podepnę oscyloskop i sprawdzę przebieg z czujnika położenia wału Prawdopodobnie jest to czujnik indukcyjny. Ale coś czuję że to reduktor gazu świruje bo zakręciłem butle LPG i jakoś lepiej rani zapalił Ale trzeba to spierdzieć
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2018-12-25, 11:26
Na wyświetlaczu pokazuje Ci temp. silnika. Czujnik temp. czyta temp zasysanego powietrza i wzbogaca mieszankę . Podmień na pierwszy strzał ten czujnik i zobaczysz jak odpala. Jeśli dalej problem będzie, masz dokonaną jedną eliminację . pozdr
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 385 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-12-25, 22:40
A nie lepiej podjechać na kompa i sprawdzić co jest przyczyną? Kiedyś w innym aucie miałem właśnie walnięty czujnik temperatury i na kompie pokazało jak na dłoni
Z mojego doświadczenia z tym samym silnikiem + LPG - problem z porannym odpalaniem przy spadku temperatury w okolice 0C pojawiał się gdy benzyna w baku wożona była dobre kilka miesięcy (ok. 6) bez dolewki świeżego paliwa. Potwierdzone kilkukrotnie, szczególnie przy mniejszej ilości paliwa (ok. 1/4 baku) problemy pojawiały się nawet po 3 miesiącach. Jeśli problem nie został jeszcze rozwiązany to sugeruję wypalić większość benzyny z baku (najlepiej prawie do zera) i zatankować na próbę 10l świeżego paliwa, po czym przez kilka dni testować odpalanie.
e tam miałem różne samochody każdy nie maił problemu z zapalaniem i nie musiałem lać denaturatu - szok po co to nie te czasy. Na razie pai ok Dłużej wcześniej przełączam przez zatrzymaniem na PB Będzie ciepło to zamontuję zestaw napraczy w reduktorze
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2019-01-10, 20:32, w całości zmieniany 1 raz
Wymieniłem membranę w reduktorze gzowym . Wszystko było ok ale wymieniłem .
Nowe wtryski gazowe i nadal problem z zapaleniem zimnego silnika. Stawiam że nie włacza mi się ssanie. Po odpaleniu na zimnym silniki mam obroty poniżej 1000 .Ewidentnie widać że nie włącza ssania. Gdzie znajduje się zawór od ssania ? Albo jak ono jest realizowane ?
wiadomo że zapalam na benzynie Na gazie sie nie da Musi ustalić temperaturę
Omomierzem zmierzyłem reysancję czujnika i jest ok Dla dwóch czujników tak samo
masz gazik że ssania szukasz ?
nie ma żadnego zaworu komputer po prostu zwiększa dawkę na zimnym silniku dlatego czujnik jest pierwszy podejrzany a wymiana jest prosta i tania
filtry i świece wymienione cewki nie bo poco jak równo silnik chodzi .
Właśnie wywaliłem nowy czujnik temeperatury bo jaieś badziewie. Raz pokazuje 4 cegły a raz 2 Wcześniej było tylko dwie i wymieniłem termostat i pomogło Na starym czujniku temperatury ładnie trzyma po nagrzaniu 4 cegły. Zobaczę teraz rano Bo może to tanie badziewie do pomiaru temperatury świrowało
nie włacza mi się ssanie (...) Gdzie znajduje się zawór od ssania ? Albo jak ono jest realizowane ?
Przy wtrysku sterowanym elektronicznie nie ma czegoś takiego jak ssanie, brak zatem również zaworu.
Komputer silnika może podwyższyć obroty biegu jałowego przez podanie większej dawki paliwa (analogicznie jak przy dawnym "ssaniu"), ale nie musi tego robić, nawet przy niskich temperaturach otoczenia. Opiera się bowiem na danych z czujników i jeśli motor działa poprawnie, to korekty obrotów nie będzie.
robo1973 napisał/a:
wywaliłem nowy czujnik temeperatury bo jaieś badziewie. Raz pokazuje 4 cegły a raz 2
Owszem, wadliwy czujnik jest bardzo prawdopodobną przyczyną trudności z zapalaniem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum