Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-12-13, 20:57
Panowie... W DD2 jest inaczej, niż w pozostałych Daciach.
jammo - w kompie DD2 przełączanym po prawej stronie kierownicy przesuwasz funkcję, aż trafisz na info o ciśnieniu w oponach Set TPW, czy jakoś tak. I na tej pozycji trzymasz górną, lub dolną strzałkę, aż bodajże piknie. W ten sposób kodujesz w komputerze nowe ciśnienie, które będzie traktował jako wzorcowe i do tego się odnosił.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ok, dzięki kolego Belphegor. Po prawdzie zapomniałem w poście zaznaczyć , że mam nowego DusteraII, ale tak sądziłem, że kasowanie będzie strzałkami, bo to samo jest z kasowaniem np. przebiegu małego licznika. Nie byłem jednak pewny, gdyż jeszcze nie ogarnąłem dokładnie całości obsługi niektórych funkcji. Ciekawi mnie tylko jedno. Czy po zmianie kół zawsze trzeba będzie zresetować i zakodować nowe ciśnienie? Podejrzewam że ma to związek nie tyle z ciśnieniem w kole, ale z tym, że założyłem teraz 16" koła zimowe, a jak czytałem gdzieś, to pisali, że komputer bierze chyba do wyliczeń średnicę koła, czy coś takiego. Wiadomo, że pomiędzy naszymi 17" letnimi, a obecnymi 16" zimówkami, jest niby niewiele, ale jednak trochę jest różnicy w obwodzie koła i dlatego pewnie komputer wywala ten komunikat.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-12-14, 11:50
Komputer mierzy prędkość obrotową kół za pomocą czujnika ABS. A dopuszczalną średnicę koła i granicę jej błędu ma już fabrycznie zakodowaną. Jeśli założyłeś 16", ale zachowałeś średnicę koła, czyli założyłeś rozmiar zgodny z homologacją auta, to ok. Mieści się to w zakodowanych danych.
Po zmianie kół na pewno trzeba resetować opcję SET TPW. Powiem więcej - po dopompowaniu/odpuszczeniu powietrza z opon też powinno się to robić. Tak jak napisałem - zresetowanie komputera to wskazanie mu jakie ciśnienie jest wzorcowe i do czego ma się odnosić w kwestii ewentualnych ubytków.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Jeśli założyłeś 16", ale zachowałeś średnicę koła, czyli założyłeś rozmiar zgodny z homologacją auta, to ok. Mieści się to w zakodowanych danych.
Tak założyłem takie jak zaleca producent czyli 215x65x16. Dzisiaj zrobiłem reset komputera i teraz wszystko jest ok. Zmniejszyłem też ciśnienie kół z 2.5 At , które mi nabili w serwisie opon do zalecanego 2,2 AT no może deko więcej bo 2.3
Jestem po wymianie opon. Zainstalowałem dedykowane OEMowe wentyle z czujnikami. Zgodnie z sugestią arczi_88 nie robiłem nic, poza zresetowaniem kontrolki czujnika TPMS. I wygląda na to, że system je widzi. Jeśli ten stan się utrzyma, to fachowcy od TPMSów, u których się radziłem, albo się nie znali, albo chcieli naciąć naiwniaka.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-12-20, 10:53
No wiiidzisz, nie takie to straszne, choć w serwisie faktycznie tragedia to straszna. Jak stosujesz rotację kół po sezonie to też bez problemu można oraz mixy między zestawami - jak uszkodziłem ostatnio felgę to wrzuciłem do czasu wymiany z letniego kompletu i też nic, zero błędów.
Co to znaczy <160 i >160? W biegu dopompowywać? Chyba się w głowę uderzyli. A przy =160? I tak te same wartości powyżej, jak poniżej. Pewnie Unia nakazała.
Co to znaczy <160 i >160? W biegu dopompowywać? Chyba się w głowę uderzyli. A przy =160? I tak te same wartości powyżej, jak poniżej. Pewnie Unia nakazała.
A jakie to ma znaczenie, jak wszędzie te same wartości są...
Co to znaczy <160 i >160? W biegu dopompowywać? Chyba się w głowę uderzyli. A przy =160? I tak te same wartości powyżej, jak poniżej. Pewnie Unia nakazała.
Przy oponach o niskim profilu jest bardzo istotna informacja. W Sirocco ciśnienie dla wysokich prędkości jest o 0,5 bara wyższe niż dla prędkości normalnych. Tabliczki są zunifikowane wyłącznie dla przejrzystości.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-12, 23:08
telecaster1951 napisał/a:
Przy oponach o niskim profilu jest bardzo istotna informacja.
To fakt... i teraz pytanie za sto punktów Dacia Lodgy ma homologowane trzy opony
185/70 R14
185/65 R15
195/55 R16
W dodatku zakładam 205/55 R16 (dopuszczalne i montowane w Sandero Stepway)
Jakie ciśnienie dla każdego rodzaju opon ?
Jak kiedyś oglądałem tabliczkę w AUDI, to były różne ciśnienia dla różnych opon, załadunku i prędkości...
Dla przypomnienia fizyki ciśnienie to nacisk siły na powierzchnię. Wychodząc z tego założenia szersze opony powinny mieć niższe ciśnienie. Siła pozostaje ta sama, za to powierzchnia styku opony jest większa. Różnica pomiędzy 185 a 205 to tak w dużym przybliżeniu 10-15%.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2019-03-12, 23:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-03-13, 16:40
Dymek napisał/a:
eplus napisał/a:
Co to znaczy >160? W biegu dopompowywać?
Ja bym to rozumiał bardziej jako "jeżeli jeździsz również powyżej 160km/h"...
...to napompuj tyle samo jak dla predkości poniżej 160
A może 160 kmh jest predkością progową, powyżej/poniżej której różne auta wymagają dedykowanego ciśnienia w kołach dla optymalnych własności jezdnych. Ta sama prędkość na etykiecie wskazuje że auto nie jest tak bardzo "kapryśne"
Przy oponach o niskim profilu jest bardzo istotna informacja.
To fakt... i teraz pytanie za sto punktów Dacia Lodgy ma homologowane trzy opony
185/70 R14
185/65 R15
195/55 R16
W dodatku zakładam 205/55 R16 (dopuszczalne i montowane w Sandero Stepway)
Jakie ciśnienie dla każdego rodzaju opon ?
Jak kiedyś oglądałem tabliczkę w AUDI, to były różne ciśnienia dla różnych opon, załadunku i
zajrzyj na oponeo.pl. Tam wybierasz markę, model, silnik i są podawane wartości ciśnienia dla różnych opon. Mnie akurat sandero interesuje i dla wszystkich 3 rodzajów opon, które występuja (dla różnych silników) zawsze jest 2.2 z przodu i 2.0 z tyłu. DLa LODGY nie sprawdzałem - ale wybrać można
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-13, 20:13
Słabe te ciśnienia na oponeo... np do Sandero Stepway nie ma opon 205/55 R16 oraz do zwykłego Sandero nie ma standardowych opon 185/70 R14, które są jak Yeti, wszędzie są opisane, w instrukcji, w homologacji, ale nikt ich nie widział.
Za to w Loganie sedan oponeo podaje ciśnienia dla pustego auta i załadowanego (0,2 Bara więcej).
Zresztą doświadczalnie sobie dobiorę ciśnienia, tak jak w mojej poprzedniej MCVałce, gdzie przód był w normie a tył podniosłem o 0,2 Bara. Jeździł stabilniej i oszczędniej.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-13, 20:22
Ostrzegam przed zakupem czujników na AlleDrogo... Tych sprzedawców po prostu za przeproszeniem PIERDOLI w głowę... Czujniki w Serwisie Renault kosztują 70 zł, słownie siedemdziesiąt złotych za sztukę, na AlleDrogo mało który sprzedaje poniżej 100 zł.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-14, 07:56
laisar napisał/a:
kupiłem ten rozmiar
Nie wiem czy przypominasz sobie czasy (ok 2008 roku), kiedy na oponeo były dwie opony w tym rozmiarze...
Yeti odnosiło się bardziej do felg 14', których na dobrą sprawę fabryka nie zakłada do Dacii od 10 lat a homologuje je nawet w takiej kobyle jak Lodgy.
A co do Lodgy, zwłaszcza 7 os., to jednak mnie nie przekonuje jedno ciśnienie dla jadącej jednej osoby, jak i siedmiu osób.
Nie bardzo - w 2007 kupiłem używane felgi 14" i do nich zimówki 165/80R14, ale od 2011 jeżdżę właśnie na rozmiarze 185/70R14 i zawsze był ich wystarczający MSZ wybór w każdym segmencie cenowym.
Mamert napisał/a:
felg 14', których na dobrą sprawę fabryka nie zakłada do Dacii od 10 lat a homologuje je nawet w takiej kobyle jak Lodgy
Lodgy access miała 14 do 2014, dokker van base ma je do dziś.
Do tego homololo jest OIMW ogólnoeuropejskounijna, więc niewykluczone, że w podstawowych wersjach np sandero też jeszcze gdzieś przetrwały.
A najważniejsze, że im więcej homologowanych opcji tym lepiej dla nas, bo zawsze jest lepiej mieć większy wybór.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-18, 10:46
W Lodgy 2018 oryginalne czujniki ciśnienia w oponach nie potrzebują specjalnego programowania.
Po założeniu drugiego kompletu kół z drugim zestawem czujników zapala się kontrolka niskiego ciśnienia w kołach oraz błąd zbiorczy (kilkanaście kilometrów po zmianie). Wystarczy wtedy tylko zresetować TPMS przyciskiem komputera pokładowego.
Informacja chyba dość ważna, bo część serwisów i wulkanizatorów z pewnością będzie chciała naciągać klientów.
Jak to wyglądało u mnie w Sandero II data produkcji 2014. Jestem drugim właścicielem i nie wiem jaki TPMS i czy w ogóle jest włączony. Brak naklejki sugerował, że bezpośredni. W domu zostały mi alufelgi z Logana. Rozmiar identyczny więc zmieniłem. Zmieniłem najpierw na przedniej osi. Przejechałem się z kilometr nic nie mrugało więc zmieniłem na tylnej osi. Znowu przejechałem kilometr i nic nie mruga i nie pika. Ucieszyłem się, że problem z głowy. Kolejnego dnia miałem dalszą trasę i tylko wyjechałem za rogatki zaczął mrugać TPMS. Łudziłem się, że może jednak pośredni i zajechałem na stacje dopompować do zalecanych wartości. Zresetowałem błąd ale po 10 km znowu mrugał. Chciałem już zakładać z powrotem stalowe, ale doczytałem, że w ASO 70 zł i tak też było za 4 nówki sztuki zapłaciłem 280 zł. Wymiana opon wraz z montażem czujników u mojego wulkanizatora 120. Po wymianie nic nie trzeba programować wystarczy zrobić SET TP. Dziś specjalnie zrobiłem 50 km i już nic nie mruga.
Podsumowując:
- najtańsze czujniki na dzień dzisiejszy ma ASO (nawet zaskoczyłem tym info mojego wulkanizatora bo u niego "uniwersalne" kosztują 111).
- Oryginalnych czujników o numerze 40 70 056 42 R nie trzeba programować, przyuczać czy cokolwiek z nimi robić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum