Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Witam wszystkich !
Autor Wiadomość
artu 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: Rav4
Silnik: 2.0 d4d
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Puszcza
Wysłany: 2019-03-06, 19:59   Witam wszystkich !

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum. Czytałem je od jakiegoś czasu, dziś postanowiłem założyć konto - od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie Dacia Sandero Stepway 8-)
Pozdrawiam !
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 96 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6774
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-03-06, 20:30   

Witam w klubie.


Przypomnę tylko o obowiązujących zasadach na forum. ;-)
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1556
 
MartinezTychy 


Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2019
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 14
Skąd: Tychy
Wysłany: 2019-03-07, 08:49   

Witaj artu,
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-07, 09:03   Re: Witam wszystkich !

artu napisał/a:
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum. Czytałem je od jakiegoś czasu, dziś postanowiłem założyć konto - od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie Dacia Sandero Stepway 8-)
Pozdrawiam !

Witam. Mi juz nie tylko chodzi , ale i zamówiona. Zapytam niedyskretnie - w jakiej konfiguracji zamierzasz kupić?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3844
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-03-07, 13:22   

;-)
 
artu 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: Rav4
Silnik: 2.0 d4d
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Puszcza
Wysłany: 2019-03-07, 21:34   

@pikodat - Sandero Stepway TCE 90 LPG- kolor Azurite blue ;)

chodzi mi po głowie też Captur, szczególnie ta czerwień :)
Ostatnio zmieniony przez artu 2019-03-07, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-07, 23:00   

artu napisał/a:
@pikodat - Sandero Stepway TCE 90 LPG- kolor Azurite blue ;)

chodzi mi po głowie też Captur, szczególnie ta czerwień :)


A wyposażenie dodatkowe?
Pytam, bo przy pewnym progu bardziej opłaca się techroad - wychodzi 200 zł MNIEJ:)
a ten pewny próg to czujniki parkowania z tyły

Przy capturze masz wyższą jakość wykończenia, mniej kasy w kieszeni, chyba nie ma LPG i podobno w środku jest minimalnie bardziej wąsko z tyłu

Moja konfiguracja ( wszsytko co się da MINUS klima automatyczna (tylko manualna) i MINUS kolor (biały bo taniej) wyszła coś koło 51 cennikowo przed rabatem, PLUS kamera cofania - a na jeździe próbnej jechałem z kamerą cofania... podoba mi się;)
Captur minimalny 58 bez niczego dodatkowego więc róznica widoczna.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-03-07, 23:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
Żywiec 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 185
Skąd: Żywiec/wieś stołeczna
Wysłany: 2019-03-08, 03:40   

Cześć i czołem !!!
 
artu 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: Rav4
Silnik: 2.0 d4d
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Puszcza
Wysłany: 2019-03-08, 06:45   

@pikodat z wyposażenia dodatkowego bym chciał czujniki parkowania z tyłu, elektryczne szyby z tyłu i podłokietnik i nawigacje. Biała Sandero też ładna :) w Techroad nie podoba mi się tapicerka. A powie mi kolega jak wygląda ta skórzana - jest szara jak w konfiguratorze? Chyba zostane przy zwykłej, wygląda nieźle, a skóra bez podgrzewania foteli to jednak zimą daje w kość :)
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-08, 09:17   

artu napisał/a:
@pikodat z wyposażenia dodatkowego bym chciał czujniki parkowania z tyłu, elektryczne szyby z tyłu i podłokietnik i nawigacje. Biała Sandero też ładna :) w Techroad nie podoba mi się tapicerka. A powie mi kolega jak wygląda ta skórzana - jest szara jak w konfiguratorze? Chyba zostane przy zwykłej, wygląda nieźle, a skóra bez podgrzewania foteli to jednak zimą daje w kość :)


uuupss... zapomniałem, że jeszcze skóre mogłem dobrać:( przechwaliłem wybór...
No to gdyby nie tapicerka to techroad. Mi akurat bardziej się podoba techroadowa. No i 200 zet w kieszeni tez ma jakies znaczenie (techroad jest o 200 tańszy niż stepway).

I tak kobieta chce pokrowce by łatwo zdjąc i uprac w razie czego. Może nawet fabryczne się dokupi.
 
artu 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: Rav4
Silnik: 2.0 d4d
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Puszcza
Wysłany: 2019-03-08, 10:29   

To jeszcze parę pytań - jak się sprawuje LPG? jaki przebieg przejechany? Co zaskoczyło pozytywnie a co rozczarowało ?
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-08, 11:31   

artu napisał/a:
To jeszcze parę pytań - jak się sprawuje LPG? jaki przebieg przejechany? Co zaskoczyło pozytywnie a co rozczarowało ?


Jeśli to do mnie - to tak jak mam napisane chocby w podpisie - autko będzie w czerwcu. Zatem na razie to moge się jedynie wypowiadać do tych, co sobie po katalogu i salonach patrzą.
Moe powiedzieć tyle, że przed zakupem spędziłem kilka godzin szukając opinii na ten temat. Ogólnie rzecz biorąc nie udało mi się znaleźć narzekajacego na fabryczną instalację w 0.9 w inny sposób, niż ten, że jest zablokowany komputer dla warsztatów spoza ASO. Potencjalną wadą jest to, że silnik ma rozrząd na szklankach - potencjalna naprawa będzie kosztowac sporo.
Ale jak ktos tu napisał na forum - jest to potencjalnykoszt kpotencjalnej naprawy w wypadku potencjalnej koneiczności. Ale znowu - o ile znalazłem wypowiedzi remontujących silnik 1.6 to 0.9 nie udało mi się znaleźć (a zdaje się, że i Clio może mieć 0.9 z LPG). Zrobiłem sobie harmonogram finansowy przy założeniu, że co 3 lata wyrzucam 2000 na silnik , że płace więcej za przeglądy i filtry lpg - nawet to, że w zimie spalam 50% benzyny. Wyszło mi, ze jak po póltora roku wyjde na plus (instalacja 2500, przeglad po roku 160 - to minusy), to potem jest już tylko na plusie - przy czym im więcej będe w lecie jeździł na trasie - tym większe.
Mam pewne obawy - dlatego kupuję gwarancję na 5 lat. Salon znalazłem, gdzie jest 3 gazowników, którzy do czasu, gdy renault zakazał wstawiania LPG - gazowali i dacie i renaulty (a brak dobrego gazownika jest bolączka niektórych ASO).
Popatrzyłem na konkurencję - nikt poza renault/dacia nie daje fabrycznej-fabrycznej instalacji i to z gwarancją na 5 lat.
Krótko mówiąc - jeśli nowy i __JEŚLI__ LPG - to nie bardzo widać konkurencyjną propozycję na rynku.
Moze powinienem cicho siedzieć, skoro jeszcze auta nie mam....
Mogę powiedzieć, że dostałem cynk od pracownika z jednej z ASO, ze przy instalacjach LPG to tak 1 na 15 osób przyjeżdża do nich - i sa to zazwyczaj osoby, które kupiły auto z LPG po raz pierwszy. Niestety nie zdradził tajemnicy jakiego typu problemy mają.

Miałem poand 100 kilometrową jazdę próbną - ale tylko w benzynie.
I tu mogę coś powiedzieć. Silnik budzi się powoli. Ma mało ochoty na ruszenie przez chwilę. Ale probelmu z ruszeniem spod świateł nie ma. Potem się budzi coraz bardziej. Jazda przy 2000 obrótów staje się przyjemnościa. A 2000 obrotów na 5 biegu to jakies 90 km/h. I przyspieszanie z 90 do 130 to czysta przyjemność (więcej nie jechałem bo i drogi nie do końca były takie, by depnąć na pedał).
Spalanie wyszło ok 5.8 na 100 (benzyna). Pierwszy raz jechałem autem z tempomatem - bardzo pozytywne wrazenia. banalnie prosto się obsługuje i mozna zmieniac prędkość jak w grze komputerowej - przyciskiem w kierownicy (co 2 km/h). Oczywiście, przy założeniu, że nie trzeba by biegu zmienić. Przy czym tempomat w niczym nie ogranicza Twojej swobody - jesli zahamujesz albo dodasz gazu, to predkośc "cruise" jest z dopiskiem MEM i masz przejęta kontrolę pełną.
Oganicznik prędkości doceni każdy, kto jeździ na Słowacji lub jak Słowacy (a tam w zabudowanym 90% jedzie 50km/h i ani grama więcej).
Po tych prawie 160 km moja kobieta , która najbardziej się obawiała zawodu autem (ma chory kregosłup i nie moze długo siedzieć w niewygodnej pozycji) stwierdziła, że co najwyzej poduszke trzeba położyć przy długiej drodze. (fotel pasażera bez regulacji wysokości) - ale ogólnie nie czuła negatywnych odczuć.

Krótko mówiąc - robiłem wiele, by poszukać narzekających na LPG w tym silniku i innych LPG w dacii. Do tego silnika najtrudniej znaleźć narzekających - poza "simlokiem" na instalację.
I TO JEST NAJWIĘKSZA NIEWIADOMA TEGO AUTA.

Dlatego kupię 5 lat gwarancji z serwisem. Znalazłem ASO, które proponuje wymianę filtrów fazy lotnej i płynnej gazu nie ze znaczkiem renault ale LandoRenzi (a filtry drogie i dacia przewiduje za rzadkie wymiany serwisowe). Policzyłem wszystkie potencjalne, dające się przewidzieć koszty - i mimo wszystko wyszło mi, ze się opłaca, nawet w perspektywie 3 lat.

W najgorszym wypadku, jeśli remont silnika bedzie częstszy niż założyłem (a założyłem co 3 lata po 2000 zet, przy czym jest to w tym sensie pesymistyczne, że gwarancja 5 lat obejmuje też gaz i jeśli będize trzeba zrobic remont to powinien byc gwarancyjny wobec faktu, że renault/dacia nie przewiduje ŻADNYCH regulacji w czasie 5 lat/100 000 km) , to wymontuję LPG i będę miał czystą benzynówkę, oszczędną.

Jako, ze pierwszy mój samochód to był trabant, to wersję podstawową dacii moge spokojnie nazwać "trabantem XXI wieku". A techroad to taki trabant de-luxe.
A było to proste auto wbrew pozorom dające się lubic.

Przejrzałem trochę recenzji na youtube z róznych krajów. Wydaje się, że im kraj bardziej wschodnioeuropejski, tym sandero ma gorsza opinię.. Wyjątek to Rosja, gdzie ma dobre recenzje - ale tam nazywa się renault sandero.
Moja kobieta gdy się zastanawiała ile da rade to przejechać przestała, gdy znalazłem ogłoszenie o sprzedazy sandero z przebiegiem 360 000 km.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-03-08, 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomasso 



Marka: Dacia
Model: Lodgy + Sandero
Silnik: 1,6 mpi + 1,4 mpi
Rocznik: 2016 + 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 60
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-03-09, 13:03   

hej :-D
_________________

 
artu 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: Rav4
Silnik: 2.0 d4d
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Puszcza
Wysłany: 2019-03-10, 20:14   

@pikodat - dziękuję za niesamowicie obszerną odpowiedź :)
wszystko brzmi fajnie, ale założenie remontów silnika już po 3 latach nie bardzo mi się widzi , kupując nowy samochód oczekiwałbym czegoś innego.
W sprawie tego simlocka - nawet po okresie gwarancyjnym nie można jego zdjąć i się jest się do końca skazanym na ASO :?:
Jaki jest koszt wydłużenia gwarancji do 5 lat?
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-11, 00:05   

artu napisał/a:
@pikodat - dziękuję za niesamowicie obszerną odpowiedź :)
wszystko brzmi fajnie, ale założenie remontów silnika już po 3 latach nie bardzo mi się widzi , kupując nowy samochód oczekiwałbym czegoś innego.
W sprawie tego simlocka - nawet po okresie gwarancyjnym nie można jego zdjąć i się jest się do końca skazanym na ASO :?:
Jaki jest koszt wydłużenia gwarancji do 5 lat?


Wedlug ASO nie istnieje potrzeba takiego remontu silnika. Według najwięszych pesymistów taka potrzeba jest co 40 tysięcy przebiegu. Założyłem NAJGORSZY scenariusz jaki znalezłęm w sieci. Osobiście mam cichą nadzieję, że przejeżdże bez remontu nie 40 a z 80 tysięcy chociaż,.
Czyli nie należy tego brać jako najbardziej realny scenariusz - jedynie obliczenia, że nawet przy najgoszym LPG nadal jest na plus.
Tak. Jest się (prawie) skazanym na ASO. Dotarłem do sugestii, że można zainstalować równoległą instalację - ECU producenta pracuje na beznyznie (koputer widzi ECU Lando Renzi) Druga instalacja jest tak zamontowa, że to ona w rzeczywistości steruje wtryskiem.
To tylko sugestia i w żadnym punkcie gazownictwa tego nie sprawdzałęm ALE..
gazem jeżdże od 19 lat. Przejchałęm na gazie z 250 000 kilometrów (robię po 12-15 tysięcy rocznie). ZAWSZE to były używane instalacje. Tylko raz miałem koniecznosć głębszej ingerencji niż wymiana filtrów. Jeżeli z Landi Renzo będzie podobnie, to raz na 20 lat (czyli na żywot auta) mogę zapłącić za ingerencję w ASO. Profilaktycznie w każdym salonie pytałem o gazoników zatrudnionych i ich doświadczenie.
Czytałem, że filtry do instalacji po ingerencji renault w landi renzo są inne co do wymiarów niż oryginalne. W 2 salonach nic na ten temat nie wiedzieli - w trzecim nie tylko potwierdzili, że istotnie taka róznica jest , ale powiedziieli co i dlaczego w takiej sytuacji robić, jeśli mi zależy na niższym koszcie i zachowaniu gwarancji
Jako, że pracowałem kiedyś w dziale ryzyka oszzacowałem koszta przy najbardizej niekorzystnych układach - i nadal mi wychodzi, że szansa, że stracę istotne pieniądze kupująć LPG jest bardzo niska/ Przy paranoidalnie chorych założeniach, że pada mi silnik i muszę go remontować i likwidować LPG - a będzie to wszak PO gwaracji czyli po 5 latach oszczednosć ina paliwie - strata jest niewielka. Przypominam - przy skrajnie pesymistycznym wariancie, że instalacja pada dokładnie po 5 latach razem z silnikiem. Warianty realistyczne to zauważalne oszczędności.

Jedno pewne - gwarancja musi być na 5 lat. Wg zasad dzisiejszych ważnych do końca czerwca - koszt gwarancji na 5 lat i 80 000 km to 4300 LUB 2100 gdy bierze się kredyt w RCI. Najprostszy kredyt to 50/50 gdzie koszty kredytu to 1300 zł przy moim aucie za 50 000.
1300+2100=3400 przy kredycie (z kosztami kredytu) co jest mniejsze niż 4300 przy zakupie za gotówkę. Morał- kupić auto na kredyt w RCI. Jak ktoś ma kasy mniej niż 50/50 to np. kredyt wpłata własna 20% spłacany przez max 61 miesięcy z RRSO mniej niż 10 %. Wpłąta włąsna 20% dlatego, że wtedy zabezpieczenia banku są najmniej dokuczliwe ( cesja AC z otrzymaniem upoważnienia banku do otrzymania wypłąt odszkodowania poniżej 10 000 zł).
Krótko mówiąc - czy masz gotówkę czy nie masz - kupuj z kredytem w RCI i gwarancją na 5 lat. Jak masz full gotówki to albo 50/50 albo wpłata własna 90 % i kredyt na 13 miesięcy spłącony po 11. Jak nie masz - 20% i na tyle miesięcy ile tam chcesz.
Aha, te 2100 to nie tylko gwarancja . To takzę opłacenie z góry badań serwisowych ŁĄCZNIE Z KOSZTAMI PRZEWIDZIANYCH MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH czyli olej i filtr oleju co rok i po 4 latach wymiana płyny hamulcowego i chyba filtru kabiny. Co rok przy założeniu jazdy max 20 000 km rocznie - bo wymiana jest co roku lub 20 000. Ja kupię na 5 lat i 80 000 (czyli 16 000 rocznie) - każde następne 20 000 w ciągu 5 lat to około tysiąca więcej (max chyba 120 czy 140 000).
Ceny i warunki dla osoby prywatnej - dla firmy przebieg do 200 000 ale koszt wyższy.

Przepraszam, że się rozpisałem - ale lubie precyzyjnie odpisywać.
Reasumując - przy optymistycznym założęniu, że będziemy w tych 50-70 % użytkowników bez problemów - to co najzywżej raz czy dwa zmienimy filtry gazu przed terminem wyznaczonym przez producenta i - przy serwisowaniu w ASO - żadnych więcej opłat nie będzie przez 5 lat. Jesteśmy kilka tysięcy do przodu na paliwie . Ale to optymistyczny wariant - acz wielu go doświadcza - więc to nie bajki. Przy skrajnie pesymistycznym - być może stracimy z 2 tysiące po odjęciu oszczędności na gazie (remont silnika, kasacja instalacji, papierki w wydziale komunikacji). JEst to wariant skrajnie pesymistyczny - bo nigdzie w internecie nie znalazlem nikogo, kto aż tak pesymistyczny scenariusz miał ze swoim autem.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-11, 10:15   Re: Witam wszystkich !

artu napisał/a:
...chodzi mi po głowie Dacia Sandero Stepway

Również witam! Wybór słuszny :mrgreen:
 
artu 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: Rav4
Silnik: 2.0 d4d
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Puszcza
Wysłany: 2019-03-11, 20:50   

@pikodat nie przepraszaj za to, że się rozpisałeś - ja powinienem Ci za to podziękować ;-) wydaje się, że poświęciłeś naprawdę dużo czasu na te wszystkie wyliczenia (tak jak te 200 zł oszczędności w przypadku wersji Techroad o których wspominałeś wcześniej :-> )

Co do instalacji LPG - zastanawia mnie jaka różnica kosztów jest pomiędzy ASO a normalnym warsztatem (zwykłe naprawy w warsztatach są tańsze sporo niż w ASO). Z instalacją LPG mam pewne doświadczenie - do dziś użytkuje Nissana Almere 1.8 2000 r. zakupionego w 2014 roku przeze mnie przy przebiegu ok 105 tys. km (czy realny nie wiem, wyglądał dobrze). Założyłem gaz w serwisie STAGA, zrobilem ponad 90 tys. km i oprócz 1 darmowej kontroli instalacji z gazownikiem się nie widziałem (a szkoda bo widać dobry profesjonalista - pozdrawiam Pana Tomasza K. z Sochaczewa :-D ). Jedyne co padło to przepływomierz, który zregenerowałem (nie wiem nawet czy na to miał wpływ LPG).

Co do ubezpieczenia na 5 lat : Nie chciałem brać w RCI Kredytu - mam możliwość wzięcia pożyczki w firmie na samochód przy dość korzystnym oprocentowaniu, ok. 3%. Ale faktycznie przy kredycie 50/50 koszt kredytu wyniesie ok 1300 zł dla auta o wartości 53 tys. zl, + 2100 przedłużenia gwarancji na 5 lat zamiast 4300. Wydaje się to być korzystniejsze. I mówisz że wykupując Easy Service użytkowanie samochodu staje się darmowe - tzn wizyty w ASO na przeglądach są robione darmo? czy dobrze zrozumiałem?

@Dymek - fajny masz kolor :)
Ostatnio zmieniony przez artu 2019-03-11, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-11, 21:45   

artu napisał/a:
@pikodat nie przepraszaj za to, że się rozpisałeś - ja powinienem Ci za to podziękować ;-) wydaje się, że poświęciłeś naprawdę dużo czasu na te wszystkie wyliczenia (tak jak te 200 zł oszczędności w przypadku wersji Techroad o których wspominałeś wcześniej :-> )

Co do instalacji LPG - zastanawia mnie jaka różnica kosztów jest pomiędzy ASO a normalnym warsztatem (zwykłe naprawy w warsztatach są tańsze sporo niż w ASO).
Co do ubezpieczenia na 5 lat : Nie chciałem brać w RCI Kredytu - mam możliwość wzięcia pożyczki w firmie na samochód przy dość korzystnym oprocentowaniu, ok. 3%. Ale faktycznie przy kredycie 50/50 koszt kredytu wyniesie ok 1300 zł dla auta o wartości 53 tys. zl, + 2100 przedłużenia gwarancji na 5 lat zamiast 4300. Wydaje się to być korzystniejsze. I mówisz że wykupując Easy Service użytkowanie samochodu staje się darmowe - tzn wizyty w ASO na przeglądach są robione darmo? czy dobrze zrozumiałem?

@Dymek - fajny masz kolor :)



Techroada niechcący zobaczyłem. Cały czas myślałęm , że to wersja zwykłego sandero a nie stepwaya. A że mi bardziej pasuje detalami (czerwone akcenty) chciałem zobaczyć, ile trzeba dopłącić. A tu niespodzianka - mi płacą (przy tym wyposażeniu, co chciałem) , za autko dla mnie ładniejsze:) Sprzedawca był zdziwiony , zresztą dodał, że mało kto o techroady pyta.

Też chciałem kredyt w swoim banku brać. Ale jeśli za to, że daję gotówkę, mam mieć droższe przedłużenie gwarancji....A przedłużenie gwarancji dla mnie priorytetem... No i nie ma innych zabepieczeń niż cesja polisy przy wpłącie własnej powyżej 10 lub 20 % ( w zależności od ASO słyszałęm te dwie wartości)... I ta cesja z upoważnieniem, do brania odszkodowań przy szkodzie poniżej 10 000..... To niech im będzie. Aż tak się nie upieram. Zresztą kredyt nie jest na złych warunkach.
'W EASY SERVICE są wliczone koszty przewidziane przez producenta rzeczy - czyli w szczególności filtr oleju i olej co rok. Jak zużyjesz klocki hamulcowe, bo pojedziesz po górach - to ani to gwarancja ani przewidziane przez producenta wymiany i to będzie płatne. Dlatego prosiłem sprzedawcę, by mi przysłał na majla harmonogram prac serwisowych. Był to jeden z testów robionych przeze mnie w kilku ASO na to, jak traktują klienta.
Ale w skrajnym przypadku - tak. Może się zdarzyc ktoś mało jeżdżący, który będzie miał przez 5 lat wizyty w ASO co rok i nie zapłąci ani grosza.

Wyliczenia robiłęm, bo to - nie licząc mieszkania - największy zakup w moim życiu, więc warto posiedzieć 10 godzin przy necie by dokłądnie obliczyc co i jak. Konsekwentnie mi wychodzi że albo 17 letni scenic (tani luksus) albo nowe sandero (gwarancja i assistance na większośc Europy i przez pięć lat można sobie troche po niej pojeździć). Auta 10 letnie ani bardzo tanie ani nie dają komfortu przy wyjazdach za granicę daleko.
Najwięcej problemów miałem z oszacowaniem opłącalności LPG. Aż mi kobieta powiedziała - kup z LPG bo inaczej przez lata na każdej stacji będziesz sobie liczył ile byś mniej zapłacił. Ale w necie szukałem długo opowieści o kimś , kto klnie w żywy ogień na instalację fabryczną, że całkiem padła, majątek wydał i nic nie działa - nie udało mi znaleźć. Raczej typu - włącza sie przy 60 stopniach a chcę, by było przy 40 i żaden warsztat nie potrafi tego zrobić a ASO nie chce. Albo, że filtry drogie. Dlatego w ASO pytałem o gazowników, czy mają sensownych. Bez wątpienia "fabryczność" instalacji podnosi koszty - będzie drożej niż u niezależnych - zmniejsza oszczędności. Ale nadal to są oszczędności. A nie chcę tracić gwarancji na silnik w nowym aucie za to, by mniej płacić w przyszłości za obsługę, Zresztą nie jestem pewny, czy instalacja LPG bedzie tylko 2500 u gazowników kosztować. zresztą nie da sie wykluczyć, że auta z fabrycznym LPG mają pewne detale w silniku nieco inne.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-03-11, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-12, 11:58   

artu napisał/a:
I mówisz że wykupując Easy Service użytkowanie samochodu staje się darmowe - tzn wizyty w ASO na przeglądach są robione darmo? czy dobrze zrozumiałem?
@Dymek - fajny masz kolor :)

Ze swojej strony dodam- mam również EasyService (z tym, że opcję na 4 lata lub 60 tys. km).
Pakiet ten dostałem jako jedyny gratis (poza gumowymi dywanikami i matą bagażnika) przy zakupie samochodu w 2017r- wtedy taki pakiet kosztował ok. 1500zł (ale też okresowo w promocji za 1099zł) i nie był powiązany z kredytem. Ja kupowałem za gotówkę.
Rzeczywiście- przeglądy są całkowicie bezpłatne, za wszystkie przewidziane części (oleje, płyny, filtry) i robociznę nie płacę nic.
 
artu 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: Rav4
Silnik: 2.0 d4d
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Puszcza
Wysłany: 2019-03-12, 21:52   

A myślicie jak lepiej - zamówić wybrany i skonfigurowany przez siebie egzemplarz czy wziąć jakiś dostępny od ręki, np. ten:

https://www.daciawarszawa...te-ss-lpg/23356
Są jakieś przeciw wzięcia takiego samochodu?
Mniej więcej odpowiada temu co chciałem mieć a nawet ciut więcej (tylko że bez podłokietnika)
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-12, 22:52   

artu napisał/a:
A myślicie jak lepiej - zamówić wybrany i skonfigurowany przez siebie egzemplarz czy wziąć jakiś dostępny od ręki, np. ten:

https://www.daciawarszawa...te-ss-lpg/23356
Są jakieś przeciw wzięcia takiego samochodu?
Mniej więcej odpowiada temu co chciałem mieć a nawet ciut więcej (tylko że bez podłokietnika)


Zależy, czym by się różnił Twój zamawiany.
Ja na przykład dla oszczędności wziąłem biały. To 1800 zet. Jeśli Ty chciałeś niebieski i taki byś zamawiał.... to właściwie na co czekać?
Rada uniwersalna - poproś o wycenę tego, co naprawdę byś chciał. Porównaj kwoty. Porównaj różnice. Jeśłi sprzedawca normalny poświęci Ci te 30 minut by to zrobić.
Jak będziesz znał różnicę ceny i różnicę wyposażenia - będzie już bardzo łątwo zdecydować. Jeśli ten jest droższy niż wymarzony, bo ma coś, co Ci niepotrzebne - czekaj. A jełśi droższy, bo coś, co w sumie chcesz - kupuj ten.
Tańszy może być z tego co widzę tylko dlatego , że nie ma skóry i nie ma automatycznej (klimatyzacji). Mi by na tym nie zależało - ale są tacy, co powiedzą inaczej.


ooooo... widzę, że https://www.daciawarszawa...tml?carId=23255 to na dobrą sprawę taki jak sobie zamówiłem. Róznice nieistotne i gdybym to widział 10 dni temu.....
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-03-12, 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-13, 08:58   

artu napisał/a:
Są jakieś przeciw wzięcia takiego samochodu?
Mniej więcej odpowiada temu co chciałem mieć a nawet ciut więcej (tylko że bez podłokietnika)

A widziałeś ten samochód na żywo lub wiesz, że istnieje do wzięcia od ręki?
Bo jak w ogłoszeniu wejdziesz w "Informacje dodatkowe", to jest info, że to samochód w konfiguracji przykładowej i do odbioru w ciągu 3 miesięcy... czyli z produkcji.
Przeciwwskazań we wzięciu gotowca, który jest w salonie nie ma żadnych, o ile wyposażenie odpowiada założeniom. W tym konkretnym wypadku nie odpowiada, bo z tyłu nie ma szyb elektrycznych, które chciałeś. Podłokietnik to drobiazg, bo można dołożyć któryś z fabrycznych akcesoryjnych, ale z elektryką szyb już gorzej. Z drugiej strony- tutaj masz automatyczną klimę, co jeszcze bardziej śmieszne przy tych korbkach z tyłu :mrgreen:
Ja bym nie wziął, elektryka szyb tylnych była dla mnie warunkiem. A Ty sam zdecydujesz. Pamiętaj jednak, że na samochód "pod zamówienie" można naprawdę długo czekać, jeśli się coś nie ułoży. W moim wypadku 5 miesięcy... A wcześniej czekałem ponad rok aż szyby tylne elektryczne w ogóle pojawią się w Sandero Stepway, bo w Stepwayach nie było tej opcji, dopiero seria limitowana Outdoor to dostała a na stałe opcja weszła dopiero od 2019r.
A z tego ogłoszenia- panią Martę Szwed z RRG Puławska, jako sprzedawcę polecam.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-13, 09:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
artu 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: Rav4
Silnik: 2.0 d4d
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Puszcza
Wysłany: 2019-03-13, 18:18   

@Dymek - masz rację :( a napaliłem się jak szczerbaty ma suchary :mrgreen:
Ciekawe po co piszą od ręki skoro nie są od ręki..
 
artu 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: Rav4
Silnik: 2.0 d4d
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Puszcza
Wysłany: 2019-03-16, 09:12   

@pikodat a powiedz mi proszę, w którym z warszawskich salonów zamawiałeś swoją Sandero z LPG?
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-16, 12:03   

artu napisał/a:
@pikodat a powiedz mi proszę, w którym z warszawskich salonów zamawiałeś swoją Sandero z LPG?


Nie zamawiałem w Warszawie. Jestem z Lublina i koniec końców zamówiłem w Zamościu. Salony lubelskie widząc gościa w 17 letnim scenicu wartm z 5 tysi dochodziły widać do wniosku że przyszedł starszy pan pomarudzić, a nie kupić i grzecznie, kulturalnie, rzeczowo - ale bez zbytniego zaangażowania byłem obsługiwany. Zamość podszedł zupełnie inaczej.
Co nie znaczy, że gdybym wcześniej nie dowiedział się, że w Warszawie jest od ręki model jaki chcę lub prawie taki sam nie pojechałbym do Warszawy.
Prawdopodobnie najłatwiej o rabaty w Katowicach. Sprzedawca w Zamościu nawet mi wyjaśnił, dlaczego akurat tam mogą sobie pozwolić na kilkaset zł więcej rabatu.
Powiedział też, że maja 3 gazowników i to takich, którzy do czasu zakazu przez renault - wstawiali instalację dilerską. A w jednym z lubelskich salonów podobno jest tylko jeden.
Ponadto - mniejszy salon - klient bardziej "dopieszczony". A czasem lepiej pojechać 80 km na naprawę za 2 dni niż czekać na termin 2 tygodnie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne