Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Uszkodzone mocowanie bagażnika dachowego sandero
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-13, 23:56   Uszkodzone mocowanie bagażnika dachowego sandero

Witam Forumowiczów

Niestety, zamiast co rok sprawdzać, czy wszystko jest w porządku z mocowaniem belek bagażnika dachowego odpuściem temat uznając, że jak nie odpad to się trzyma.

Dziś odkręcając śruby mocujące bagażnik odkryłem, że dwie kręcą się razem z całą tą podkładką - gniazdem mocowania. Oczywiście nie udało mi się ich odkręcić. Śruby się zapiekły i zruszyły całe gniazdo. Jest możliwość naprawy takiej usterki. Demontaż gniazd, wymiana na nowe, cokolwiek niż wymiana poszycia dachu ;-( Tak to mogę pożegnać się z wyjazdem na wakacje tym samochodem, bez boxa nie zmieścimy się.

Proszę o jakieś sugestie, rysunki jak to jest technicznie zrobione.

Łukasz

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 317 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 00:30   

I.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4089

http://www.tech-accessoir...ch-accessoires/ Logan / Load carriers / Barres de toit, rails Logan Berline ph1

http://www.tech-accessoir...ocument_id=1928

http://www.tech-accessoir...ocument_id=1929


II.

http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Logan Sandero I / BS0K / Bodywork / 45 Upper units / Normal roof / Additional equipment = SSEQT



Powinno się chyba udać dojść do tego miejsca od strony podsufitki (?).

W najgorszym razie (który nie jest jednak jakąś tragedią) można te śruby po prostu rozwiercić.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 00:42   

Laisar WIELKIE DZIĘKI

U mnie pewnie wypada wymienić ten element oznaczony jako nr 3. To wygląda na gniazdo z gwintem, które jest wkręcone (?) do dachu, trzymając wzmocnienie nr 2
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 317 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 00:50   

https://www.google.com/se...043127&tbm=isch
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2748
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 06:38   

Wystarczy złapać gniazdo od strony podsufitki kluczem żabą i daje się śrubę odkręcić.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 09:34   

DrOzda napisał/a:
Wystarczy złapać gniazdo od strony podsufitki kluczem żabą i daje się śrubę odkręcić.



Jak one jest osadzone w konstrukcji dachu to gniazdo ? Mnie niepokoi fakt, że one się kręci cale ze śrubą.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2748
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 10:21   

Niestety na wcisk.
Po tej operacji musisz porządnie odrdzewić i zabezpieczyć wazeliną techniczną śrubę i gniazdo. Przy zakładaniu bagażnika po prostu nie dokręcaj mocno tej śruby i powinno być w porządku.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1524
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 10:31   

mekintosz napisał/a:
Jak one jest osadzone w konstrukcji dachu to gniazdo ? Mnie niepokoi fakt, że one się kręci cale ze śrubą.

Nitonakrętka nieprzelotowa z uszczelnieniem (oringiem). Montaż w zasadzie jak każda nitonakrętka- spęczenie nitownicą do nitonakrętek, lub sposobem zastępczym. Ogólna zasada osadzenia takiego elementu:
https://www.youtube.com/watch?v=-wmpASZYat8

Prosty przyrząd serwisowy do zakleszczania tego wygląda na przykład tak:


Jeśli uda się wykręcić śrubę przytrzymując ten element, to na początek spróbowałbym ponownego, mocniejszego zaciskania. Jeśli nie pomoże, to trzeba rozwiercić i wymienić.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-14, 11:01, w całości zmieniany 6 razy  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 11:00   

Dostałem info:

Część 7703043127 to koszt 15,06 zł/szt., dostępność 1-2 dni.

Zatem niewielki wydatek nawet cały samochód nowe.

Kwestia tego zaciskacza ?

W ASO może być cena zaporowa usługi ;-(
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 20:29   

Dymek napisał/a:


Jeśli uda się wykręcić śrubę przytrzymując ten element, to na początek spróbowałbym ponownego, mocniejszego zaciskania. Jeśli nie pomoże, to trzeba rozwiercić i wymienić.


Sugerujesz, że wystarczy po wykręceniu śruby sprobować domowym sposobem jak na video ? Jak nie złapie to wtedy jak usuwa się nitonakrętkę ? Dzwoniłem do ASO, nigdy tego nie wymianili, zachęcają bym podjechał. Pracownik mówił, ża ten element jest prawdopodobnie zgrzewany.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2019-03-14, 20:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1524
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 10:39   

mekintosz napisał/a:
Sugerujesz, że wystarczy po wykręceniu śruby sprobować domowym sposobem jak na video ? Jak nie złapie to wtedy jak usuwa się nitonakrętkę ?

Tak bym właśnie próbował, bo to nic nie kosztuje. Pamiętaj, że pod nakrętkę trzeba dać ze 2 podkładki i warto je posmarować. Chodzi o to, żeby nakrętka nie obracała tego elementu. Jak nic to nie da, to nitonakrętkę się rozwierca tak jak normalny nit- aby odpadł łepek, reszta zostaje po drugiej stronie. Innego sposobu na usunięcie nitonakrętki nie ma.
Na początek- nie wiem czy to w ogóle można podejrzeć od wewnętrznej strony, ale jeśli tak, to będzie widać czy element jest za blachą "spęczony" czy nie. Ze względu na uszczelkę nie sądzę żeby to było zgrzewane, ale nic nie można wykluczyć.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-15, 10:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-08, 13:54   

Kupiłem te nitonakretki 15 zl/szt. W ASO jednak nie bardzo wiedzą jak to wymienić gdyż podobno z drugiej strony jest profil zamknięty i nie ma jak złapać tego elementu. Jak się go rozwierci, to jest ryzyko uszkodzenia lakieru, ponadto ta rozpłaszczona część nitonakrętki wpadnie w profil i będzie - o zgrozo - brzęczeć. Umówiłem się, że spróbuję sam je wydobyć zaś oni mają odp nitownice i mi je założą. Ktoś rozbierał ost podsufitkę jak to faktycznie wygląda ?

Jak kiedyś wygłuszałem dach nie zwróciłem uwagi , mam tylko takie foto poglądowe. Są otwory techniczne ale czy na mocowanie tych nitonakrętek ?

PS Roboczogodzina w ASO 190 zl netto ;-(

dach_sandero.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 102,27 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2019-04-08, 14:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 492
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-08, 19:49   

Ile? 190zł netto? Oni tam w tym ASO z koni pospadali? To 2x więcej niż w normalnym warsztacie, gdzie 120 brutto to już jest wystarczająco.
Wydaje mi się, że nie chcą tego robić i dają kwotę z kosmosu i wymyślają problemy. Nie lepiej podjechać do jakiegoś blacharza? Może będzie bardziej "obcykany" i chętniej podejdzie do tej roboty.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-09, 12:47   

Bardziej niż wycena zastanawia mnie, czy te elementy które można kupić jako część zmienna są wymieniane. Czy jest tak jak mówi Pan blacharz z ASO, że to zamknięty profil, czy są otwory technologiczne.
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 492
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-09, 19:20   

Na moje oko są tam normalne otwory technologiczne. Podsufitka w dół i rozwiercić. Jeśli to nie ameliniowe to wyciągniesz magnesem.
Teraz nie potrafię sobie przypomnieć jak jest z tym dachem, te belki wzmacniające w którejś są przykręcane i delikatnie wklejone na masie uszczelniającej, więc może jakby sie dało odkręcić i oderwać to tam byłby dostęp jeśli byłby to profil zamknięty. Ale to tylko takie gdybanie.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-26, 16:16   

Naprawa zakończona. Dla potomności. W sandero po obniżeniu podsufitki mamy dostęp przez otwory technologiczne do tych nitonakrętek. Należy je po prostu od zewnątrz rozwiercić wiertłem 9,5 mm, pilnując, by nie spadły do słupka A lub B. Ważnym elementem jest metalowa blaszka podkładka, która usztywnia mocowanie nitonakrętek. Sposób ze śruba i nakrętka - zastępczy - nie działa, zbyt duża siła musi być użyta. Po usunięciu uszkodzonych nitonakrętek blaszka nie ma na czym się trzymać, wiec tez trzeba na nią uważać by nie wpadła do profili słupka. Potem wystarczy założyć nowe nitonakrętki. Wymaga to nitownicy takiej większej. Czas pracy około 3-4 h z demontażem podsufitki. Niestety próba dojścia przez odgięcie podsufitki może się skończyć jej pęknięciem, załamaniem.

Dlatego warto sprawdzać corocznie czy śruby trzymające belki bagażnika nie są skorodowane czy zapieczone. Drugim winowajcą jest sposób montażu większości belek bagażnika. One są dokręcone śrubami. Niestety nie opierają się na dachu a jedynie na śrubach. Powoduje to wytworzenie sił ścinających i naprężeń. Dlatego zdecydowałem się na montaż łap Thule, gdzie ciężar boxa dachowego jest przenoszony na belki i na dach, zaś mocowane jedynie fiksuje podparta łapę belki.

https://www.stresninosice...1706/141378.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=yt49wUvIZEI

Łukasz
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2019-06-26, 16:22, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne