Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-02-27, 14:42
Jacenty - soft wpływa na zachowanie silnika, więc na zachowanie całego auta. Silnik mechanicznie jest w porządku, jak i cała reszta auta. Bo głównie o tym się czyta na forum w kwestii problemów z DD2 - dziwne obroty, dziwne kontrolki itp.
Natomiast z tym ładowaniem to ja mam diesla, jeżdżę głównie na krótkich odcinkach i jakoś problemu z ładowaniem nie mam. Żadne dziwne kontrolki mi się nie palą, żadne obroty mi nie falują, nie mam problemów z samoczynnym skrętem kierownicy, z dziwnym włączaniem się świateł dziennych/nocnych, z okresowym spadkiem mocy itp.
Jeśli to problem z ładowaniem, to czemu tylko w benzynie i czemu tylko z 1.6 SCe?
Zgadzam się, że kupując auto nie interesuje Cię soft i inne tego typu rzeczy. Auto ma jeździć bezproblemowo. Ale cyrki zaczęły się wraz z nowymi normami emisji spalin i nie tylko w Dacii. Gdyby to był ogólny problem z "inteligentnym ładowaniem akumulatora" to wszystkie Dustery z obojętnie jakim silnikiem miałyby z tym problem. A jakoś słychać tylko o 1.6 SCe. A fakt, że zdecydowana większość Dusterów, to właśnie 1.6 sprawia, że odbiór jest taki, że auto jest wadliwe.
Powolnego nie komentuje, bo gość jest jak dla mnie bardziej powalony, niż przypuszczałem. To jakiś masturbujący się prądem masochista, co mimo ogromnego majątku męczy się z takim bublem, jakim rzekomo jest Duster.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-27, 15:42
Jacenty85 napisał/a:
...mój kolega kupił dustera 2 1.6 sce z grudnia 2018 i ma podobne problemy z ładowaniem!
Ciekawe dlaczego dotyczy to akurat tego silnika w Dusterze? Sandero (i inne Dacie) od ostatniego FL i wprowadzenia systemu Start&Stop (2016/2017) mają również ten dość kontrowersyjny system zarządzania energią a nie ma z nimi problemów. U siebie też mam zmienne ładowanie, raz jest 12V, raz 14V a raz 16,5V ale nie skutkuje to żadnymi odczuwalnymi dla użytkownika objawami.
Czyli da się wprowadzić nowe rozwiązania w trakcie produkcji modelu a nic nie zepsuć.
Belphegor napisał/a:
Powolnego nie komentuje, bo gość jest jak dla mnie bardziej powalony, niż przypuszczałem.
No właśnie... może się pomylił przestawiając literki przy wyborze "loginu"...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-27, 15:49, w całości zmieniany 2 razy
Być może się mylę ale wydaję mi się że Diesle nie mają tego systemu a silniki o mniejszej pojemności 0,9 i 1.2 i 1.33 mają mniejsze opory wewnętrzne i potrzeba prądu na rozruch jest po prostu mniejsza. Oczywiście to tylko moje przemyślenia więc proszę sobie tego nie brać za wyznacznik.
Co do różnic DD I i DD2 wystarczy otworzyć maskę i spojrzeć na akumulator. U mnie w DD1 z 2017 roku są dwie klemy. W DD2 jakaś magiczna pucha na akumulatorze ale jeszcze nie wnikałem czemu to służy. Ja po prostu jestem zdania że DD 2 1.6 Sce jest mocno niedopracowana pod kątem elektroniki i dostosowania jej do norm emisji spalin i to nie dotyczy tylko softu. Oczywiście nie będę tu się żalił jak pan P. bo nie jestem autorytetem żebym mógł się wypowiadać w tej dziedzinie. Jednak mój ojciec chciał DD2 1.6 Sce i niestety przpadek sąsiada mocno odwiódł go od zakupu DD2 w ogóle!
Dodam jeszcze że napisałem w tym temacie właśnie tez po to, że mój sąsiad - gdy kupowałem swoją DD1 w 2017- śmiał się ze mnie że kupuje starucha...Teraz ja powinienem się z niego śmiać ale nie jestem aż tak złośliwy, bo auto od 3 tygodni stoi na serwisie. Każda wizyta kończy się stwierdzeniem - auto jest po to żeby jeździć. Tylko że on jest kierowcą TiRa- jak wyjeżdża i tydzień go nie ma to auto stoi...Nawet były zamysły żebym to ja jeździł jego autem ale raczej na to się nie piszę. Podsumowując - coś poszło nie tak...w tej DD2 1.6 Sce
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-02-27, 17:34
Jacenty85 napisał/a:
Podsumowując - coś poszło nie tak...w tej DD2 1.6 Sce
Zdecydowanie. Dziś nawet gadałem z mistrzem serwisu i mówił, że muszą rozkładać ręce przed klientami, bo nie ma odpowiednich uaktualnień softu do tego silnika.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Podsumowując - coś poszło nie tak...w tej DD2 1.6 Sce
Zdecydowanie. Dziś nawet gadałem z mistrzem serwisu i mówił, że muszą rozkładać ręce przed klientami, bo nie ma odpowiednich uaktualnień softu do tego silnika.
Temat dość dziwny bo z jednej strony na pewno jest wiele przypadków aut sprawiających problemy, z drugie jednak w ubiegłym roku sprzedano w Europie niemal 180 tyś. sztuk DD2 z czego z pewnością 1,6 sce stanowi sporą część. Wynikało by więc z tego że tylko w niewielkim procencie aut występują poważniejsze awarie. Pytanie więc w czym problem? W nieodpowiednim sofcie czy może wadliwej pewnej partii komputerów które zamiast wymienić próbuje się ratować nakładkami softu.
Temat dość dziwny bo z jednej strony na pewno jest wiele przypadków aut sprawiających problemy, z drugie jednak w ubiegłym roku sprzedano w Europie niemal 180 tyś. sztuk DD2 z czego z pewnością 1,6 sce stanowi sporą część. Wynikało by więc z tego że tylko w niewielkim procencie aut występują poważniejsze awarie.
Ale to obserwacja na podstawie zgłoszeń ludzi z forum. A forum zrzesza tylko garstkę właścicieli, z czego posiadacze DD2 stanowią jeszcze mniejszą część (dużo mniejszą część - może Admini będą w stanie nałożyć filtr na typ pojazdu i zobaczyć, ile mamy tu osób z DD2. Ja stawiam na maksymalnie kilkadziesiąt). Krótko mówiąc: dla mnie próbka 4749 osób zarejestrowanych przez CAŁĄ historię forum (policzyłem użytkowników na szybko), z czego (tu moje domniemanie) kilkadziesiąt ma DD2, z czego jeszcze mniejsza część ma 1.6 SCe, z czego jeszcze mniejsza część ma problem (ale za to jaki problem!) w ogóle nie ma przełożenia na ogólną sytuację z tym silnikiem. Forum to malutki wycinek całej, nazwijmy to, społeczności dusterowej i dla mnie opieranie swoich spostrzeżeń na podstawie liczby obserwacji wziętych z forum jest błędem. Podobnie na dacianer.de jest ileś tam naście osób aktywnie się wypowiadających, a inni mają kompletnie w pompie istnienie jakiegoś forum i jeżdżą być może na naprawy gwarancyjne, przy czym nie rozgłaszają tego na prawo i lewo. I tak samo jest tu - trzeba zrozumieć, że forum to nie jest pierwsze miejsce w sieci, do którego leci człowiek po kupnie auta.
Dokładnie, zgadzam się.
1. Większość osób po zakupie auta nie rejestruje się na forum.
2. Część osób tylko czyta, nie biorąc udziału w dyskusji.
3. Zazwyczaj na forum ląduje ktoś kto ma problem i szuka rozwiązania.
4. Podejrzewam że niektórzy kierowcy nie zwrócą uwagi na drobne problemy.
5. Jeździ to jeździ, po ***** drążyć temat :)
Forum to malutki wycinek całej, nazwijmy to, społeczności dusterowej i dla mnie opieranie swoich spostrzeżeń na podstawie liczby obserwacji wziętych z forum jest błędem
Oczywiście że tak. Właśnie w tym rzecz - nie można wyciągać wniosków o jakiejś dużej awaryjności DD2 1,6 na podstawie forum tym bardziej, że informacji w sieci szukają najczęściej osoby które mają jakieś problemy z autem co może powodować wrażenie że dany model jest bardzo awaryjny. Zdecydowana większość właścicieli bezawaryjnych aut po prostu je użytkuje. Tak jest zresztą w przypadku każdej marki.
A ja się nie zgadzam. Znam co najmniej 2 osoby z mojego otoczenia, które w ślad za mną kupiły DD ale 2 (1.6 Sce) i cały czas siedzą w serwisie. Oczywiście te osoby nie czytają forum a tym bardziej się tu nie rejestrują.
Znajomy kupił DD2 1,6 Sce w końcu listopada 2018, same ochy i achy
Mówię mu w końcówce grudnia - czytaj forum, bo idą czarne chmury....
Ale gdzieby tam! miał już zrobione 4kkm i chodzi jak zegarek
Gadałem z nim miesiąc temu, wspominał coś półsłówkiem o jakimś falowaniu obrotów...
Pojechał do serwisu.
Gadałem z nim tydzień temu, był w serwisie, wgrali łatki...
Wcześniej było falowanie obrotów na biegu jałowym, teraz.....
falowanie robi sobie żarty w trakcie jazdy na biegach.
Np. dojeżdża powoli na biegu do skrzyżowania, a tu obroty siup! do 2k i sru na skrzyżowanie.
Taki żartowniś ten DD2 1,6 Sce
trzeba zrozumieć, że forum to nie jest pierwsze miejsce w sieci, do którego leci człowiek po kupnie auta.
Dlaczego nie? Ja poleciałem jeszcze przed zakupem
Takoż i ja.Ostatecznie na forum spotka się malkontentów i będzie widać na co narzekają. Z tego co widzę, na przykłąd narzekań na 0.9 Tce jest duuuużo mniej niż na temat silników 1.6. I był to jeden z (kilku) powodów, dla których wybieram sandero a nie lodgy.
Parę rzeczy się dowiedziałem. Wręcz złapałem w dwóch salonach sprzedawców na niewiedzy w sprawie, która na forum jest dobrze omówiona (np. kwestia tego, że 0.9 NIE MA hydraulicznych zaworów).
I trochę nie-na-temat:
Swoją drogą... na allegro można kupic czujniki ciśnienia do dacii. A sprzedawca (ten od hydrauliki w 0.9) twierdzi , że WSZYSTKIE dacie maja ciśnienie badane przez ABS.... No jeśli sprzedawca oszczędnie gospodarował prawdą , to nie do końća mam ochotę u niego kupować auto Mniej wiedzieć, niż człek, co tydzień wchodzi na forum???
Kuriozalne było jego stwierdzenie, gdy powiedziałem , że chce "takie poziome listwy czarne na drzwi do ochrony by ktos nie walnął na parkingu" - że takowych nie ma.. dopiero musiał wejśc w cennik akcesoriów by zobaczyć , że jednak są...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-02-28, 20:27
pikodat napisał/a:
że WSZYSTKIE dacie maja ciśnienie badane przez ABS
Nie powiedział Ci nieprawdy. Obecnie wszystkie Dacie mają kontrolę ciśnienia w oponach za pomocą czujnika ABS. Więcej Ci powiem - obecnie Renault też tak mają.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
że WSZYSTKIE dacie maja ciśnienie badane przez ABS
Nie powiedział Ci nieprawdy. Obecnie wszystkie Dacie mają kontrolę ciśnienia w oponach za pomocą czujnika ABS. Więcej Ci powiem - obecnie Renault też tak mają.
Cieszy mnie to bardzo:) Bo to znaczy, ze zmiana opon bez problemów.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-01, 08:54
pikodat napisał/a:
Kuriozalne było jego stwierdzenie, gdy powiedziałem , że chce "takie poziome listwy czarne na drzwi do ochrony by ktos nie walnął na parkingu" - że takowych nie ma.. dopiero musiał wejśc w cennik akcesoriów by zobaczyć , że jednak są...
W tym temacie to polecam Ci jednak zakup innych listew, niż te z akcesoriów Dacii. Te akcesoryjne przykleja się zbyt nisko, na dolnej krawędzi drzwi i praktycznie nic nie dają jeśli chodzi o ochronę drzwi przed sąsiadami na parkingu. Ja kupiłem inne, od niezależnego producenta i chronią znacznie lepiej ale też nie idealnie. Kształt drzwi w Sandero jest taki, że najlepiej sprawdziłyby się listwy naklejone niewiele poniżej zamka drzwi. Ale estetyka za bardzo na to nie pozwala
Kuriozalne było jego stwierdzenie, gdy powiedziałem , że chce "takie poziome listwy czarne na drzwi do ochrony by ktos nie walnął na parkingu" - że takowych nie ma.. dopiero musiał wejśc w cennik akcesoriów by zobaczyć , że jednak są...
W tym temacie to polecam Ci jednak zakup innych listew, niż te z akcesoriów Dacii. Te akcesoryjne przykleja się zbyt nisko, na dolnej krawędzi drzwi i praktycznie nic nie dają jeśli chodzi o ochronę drzwi przed sąsiadami na parkingu. Ja kupiłem inne, od niezależnego producenta i chronią znacznie lepiej ale też nie idealnie. Kształt drzwi w Sandero jest taki, że najlepiej sprawdziłyby się listwy naklejone niewiele poniżej zamka drzwi. Ale estetyka za bardzo na to nie pozwala
Dla mnie bardziej estetyczne sa drzwi bez rys po walnieciu przez kogos na parkingu (szczególnie po 3 latach gdy rdza...) niz drzwi z listwami dla-niektórych-za-wysoko.
Tych fabrycznych nie da sie przylepić wyżej?
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-03-01, 09:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-01, 14:14
pikodat napisał/a:
Tych fabrycznych nie da sie przylepić wyżej?
A co się ma nie dać? Zwykła taśma samoprzylepna da się przykleić w dowolnym miejscu, więc o ile coś takiego Ci nie przeszkadza...
Tyle, że znacznie taniej kupisz inne listwy, poza ASO.
Jak widać poniżej ludzie kombinują- listwy nieoryginalne przyklejone wyżej i oryginały przyklejone na próbę, tam gdzie producent przewidział:
A optymalne miejsce to byłby poziom otworu na kluczyk zamka...
Natomiast oryginalną listwę ochronną na próg bagażnika (zderzaka) polecam jak najbardziej:
Listwa_bagaznika.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 64,71 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-01, 14:34, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum