Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-14, 20:27 DACIA DOKKER 1,6 + LPG Fabryczny? do firmy
Witam Was bardzo serdecznie,
1. Zastanawiam się nad Dacią Dokker do firmy eventowej, foto jak i auto rodzinne na wypady nad morze, może trochę do innych krajów Europy :).
Samochód przede wszystkim ma jeździć i być bezawaryjny + ekonomiczny ( zdarzają się wyjazdy nad morze)
Przestrzeń bagażowa bije wszystkie samochody na łopatki :) jak się zdemontuje kanapę chyba, że się mylę?
2. Jedynie przeraża mnie spalanie bo ten silnik nie jest oszczędny. Instalacja LPG fabryczna? słyszałem, że jest założona jakaś blokada? Jak jest problem z instalacją to nie umieją tego wyregulować? co byście polecili? W sumie salon sobie życzy za instalację 3500 zł.
Uwagi mile widziane :)
3. Diesel byłby najoszczędniejszy ale jak coś się zepsuje to kaplica.
Najważniejsza funkcjonalność niezawodność.
4. Myślę o wersji laurette czujniki parkowania + jeszcze kamera dla mnie to must have :)
Skoro diesel zbyt skomplikowany a w LPG częste regulacje to może jako złoty środek brać benzyniaka.
W pracy mamy 4,5 letniego benzyniaka (chyba 1,6 mpi) z przebiegiem 70 tys. km.
Nieco porysowany i z wybitym sworzniem wahacza ale mechanicznie wszystko sprawne.
Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-14, 21:15
Benzyniak 1.6? WIdzę, że ten silnik nie lubi LPG to czemu go montują? Tylko przy dużych trasach te spalanie spore wyjdzie. LPG nie polecacie?
A czemu już nie będzie można zamówić? Coś nowego wchodzi lepszego?
Chodzi mi o jak największą przestrzeń bagażową ile dokker ma 2m długości ma?
Chyba że lodgy?
Ostatnio zmieniony przez obek 2019-05-14, 21:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 06:17
Czyli radzicie poczekac na inny silnik niż brać 1,6 +lpg?
Jak to jest przy lpg tez jezdząc eko odcina zaplon - przy hamowaniu silnikiem? Czy na gazie trzeba krecić samochód ile wlezie ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-15, 07:47
Nie wiadomo, jeśli zastąpią go 1.3 Tce to przy bezpośrednim wtrysku instalacja jest bez sensu.
Natomiast jeśli 1.0 Tce to sądzę że będzie to lepsza jednostka pod LPG.
Nie wiem co to za firma ale jeżeli dziaduje koszty na pojeździe które i tak odliczy od podatku to niezła.
Przecież takim 1.5 dci można komfortowo przejechać bez tankowania 700-1000 km a 1.6 z lpg max 300. Na autostradzie nawet i 260 (czyli trzeba tankować co 240 bo stacja jest co 25 km) Końcowy efekt jest taki że jadąc 160 (vmax) dojeżdża się później od gościa co ma 100 km/h na tempomacie
W trasie koszty paliwowe będę porównywalne. Sama podróż takim 1.6 powyżej 120 do przyjemnych nie należy z powodu zbyt małej mocy nawet tempomat pod górkę nie wyrabia.
Dla ścisłości 1.5 dci jest w ofercie daci od 2008r a H4M 2015
Do k4m lpg pojawiło się po 2 latach od wprowadzenia dustera , do H4M po roku więc do silnika którego jeszcze nigdzie nie ma raczej sobie poczekacie.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-05-15, 08:14, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem co to za firma ale jeżeli dziaduje koszty na pojeździe które i tak odliczy od podatku to niezła.
Od DOCHODU. Ma to wpływ na podatek ale odlicza się od dochodu i zmniejszenie podatku zalezy od tego jak jestes opodatkowany. Czyli jednak sporo kosztów idzie z kieszeni właściciela. Przez sporo rozumiem kilkadziesiąt >50.
I tu jestem mentalnie bliżej do tego mądrego faceta z Radomia, co mając kilkanaście taksówek - toyot hybrydowych - wszystkie zagazował, bo mu wyszło , że bodajże w póltora roku koszt mu się zwraca a potem ma zysk.
"Dziadowanie" kosztów często nie jest dziadowaniem a oznaką rozsądku. Często - nie znaczy zawsze. Jak robisz dziennie 1000 km to autonomia może być istotna, bo zapewne jeździsz autostradami. Jak 200 - to nawet raz dziennie tankowanie nie jest potęznym kosztem czasu.
[/list]
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-15, 08:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 11:13
Dywagacje dotyczące co to za firma zachowaj dla swoich znajomych
Co do diesla nie jestem przekonany po prostu.
LPG z tego względu, że jest to jazda mieszana dużo po mieście. A jak jeżdżę to nie przekraczam 120 km/h
Na gazie 260 km ? serio
Może brać 1.6 bez gazu a gaz zamontować później?
Temat założyłem aby pomóc w wyborze i doradzić a nie "chamskie" i uszczypliwe komentarze.
Ostatnio zmieniony przez obek 2019-05-15, 11:15, w całości zmieniany 1 raz
spokojna jazda na trasach wojewódzkich to spalanie ~8l LPG, n autostrada to już spalanie 10 LPG (przy prędkości ~120kmh). A więc na zbiorniku fabrycznym ja robię po mieście i na autostradzie około 300km.
Ponoć do fabrycznego LPG są inne zawory itp (że niby silnik przystosowany do LPG)
Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 11:29
1. Jak to wychodzi z serwisowaniem co 15 tys trzeba wyregulować zawory za ok 350 zł? + coś jeszcze?
2. Nie można zamontować większego zbiornika ? Nie wiecie?
3. Po wyczerpaniu gazu przejdzie na benzynę czy trzeba zjechać i zatankować gaz?
1 - nie wiem, nie robiłem i nie zamierzam robić.
2. można większy we własnym zakresie, ale fabryczny gaz ma 30L.
3. jak braknie LPG sam się przełączy na PB, jak zatankuje LPG to po uruchomieniu silnika automatycznie przełączy się ponownie na LPG.
_________________ Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2019-05-15, 11:49, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-15, 12:34
1.6 Sce jest o tyle słaby że do regulacji luzów zaworowych trzeba zdemontować rozrząd i wałki do wymiany szklanek. No ale nie słyszałem żeby często była taka konieczność.
Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 12:47
Super dzięki. A jaki koszt serwisu LPG macie?
Jak można przy zakupie dostać rabat od Dacii lub jakieś gratisy podzielcie się swoimi opiniami przy zakupie.
Ostatnio zmieniony przez obek 2019-05-15, 12:58, w całości zmieniany 1 raz
Co 15kkm to reguluje się zawory w 1,6MPI. W 1,6 Sce tak naprawdę jeszcze chyba nikt nie wie co ile trzeba ale jest to związane z wyminą szklanek i to jest właśnie prawie największy koszt regulacji.
Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-15, 15:52
Poczytałem o LPG i spore problemy są z instalacją fabryczną :) Tak więc chyba stanie na silniku 1.6 bez instalacji bo jak auto ma odwiedzać serwis cały czas to nie mam na to czasu.
Po zakupie nowego Dokkera Aso może założyć sam instalację czy wtedy traci się gwarancję jak to wygląda?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum