Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup budżetowego Sandero i doposażenie.
Autor Wiadomość
AKE 


Marka: Fiat
Model: Panda
Silnik: 1.1 MPI
Rocznik: 2008
Wiek: 25
Dołączył: 17 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-08, 00:49   Zakup budżetowego Sandero i doposażenie.

Od miesiąca rozważam wszelkie opcje zakupu Sandero przy dość skromnym budżecie. Ostatnio coraz bliżej mi do wersji mega bieda czyli Access. Chcę mieć nowe i pewne auto jednocześnie nie martwiąc się o raty. Planowany czas eksploatacji to 3 lata jeśli nie wpadnie mi do głowy pomysł używania auta do celów zarobkowych to roczny przebieg nie powinien przekroczyć 12 tysięcy kilometrów. Klimatyzacji nie lubię. Przekopałem całe forum ale o wersji Access za dużo nie ma, nawet domyślam się dlaczego :lol: ale doposażając autko o parę bajerów będzie one zdatne do eksploatacji a za te niezbędne bajery uważam:

- podgrzewane lusterka (bez elektrycznej regulacji, przeżyję bez tego)
- centralny zamek, najtańszy, najprostszy otwierający/zamykający wszystko kluczykiem lub bolcem od strony kierowcy bez pilotów
- podłokietnik, montowany do fotela, bo do tunelu nawet zdaje się nie da bo takowy w najbiedniejszej wersji nie występuje a przynajmniej na wizualizacji w konfiguratorze
- chlapacze, coby auta za często nie myć, swój obecny samochód myję 2 razy do roku nowego też nie zamierzam częściej, ma jeździć nie wyglądać :lol:
- radio 2 din + 4 głośniki, chcę aby czysto grało, bez szaleństw, nie mam w zwyczaju robić dyskotek w aucie że ziemia w promieniu 100 metrów drży
- owiewki, żeby bez huraganu w aucie przyjemnie się jechało w lecie, opinie są co prawda podzielone ale może coś to da
- rejestrator jazdy, jakiś godny który da radę nocą + kamera cofania z wyświetlaczem w lusterku przyczepianym do oryginalnego wstecznego
- obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów naturalną ciemną skórą

Ile powinienem liczyć za robociznę w postaci montażu radia, głośników, centralnego zamka, podgrzewania lusterek? Materiały sam kupię mam już upatrzone wyliczone. Z chlapaczami, podłokietnikiem, owiewkami sobie sam poradzę. A może ktoś z forumowiczów mógłby się podjąć takiego montażu "niezbędnych" akcesoriów?

Orientuje się ktoś czy na taką najbardziej podstawową wersję też czeka się tyle co na personalizowane (według dedykowanego wątku o czasie oczekiwania wyszła mi średnia jakieś 3 miesiące) czy krócej, czy lepiej obdzwonić wszystko bo może dealerzy zamawiają taką biedę w ciemno i można kupić od ręki?

Mam nadzieję że nie powieliłem jakiegoś wątku ale wszystko co przekopałem było raczej o bogatszych wersjach.

Pozdrawiam i proszę o porady.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-08, 11:15   

AKE napisał/a:
Od miesiąca rozważam wszelkie opcje zakupu Sandero przy dość skromnym budżecie. Ostatnio coraz bliżej mi do wersji mega bieda czyli Access. Chcę mieć nowe i pewne auto jednocześnie nie martwiąc się o raty. Planowany czas eksploatacji to 3 lata jeśli nie wpadnie mi do głowy pomysł używania auta do celów zarobkowych to roczny przebieg nie powinien przekroczyć 12 tysięcy kilometrów. Klimatyzacji nie lubię. Przekopałem całe forum ale o wersji Access za dużo nie ma, nawet domyślam się dlaczego :lol: ale doposażając autko o parę bajerów będzie one zdatne do eksploatacji a za te niezbędne bajery uważam:

- podgrzewane lusterka (bez elektrycznej regulacji, przeżyję bez tego)
- centralny zamek, najtańszy, najprostszy otwierający/zamykający wszystko kluczykiem lub bolcem od strony kierowcy bez pilotów
- podłokietnik, montowany do fotela, bo do tunelu nawet zdaje się nie da bo takowy w najbiedniejszej wersji nie występuje a przynajmniej na wizualizacji w konfiguratorze
- chlapacze, coby auta za często nie myć, swój obecny samochód myję 2 razy do roku nowego też nie zamierzam częściej, ma jeździć nie wyglądać :lol:
- radio 2 din + 4 głośniki, chcę aby czysto grało, bez szaleństw, nie mam w zwyczaju robić dyskotek w aucie że ziemia w promieniu 100 metrów drży
- owiewki, żeby bez huraganu w aucie przyjemnie się jechało w lecie, opinie są co prawda podzielone ale może coś to da
- rejestrator jazdy, jakiś godny który da radę nocą + kamera cofania z wyświetlaczem w lusterku przyczepianym do oryginalnego wstecznego
- obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów naturalną ciemną skórą

Ile powinienem liczyć za robociznę w postaci montażu radia, głośników, centralnego zamka, podgrzewania lusterek? Materiały sam kupię mam już upatrzone wyliczone. Z chlapaczami, podłokietnikiem, owiewkami sobie sam poradzę. A może ktoś z forumowiczów mógłby się podjąć takiego montażu "niezbędnych" akcesoriów?

Orientuje się ktoś czy na taką najbardziej podstawową wersję też czeka się tyle co na personalizowane (według dedykowanego wątku o czasie oczekiwania wyszła mi średnia jakieś 3 miesiące) czy krócej, czy lepiej obdzwonić wszystko bo może dealerzy zamawiają taką biedę w ciemno i można kupić od ręki?

Mam nadzieję że nie powieliłem jakiegoś wątku ale wszystko co przekopałem było raczej o bogatszych wersjach.

Pozdrawiam i proszę o porady.


Jeśli chodzi o wersję ABC (absolutny brak czegokolwiek) , to raczej sa one tak rzadko kupowane, ze nie należy oczekiwać, by były od ręki. Prędzej OPEN.

Co do Twojego pytania - ktos miał tu podobne i otrzymał informację, iz w wersji ABC nie ma puszczonych wiązek by doinstalować wymienione przez Ciebie elementy (poza zdaje się radiem - to wystarczy kupić i wstawić z głosnikami bodajże i działa, bo kable są puszczone wg jakiejś informacji).
Jaki z tego morał? Skoro zadajesz pytanie, to zapewne mistrzem samodzielnej pracy przy aucie nie jesteś (bo byś znał większosć odpowiedzi).

Zatem te elementy musiałbyś zrobyć całkowicie na własną rękę, przy czym przy niektórych wyda mi sie, ze ingerancja miałaby wpływ na ograniczenia gwarancji

-podgrzewane lusterka (bez elektrycznej regulacji, przeżyję bez tego)

nowe wiązki kabli, gmeranie w elektryce - musisz miec dobrego elektryka izaryzykowac utratę gwarancji

- centralny zamek, najtańszy, najprostszy otwierający/zamykający wszystko
kluczykiem lub bolcem od strony kierowcy bez pilotów
nowe wiązki kabli, gmeranie w elektryce - musisz miec dobrego elektryka i zaryzykowac utratę gwarancji


- podłokietnik, montowany do fotela, bo do tunelu nawet zdaje się nie da bo takowy w najbiedniejszej wersji nie występuje a przynajmniej na wizualizacji w konfiguratorze

we wszystkich wersjach jako dodatkowe akcesorium, trochę kasy i zero problemów poza tym

- chlapacze, coby auta za często nie myć, swój obecny samochód myję 2 razy do roku nowego też nie zamierzam częściej, ma jeździć nie wyglądać :lol:
j.w

- radio 2 din + 4 głośniki, chcę aby czysto grało, bez szaleństw, nie mam w zwyczaju robić dyskotek w aucie że ziemia w promieniu 100 metrów drży
to najłatwiejsze bo kupić radio i chyba 2 głośniki (trzeba sprawdzić , jaka instalacja jest w ABC)

- owiewki, żeby bez huraganu w aucie przyjemnie się jechało w lecie, opinie są co prawda podzielone ale może coś to da
w każdej wersji wyposażenie dodatkowe, zakładasz u dilera albo sam

- rejestrator jazdy, jakiś godny który da radę nocą + kamera cofania z wyświetlaczem w lusterku przyczepianym do oryginalnego wstecznego
na pewno kładzenie instalacji i wpinanie się w elektrykę. Znajdź elektryka, który powie, że to zrobi by ocenić koszt.

- obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów naturalną ciemną skórą
uuuu..... naturalna skóra.... no jedyny punkt, gdy ABC ma przewagę, bo masz niczym nie obszytą kierownicę.

Ogólnie rzecz biorąc, to z Accessa chcesz zrobić mniej więcej Laureate+ za mniejsze pieniądze niż w fabryce (jakieś 8000 plus ten rejestrator i kamera owiewki i chlapacze... koło 10 000 u dealera ponad ABC i masz to co chcesz - poza NATURALNOŚCIĄ skóry).

Zatem rada = oszacuj co zrobisz sam (chlapacze i owiewki to chyba na pewno:) ) i popatrz ile kosztują części.
Zapytaj elektryków, ile kosztują inne elementy (kamera cofania np. bezprzewodowa nei będzie potrzebować kładzenia kabli jak zasilanie weźmiesz od śiwatła biegu tylnego). Oszacuj koszty.

Porównaj otrzymane koszty z kwotą ok. 10 000 (tyle by to kosztowało w salonie). Różnica to kwota, za jaką jesteś gotowy zrezygnować z części gwarancji (plus nieco czasu, ale to pomińmy). Jak wyjdzie 8 000 - kupuj ABC i montuj u znalezionych i umówionych elektryków. Jak 2000...... wybierz gotowe w salonie.

Wybierz DOBRYCH elektryków, by grzebiąc w instalacji nie zrobili ci w nowym aucie burdelu.

Jak znajdziesz - podziel się wiedzą, bo sam tez jestem z Lublina, więc wiedza mi się przydać może w przyszłości:)

A jak napiszesz na priw to mozemy sie tel. wymienić i kiedys spotkać.

PS. jeśli diler uczciwy, to sam podpowie jak wybrnąć z podłokietnika i rejestratora. Przynajmniej ze mną rozmawiano rzeczowo i fachowo. Przd odbiorem dokładnie omówię te detale - bo to i tak zakładane u dilera jest przed odbiorem.

PS2. u Nazaruka od reki jest brązowawe LAUREATE za 37900 (pewnie z 1000 utargujesz skoro na placu stoi).
W carrarze https://www.otomoto.pl/of...-ID6AUJZI.html? podemonstracyjne (jechałem nim, jakieś 5 km jazda próbna po ulicach miasta więc jakoś strasznie dużo ostrej pracy silnik nie miał) - LAUREAT 35500. Akurat przy założeniu, że chciało sie gmerać by stracić część gwarancji i założeniu, że za 3 lata chce się sprzedać - całkiem dobra opcja.
W zamościu ACCESS od ręki https://www.otomoto.pl/of...-ID6BGaco.html? 30300 czyli róznica od całkowitego ABC poniżej 2 % - bo ma koło zapasowe. Czyli wersja ABC jest dostępna od ręki.
jakbyś chciał te zamojskie, skontaktuj się ze mną, zadzwonię to mojego znajomego, który tam pracuje dowiedzieć się ile max rabatu da radę zrobić.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-08, 11:40, w całości zmieniany 4 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Dacia /Opel
Model: Duster 4x2 /Zafira Family
Silnik: 1,6 16v K4M/1,8
Rocznik: 2010 /2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1505
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-04-08, 11:21   

Jeśli rzeczywiście chcesz samochód na trzy lata to powinieneś brać tez pod uwagę nie tylko swoje preferencje ale też niestety i innych - samochód bez klimatyzacji jest 'trudnosprzedawalny" - przy odsprzedaży po trzech latach możesz więcej stracić na braku klimatyzacji niż dzisiaj do niej dopłacić - nawet jak jej nie będziesz używał.
Oczywiście wiem że wymaga to podniesienia wersji, ale utrata wartości po trzech latach może być nawet w liczbach bezwzględnych większa niż wersji wyższej z klimatyzacją.
Przeczytaj z giełdy ogłoszenia kupię - większość pisze że wyposażenie obojętne byle był dobry stan techniczny i kilma.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-08, 11:30   

PiotrWie napisał/a:

Przeczytaj z giełdy ogłoszenia kupię - większość pisze że wyposażenie obojętne byle był dobry stan techniczny i kilma.


Powiem tak - jeszce 3 lata temu olewałem klimę. Do czasu, gdy mój brat cioteczny jesienią zapytał, czemu jeżdżę z zaparowanymi szybami.

W lecie nadal wolę otworzyć okno, ale zimą klima działa bardzo często wraz z ogrzewaniem jako osuszacz powietrza. A to już bezpośrednie przełożenie na bezpieczeństwo (szybkość odparowania szyb).
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 554
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-08, 12:30   

Zgadzam się z przedmówcami, przy tak osobliwych wymaganiach co do auta, bardziej opłaca się kupić lekko używane auto od dilera, ale lepiej wyposażone niż, że tak powiem pozycję cennikową umieszczoną w cenniku tylko jako wabik.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 318 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16043
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-08, 13:04   

AKE napisał/a:
Ile powinienem liczyć za robociznę w postaci montażu radia, głośników, centralnego zamka, podgrzewania lusterek?

To jest pytanie bezpośrednio do warsztatów, bo rozrzut może być spory.

Teoretycznie wszystkie te prace powinno się dać wykonać w ciągu jednej dniówki (8 h).

ASO bierze 170 zł brutto za godzinę, dobry warsztat niezależny co najmniej 100.

Czyli niby w tysiącu powinieneś się zmieścić...
 
AKE 


Marka: Fiat
Model: Panda
Silnik: 1.1 MPI
Rocznik: 2008
Wiek: 25
Dołączył: 17 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-08, 14:15   

PiotrWie napisał/a:
Jeśli rzeczywiście chcesz samochód na trzy lata to powinieneś brać tez pod uwagę nie tylko swoje preferencje ale też niestety i innych - samochód bez klimatyzacji jest 'trudnosprzedawalny" - przy odsprzedaży po trzech latach możesz więcej stracić na braku klimatyzacji niż dzisiaj do niej dopłacić - nawet jak jej nie będziesz używał.
Oczywiście wiem że wymaga to podniesienia wersji, ale utrata wartości po trzech latach może być nawet w liczbach bezwzględnych większa niż wersji wyższej z klimatyzacją.
Przeczytaj z giełdy ogłoszenia kupię - większość pisze że wyposażenie obojętne byle był dobry stan techniczny i kilma.


Kupując w kredycie smart start też się muszę tym przejmować? Bo tam jest chyba gwarantowany odkup na koniec. Jeśli nic nie poobijam to chyba odkupią auto po cenie nie mniejszej niż opisana ostatnia rata w kalkulatorze?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2802
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-08, 14:16   

Po pierwsze zamiast jakichś kamer w lusterkach i dodatkowego radia to bym kupił używane MediaNav i zainstalował po bożemu we wnęce (trzeba tylko wyciąć tę półeczkę do 1DIN)
Wtedy trzeba pociągnąć porządne kabelki do wszystkich 4 głośników plus kabelki do kamery z tyłu. Przy okazji dodatkowe pary kabelków do zasilania mat w lusterkach a w środku jakaś prosta instalacja z przekaźnikiem załączanym z przewodu ogrzewania tylnej szyby.
Dodatkowo do wszystkich drzwi po parze kabli do centralnego zamka na przykład od takiego CZ uniwersalnego https://allegro.pl/oferta/centralny-zamek-raptor-2-4-drzwi-2-piloty-komplet-7572556870
Rejestrator dodatkowy , ja kupiłem taki, przyklejony w polu lusterka kabel zasilajacy puszczony pod uszczelką szyby i wzdłuż słupka pod schowkiem do gniazda zapalniczki :
https://www.pepper.pl/pro...-3699eur-120128
To jest robota na maks dwie godziny koszt do tysiąca złotych robocizna i materiały.
Montaż owiewek i chlapaczy i obszycie kierownicy to też są banalne do zrobienia rzeczy.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-08, 14:34   

AKE napisał/a:


Kupując w kredycie smart start też się muszę tym przejmować? Bo tam jest chyba gwarantowany odkup na koniec. Jeśli nic nie poobijam to chyba odkupią auto po cenie nie mniejszej niż opisana ostatnia rata w kalkulatorze?


Zapytaj w salonie. Aczkolwiek prawdopodobnie masz rację. Ostatecznie kredyt wzięty na wersję ABC a Ty doposażysz nieco. 3 lata mijają więc gwarancja sie kończy i salon dostaje w szacowanej cenie ABC wersję ABC+
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 251
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-08, 16:55   

AKE napisał/a:
- obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów naturalną ciemną skórą


Na Przyjaźni jest firma, która obszywa kierownice.
Według ich strony to koszt poniżej 300zł. Właściwie taniej niż dopłata do eko-skóry przy zamówieniu :-)

Poza tym zgadzam się z przedmówcami. Masz duże szanse nie znaleźć kupca na wóz bez klimatyzacji, albo dużo stracić na nim za trzy lata.
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 621
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-08, 19:15   

Odsprzedaż auta bez klimatyzacji to aktualnie jest dramat. Przy 15 letnich autach jeszcze jakoś się to broni, ale przy nowym aucie jest bardzo trudno. Roczne Sandero II bez klimy sprzedawaliśmy na firmie ponad 3 miesiące, w tym czasie mając Sandero II z klimą i słabszym wyposażeniem(brak elektryki z przodu, niefabryczne radio) i auto sprzedane o ponad 2 tysiące drożej w ciągu 2 tygodni. A doposażanie nowego auta powoduje podnoszenie tylko jego kosztów, a nie wartości. Różnice pomiędzy wersją access, a open to praktycznie 2-3 tysiące a już to lepiej wygląda.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1102
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-04-10, 14:51   

toka93 napisał/a:
... i auto sprzedane o ponad 2 tysiące drożej w ciągu 2 tygodni. ...

A dopłata do klimy w Sandero Open wynosi 1500zł. :->
Firma firmą, ale jak osoba prywatna bierze teraz auto bez klimy, to to już nie jest strzał w stopę czy kolano...
Tu już się mierzy na wysokości klatki piersiowej. :lol:
 
marko 


Marka: Dacia
Model: Sandero SD (2010), Lodgy SD (2017)
Silnik: 1,4MPI, Sce 100
Rocznik: 2010, 2017
Wersja: [Inna]
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 87
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2019-04-11, 09:32   

Wersja Sandero Access czy nawet Open są oferowane przez dealerów, jednak o ile wersje Open są kupowane a przynajmniej były to wersja Access jak dla mnie to zupełne nieporozumienie. Rozumiem, że obecnie samochody projektują (z całym szacunkiem) głównie księgowi a nie inżynierowie ale brak podstawowych elementów typu regulowana kierownica, regulowany fotel na wysokość czy instalacja do radioodtwarzacza jest mocną przesadą. Będąc ostatnio w salonie Dacii, usiadłem w wersji Open, która poza wbudowanym radioodtwarzaczem nie posiada wymienionych wcześniej "luksusów". Jest to irytujące, ponieważ produkowany i podobnie jak Dacia krytykowany swego czasu Polonez posiadał regulowaną kierownicę i instalację do radia. W wersji Plus posiadał nawet instalację elektryczną do elektrycznie regulowanych lusterek i szyb przednich więc wystarczyło "zdobyć" taki komplet i poświęcając wolną sobotę cieszyć się odrobiną luksusu w produkcie FSO. Wracając do Sandero, moim skromnym zdaniem zasadnicze minimum to wersja Laureate, posiadająca wszystko co potrzebne do cieszenia się z samochodu teraz a jednocześnie ułatwiająca ewentualną sprzedaż za kilka lat.
Owszem mając odrobinę smykałki można uzupełnić wersję Access o centralny zamek z pilotem, czujniki parkowania, dobry zestaw audio czy podgrzewane lusterka a wynagrodzeniem za to będzie satysfakcja z samodzielnej pracy i zdecydowanie niższa cena zakupu samochodu.
Niestety inwestycja robi się droższa w momencie konieczności skorzystania z warsztatu, wówczas sprawa się komplikuje ponieważ trzeba znaleźć warsztat który się zajmie taką dłubaniną a jednocześnie zrobi to w miarę przystępnie cenowo.
Tak czy owak, wersja Open, Laureate, Access czy inna szybciej nie pojedzie na pewno. Bardziej przydała by się możliwość konfiguracji wersji silnikowej już od wersji najtańszej.
Pozdrawiam
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 554
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-11, 10:44   

Trzeba pamiętać, że Dacia sprzedawana jest także za naszą wschodnią granica, w krajach Bliskiego Wschodu, czy Afryki Północnej i w Ameryce Południowej. A tam wymagania co do ceny i wyposażenia są troszkę inne i np. klimatyzacji nie używają mimo znacznie wyższych temperatur.
Jakie było moje zdziwienie gdy w Grecji większość aut jakie jeździły miały pootwierane szyby mimo 30 stopniowych upałów.
A to że u nas też dostępne są takie wersje to przecież nic producenta nie kosztuje i tak wszystko jest zamawiane i nic nie stoi na placu.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-11, 12:15   

Obywatel MK napisał/a:

Jakie było moje zdziwienie gdy w Grecji większość aut jakie jeździły miały pootwierane szyby mimo 30 stopniowych upałów.


Klimatyzacja w lecie istotna jest albo przy staniu w ostrych korkach albo przy prędkości autostradowej (90+ km/h), kiedy okna lepiej zamknąć (z róznych zresztą względów).
Przy codziennej jeździe klimatyzacja może co najwyzej doprowadzić do problemów z układem oddechowym (wejscie z upału do chłodego wnętrza a za 10 minut czy 20 znowu upał).
Przy autostradzie zazwyczaj jedziemy dłuższe odcinki.

No i te automatyczne klimatyzacje mamiące temperaturą . Nastawiasz powiedzmy 21 stopni. Guzik prawda, że w aucie będzie 21. A tym bardziej, że powietrze z klimy bedzie w tej temperaturze. Będzie leciało lodowate. I kawałek głowy masz w lodowatym powiewie a kawałek nagrzany na maksa przez słońce.
A już ustawianie klimy na 17 stopni totalnie nie rozumiem. W zimie większość chce mieć temperaturę 19..21 (np w pokoju, salonie) a w lecie ustawia sobie na 17? Taką chce mieć czy taka ma wylatywać z układu klimatyzacyjnego?
A skoro temperatura na automatycznej klimie nie ma nic wspólnego z realną w aucie, to niech będzie ręczna, gdzie mam "bardziej niebiesko" lub " bardziej czerwono" - bez udawania, ze steruje precyzyjnie temperaturą.

Krótko mówiąc - przy jeździe kilkanaście km/małe kilkadziesiąt , po drogach nie-szybkiego ruchu (przy założeniu braku korka) , używanie klimy dla mnie nie ma poważnych zalet w porównaniu z manipulowaniem otwarcia okien.
Realne ochłodzenie auta i ustabilizowanie temperatury jest po kilku - kilkunastu minutach, jesli nie puszczasz zabójczo mroźnego powietrza.
Osobiście w lecie klimatyzacji prawie nie używam. Za to namiętnie w zimie. Im wilgotniej - tym bardziej.

Czyli mi bliżej do Greka niż Polaka widać:)
 
AKE 


Marka: Fiat
Model: Panda
Silnik: 1.1 MPI
Rocznik: 2008
Wiek: 25
Dołączył: 17 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-11, 17:22   

Ja osobiście brak klimatyzacji zaczynam odczuwać dopiero gdy temperatura przekroczy 30 stopni, jestem ciepłolubną osobą. Dziękuję za wszystkie wskazówki, na razie dowiem się jak to jest z odkupem na zakończenie kredytu czy jest gwarantowany czy trzeba się szarpać by kwota była równa ostatniej racie. Ogólnie to kusi mnie wersja wypasiona z automatyczną klimą, niekoniecznie z powodu klimy latem lecz bardziej lepszego komfortu zimą bez konieczności ciągłego machania pokrętłami i szybszego odparowywania okien. Decyzję co do zakupu konkretnej wersji podejmę pewnie pod koniec września w zależności od tego ile pieniędzy na wkład własny uda mi się zebrać. Ciekawe czy już wtedy będzie nowe Sandero, gdzieś czytałem że homologacja na obecne silniki kończy się we wrześniu więc pewnie z okazji konieczności montowania nowych silników będzie i nowa buda ciekawe czy lepsza czy gorsza.
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 621
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-11, 18:51   

pikodat napisał/a:
Obywatel MK napisał/a:

Jakie było moje zdziwienie gdy w Grecji większość aut jakie jeździły miały pootwierane szyby mimo 30 stopniowych upałów.


Klimatyzacja w lecie istotna jest albo przy staniu w ostrych korkach albo przy prędkości autostradowej (90+ km/h), kiedy okna lepiej zamknąć (z róznych zresztą względów).
Przy codziennej jeździe klimatyzacja może co najwyzej doprowadzić do problemów z układem oddechowym (wejscie z upału do chłodego wnętrza a za 10 minut czy 20 znowu upał).
Przy autostradzie zazwyczaj jedziemy dłuższe odcinki.

No i te automatyczne klimatyzacje mamiące temperaturą . Nastawiasz powiedzmy 21 stopni. Guzik prawda, że w aucie będzie 21. A tym bardziej, że powietrze z klimy bedzie w tej temperaturze. Będzie leciało lodowate. I kawałek głowy masz w lodowatym powiewie a kawałek nagrzany na maksa przez słońce.
A już ustawianie klimy na 17 stopni totalnie nie rozumiem. W zimie większość chce mieć temperaturę 19..21 (np w pokoju, salonie) a w lecie ustawia sobie na 17? Taką chce mieć czy taka ma wylatywać z układu klimatyzacyjnego?
A skoro temperatura na automatycznej klimie nie ma nic wspólnego z realną w aucie, to niech będzie ręczna, gdzie mam "bardziej niebiesko" lub " bardziej czerwono" - bez udawania, ze steruje precyzyjnie temperaturą.

Krótko mówiąc - przy jeździe kilkanaście km/małe kilkadziesiąt , po drogach nie-szybkiego ruchu (przy założeniu braku korka) , używanie klimy dla mnie nie ma poważnych zalet w porównaniu z manipulowaniem otwarcia okien.
Realne ochłodzenie auta i ustabilizowanie temperatury jest po kilku - kilkunastu minutach, jesli nie puszczasz zabójczo mroźnego powietrza.
Osobiście w lecie klimatyzacji prawie nie używam. Za to namiętnie w zimie. Im wilgotniej - tym bardziej.

Czyli mi bliżej do Greka niż Polaka widać:)


Nie wiem w jakim aucie widziałeś działanie klimatyzacji automatycznej.
Temperatura zadana ma się utrzymywać przez czujnik temperatury wnętrza. I w całym aucie ma być zadane 21 stopni nie zależnie od słońca. Po to samo steruje nawiewem, żeby wiało w miejsce gdzie temperatura jest podnoszona przez słońce. Mam włączoną klimę przez cały rok i nie mam żadnych problemów z chorobami. Powietrze z kratek przy klimie zawsze powinno być w granicach 6-9 stopni przy sprawnej klimie. Schłodzenie auta to 10 minut, a następnie jedziemy w bezpiecznej temperaturze dla organizmu. Uważam, że dużo gorsze dla człowieka jest otwarte okno niż klimatyzacja.
Przy trasie ponad 200km ustawiam zawsze na 19-20 stopni i gdzieś 10-15km przed końcem trasy zwiększam do 24-25 stopni. Klimatyzacja automatyczna jest super, tylko trzeba umieć jej używać.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-11, 20:00   

toka93 napisał/a:

Nie wiem w jakim aucie widziałeś działanie klimatyzacji automatycznej.


Mam taką w scenicu.
Cżesto jeżdżę z kolegą BMW (koszmar, on lubi ustawiać temperaturę na 16 stopni) i ze szwagrem Giuliettą (Alfa Romeo).
No i potwierdzasz, że na twarz Ci leci 6-9 stopni. I że jednak ręcznie zmieniasz nastawy (czyli niby automatyczna a zmieniać trzeba).
I że jednak trwa 10 minut ochłodzenie. A na 10 minut przed dojechaniem zmieniasz nastawy. Czyli przy trasie do 20 minut zalet automatycznych nie ma czasu zobaczyć. Ja to uogólniłem do powiedzmy 30-40 minut.
Ty widziesz zalety autmoatycznej - ja nie. I tak zmieniać nastawy trzeba a te stopnie , które teoretycznie mają być odpowiednikiem końcowej temperatury i tak nei zmienią tego, żę wylatuje zimne powietrze. Ja , jeśli już używam klimy (upał, trasa ponad 100 km/h gdy okno wypada zamknąć) wole ustawiać wydajność klimy nie wg cyferek na wyświetlaczu a wg wskazóek niebieskie/czerwone i MOJEGO odczuwania uciążliwości zimnego powietrza.

Tak, są osoby, które nie mają problemów z tym zimnym powietrzem. Ale powiny wziąć pod uwagę, żę inni mają i powinne się cieszyć, żę one , przynajmniej na razie, tych problemów nie mają.
Krótko mówiąć - Ty nie masz problemów - a Ty jesteś bezwzględnym autorytetem co do Twoich odczuć i Twojego zdrowia.
Inni mają. Ja niewielkie, moja żona bardzo duże. I Ona jest bezwzględnym autorytetem , który lepiej niż wszyscy (ze mna włącznie) wie, czy się czuje dobrze czy źle gdy jej zimno leci na ciało.

Z kolei moja ex lubiła upały i najlepiej czułą się , gdy było ponad 35 stopnie (nie żartuje, w Madrycie gdy było 35 do 40 stopni mówiłą, że w końcu jest właściwa temperatura). Ona by klimy NIGDY nie włączyła. I ani ja, ani TY ani nikt inny nie jest autorytetem co do tego, jak się w upale czuła - autorytetem większym, niż ona sama.

By używać klimy nie tylko trzeba to umieć, Trzeba jeszcze mieć potrzebę i predyspozycje. Mój szef w poprzedniej robocie wręcz zakazał uruchamiania klimy w gabinecie. I gdy była włączona, regularnie szedł na zwolnienia. Taki był i się z tym pogódź. Rózni ludzie różniereaguja na jakiś bodziec. Możę to być przypadek 1 na 1000 , może 1 na 10 , choć ja bym szacował na 1 na 3, z czego 2/3 nie ma ochoty walczyć z fanatykami klimy i się nie ujawniają, gdy nie pojawi katalizator - ale występuje.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-11, 20:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 621
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-11, 20:16   

Podałem przykład dla dłużej trasy. Na krótkiej trasie ustawiam temperaturę na 22-23 stopnie i zamykam sobie środkowe kratki, żeby nie wiało na mnie, a boczną lewą ustawiam na szybę. Ponieważ siadając do nagrzanego auta klima zaczyna schładzać maksymalnymi obrotami do zadanej temperatury. Mając 15km do pracy mniej więcej po 5min nawiew zmniejsza się na 3 kreski(z bodaj 7). 2 kreski są dla podtrzymania temperatury i nawiew praktycznie nie dmucha. Przy normalnej klimie non stop trzeba wachlować, a to za zimno, a to za ciepło, za mocno, za słabo, włącz klimę, wyłącz.
Przy klimie automatycznej ustawiam jedynie temperaturę i właściwie to nic więcej nie ruszam, ponieważ nawet obieg zewnętrzny, wewnętrzny jest sterowany poprzez czujnik AQS czyli jakości powietrza.
Natomiast wielu myśli, ze ustawienie temp. na 16 szybciej schłodzi kabinę. Z nagrzanego zrobi to tak samo jak przy ustawieniach 20 stopni.
 
miela 



Marka: Dacia / Skoda
Model: Duster 4x4 / Fabia
Silnik: 1.6 SCe / 1.4 MPI
Rocznik: 2019 / 2000
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 147
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-04-12, 09:55   

A nie powinno być raczej tak, że kliimę się ustawia kilka stopni mniej niż na zewnątrz? Pisze o upalnych dniach. Że jak jest 29 na zewnątrz, to ustawiam gdzieś 26 a nie 17. Bo tak to rzeczywiście wyjście z 17 na 30 stopni to krótka droga do przeziębienia.

Przynajmniej ja tak robię, że sobie schładzam, ale nie na maksa i nie zawsze na tę samą temperaturę.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
Fabia 1.4 MPI
 
PiotrWie 



Marka: Dacia /Opel
Model: Duster 4x2 /Zafira Family
Silnik: 1,6 16v K4M/1,8
Rocznik: 2010 /2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1505
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-04-12, 12:47   

Wyjście z 17 na 30 to prosta droga do wstrząsu termicznego i zgonu. Ale jak wszystko - jak ktoś głupio używa to zginie przy wbijaniu młotkiem gwoździa - co nie znaczy że młotki należy zlikwidować.
Pierwszy samochód z klimą kupiłem w 1999 po wyjeździe do Włoch gdzie dotarłem do Neapolu. Jadąc autostrada miałem wybór - albo otworzyć wszystkie szyby i jechać 110-115/h - bo powyżej nosiło po autostradzie - albo zamknąć szyby i jechać szybciej ale w saunie. Do kolejnych wakacji zmieniłem auto na takie z klimą i obecnie nie wyobrażam sobie jeżdżenia autem bez - nawet na krótkich odcinkach - samochód się nie schłodzi do idealnej temperatury ale nie będzie sauny .
Klimę ustawiamy kilka stopni poniżej temperatury zewnętrznej, nawiewy na desce - do góry i lekko do środka samochodu - tak by zimne powietrze bezpośrednio leciało na lusterko wsteczne. Wtedy raczej się nie przeziębimy a w samochodzie będzie lepsza temperatura.
Co do Grecji - nie wiem gdzie kolega był ale ja jako miłośnik wysp greckich byłem ( głównie na Krecie ) kilkanaście razy i spędziłem tam w sumie więcej niż pół roku w ciągu ostatnich 10 lat i zauważyłem że z pootwieranymi oknami jeżdżą stare samochody - bo przynajmniej na wyspach napotkasz zdecydowanie starsze niż nawet w Polsce. Nowsze które mają klimę mają okna pozamykane - szczególnie widać to po nowszych pick - upach które przed kilku laty masowo kupowali z dotacjami unijnymi.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2019-04-12, 12:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
AKE 


Marka: Fiat
Model: Panda
Silnik: 1.1 MPI
Rocznik: 2008
Wiek: 25
Dołączył: 17 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-09, 16:56   

Przekopałem całe forum ale nie znalazłem do tej pory odpowiedzi: Czy próbował ktoś już wcisnąć rower 26 cali do środka z odkręconym przednim kołem i złożoną 1/3 tylnej kanapy? Wejdzie czy nie?

W ostatnim czasie zacząłem sobie także porównywać Clio do Sandero jednak jeśli chodzi o funkcjonalność Sandero jednak wygrywa 12mm wyższy prześwit przy maksymalnym załadowaniu i 20l większy bagażnik. Wie ktoś może jaka jest odległość między klapą bagażnika a maksymalnie podsuniętym do przodu fotelem pasażera? Potrzebne mi to do powyższych rozważań czy rower wejdzie. W Clio jest ten wymiar podany w katalogu a w Sandero nie ma.

Czy da się za tylnym rzędem siedzeń zamontować kratkę oddzielającą żeby móc bezpiecznie załadować bagażnik po dach i nie narażać się na wizytę bagażu w razie mocnego hamowania? Widziałem że do Logan MCV, Lodgy, Dokker są takie do Sandero chyba nie. Chciałbym żeby była metalowa i umożliwiała używanie pasa dla 5 pasażera siedzącego po środku tylnej kanapy.
Ostatnio zmieniony przez AKE 2019-05-09, 16:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 318 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16043
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-09, 18:36   

AKE napisał/a:
jaka jest odległość między klapą bagażnika a maksymalnie podsuniętym do przodu fotelem pasażera?

W I generacji była podana długość bagażnika do oparć kanapy: 82 cm - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6887

Wysokość oparć kanapy to ok. 60 cm.

Między górną krawędzią położonych oparć a fotelami przednimi w ich normalnym ustawieniu mieści się jeszcze podniesione do pionu siedzisko - ok. 15 cm.

Fotele przednie przesuwają się w zakresie też jakichś 15 cm.

Wszystko razem daje mniej więcej 160, może 170 cm od tylnej klapy do tyłu oparć foteli przednich.

W II generacji wymiary będą bardzo zbliżone.


AKE napisał/a:
za tylnym rzędem siedzeń zamontować kratkę oddzielającą

Oryginalnej nie ma, ale bywają pasujące uniwersalne - np https://www.travall.co.uk...g-guard-tdg1467

Można też próbować spasować coś z innego modelu - np clio.

Niemniej jednak prawie wszystkie takie kratki mają ostrzeżenie przed ładowaniem bagaży powyżej oparć siedzeń, bo mają służyć głównie jak dodatkowe zabezpieczenie, a nie za trwałą przegrodę.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-09, 19:14   

AKE napisał/a:
Przekopałem całe forum ale nie znalazłem do tej pory odpowiedzi: Czy próbował ktoś już wcisnąć rower 26 cali do środka z odkręconym przednim kołem i złożoną 1/3 tylnej kanapy? Wejdzie czy nie?

a) jak znajdziesz odpoweidź w ciągu najbliżysz 2-3 tygodni obowiązkowo podziel się wiedzą
b) jak nie znajdziesz w tym czasie, to skoro prawdopododbnie pod koniec maja będę miał takowe sandero i jestesmy z tego samego miasta to możemy się spotkać i sobie wszystko dokładnie pomierzysz
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-09, 19:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 342
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-05-09, 22:03   

AKE napisał/a:
Przekopałem całe forum ale nie znalazłem do tej pory odpowiedzi: Czy próbował ktoś już wcisnąć rower 26 cali do środka z odkręconym przednim kołem i złożoną 1/3 tylnej kanapy? Wejdzie czy nie?

W ostatnim czasie zacząłem sobie także porównywać Clio do Sandero jednak jeśli chodzi o funkcjonalność Sandero jednak wygrywa 12mm wyższy prześwit przy maksymalnym załadowaniu i 20l większy bagażnik. Wie ktoś może jaka jest odległość między klapą bagażnika a maksymalnie podsuniętym do przodu fotelem pasażera? Potrzebne mi to do powyższych rozważań czy rower wejdzie. W Clio jest ten wymiar podany w katalogu a w Sandero nie ma.

Czy da się za tylnym rzędem siedzeń zamontować kratkę oddzielającą żeby móc bezpiecznie załadować bagażnik po dach i nie narażać się na wizytę bagażu w razie mocnego hamowania? Widziałem że do Logan MCV, Lodgy, Dokker są takie do Sandero chyba nie. Chciałbym żeby była metalowa i umożliwiała używanie pasa dla 5 pasażera siedzącego po środku tylnej kanapy.


Sandero jest wieksze od Clio odczuwalnie.

Nie da sie takiego roweru wlozyc ze zlozona 1/3 siedzenia, a nawet z 2/3 nie jestem pewien.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne