Wysłany: 2018-11-21, 18:57 Montaż chlapaczy logan II / sandero II
Witam.
Czy ktoś z forumowiczów orientuje się w zakresie samodzielnego montażu oryginalnych ( z ASO) chlapaczy w Loganie II sedan? Dużo z tym zachodu czy lepiej zapłacić za robociznę w ASO?
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-11-21, 19:13
nie wiem jak w loganie II. W dusterze zeszło mi mniej niż godzinę i bez odkręcania kół jak mówiła instrukcja (miałem podręczną małą wkrętarkę zamiast wiertarki). Jeżeli wezmą do 50-80zł to może i warto dać im to do zrobienia, jak powyżej to sam bym to zrobił.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-22, 08:49
Jeśli nie masz tych chlapaczy to ściągnij sobie instrukcję montażu ze strony Renault.
Z całej roboty najbardziej upierdliwe jest wytyczanie (według załączonego szablonu) punktów do wywiercenia otworów mocujących w samym chlapaczu. Bo chlapacze oryginalne są zrobione "na odwal się"- są jednakowe do wszystkich DACII poza Dusterem- dlatego dla każdego modelu trzeba w nich zrobić inne otwory i inaczej dociąć chlapacz.
Witam.
Dostałem chlapacze na voucher w ASO. Mają być do Logana II. Są oryginalne ale uniwersalne do kilku modeli- trzeba podocinać. I tu już opis rozmija się z instrukcją bo z tabelek nie można ustalić jednego pkt cięcia. Próbowałem organoleptycznie poprzez przyłożenie chlapacza w docelowym miejscu ale też d.... Jeśli pogrubiony rant ma przylegać a z założenia powinien do kantu błotnika to chlapacz musi wisieć krzywo! Jeśli przyłożyć go tak, żeby wisiał prosto to wychodzi na to, że Logan II będzie miał " uszy słonia" wystające poza linię boku auta! Czy ktoś to gówno montwał w Loganie albo MCV? Za montaż ASO zaśpiewało tyle, że wymiękłem, teraz się nie dziwie, że tyle sobie życzą. Co ciekawe na przód są takie same, więc tu dopiero będą wycinanki.
Montowałem do MCV-ki PH1 takie właśnie i też na "zdrowy rozum", bo jak popatrzyłem na te tabelki i nacięcia to dałem sobie spokój. Zdjąć koło i dokładnie przymierzyć.
Do Lodgy i dustera już jakieś takie normalne miałem.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-28, 09:40
michhallski napisał/a:
Jeśli pogrubiony rant ma przylegać a z założenia powinien do kantu błotnika to chlapacz musi wisieć krzywo! Jeśli przyłożyć go tak, żeby wisiał prosto to wychodzi na to, że Logan II będzie miał " uszy słonia" wystające poza linię boku auta!
Jak ma przylegać do rantu? Skąd ten pomysł? Taki chlapacz wystaje truchę poza obrys błotnika i tylko dzięki temu ma szansę działać- osłonić bok nadwozia- szczególnie w przypadku przednich chlapaczy ma to znaczenie, gdzie koła się skręcają. A obrysy cięcia i otwory są wytyczone raczej dobrze. Inna rzecz, że trzeba to zrobić bardzo starannie i łatwo się pomylić w tych milimetrach na szablonie. Ale zwróć uwagę, że część otworów, które trzeba zrobić w chlapaczu ma wypaść na otwory już istniejące w nadwoziu i to jest baza do montażu. Najpierw starannie wyznacz otwory w chlapaczu i zobacz jak pokryją się z istniejącymi, docinać kształt można sobie później i niekoniecznie identycznie jak producent przewidział.
Tutaj przykładowe zdjęcie kol. goswee z innego wątku:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-01-28, 09:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2019-01-28, 12:20
Też mam te same chlapacze i montaż wcale nie jest jakiś nie wiadomo jak skomplikowany. Jak się nie pomylisz w wyznaczaniu otworów to tam nie ma co zmaścić.
Dzięki za wsparcie duchowe i za zdjęcie. To wiele wyjaśnia. Jak by jeszcze ktoś foto przedniego chlapka wrzucił ale od str.koła. Zastanawia mnie wykonanie wycięcia w pionie na te wystające plastiki naokoło.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-10, 08:24
michhallski napisał/a:
Jak by jeszcze ktoś foto przedniego chlapka wrzucił ale od str.koła. Zastanawia mnie wykonanie wycięcia w pionie na te wystające plastiki naokoło.
Odgrzebuję starego kotleta, ale chyba jak dotąd nikt tego nie pokazał a akurat trafiłem na swoje zdjęcia z montażu przednich chlapaczy w Sandero Stepway- może komuś pomogą zorientować się w czym problem.
Chodzi o wycięcie na plastikową rynienkę odpływową, która koliduje z montażem chlapacza ściśle według instrukcji a którą spływa woda z podszybia. Bez tego wycięcia, chlapacz musiałby półkoliście "obejmować" rynienkę, paskudnie odstając od nadkola i byłby narażony na wyrwanie mocowań wypadających po obu stronach rynienki. Po wycięciu całość wygląda przyzwoicie.
Dotyczy Loganów i Sandero, co do Lodgy i Dokkera- nie wiem czy mają taką rynienkę.
Chlapacz_przod_wyciety.jpg
Plik ściągnięto 87 raz(y) 218,96 KB
Chlapacz_lewy_przod_zamontowany.jpg
Plik ściągnięto 161 raz(y) 99,15 KB
Chlapacz_lewy_przod..jpg
Plik ściągnięto 91 raz(y) 70,46 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-10, 08:34, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-10, 11:51
Pomysł i wykonanie pierwotnie zaczerpnięte od kol. Fruxo, w wątku linkowanym powyżej. Ja tylko powieliłem wykonanie i pokazuję zdjęcia.
Dodam jeszcze, że w przypadku chlapaczy w Sandero Stepway (oraz prawdopodobnie Logana MCV Stepway) z przodu:
-te rynienki za kołem po obu stronach samochodu są symetryczne- po wycięciu jednego chlapacza można na pewniaka odrysować ten sam kształt na drugim;
-3 zewnętrzne otwory skrajne wykonane wg szablonu pasują idealnie na otwory fabryczne w nadkolu;
-ten jeden otwór głębiej (za rynienką, jedyny wymagający nawiercenia dodatkowego otworu w nadkolu) w lewym chlapaczu nie pasuje, bo wypada na brzegu "dołka" przetłoczenia nadkola (w dołku jest fabryczna spinka nadkola, widoczna na zdjęciu prawego chlapacza), otwór w lewym chlapaczu i nadkolu trzeba wykonać bliżej rynienki aby nie trafiał w to przetłoczenie;
-instrukcja podaje błędnie, że do montażu trzeba wyjąć istniejące plastikowe kołko-wkręty mocujące plastiki nadwozia i nadkole i mocując chlapacz zastąpić je nowymi kołkami z zestawu, tymczasem fabrycznie nie ma tam kołków- są użyte 3 blacho-wkręty z podkładkami i chlapacz mocujemy tymi samymi wkrętami, załączonych plastikowych kołko-wkrętów tam nie użyjemy;
- prawy chlapacz trzeba dodatkowo przyciąć ok. 5-10mm od góry w części znajdującej się za rynienką- jest tam w nadkolu wyraźny uskok i jest to konieczne, by krawędź chlapacza wpasowała się pod nim- foto poniżej.
Chlapacz_prawy_przod_zamontowany.jpg
Plik ściągnięto 96 raz(y) 106,35 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-10, 12:42, w całości zmieniany 9 razy
-instrukcja podaje błędnie, że do montażu trzeba wyjąć istniejące plastikowe kołko-wkręty mocujące plastiki nadwozia i nadkole i mocując chlapacz zastąpić je nowymi kołkami z zestawu, tymczasem fabrycznie nie ma tam kołków- są użyte 3 blacho-wkręty z podkładkami i chlapacz mocujemy tymi samymi wkrętami, załączonych plastikowych kołko-wkrętów tam nie użyjemy;
W mojej sanderce ( nie podwyższonej ) są plastikowe kołki
P.S. chlapacze w mojej wersji tez trzeba przycinać
Ostatnio zmieniony przez EBmazur 2019-06-10, 15:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-10, 19:23
170? Jak to coś to chyba 70zł w detalu jest.
I ta instrukcja obsługi jak to wyciąć. Ten gościu co to tam nabazgrał powinien dostać nożyk i niech to tnie tak jak tam pokazane :D Jak to się mówi: Jak jest coś do wszystkiego to jest do niczego.
....
że do montażu trzeba wyjąć istniejące plastikowe kołko-wkręty mocujące plastiki nadwozia i nadkole i mocując chlapacz zastąpić je nowymi kołkami z zestawu, tymczasem fabrycznie nie ma tam kołków- są użyte 3 blacho-wkręty z podkładkami i chlapacz mocujemy tymi samymi wkrętami, załączonych plastikowych kołko-wkrętów tam nie użyjemy....
U mnie (DD2) też przerabiano(wzmacniano) mocowanie tylnych chlapaczy i zastosowano rozwiązanie nawiązujące do oryginału. Oryginalnie tam gdzie wkręcany jest wkręt w nadkole występuje taka "narośl" w odlewie nadkola - by śruba nie kotwiczyła się w 3mm plastiku (foto czerwone strzałki). W "mojej" modyfikacji podobnie wzmocniono miejsca gdzie docelowo miały być wkręcone wkręty mocujące akcesoryjny chlapacz - wklejono kawałki b.twardej, grubej gumy (strzałki zielone na drugim foto ) Nie wiem czy to jest potrzebne, ale powiedziano, że teraz mogę zimą spokojnie obkopywać chlapacz jak nabije mi tam śniegu. Zobaczymy zimą czy się sprawdzi. Myślę, że sposób do zastosowania we wszystkich modelach - jeżeli się oczywiście sprawdzi.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-11, 09:45
toka93 napisał/a:
Zamontować te chlapacze to jakaś masakra...
Czy ja wiem? Jak się już wie co jest do zrobienia, to obie strony w 20 minutach się ogarnie. Z tyłu gorzej, bo koło przeszkadza. Z trasowaniem otworów nie miałem żadnych problemów. Ale faktycznie- nic by ich nie kosztowało wydrukować szablon z wytyczonymi już otworami dla poszczególnych modeli zamiast tej "milimetrowej kratki".
maugu napisał/a:
Myślę, że sposób do zastosowania we wszystkich modelach - jeżeli się oczywiście sprawdzi.
Słabe mocowanie chlapaczy bywa stosowane celowo, bo ma swoje plusy- w razie czego urwie się sam chlapacz nie demolując zbytnio elementu, do którego jest mocowany.
A co do metody wzmocnienia- obawiam się, że Duster a szczególnie Duster2 należy trochę do "innej rodziny" w klanie Dacii i pewne rozwiązania nie mają odpowiednika w innych modelach. Tylko Duster ma własne, dedykowane dla siebie chlapacze, w innych modelach są te uniwersalne. Poza tym chyba żadna inna Dacia nie ma z tyłu takiego osobnego elementu nadkola, który da się wyjąć... Nie ma w ogóle nadkola- z tyłu mamy zderzak i tyle.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-11, 10:02, w całości zmieniany 2 razy
Myślę, że sposób do zastosowania we wszystkich modelach - jeżeli się oczywiście sprawdzi.
Słabe mocowanie chlapaczy bywa stosowane celowo, bo ma swoje plusy- w razie czego urwie się sam chlapacz nie demolując zbytnio elementu, do którego jest mocowany.
Aaa, masz rację - w maluchu kilkukrotnie gubiłam tylne chlapacze. Zaraz idę sprawdzić czy teraz też jest możliwe "przyszczypienie" chlapacza.
Chociaż jedna osoba, która wie co i jak :)
W tym tygodniu znowu sprzedałem "nadkola" do Dustera II, bo w salonie powiedzieli, że nie ma. Czas chyba pytać, który salon i jaki sprzedawca i robić tutaj listę osób niekompetentnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum