Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-04-10, 21:03
Totalny off topic ale muszę ponarzekać na konkurencję.
Drugie auto, które mamy to Suzuki Baleno rocznik 2017. Auto służy jako woziło moich szanownych 4 liter do pracy i z powrotem (miesięcznie 2.500 km).
Na gwarancji robiłem już docisk sprzęgła, a w ostatni piątek padła mi... klima.
Pomijam, że w serwisie (nie wiem czy mówić nazwę firmy czy nie ) potraktowali mnie jak petenta, a nie człowieka, który u nich kupił auto - nie raczyli nawet zajrzeć pod maskę. Musiałem udać się do innego serwisu, który co prawda przeprowadził diagnostykę, ale co się unarzekali...
Diagnoza? Padł wąż w układzie klimy - na szczęście będzie to robione na gwarancji, ale obawiam się co będzie z tym autem jak gwarancja się skończy...
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-11, 07:16
walter_g napisał/a:
Totalny off topic ale muszę ponarzekać na konkurencję.
Drugie auto, które mamy to Suzuki Baleno rocznik 2017. Auto służy jako woziło moich szanownych 4 liter do pracy i z powrotem (miesięcznie 2.500 km).
Jakbyś mógł coś więcej napisać o eksploatacji Suzuki. Sam się zastanawiam nad zakupem tego modelu i fajnie by było poznać opinie użytkownika
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-04-11, 13:14
wuju napisał/a:
walter_g napisał/a:
Totalny off topic ale muszę ponarzekać na konkurencję.
Drugie auto, które mamy to Suzuki Baleno rocznik 2017. Auto służy jako woziło moich szanownych 4 liter do pracy i z powrotem (miesięcznie 2.500 km).
Jakbyś mógł coś więcej napisać o eksploatacji Suzuki. Sam się zastanawiam nad zakupem tego modelu i fajnie by było poznać opinie użytkownika
Ja kupiłem głównie ze względu na spalanie i aktywny tempomat, który działa bardzo fajnie jak na tak niedrogie auto. Pali zaskakująco mało benzyny (mi na trasie spala równe 4.0 l/100 km), po mieście ciężko przekroczyć 6 litrów.
Auto potrafi jednak zaskoczyć niepewnym zawieszeniem, nie wiem czy to wina układu kierowniczego czy wąskich opon.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-11, 21:23
Dzięki. Na forum Suzuki zajrzałem. Auta potrzebuje na krótkie dojazdy raczej w mieście. Przekonuje mnie niskie spalanie w miarę rozsądne wyposażenie w tej cenie prostota konstrukcji. Ciężko uzyskać jakieś opinie o tym aucie jest bardzo rzadko spotykane
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-04-18, 21:54
wuju napisał/a:
Dzięki. Na forum Suzuki zajrzałem. Auta potrzebuje na krótkie dojazdy raczej w mieście. Przekonuje mnie niskie spalanie w miarę rozsądne wyposażenie w tej cenie prostota konstrukcji. Ciężko uzyskać jakieś opinie o tym aucie jest bardzo rzadko spotykane
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-19, 10:48
Też wolę silnik wolnossący niż turbo kosiarkę. Dlatego na plus Baleno silnik i więcej miejsca na tylnej kanapie niż w Sandero. Natomiast na plus Daci możliwość dokupienia klimy automat która w Suzuki występuje tylko w najbogatszej wersji a ja myślę o Premium lub Premium+
Nie chciałbym się narażać kolegom z forum, ale moim zdaniem 4 gary bez turbo (mimo nowoczesnej technologii) będzie trwalsze niż 3 z turbo
Zmieniasz Dustera po 3 latach od kupna i martwisz sie o trwalość silnika? :P
W Fiescie z kosiarkowym silnikiem dostalem 7 lat gwarancji albo 140tyś km. Myślę że to jest wystarczające :)
Tak jak wspomniałem wcześniej, osobiście wole 3 cylindry z turbo niż 4 wolnossące (mam Fieste 1.0 140HP, jeździłem Focusem 1.5 150HP i 182HP) - mowa tu o Fordowskich Ecoboostach. Nie idzie poznać że te auta mają 3 cylindry.
Osobiście TCe w Clio nie przypadło mi do gustu, zdecydowanie gorsza kultura pracy.
Z obecnych silników jedyna "wolnossąca" konkurencja do uturbionych benzynek według mnie to silniki 2.0 SkyActive od Mazdy. Są naprawdę super i palą mniej niż Duster 1.6 SCe.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-04-23, 13:57
wuju napisał/a:
Też wolę silnik wolnossący niż turbo kosiarkę. Dlatego na plus Baleno silnik i więcej miejsca na tylnej kanapie niż w Sandero. Natomiast na plus Daci możliwość dokupienia klimy automat która w Suzuki występuje tylko w najbogatszej wersji a ja myślę o Premium lub Premium+
Ja zdecydowałem się na P+ przede wszystkim ze względu na aktywny tempomat. Jeżdżąc ciągle po trasach - wyposażenie obowiązkowe.
Dokładnie została przeanalizowana oferta firmy Qarson
Może się mylę , ale mam odczucie , że tekst "sponsorowany " .przed zakupem dacii też przyglądałem się "abonamentowi " - uznałem że nie warto ze względu na koszt , ograniczenia w użytkowaniu i odpowiedzialność przy nieprzyjemnych zdarzeniach . Ale jeśli mnie nie pasowało to nie znaczy , że ktoś inny nie może być zadowolony .
Przejeżdżam 18-20 tyś km rocznie, czyli płaciłbym 788 zł w przypadku Clio za 54000 (koszt podobny jak za Dustera 1.5 comfort).
Czyli po 5,5 roku zapłacę 54000 zł.
Dziękuję, za 5,5 rocznego Dustera jeszcze dostane kilkadziesiąt złociszy.
Kosztów serwu nie brałem pod uwagę, bo kupie sobie pakiet easy care i będę miał to samo co w przypadku wynajętego auta.
Ubezpieczenie - zakładam, że takie same koszty w obydwu przypadkach.
Czemu tylko 5,5 roku?
Nie lepiej porównać do 20-letniego użytkowania?
Różnica byłaby bardziej spektakularna...
Bez znaczenia jest fakt, że po 5,5 roku będzie się jeździło już 6-tym nowym egzemplarzem?
Że nigdy się nie było na przeglądzie w ASO?
Że nigdy się nie było na przeglądzie w SKP?
Że nigdy się nie wymieniało hamulców czy pasków rozrządu?
Że płaciło się tylko za użytkowanie auta, a nie za całość, żeby później próbować odzyskać jak najwięcej?
Że nie trzeba było zamrażać kapitału, którym mogło się zadysponować i rozmnożyć szybciej niż koszty generowane przed auto?
Strzelam, że jesteś etatowcem i w domu zajmujesz się głównie oszczędzaniem pieniędzy, a nie ich obracaniem?
Czemu tylko 5,5 roku?
Nie lepiej porównać do 20-letniego użytkowania?
Różnica byłaby bardziej spektakularna...
ponieważ w tym okresie zapłacisz za abonament mniej więcej tyle co za nowe auto . Fakt - masz co roku nowy samochód , ale po tych 5- 6 latach nie masz nic , przy zakupie po takim samym okresie nadal posiadasz przedmiot , który ma jakąś wymierną wartość .
Cytat:
Strzelam, że jesteś etatowcem i w domu zajmujesz się głównie oszczędzaniem pieniędzy, a nie ich obracaniem?
Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana.
Tylko siedzi na forum i marudzi, że ktoś śmiał wziąć sobie % za możliwość nie zamrażania mojego kapitału.
Tak, tak, wiem, można w leasing/kredyt z wykupem...
Ale to wtedy trzeba już porównywać nie 5,5, a np. 6,5 roku.
Dorzućmy jeszcze niższe AC/OC za kilkulatka i udajmy, że nie widzimy ryzyka drogich awarii po zakończeniu gwarancji.
A teraz w drugą stronę.
Nówka kupiona za 54k ile jest warta po roku? 44k? 46k?
A przy przykładowych 15kkm jest 999 + 12 * 588 + 12 * 49 (opony całoroczne) = 8643zł
Dla jednych złodziejstwo, dla mnie podejrzanie dobra oferta...
kto ryzykuje czasem ma tylko na suchy chleb i wodę .
Jak zaznaczyłem to są moje przemyślenia , a nie uważam się za geniusza ( nie tylko finansowego ). Niech każdy podejmuje swoją decyzję ze świadomością ewentualnych korzyści i strat , a potem niech się cieszy ( czego serdecznie wszystkim życzę ) a w przypadku złej passy niech nie ma pretensji do całego świata.
Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana.
Tylko siedzi na forum i marudzi, że ktoś śmiał wziąć sobie % za możliwość nie zamrażania mojego kapitału.
A teraz w drugą stronę.
Nówka kupiona za 54k ile jest warta po roku? 44k? 46k?
A przy przykładowych 15kkm jest 999 + 12 * 588 + 12 * 49 (opony całoroczne) = 8643zł
Dla jednych złodziejstwo, dla mnie podejrzanie dobra oferta...
Kolego GRL dałem konkretny przykład 18-20 tysi, 5 lat. Problem z serwisem załatwiłem dokupieniem pakietu. Ty zaś zmieniłeś dane przedstawiając najniższe koszty. oczywiście, masz rację, że w takim przypadku po roku mniej się wyda na abonament niż straci na wartości auta.
Przy Twoim założeniu do 15k km po 5 latach wydasz na korzystanie z auta podand 43k zł.
Przy moim założeniu: 18-20k km, po 5 latach wydałbym 60k zł i tak jak zauważył EBmazur - nie mamy nic.
Płacimy za auta jak za komorne. A ja wole opcje jakbym mieszkał w domu - płacę za to co potrzebne i jest to moje.
Zastanawia mnie, czemu pisząc slogan: kto nie ryzykuje, nie pije szampana - jesteś posiadaczem Dustera comfort 1.6 sce z 2018 r.? Za te pieniądze mógłbyś przez trzy lata jeździć Audi Q2.
A na koniec taka uwaga. Każdy ma prawo do wyrażenia swojej opinii. Ale nikt nikomu nie narzuca i nie zmusza, do akceptacji. I nie na miejscu jest nie znając człowieka oceniać go i pisać czy pracuje na etacie, czy zarabia 2000 zł czy 10000 zł.
A jak napisze coś, co nie zgadza się z nasza opinią to nazywać marudzeniem.
To jest po prostu chamstwo.
Ja pracowałem na etacie 12 ostatnich lat jako kierownik logistyki, teraz mam swoją firmę. Czekam na odbiór Dustera LPG, kupionego na firmę w leasing. A dlaczego w leasing na 3 lata? A dlaczego taki model, to ten kto ma choć odrobinę pojęcia o robieniu pieniędzy sam sobie odpowie.
Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2019-05-03, 15:29, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum