona dioda cały czas się pali nie da się nic zrobić. Koledzy pogrzebali troszkę i doszli iż powodem złego działania systemu start stop jest.... nieorygunalny moduł sterownik poduszek powietrznych włożony od zwykłej Dacii Sandero bez systemu start stop. Dlatego według nich tak się dzieje. Nie wiem nie znam sie wiem że auto było po kolizji . Proszę o pomoc i podpowiedz czy faktycznie zmieniony moduł sterownik od airbag z auta bez systemu start stop może mieć taki wpływ???Pomocy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-01, 08:40
sirlucas napisał/a:
Pomocy...
Ja przepraszam, ale... uważasz, że skąd mamy wiedzieć takie rzeczy? Myślisz, że zamieniamy sobie moduły na niewłaściwe i patrzymy co będzie?
Nie bardzo też rozumiem działanie Twojego ASO... Przyjeżdżasz z problemem a oni go nie rozwiązują, tylko gdybają? W takich wypadkach ASO jest w stanie nawet "pożyczyć" sobie podejrzany moduł z innego samochodu i podłączyć na próbę. Bo w inny sposób tej teorii się raczej nie sprawdzi. I wtedy masz na 100%- naprawimy, ale moduł kosztuje xxxPLN.
nieorygunalny moduł sterownik poduszek powietrznych włożony od zwykłej Dacii Sandero bez systemu start stop
Tak na marginesie masz pewność że ten nieoryginalny moduł zadziała w razie potrzeby prawidłowo bo poduszki w samochodzie to chyba dość ważny element i mogą albo nie pomóc albo wręcz zaszkodzić.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-03-01, 10:13
Za działanie systemu Start&Stop odpowiada około 20 czujników. M.in. czujnik temperatury turbiny (jeśli jest turbo), temperatury oleju, temperatury silnika, temperatury wnętrza (przy klimatyzacji automatycznej) i inne. Ale o czujniku poduszki nie słyszałem. Jaki to ma związek z działaniem systemu?
Chyba, że chodzi o to, by nie jeździć z czymś takim i system wymusza gaszenie silnika bez możliwości jego automatycznego odpalenia, tylko ręcznie. Jeśli tak jest, to pierwszy przypadek, o jakim słyszałem.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
A Ty, Krzysiek, trzymaj przycisk wciśnięty i załącz stacyjkę, sprawdź czy będą takie objawy, jak u Lucasa.
A czy u Ciebie przycisk od start stop świeci się cały czas?
Moim zdaniem bardziej prawdopodobne jest jakieś zwarcie w przycisku, niż niewłaściwy moduł poduszek..
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2019-03-02, 15:22, w całości zmieniany 1 raz
No u mnie przycisk dioda pali się non stop na czerwono nie da się nic zrobić przycisk i kostka tam pod nim wszystko ok. Najgorsze bo taj czy siak na wyświetlaczu komputera powinna być literka A lub A przekreslone A u mnie nie ma nic. Auto podniete pod komputer nie wykazuje błędów system start stop aktywny- dziwne mimo iż przycisk świeci A jak świeci to system nieaktywny. Rozebrali tak wszystkie plastiki przy dźwigni zmiany biegów i hamulcu ręcznym. We wtorek kolejna wizyta.
Co oznacza że masz auto po poważnym dzwonie skoro wywaliło poduchy. A skoro tak, to może tam się dziać wszystko.
Samo świecenie przycisku oznacza że system działa nieprawidłowo i zasadniczo się to potwierdza.
Czy na pewno system S&S gasi auto? Silnik gaśnie przy puszczeniu sprzęgła czy po zatrzymaniu z wciśniętym sprzęgłem?
Nie sądzę aby auto gasło przez start & stop. Dla mnie to jest inna usterka, a świecąca się dioda przełącznika jest objawem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum