Wysłany: 2019-03-26, 20:36 Logan dławi się po dodaniu gazu.
Witam. Nie znalazłem podobnego tematu wiec pytam.
Mam dacie logan 1.6 8v z 2008r. Z instalacją lpg.
Problem polega na tym że gdy startuje z wolnych obrotów to przez chwile się dławi i dopiero zaczyna ciągnąć.
Robi to gdy silnik jest ciepły. Dzieje się to gdy pracuje na benzynie.
Dziś poddał się mechanik.
Sam wymieniłem świece, kable, cewkę.
Głowice ma zrobioną, luzy na zaworach prawidłowe.
Mechanik dziś powiedział że mam szukać elektryka.
Połączyli go z kompem i pokazał wypadanie zaplonu. Ale nie wiedzą z jakiego powodu.
Dodatkowo silnik na wolnych obrotach chwilami się trzęsie.
Co o tym myślicie.?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-03-26, 20:43
Jal komp pokazuje wypananie zaplonow to mozliwe,ze wypadaja.
Mozr ktos sprzedal ci lipne cewki lub swiece.
Wypadanie zaplonow jest dos latwe do zdiagnozowania. Przewaznie przyobciazeniu silnik soe dlawi i chce isc ale nie moze, podrywa sie na chwile i znow slabnie. No i slychac jak " pierdzi" i pracuje a 3 gary
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-03-26, 20:57
Kiedyś w innym starszym aucie miałem na benzynie to samo, tj. dławienie się silnika przy wciskaniu pedału przyśpieszenia. Byłem umówiony w warsztacie, przyjechałem, ale elektryk sie nie pojawił. Na szczęście. Poszukując informacji dowiedziałem się że to może być problem z wtryskiwaczami od zanieszczyszczeń w baku benzyny, ewentualnie od skroplonej w nim wody. Kupiłem STP, wlałem do zbiornika, dolałem benzyny i jeździłem na wysokich obrotach. Pomogło. Od tamtej pory regularnie 2 razy w roku wlewałem STP do baku i problem nie wrócił. Dowiedziałem się też że istnieje ryzyko po takiej kuracji zatkania wtryskiwaczy szlamem z dna baku, jeśli nie robiło się jej wcześniej przez bardzo długi czas eksploatacji. Szczęśliwie mnie to ominęło.
A może problem jest prostszy - dużo jeździłeś na LPG i na niepełnym baku benzyny. W baku pojawiło sie trochę wody z kondensacji z powietrza. Zalej bak do pełna benzyną i spal ją na wysokich obrotach. Może później STP. Jeśli to byłby ten problem to zawsze pilnuj by bak benzyny był prawie pełny.
Może inni userzy będą mieli bardziej trafne pomysły. Ja miałem takie skojarzenia i tym się podzieliłem.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-03-27, 19:40
Dzisiaj mieliśmy Clio III z 1,2 z podobnymi objawami i naprawa była prozaicznie prosta :)
Ktoś pomylił kolejność przewodów. Także niby głupota, ale ktoś nie dopatrzył.
Na gazie lata jak strzała. Na benzynie dławi się i strzela. Ruszyć z miejsca nie można. Elektryk powiedział że instalacja gazowa zakłóca prace na benzynie. A gazownik powiedział że jest to możliwe ale on tego szukał nie będzie. Polscy fachowcy . Ręce opadają
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum