Ja posiadam kartę keyless i z tą opcją klapkę wlewu paliwa otwiera się z wnętrza auta dźwigienką, natomiast sam korek tylko się odkręca. Z resztą w inny sposób gdy nie ma kluczyka byłoby to niemożliwe bo w Dusterach nie ma ryglowania klapki centralnym zamkiem.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-04-12, 23:25, w całości zmieniany 2 razy
Ja też nie mam dźwigni, tylko ręcznie otwieram. Nie wziąłem opcji hands-free tylko normalny kluczyk. Jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza, ale miło wiedzieć, że niektórzy mają takie "bajery" :)
No mnie to trochę zdziwiło jak kupowałem, że auto z 2018r ma korek wlewu jeszcze na kluczyk. Ale zdałem sobie sprawę, że przecież jestem w salonie Dacii.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-04-13, 11:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-16, 07:35
Obywatel MK napisał/a:
No mnie to trochę zdziwiło jak kupowałem, że auto z 2018r ma korek wlewu jeszcze na kluczyk. Ale zdałem sobie sprawę, że przecież jestem w salonie Dacii.
No cóż... takie Daewoo Tico dostało standardowo otwieranie wlewu z wnętrza w 1996r. Ale w Dacii mamy za to siłownik podnoszenia maski!
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-04-16, 07:35, w całości zmieniany 1 raz
O tak, a nawet dwa siłowniki. Jak pokazuję silnik znajomym którzy mają znacznie droższe auta to kopara im opada do ziemi jak widzą coś takiego w Dacii.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-04-16, 11:27, w całości zmieniany 5 razy
O tak, a nawet dwa siłowniki. Jak pokazuję silnik znajomym którzy mają znacznie droższe auta to kopara im opada do ziemi jak widzą coś takiego w Dacii.
Fakt, potwierdzam - u mnie reakcja podobna
Co się zaś tyczy wlewu paliwa to do dziś spotyka się w niektórych autach rozwiązanie z zamykanym na kluczyk korkiem więc Dacia nie jest znów taka jedyna pod tym względem.
O tak, a nawet dwa siłowniki. Jak pokazuję silnik znajomym którzy mają znacznie droższe auta to kopara im opada do ziemi jak widzą coś takiego w Dacii.
Az wszedłem na allegro zobaczyć , ile kosztują siłowniki.... I kopara mi opadła, ze w innych autach nie dają siłowników...
O tak, a nawet dwa siłowniki. Jak pokazuję silnik znajomym którzy mają znacznie droższe auta to kopara im opada do ziemi jak widzą coś takiego w Dacii.
To jest powiew premium w Dacii;) Swoją drogą fajna sprawa z tymi siłownikami i to prawda, że wiele samochodów np. za 100 tys. zł nie ma takich cudów.
O tak, a nawet dwa siłowniki. Jak pokazuję silnik znajomym którzy mają znacznie droższe auta to kopara im opada do ziemi jak widzą coś takiego w Dacii.
Az wszedłem na allegro zobaczyć , ile kosztują siłowniki.... I kopara mi opadła, ze w innych autach nie dają siłowników...
Jak by nie patrzeć, to kawałek metalowego pręta jest od nich tańszy. W kosztach jednego auta to może nie są porażające sumy ale w skali kilkuset tysięcy aut produkowanych rocznie już tak.
No cóż... takie Daewoo Tico dostało standardowo otwieranie wlewu z wnętrza w 1996r.
Ja w Loganie tegorocznym mam już otwieranie wlewu z kabiny, mimo że korek nadal jest na kluczyk. W salonie sprzedawca miał rebusa, bo pierwszy taki egzemplarz wydawał.
Koledzy przepraszam jeśli temat był poruszany (ale chyba nie bo nie znalazłem).
Czy wiecie od czego zależy jakie zastosowano rozwiązanie odnośnie klapki wlewu paliwa?
Widziałem Dacie Duster w wersji Prestige z silnikiem SCe 115-rok produkcji 2018 gdzie przy fotelu kierowcy jest z lewej strony mała wajcha służąca do otwarcia klapki wlewu paliwa. Pod nią jest normalny korek do odkręcenia-bez kluczyka. Dowiedziałem się też że w mojej tegorocznej (również Prestige z silnikiem SCe 115) nie ma już tej wajchy-klapkę normalnie się pociąga po czym korek wlewu jest ponoć zabezpieczony kluczykiem. Widziałem jednak na pikniku egzemplarze tegoroczne gdzie nadal ta wajcha była. Pytam z ciekawości od czego to zależy skoro chyba nie od wersji, nie od silnika i nie od daty produkcji?
To taka zaskoczka w Dusterze, niby bierzesz najlepszą wersję prestige lub techroad i myślisz, że masz wszytko, kamery, czujniki, climatronic, ale nie chcesz otwierania bezkluczykowego bo niby po co jak kradną. I ciach, masz w gratisie otwieranie wlewu jak w Tico. Nie spodziewałeś się hiszpańskiej inkwizycji, jakoś sprzedawca nie specjalnie się tym chwalił.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-06-10, 14:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-10, 14:53
Obywatel MK napisał/a:
... nie chcesz otwierania bezkluczykowego bo niby po co jak kradną. I ciach, masz w gratisie otwieranie wlewu jak w Tico.
Polskie Tico miało wlew otwierany z wnętrza dźwignią przy fotelu. W każdej wersji wyposażenia. Przy okazji- regulacja wysokości reflektorów była elektryczna...
A więc- ostrożnie z porównaniami
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-10, 15:00, w całości zmieniany 2 razy
Obywatel MK, porównanie do tico mnie rozwialiło
No ale co, sama prawda. Już dawno takiego rozwiązania nie widziałem i mocno mnie to zaskoczyło w dusterze (zresztą nie tylko to).
Ale może to zaleta, linka się może zerwać a kluczyk bardziej wytrzymały... a jak komuś mocno przeszkadza to może wyrzucić firmową zatyczkę i zastosować zakrętkę od słoika.
Polskie Tico miało wlew otwierany z wnętrza dźwignią przy fotelu. W każdej wersji wyposażenia. Przy okazji- regulacja wysokości reflektorów była elektryczna...
A więc- ostrożnie z porównaniami
Dobra, no to rozwiązanie jak z Cinquecento, czyli jak się zepsuje zamek w korku to kupujesz nowy i masz dwa kluczyki, jak w Borewiczu.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 173 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-10, 19:21
miela napisał/a:
Obywatel MK, porównanie do tico mnie rozwialiło
No ale co, sama prawda. Już dawno takiego rozwiązania nie widziałem i mocno mnie to zaskoczyło w dusterze (zresztą nie tylko to).
Ale może to zaleta, linka się może zerwać a kluczyk bardziej wytrzymały... a jak komuś mocno przeszkadza to może wyrzucić firmową zatyczkę i zastosować zakrętkę od słoika.
Chyba na odwrót, kluczyk jak złamiesz to po ptakach, rozwiązania z linką miały awaryjne otwieranie od strony bagażnika, więc nie wiem które rozwiązanie lepsze. Złamany kluczyk na stacji, to nie dość że nie zatankujesz, to jeszcze nie odjedziesz :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum