DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-11-28, 13:14
Jak wymienić żarówki H7 w Duster?
Autor Wiadomość
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-25, 13:30   

Pepiś napisał/a:
to jakies tanie i badziewne te zarowki skoro tak szybko wypalaja.

Taka juz uroda zarowek H7. Czas pracy producenci deklaruja bodaj 500h (i to oczywiscie nie jakichs typu "+kilkadziesiat%").

W brata Qashqaiu H7 wytrzymuja kilknascie kkm przebiegu (w tym duzo jazd w miescie - swiatla, korki itp.), bez wiekszej roznicy, czy fabryczne, czy markowe czy mniej markowe (a w kazdym razie roznica ta jest duuuzo mniejsza niz wynikaloby to z relacji cenowych).

piotr. z napisał/a:
Przekulałem się Nubirą ze 120kkm i dwa razy zmieniałem żarówki (całkowity przebieg ponad 245kkm) co nie daje interwałów kilkunastu tysięcy km między wymianami...

Tylko, ze w tej Nubirze nie bylo H7, nieprawdaz?
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-25, 15:59   

Piotr_K napisał/a:
dragon napisał/a:
Patrzyłem przez szybkę z nudów. Chwilę się męczył, zajęło mu to z 15 minut, ale nie podejrzewam, żeby ktoś w tym czasie dał radę naprawić reflektor poprzez zdejmowanie zderzaka :mrgreen:
Acha! Zrobione na gwarancji!


Hm, mnie też się to zdarzyło, może w moim aso też będą kumaci ?? ;) albo sam dojdę szybciej i opatentuję to ...


Słuchajcie, już doszedłem i naprawiłem odbłyśnik ;-D To bardzo proste, po wyjęciu żarówki razem z kostką zasilającą ( można też wyjąć osobno jak przy wymianie ) wsadziłem przez otwór w odbłyśniku palec środkowy do górnej części odbłysnika ;-D i mocno dociskałem w stronę kierowcy, w pewnym momencie wyczułem "klik" i odbłyśnik wskoczył w gałkę regulacji.
Jak ona mniej więcej wygląda - widać to po wyjęciu żarówki - na dole. Taki sam patent, choć niewidoczny - musi być więc i u góry.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-09-25, 16:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-25, 17:53   

mam nadzieję,że wcześniej umyłeś ten palec? :-P
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-25, 18:07   

Dar1962 napisał/a:
mam nadzieję,że wcześniej umyłeś ten palec? :-P


No jasne ! wszak to miał być "zabieg operacyjny"
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-09-26, 10:28   

DD napisał/a:


piotr. z napisał/a:
Przekulałem się Nubirą ze 120kkm i dwa razy zmieniałem żarówki (całkowity przebieg ponad 245kkm) co nie daje interwałów kilkunastu tysięcy km między wymianami...

Tylko, ze w tej Nubirze nie bylo H7, nieprawdaz?


Najprawdziwsza prawda. Tam były dwa włókna ALE żarówa H4 ma trwałość do 350-700 godzin a H7 do 330-550 godzin. Jeśli średnio jeżdżę 60-80 km dziennie to wychodzi to między 1 a 2 godzinami- przyjmijmy współczynnik 60km/godzinę świecenia. 700-550=150 godzin. 150 godzin x 60 km/godzin świecenia daje jakieś 9000km przebiegu (w czystej teorii oczywiście). Z kolei idąc w drugą stronę moje 18000km przebiegu dzielę przez 60km/godzin świecenia i dostaję 300 godzin świecenia- powiedzmy, że jesteśmy w dolnej granicy.
Z tym, że będą to czysto teoretyczne dywagacje bo jedzie się z różnymi prędkościami w różnych miejscach i ten w/w współczynnik może przyjmować różne wartości.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2013-10-09, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2013-12-16, 22:40   Wymiana H7

Dzisiaj ja się zabrałem za wymianę żarówki
Korzystając z wcześniejszych opisów,ale sama żarówka nie chciałą wyskoczyć z 3 blaszek.
Dlatego podaje mój krótki opis:
1.Zdejmujemy gume FOT.1
2.Zdejmujemy złaczke z żarówki,naciskamy płaskim cienkim wkrętakiem blaszkę w dól (czerwona strzałka) jednocześnie odciągamy żarówke w dól strzałki zielone. FOT.2.
3.FOT.3 pokazuje lampę bez żarówki.
4.Zakładnie żarówki,jest proste,wciskamy ją w wycięcia i dociskamy,blaszki same załapią kołnierz.
Zabierajac się za wymianę musimy mieć dobre światło,w miarę sprawne palce.
Jeżeli miałby to wymienić mój ojciec to chyba by nie dał rady.

a3.jpg
fot.3
Plik ściągnięto 603 raz(y) 119,51 KB

A2.jpg
fot.2
Plik ściągnięto 585 raz(y) 153,81 KB

A1.jpg
fot.1
Plik ściągnięto 350 raz(y) 114,75 KB

 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-03-10, 11:06   

Padło i na mnie po 23 miesiącach i prawie 20tys. przebiegu przepaliła się żarówka od strony kierowcy.
Czy wcześnie, czy późno? Nie wiem, w poprzednich autach miałem h4 i R2 rzadko wytrzymywały rok, w fiacie R2 to i co 4-6 miesięcy leciały (elektryk nawet w tym temacie oglądał auto i nic nie znalazł).

Po uprzednim, choć sporo czasu temu czytaniu wątku, wymiana żarówki trwała około 30 sekund, licząc z rozpakowaniem nowej z pudełka około 1,5 minuty :-P . Cyba prościej się już nie da :-) , a majsterkowiczem jestem takim sobie :-P
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2014-03-20, 18:13   

Jeśli chcecie aby żarówki wytrzymywały długo to macie dwa wyjścia:

1-żarówki "wieczne" - montaż świateł dziennych. W moim wypadku niedługo będzie jak śmigam 4 lata na tych samych żarówkach, po wyjęciu z lampy wyglądają jak nowe (w moim wypadku to H1)

2-żarówki typu "long life" - montaż tzw. softstartu dla żarówek. Po włączeniu żarówka powoli włącza się (czas to około góra 2 - 3sekundy) i tak samo wyłącza się. Zapobiega to gwałtownemu nagrzaniu się włókna a co za tym idzie, mniej żarnika idzie w kosmos.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-20, 20:27   

mogę polecić te:
http://nocar.pl/halogen/g...extra_life.html
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2014-03-20, 22:12   

u mnie padło po 18000 i 1,5 roku (wcześniej w meganie padła po 7 latach),
oczywiście padła od strony kierowcy - ile to sie namęczyłem żeby wyjąc ta nieszczęsna wtyczka od żarówki- u mnie trzymała potwornie mocno efekt wyciągałem żarówkę trzymając za wtyczkę
jak już miałem żarówkę to z 5 min mocowałem się z wtyczką- po zażartej walce udało mi się to wyjąć,
żarówkę wsadziłem do klosza nic nie musiałem odginać wskoczyło z kliknięciem
,po czym zabrałem się za włożenie wtyczki do żarówki zaś męczarnia bo wskoczyć nie chciało, ale powolutku wciskałem aż kliknęło i to porządnie, i potem zatyczka gumowa przy czym tech uchwyt od zatyczki powinien się znaleźć na samym dole.
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2014-03-20, 23:30   

Należy pamiętać że żarówki typu "long life" mają nieco okrojone parametry i zazwyczaj świecą się nieco słabiej niż ich podkręcone odpowiedniki, ale z kolei żyją dłużej. Kupujący sam sobie musi odpowiedzieć co mu bardziej pasuje.
 
g_4 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110
Rocznik: 2015
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-02, 12:16   

I padło na mnie .Oczywiście po stronie kierowcy.
27000 przebiegu i za dwa tygodnie mija rok od odebrania DD.
Wymiane zrobię jak sie trochę poprawi pogoda.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-05-02, 12:59   

Ja mam już za sobą wymianę 2 kompletów (4 żarówki) w przeciągu 2 lat. Padają cyklicznie co 20-22 tys. km.
Dobrze że ich wymiana jest banalnie prosta i trwa dosłownie kilkanaście sekund.
Jeszcze kilka razy i będę mógł po ciemku je wymieniać :mrgreen:

P.S.
Jak wyciągniesz wtyczkę to psiknij sobie styki w kostce jakimś preparatem typu "WD40" - tak na przyszłość aby ułatwić sobie późniejszą pracę.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-02, 14:21   

mam 26 tyś i 2 lata od odebrania żadnej żarówki jeszcze nie wymieniałam
_________________
Moje auto
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-02, 20:23   

Witam, cześć! Czytam i mam wrażenie, że lubicie majsterkować i usprawniać. W kwestii żarówek H7 i innych halogenów o małej trwałości może zainteresuje Was układ "softstart", np. taki jak tu: http://serwis.avt.pl/manuals/AVT1599.pdf . Jeżeli nie ten, to na znanym polskim portalu aukcyjnym są inne układy z tą samą funkcją pod hasłem soft start lub softstart.
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-03-29, 12:59   

Po "symbolicznych" 18 tys km i prawie 3 latach umarła mi żarówka h7 od strony kierowcy. Czytając forum aż się bałem brać za wymianę-cyt. straszenie uszkodzeniem lampy, uszkodzeniem lustra, walką z tematem 20-40 min. itp. Okazuje się, że wymiana żarówki w Dusterze to po prostu BANAŁ i zrobiłem także mały opisik z fotkami.

1. Wyciągnąć gumę zasłaniającą żarówkę(pociągnąć za wypustkę w stronę kierowcy-oznaczone czarną strzałką na foto)-wychodzi bardzo delikatnie i nie trzeba używać siły
2.zdjąć czarna kostkę zasilającą pociągając i delikatnie ruszając ją w stronę kierowcy-tu także nie trzeba używać zbytniej siły, kostka schodzi bez problemu.
Ukazuje nam się żarówka h7 zaczepiona w 3 zatrzaskach(zaznaczone strzałkami)
3.Nacisnąć dolny zatrzask w stronę podwozia(ja zrobiłem to palcem ale można sobie pomóc np. małym śrubokrętem-zaznaczone zieloną strzałką) i wyciągnąć z zatrzasku dolną część żarówki. Następnie cała żarówka wychodzi już sama z górnych zatrzasków.
4.Wsadzić nową żarówkę po prostu wciskając ja aż blaszki złapią kołnierz
5.Zapiąć kostkę zasilającą i zalożyć gumę--KONIEC

3.jpg
nacisnąć dolną blaszkę i wyciągnąć żarówkę
Plik ściągnięto 504 raz(y) 246,78 KB

2.jpg
wypiąć kostkę
Plik ściągnięto 413 raz(y) 240,3 KB

1.jpg
osłona-pociągnąć za wypustkę
Plik ściągnięto 138 raz(y) 144,05 KB

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-09-29, 16:17   

test H7 - rok co prawda ubiegły ale na rynku pewnie nic w tym temacie się nie zmieniło
http://www.auto-swiat.pl/...najlepiej/q54dd
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-02, 01:43   

Nie mogę znaleźć, ale czy jest też opis do wymiany H1 długich?
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-02, 01:49   

W 7 poście jest fotka i w otworze widać sprężynkę bardzo podobną to tej w H4. O jej odpięciu wspomina także instrukcja obsługi.
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2019-05-26, 11:31   Wymiana prawej żarówki H7 świateł mijania - duster

Czy aby tę żarówkę wymienić trzeba zdemontować lampę?
Nie ma tam możliwości włożenia dłoni, przynajmniej w mojej wersji.
_________________
mam suv-a...
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-27, 06:23   

A cóż Ty tam masz pod maską poinstalowane? Ja bez problemu wymieniam obie strony.
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-05-27, 07:35   

6 lat różnicy... Ja też mam 2010, wymieniam z łatwością, ale się nie wypowiadam.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-05-27, 08:56   

Z prawej jest rzeczywiście gorzej. Idą dwie rurki od klimatyzacji. ;-) :mrgreen:
 
subiel 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci 110KM
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 57
Skąd: wrocław
Wysłany: 2019-05-27, 12:17   

ja proszę żonę o pomoc. miejsca jest w sumie sporo, ale żarówki wchodzą na takie blaszane zatrzaski, i w poprzednim samochodzie zdarzyło mi się to uszkodzić, co skutkowało wypadającą żarówką i przypaleniem gumowego dekielka.

więc polecam ostrożne mocowanie żarówek ;)
_________________
=nie znam się, ale chętnie doradzę=
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2019-05-27, 17:05   

Lajkonik napisał/a:
A cóż Ty tam masz pod maską poinstalowane? Ja bez problemu wymieniam obie strony.

Ha, może jutro zrobię zdjęcie, to zobaczysz, bo ja się nie znam.
Nic tam włożyć się nie da hahaha.
_________________
mam suv-a...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne