Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-11-02, 17:12
Akcje serwisowe
Autor Wiadomość
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 389
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-07, 06:57   

Nareszcie akcja serwisowa dla mojego samochodu:

https://www.francuskie.pl...dgy-do-serwisu/

(brak etykiety o zakazie używania trzeciego rzędu przy wyjętym drugim, serious business)

BTW, jestem w szoku, że tak ich mało, nawet jak na ten model - po co ludzie 5-miejscowe kupują...
Ostatnio zmieniony przez gfedorynski 2019-03-07, 06:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 362
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-03-07, 07:04   

Tu też piszą https://www.uokik.gov.pl/...p?news_id=15246

Straszne, nie ma etykiety....
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-07, 08:17   

tAboon napisał/a:

Straszne, nie ma etykiety....


Wiesz, u nas w pewnych kwestiach trzeci świat jest, w normalnych krajach, brak tej informacji może być podstawą do sądzenia producenta o odszkodowanie w przypadku wypadku i uszczerbku na zdrowiu pasażerów siedzących w trzecim rzędzie siedzeń przy wymontowanym drugim rzędzie...

To trochę tak samo jak z prawem rękojmi przy zakupie używanego samochodu. Poczytaj i zastanów się, czy znasz kogoś kto z tego skorzystał, ale na pewno znasz osoby, które kupowały używkę i narzekały. Skorzystały zatem ze swoich praw?
Ostatnio zmieniony przez mistakos 2019-03-07, 08:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2638
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-07, 09:18   

gfedorynski napisał/a:
Nareszcie akcja serwisowa dla mojego samochodu:

https://www.francuskie.pl...dgy-do-serwisu/

(brak etykiety o zakazie używania trzeciego rzędu przy wyjętym drugim, serious business)

BTW, jestem w szoku, że tak ich mało, nawet jak na ten model - po co ludzie 5-miejscowe kupują...

Nie wiadomo czy wszystkie wyprodukowane w tym okresie 7 miejscowe nie mają tego oznaczenia - ono jest na spodzie kanapy drugiego rzędu i może po prostu dla części błędnie zainstalowano kanapy bez oznaczeń przeznaczone dla 5 miejscowych.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 362
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-03-07, 09:24   

mistakos napisał/a:
To trochę tak samo jak z prawem rękojmi przy zakupie używanego samochodu. Poczytaj i zastanów się, czy znasz kogoś kto z tego skorzystał, ale na pewno znasz osoby, które kupowały używkę i narzekały. Skorzystały zatem ze swoich praw?
Ja skorzystałem. W ramach rękojmi sprzedający oddał mi część kasy za uszkodzenia ukryte, które naprawiłem zaraz po zakupie.
Pojechałem po zakupie na wymianę rozrządu i okazało się, że: uszczelniacz wału korbowego poci się, panewki do wymiany, sprzęgło do wymiany - zgłosiłem roszczenie do sprzedającego i kasę dał na pokrycie uszkodzeń ukrytych.

A to, że inni nie korzystają z tego prawa, to nic na to nie poradzę.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2019-03-07, 09:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-07, 14:13   

Nie chodzi o to, żebyś coś zaradził, tylko, że taki mamy klimat.

Tak samo jak korzystanie z prawa rękojmi powinno być u nas standardem, tak samo roszczenia wobec producentów, pracodawców czy firm powinny być normą, a tak najczęściej nie jest. Nie chcę wgłębiać się w temat, bo zaśmiecimy wątek, a ogólnie wracając do "etykiety", też nie powinniśmy jej bagatelizować, bo klimat sam się w naszym pięknym kraju nigdy nie zmieni.
 
gg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-07, 17:45   

tAboon napisał/a:
Ja skorzystałem. W ramach rękojmi sprzedający oddał mi część kasy za uszkodzenia ukryte, które naprawiłem zaraz po zakupie.
Pojechałem po zakupie na wymianę rozrządu i okazało się, że: uszczelniacz wału korbowego poci się, panewki do wymiany, sprzęgło do wymiany - zgłosiłem roszczenie do sprzedającego i kasę dał na pokrycie uszkodzeń ukrytych.

A to, że inni nie korzystają z tego prawa, to nic na to nie poradzę.


Musiałeś mieć "mietkiego" sprzedającego albo cwaniaka, który chciał ukryć co nieco. Jeśli kupujesz używane to wiadomo, że część podzespołów jest do wymiany naprawy i jeśli sprzedający mówi, że np. sprzęgło trzeba będzie zrobić to z rozczuleniem pewnie słyszy jak ktoś zwraca się do niego z żądaniem zwrotu części kasy na naprawę tego o czym wiedział. W końcu cena np. o 2 tys niższa niż porównywalne egzemplarze nie bierze się z niczego - np. sprzedałem za 10 tys ale wiadomo, że coś trzeba w samochód włożyć a nie np. za 15 tys i nic do roboty. Poza tym - nie zrobiłeś przeglądu samochodu przed sprzedażą?
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-07, 17:55   

gg napisał/a:
(...) jeśli sprzedający mówi, że np. sprzęgło trzeba będzie zrobić to z rozczuleniem pewnie słyszy jak ktoś zwraca się do niego z żądaniem zwrotu części kasy na naprawę tego o czym wiedział.


Rękojmia tak nie działa, chodzi o usterki zatajone przez sprzedawcę., o których kupujący dowiaduje się po zakupie, użytkując samochód. Co więcej, z tytułu rękojmi, można skorzystać w ciągu dwóch lat, więc na ten przykład, jeżeli kupujesz auto zimą, sprzedający twierdzi, że klimatyzacja działa, a latem okazuje się, że nie działa, można zgłosić się do sprzedającego i żądać zwrotu kosztów naprawy.
Tyle teorii ;]
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 96 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6842
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-03-07, 18:14   

A jeżeli sprzedający mówi, że klimatyzacja w poprzednim sezonie działała?
Też będziesz korzystał z rękojmi?
Trzeba wjechać do ciepłego garażu i sprawdzić.
Przez miesiąc czy dwa do wiosny może się rozszczelnić. Zwłaszcza zimą, gdzie aluminiowy układu klimatyzacji jest narażony na zwiększoną korozję.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 362
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-03-07, 22:33   

gg, u mnie była szybka piłka. Po zakupie pojechałem na wymianę rozrządu (po 2 tyg od zakupu). Mechanik do rozrządu dorzucił: panewki, uszczelniacz, sprzęgło i uszczelniacz wału. Po kontakcie ze sprzedającym auto dostałem zwrot kasy za dodatkowe naprawy.
Z 2 tyś zrobiło się 5, sprzedający oddał 2tyś.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 362
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-03-08, 07:21   

https://www.uokik.gov.pl/...p?news_id=15255
Nowa (stara) akcja - poduszki powietrzne. Lodgy, Dokker, Sandero II, Logan II
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-08, 16:22   

Marek1603 napisał/a:
A jeżeli sprzedający mówi, że klimatyzacja w poprzednim sezonie działała?
Też będziesz korzystał z rękojmi?
Trzeba wjechać do ciepłego garażu i sprawdzić.
Przez miesiąc czy dwa do wiosny może się rozszczelnić. Zwłaszcza zimą, gdzie aluminiowy układu klimatyzacji jest narażony na zwiększoną korozję.


Marek, ja nie ustanowiłem prawa, a przykład jest jaki jest. Jak pisałem wcześniej, uważam, że Polska to jeszcze dziki kraj, bo gdyby ludzie egzekwowali swoje prawa, które jakby na to nie patrzeć obowiązują, nie byłoby Januszy interesu sprowadzających ćwiartki z zagranicy, które potem posklejane wciskają jako auto od dziadka co to tylko do kościoła jeździł. Po takim zakupie, nabywca powinien wrócić do Janusza i zażądać zwrotu kasy, jeśli nie przejdzie wyprawa do sądu. Jedna czy druga taka akcja + koszty sądowe i Janusz stwierdza, że to nie jest złoty interes... A polacy co robią? Kupili padło to szukają kolejnego jelenia, a Janusz się cieszy i ciągnie kolejne ćwiartki. Mieszkam bliżej niemieckiej granicy i zdarza mi się jeździć autostradą w tym kierunku, jeszcze nie widziałem lawety z autami w stanie igła zmierzającymi do Polski, wszystkie to większe lub mniejsze rozbitki.

I tak naprawdę to jest istotą mojej wypowiedzi, a nie to czy klima może się uszkodzić zimą czy nie ;]
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 302 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15820
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-01, 11:17   

Przewód paliwowy w dusterze - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17534
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 362
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-04-17, 08:09   Samochody marki Dacia Logan II MCV

https://www.uokik.gov.pl/...p?news_id=15404

Kod:
Przedsiębiorca Renault Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Dacia Logan II MCV, wyprodukowanych w fabryce w Tangerze (Maroko) od początku produkcji do 05.02.2018 r., mogły zostać niedostatecznie dokręcone śruby mocujące wspornik kolumny kierownicy.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 73 pojazdy.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu kontroli i, gdy będzie to konieczne, dokręcenia śrub wspornika mocującego kolumnę kierownicy do belki deski rozdzielczej.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel.: 800 900 804; e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne