Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-03-17, 10:26
Teraz tam gdzieś odkopałem temat. Trzeba było przerobić na wersję polifta. Bebechy z dokkera ciut tańsze :)
No, ale i tak uważam, że cena 2600zł za tyle części jak na Lodgy to dobra cena. W kolor biały sprzedawałem kompletny przód za 7 tysięcy :D
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-03-19, 23:52
Paweł T napisał/a:
Możesz podać prędkości licznikowe przy obrotach 2000, 3000, 4000 na 5 biegu?
Jestem ciekawy, czy przełożenia są inne niż w dokkerze.
Dokładnie nie pamiętam na pewno majac na 5 biegu 3000obr./min auto porusza się wtedy z prędkością 110km/h pozostałe prędkości jak będę miał okazję sprawdzę i napiszę.
Co do ceny części blacharskich do lodgy/dokker to nie zauważyłem aby do dokkera były tańsze. Na allegro niby ludzie sprzedają dużo tych pojazdów na części a jak się dzwoni to okazuje się , że nic nie ma albo jest do szpachlowania i lakierowania. Mnie naprawa wyniosła 6000zł chłodnice nówki zdjete z auta z zerowym przebiegiem, pozostałe elementy urzywane ale w dobrym stanie. Autko jeździ i na szczęście bez problemowo. Dzisiaj wreszcie udało mi się ogarnąć geometrie i niby w tych autach jest nie regulowana a jednak na śrubach zawsze można coś wywalczyć. U mnie była delikatnie rozjechana prawa strona - pochylenie kola oraz wyprzedzenie kata zwrotnicy. Znalazłem w markach warsztat, gdzie mi powiedzieli abym podjechał to zerkną co da się zrobić. Na miejscu jak zobaczyłem warsztat nie wiało optymizmem, lata 90te ale sprzęt dobrej firmy. Ustawienie geometrii trwało raptem z 20 minut i wszystkie parametry na reszcie trzymają sie w zakresie zalecanym przez producenta. Koszt usługi to raptem 150zł i już wiem gdzie zawsze będę jeździł na sprawdzenie zbieżności. Jutro jestem umówiony na przegląd gwarancyjny i wymianę oleju w ASo. Zobaczymy co spece powiedzą.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-03-20, 11:18
Paweł T napisał/a:
Możesz podać prędkości licznikowe przy obrotach 2000, 3000, 4000 na 5 biegu?
Jestem ciekawy, czy przełożenia są inne niż w dokkerze.
dzisiaj miałem okazje wiec sprawdziłem jaką prędkością osiąga Lodgy 1.6 Sce na 5 biegu przy danych prędkościach obrotowych silnika.
2000obr./min prędkość pojazdu niespełna 80km/h na oko 78km/h
3000obr./min prędkość pojazdu 110km/h
4000obr./min prędkość pojazdu około 150km/h na oko około 147-148km/h
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-03-21, 22:18
Wczoraj Lodgy przeszła bezproblemowo przeglad w ASO po 3 latach od wyprodukowania. Oczywiście nic nie mówiłem o kolizji, którą miałem w styczniu a w samym ASO nic podejrzanego w aucie nie zauważyli wiec śmiem twierdzić , że autko zostało poprawnie odbudowane. Na przeglądzie zgłosiłem problemy z bujającym się fotelem kierowcy i jutro z samego rana jadę jeszcze raz do ASO na wymianę jego prowadnic. Przebieg w czasie przeglądu to 46016km czyli od kiedy Lodgy jest w moich rękach ( 10 wrzesień 2018r) przejechałem nią coś ponad 7 tyś km w tym czasie wymieniłem na gwarancji wentylator dmuchawy bo piszczał na 1wszym biegu, został mi przerysowany tylny zderzak, który naprawiłem we własnym zakresie, wymieniłem przednie głośniki na FOCALe, w styczniu Lodgy przeżyła kolizję po, której została odbudowana wyłącznie na oryginalnych częściach i teraz jeszcze wymieniane będą prowadnice fotela kierowcy. W sumie jestem zadowolony a jedyna rzeczą która mnie denerwuje to prowadzenie auta. Po zakupie tego nie odczuwałem ale z biegiem przejechanych km irytujace jest pływanie auta po drodze spowodowane zbyt miękkim zawieszeniem. Zastanawiam się czy jak tylko odkuje sie po kupnie nowego mieszkania nie zainwestuję w sprężyny sportowe firmy Eibach, komplet na allegro około 700zł
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-03-24, 22:12
Marek1603 napisał/a:
To nie zawieszenie tylko opony.
Zmieniłem zimówki na 195 i jest o niebo lepiej. Prawie w ogóle nie czuć.
kiedyś czytałem w Twoim wątku, ze wymieniłeś opony na 195/55/15 tylko zastanawiam sie jak to ma do ewentualnej naprawy z AC czy wtedy ubezpieczyciel nie odmówi wypłaty odszkodowania z powodu nie właściwego ogumienia - brak homologacji ? Zastanawiające jest to, ze w lodgy Laureate na naklejce z rozmiarem opon i ciśnieniami jest dostępny tylko jeden rozmiar opon 185/65R15 a w MCV II były dwie opcje 185/65R15 i 205/55R16. Cztery nowe oponki to koszt z 1200zł chyba taniej zainwestować w sprężyny obniżające i utwardzające zawieszenie bo cena cześć wychodzi 700-800zł a gdybym miał zmieniać oponki na szersze to nie wiem czy nie lepiej było by poszukać nowego zestawu oryginalnych alufelg 16 calowych z oponami koszt pewnie około 1500zł. Na razie nie mam kasy ale przyszłościowo pewnie będzie trzeba coś pomyśleć bo te fatalne prowadzenie coraz bardziej mnie irytuje. Na dzień dzisiejszy autko wygląda jak na zdjęciach poniżej przebieg to 46171km czyli ledwo co dotarta. Na pierwszy rzut oka nie widać, że Dacia miała kolizję skoro w ASO sie nie czepiali to znaczy, ze jest ok. Silniczek 1.6 Sce jest wręcz stworzony do tego auta, w trybie ECO Lodgy jeździ według mnie jak Duster II 1.6 Sce z wyłączonym trybem ECO.
Szersza opona na tej samej feldze nie bardzo poprawi prowadzenie, bardziej to, że profil jest niższy. Ile cali szerokości mają 16” w Dacii? 6? I wyjeżdżają z oponami 205, gdzie ta opona prawie się „wylewa” po bokach. Miałem wcześniej auto z felgami o szerokości 7” i kupiłem na nie opony w rozmiarze 195 i wg mnie był to złoty środek. Auto było pewne w prowadzeniu, a i opony ładnie wyglądały na felgach.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-03-25, 19:23
No i dzisiaj po południu lodgy zachorowała. Po odebraniu młodego ze żłobka i odpaleniu auta przycisk od Start&Stop świecił się ,a po przejechaniu kilku metrów zapalił się dodatkowo check engine. Ponowne silnika uruchomienie spowodowało poprawne działanie systemy Start&Stop ale Check engine świeci się nadal. Po kontakcie z kilkoma ASO w warszawie pierwszy wolny termin na odczytanie błędu to Środa 12:30 :/ . Szkoda, że usterka powstała 5 dni po przeglądzie rocznym w ASO a nie 5 dni przed.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-03-27, 19:11
Dzisiaj byłem w ASO na diagnostyce i potwierdzenie tego co sam sprawdziłem. uszkodzenia uległ czujnik temperatury, komputer wyrzucał 2 błędy P0118 i P0119. Myślałem, ze usterkę wyeliminują w dniu dzisiejszym ale ASO Renault/Dacii to jakieś kpiny , w magazynach na stanie nie posiadają nawet zwykłego czujnika temperatury, który ma zastosowanie nie tylko w Lodgy ale i w dużej palecie modeli Renault. Na wymianę jestem umówiony jutro na 13. Do południa będę musiał jeździć ze świecącą się kontrolką check engine i niedogrzanym silnikiem - temperatura według programów diagnostycznych 78 stopni, spowodowane jest tym, że non stop pracuje wentylator chłodnicy
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-03-27, 19:37
dudu$ napisał/a:
Dokładnie nie pamiętam na pewno majac na 5 biegu 3000obr./min auto porusza się wtedy z prędkością 110km/h pozostałe prędkości jak będę miał okazję sprawdzę i napiszę.
[...] Dzisiaj wreszcie udało mi się ogarnąć geometrie i niby w tych autach jest nie regulowana a jednak na śrubach zawsze można coś wywalczyć. U mnie była delikatnie rozjechana prawa strona - pochylenie kola oraz wyprzedzenie kata zwrotnicy. Znalazłem w markach warsztat, gdzie mi powiedzieli abym podjechał to zerkną co da się zrobić. Na miejscu jak zobaczyłem warsztat nie wiało optymizmem, lata 90te ale sprzęt dobrej firmy. Ustawienie geometrii trwało raptem z 20 minut i wszystkie parametry na reszcie trzymają sie w zakresie zalecanym przez producenta. Koszt usługi to raptem 150zł i już wiem gdzie zawsze będę jeździł na sprawdzenie zbieżności. Jutro jestem umówiony na przegląd gwarancyjny i wymianę oleju w ASo. Zobaczymy co spece powiedzą.
U nas na warsztacie ustawienie od 100-120zł na geometrii 3D i tam naprawdę jest co do minuty ustawiane. Zawsze można coś poczarować na śrubach, ale jeśli jest mocno rozjechana to już bardzo trudno to zrobić.
Co do opon to mój dokker na 16" ma 195/55, ale na lato zakupiłem już 205/55. Szersza opona to pewniejsze prowadzenie. W na kartce też widnieje 195/55, a nie jak w stepway-ach 205/55. Przy AC nikt się do opon nie przyczepi, bo normalnie tego nie sprawdzają i olewają takie sytuacje. To nie zagranica, gdzie homologację rozmiaru wbija się w dowód :)
Stany magazynowe są różne dla różnych ASO. Jedne są przy okazji dystrybutorem części i mają ogromne magazyny, a niektóre mają parę filtrów i tylko to co jest potrzebne na już.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-03-28, 20:26
tAboon napisał/a:
kicpra napisał/a:
szersza opona to pewniejsze prowadzenie
i większe spalanie.
Ale zbyt szeroka opona w pewnym momencie powoduje utratę stabilności prowadzenia samochodu.
W drugim aucie mam na lato 225/45 R17 i licząc szybsze nagrzewanie to mam spalanie 7-7,5l, w zimie mam 195/65 R15 i spalanie na poziomie 8l, więc różnica tak nie wyczuwalna, że bardziej zrzuciłbym to na bark dłuższego nagrzewania w zimie. Oczywiście inaczej zachowa się to przy aucie co ma 75Km, a inaczej w aucie z silnikiem 150km.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-04-04, 19:30
W ostatnim czasie do auta wpadły dwa małe mody. Pierwszy to owiewki czterech szyb firmy HEKO a drugi to wymiana zwykłych żarówek do jazdy dziennej na LEDY. Miałem w planach zakup pakiety ALL Road ale na chwilę obecną szkoda mi było wydawać prawie 600zł gdy są inne wydatki. Co do zmiany opon cały czas zastanawiam się nad wymiana ich na nowe w rozmiarze 195/60R15. Kilka osób z forum przeprowadziło u siebie w lodówkach taki zabieg i podobno poprawa prowadzenia auta jest piorunująca niech tylko jakaś wieksza kasa wpadnie i chyba sie skusze :)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-04-04, 21:13
Poszedłem do sklepu z LEDami do aut i powiedziałem, że potrzebuję jakieś zamienniki żarówek P21W do świateł dziennych, które maja długo wytrzymać i dobrze świecić. Nie chciałem jakoś dużo złotówek wydawać ale te 25-30zł za sztukę bylem w stanie zapłacić. Dostałem, żarówki za 10zł za sztukę, na razie to je testuję. Jak sie sprawdzą to zostawię na stałe a jak nie to poszukam lepszych lub wrócę do zwykłych żarówek.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-04-04, 22:14
laisar napisał/a:
arczi_88 napisał/a:
co za ledy?
Nielegalne <;
to na pewno bo światła w naszych samochodach( nawet te w podświetleniu tablicy rejestracyjnej) mają homologację tylko na zwykłe żarówki i ledowych nie powinno się stosować ale wiadomo jak jest
Szczerze? Nie mam blado zielonego, fioletowego ani różowo-niebieskiego w żółte paski i czerwone groszki pojęcia, dlaczego niby, awruk, "tak jest"...
Te lampy są projektowane i produkowane zgodnie ze sztuką inżynierską wedle przepisów homologacyjnych wypracowywanych przez dłuższy czas przez spore grono specjalistów.
Działają poprawnie i w ich eksploatacji nie ujawniły się żadne wady ani niedogodności, które można by próbować poprawiać użyciem LED-ów.
Niepojęte, po co ktokolwiek miałby cokolwiek niepotrzebnie w nich zmieniać...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum