przed chwilą pojawiła się informacja o możliwej wadzie silnika 1.2 TCe z lat 2012-201
nadmierne zużycie oleju, awarie zaworów
Duster, Dokker i Lodgy na liście
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-27, 07:57
Nieźle. 400000 ludzi może mieć spory problem a Renault już na samym starcie idzie w zaparte że ich silniki są super. A za duże zużycie oleju zapewne odpowiadają użytkownicy nie umiejący eksploatować silnika.
"Koncern Renault wydał do tej pory krótkie oświadczenie, w którym czytamy „Wszystkie nasze pojazdy z silnikiem TCe A.2 nie są dotknięte tym problemem. W rzeczywistości nadmierne zużycie oleju silnikowego może być spowodowane różnymi przyczynami”. "
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2019-05-27, 07:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-27, 08:06
Przecież problem z olejem w 1.2 TCe jest znany od dawna. Podobnie jak swego czasu silniki TSI/TFSI od VAGa. Jakoś turbo + wtrysk bezpośredni podejrzanie często ma taką przypadłość.
1.33 TCe też nie jest wolny od wad.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-27, 08:56
gogol napisał/a:
czyli dCi to byl dobry wybor? przy zakupie przez chwile sie zastanawialem nad 1.2 tce, ale szybko sie rozmyslilem.
Według mnie najlepszy, jeśli masz możliwość "przegonić" auto. W końcu to diesel i do sporadycznej eksploatacji średnio się nadaje.
Jest to też bardzo dojrzała konstrukcja, gdzie praktycznie wszystkie dawne poważne wady wyeliminowano. I wciąż jest i będzie w produkcji.
1.6 SCe jest równie dobrym silnikiem, ale szkoda, że przez te cyrki z normami emisji spalin w opinii niejednego użytkownika traci dobrą opinię. Niezasłużenie.
1.2 TCe ma piękny dźwięk, fajnie odchodzi, ale jego wady są powszechnie znane i teraz potwierdzone. Jedne robią przebiegi po 300.000 km bez większych awarii, a w innych silnik jest do wymiany po 40.000 km. Znam i jedne i drugie przypadki.
Ale, żeby nie było - Renault ma naprawdę niezłe silniki, jeśli odnieść je do konkurencyjnych w innych markach w podobnej technologii.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-05-27, 08:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-27, 09:56
No ja miałem 2.0 TFSI. Auto ogólnie super, silnik - rakieta (i spalanie znośne), ale ostatnimi czasy przed sprzedażą musiałem dolewać 500 ml na niecałe 2000 km. Przestało mi się to uśmiechać.
Pomijam fakt, że na każdym elemencie blacharskim (nawet dach) zaczynała nieśmiało wychodzić ruda... Na każdym. Auto niby 12 letnie wtedy było, ale potencjalne koszty samej blacharki przeraziły nawet mnie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-27, 10:36
Mam prawie 25 tys. nalatane i dolewki jeszcze nie robiłem, przy 20 tys. miałem wymieniany olej w serwisie.
Tyle, że trzeba się nagimnastykować w Renault, żeby zbadać poziom oleju na tych wykrzywionych kijkach. Dziadostwo straszne.
Zanim kupiłem 1.2 tCe mocno śledziłem fora internetowe, szczególnie Nissana, sporo było problemów w 2014 roku, od 2016 była już cisza, więc się zdecydowałem i odpukać nie żałuję - jeździ się przyjemnie i bez dźwięku diesla..
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-27, 10:46
Prezes napisał/a:
Mam prawie 25 tys. nalatane i dolewki jeszcze nie robiłem, przy 20 tys. miałem wymieniany olej w serwisie.
Tyle, że trzeba się nagimnastykować w Renault, żeby zbadać poziom oleju na tych wykrzywionych kijkach. Dziadostwo straszne.
Zanim kupiłem 1.2 tCe mocno śledziłem fora internetowe, szczególnie Nissana, sporo było problemów w 2014 roku, od 2016 była już cisza, więc się zdecydowałem i odpukać nie żałuję - jeździ się przyjemnie i bez dźwięku diesla..
Belphegor napisał/a:
...Jedne robią przebiegi po 300.000 km bez większych awarii...
Czyli czeka Cię to co powyżej.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-27, 10:51
Oby.. ale raczej u mnie 300 000 nie uświadczy.. po 5-6 latach będę miał koło 120 tys. km maksymalnie, o ile wczesniej 1.3 z automatem nie wypuszczą, to będę chciał pewnie zmienić przed upływem tylu lat
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2019-05-27, 10:52, w całości zmieniany 1 raz
Mam prawie 25 tys. nalatane i dolewki jeszcze nie robiłem, przy 20 tys. miałem wymieniany olej w serwisie.
Tyle, że trzeba się nagimnastykować w Renault, żeby zbadać poziom oleju na tych wykrzywionych kijkach. Dziadostwo straszne.
Zanim kupiłem 1.2 tCe mocno śledziłem fora internetowe, szczególnie Nissana, sporo było problemów w 2014 roku, od 2016 była już cisza, więc się zdecydowałem i odpukać nie żałuję - jeździ się przyjemnie i bez dźwięku diesla..
Może dlatego, że masz Dustera II, który pojawił się na koniec 2017 roku? Z tego co piszą w artykułe to 2012-2016 są wadliwe.
Generalnie strasznie słaba wiadomość, ja dopiero nakręciłem 15tyś około, ale wkurzyłbym się niemiłosiernie jakby mi teraz coś padło...
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-27, 11:06
Prezes napisał/a:
Zanim kupiłem 1.2 tCe mocno śledziłem fora internetowe, szczególnie Nissana, sporo było problemów w 2014 roku, od 2016 była już cisza, więc się zdecydowałem i odpukać nie żałuję - jeździ się przyjemnie i bez dźwięku diesla..
W tym przypadku tez co kto lubi - ja na przyklad wole dzwiek diesla niz benzyny. no chyba ze 6 cylindrow i wiecej ;)
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-28, 08:15
kicpra napisał/a:
Cytat:
1.33 TCe też nie jest wolny od wad.
Napisz coś więcej o tym. A co powiesz o 1.3 tce 140 EDC w Megane, jeździłeś w takim zestawieniu?
Zaczynając od końca - 1.33 TCe z EDC to świetne połączenie. Bez znaczenia, czy to 140 KM, czy 160 KM (w innych modelach). Tak samo, jak swojego czasu 1.2 TCe - silnik stworzony dla skrzyni EDC.
A 140 KM w Megane to silnik w sam raz do tego modelu. Jeździłem każdym... od starego 1.6 SCe 115 KM przez wszystkie odmiany 1.2 TCe oraz 1.33 TCe, a na R.S. Trophy kończąc.
Natomiast co do samego 1.33, to niestety ale mieliśmy już dwa przypadki silników do wymiany. Moja przyjaciółka miała identyczną sytuację ze sprzedanym pół roku temu Kadjarem. To nowy silnik, więc pewnie Renault się szybko upora z tym.
Nie pamiętam dokładnie w czym rzecz była, ale zaczęło się od banalnego "skontroluj układ wydechowy".
Ogólnie silnik bardzo fajny, szybko reaguje na gaz, nie pali dużych ilości paliwa, a powyższe przypadki mam nadzieję traktować jako incydent, a nie regułę.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-28, 13:14
toka93 napisał/a:
Czy te 1.2 często lądują w serwisie?
Na tyle często, żeby nie były to pojedyncze przypadki.
Ale spokojnie Panowie... Przed Dusterem miałem VW Passata B6, który uchodzi za najbardziej awaryjnego Passata w historii VW. I co? Poza narastającym zużyciem oleju w 2.0 TFSI (typowe dla tego silnika) nie doświadczyłem żadnej awarii, z której słynie ten model. Nigdy mnie nie zawiódł.
Więc tego typu informacje, co w pierwszym poście to często dmuchanie na zimne. 1.2 TCe jeździ dużo i auta z tymi silnikami jakoś nie tracą na wartości bardziej, niż z innymi. Więc reasumując - problem faktycznie istnieje, ale nie ma co go demonizować.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-05-28, 13:17, w całości zmieniany 2 razy
Szczerze? W Daci tego nie zauważyłem, nie wiem jak w grupie Renault ale sama Dacia z tym silnikiem problemów nie ma na większą skalę.
To podziele się moim doświadczeniem - miesiąc przed dłuższą trasą wymieniałem olej. Miesiąc później zrobiłem trasę WWA- Jelenia Góra - WWA czyli jakby nie patrzeć równy tysiąc. Następnego dnia sprawdziłem poziom oleju i rzeczywiście, prawie go nie było w misce.
Z usterek - w zeszłym tygodniu wymieniłem rozrząd, bo łańcuch był tak rozciągnięty że wyskakiwał błąd, który komputer odczytywał jako brak ciśnienia paliwa. Po wymianie rozrządu problemu nie ma.
Jestem więc dobrej myśli. Może rzeczywiście oprócz zwykłej eksploatacji nie będzie trzeba robić nic więcej.
Napisz coś więcej o tym. A co powiesz o 1.3 tce 140 EDC w Megane, jeździłeś w takim zestawieniu?
Zaczynając od końca - 1.33 TCe z EDC to świetne połączenie. Bez znaczenia, czy to 140 KM, czy 160 KM (w innych modelach). Tak samo, jak swojego czasu 1.2 TCe - silnik stworzony dla skrzyni EDC.
A 140 KM w Megane to silnik w sam raz do tego modelu. Jeździłem każdym... od starego 1.6 SCe 115 KM przez wszystkie odmiany 1.2 TCe oraz 1.33 TCe, a na R.S. Trophy kończąc.
Natomiast co do samego 1.33, to niestety ale mieliśmy już dwa przypadki silników do wymiany. Moja przyjaciółka miała identyczną sytuację ze sprzedanym pół roku temu Kadjarem. To nowy silnik, więc pewnie Renault się szybko upora z tym.
Nie pamiętam dokładnie w czym rzecz była, ale zaczęło się od banalnego "skontroluj układ wydechowy".
Ogólnie silnik bardzo fajny, szybko reaguje na gaz, nie pali dużych ilości paliwa, a powyższe przypadki mam nadzieję traktować jako incydent, a nie regułę.
Dzięki za informacje, chętnie bym zamienił Logana na Megane Grandtour 1.3 tce EDC.
Tak informacyjnie, wygląda na to że jednak jest jakiś poważny problem z silnikami 1.2 TCE. Pojechałem parę dni temu na ostatni przed końcem gwarancji przegląd serwisowy i zgłosiłem dziwne dźwięki (metaliczne stuki) pojawiające się przy przyspieszaniu na obrotach ok 2000 przy wyższych biegach (4 i 5) pod górkę przy obciążonym samochodzie (cała rodzina ;) ). Samochód właściwie od ręki został zakwalifikowany do wymiany silnika. Właśnie dostałem informację, że już po wymianie, więc operacja (ze sprowadzaniem silnika) przebiegła całkiem szybko i sprawnie. Więc jeśli macie 1.2 TCE (mój jest z 2014) ze wskazanych lat lepiej zweryfikujcie czy nie dzieje się coś podejrzanego.
Ostatnio zmieniony przez gregory1976 2019-06-28, 17:48, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum