Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-09, 09:00
W tamtym roku u mnie klima chłodziła bardzo dobrze - na pierwszym biegu było tak chłodno, że co pewien czas musiałem klimę wyłączać. Przypuszczam, że wtedy z kratek wychodziło powietrze o temperaturze 3-4 stopni. Problem to ASO Puławska - twierdzą, że z klimatyzacją u mnie wszystko w porządku.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2019-06-09, 09:02, w całości zmieniany 1 raz
Dziś z ciekawości zgarnąłem termometr z sondą do mięs i obserwowałem w drodze do pracy.
Nawiew ustawiony cały czas na "2".
Pierwsza obserwacja - temperatura jest niestabilna. Waha się pomiędzy (sporadyczną) temperaturą 6*C, przez dość częste 8*C, chwilami, głównie podczas przyspieszania osiągając 10*C.
I to właściwie może było by akceptowalne, gdyby nie jeden drobiazg. Po zatrzymaniu się na światłach i zadziałaniu systemu Sr*ł po Stopach temperatura momentalnie wzrosła do 18*C, jej obniżka do 10 trwała przynajmniej przez kolejne 500m... Czyli do kolejnych świateł.
Morał z tego taki, że w upale trzeba wyłączyć S&S.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-10, 10:40
eplus napisał/a:
Podobno włączenie klimy miało dezaktywować SS... ????
Owszem, przy włączonej klimatyzacji automatycznej. Wtedy, dopóki nie jest osiągnięta zadana temperatura system nie powinien wyłączyć silnika. A jak jest ok i go wyłączy, a temperatura w aucie się podniesie, to system automatycznie z powrotem włączy silnik.
I tak.. też uważam, że w upały S&S trzeba wyłączyć.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1824 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-06-10, 19:08
Dzisiaj z ciekawości również i ja postanowiłem sprawdzić jaką temperaturę powietrza mam około 2 cm w głąb kratki wentylacyjnej przy włączonej klimie. Klima sprawna nabijana była w lutym podczas wymiany chłodnic na nowe do pełna czyli około 480g. temperatura podczas pracy na drugim biegu skakała między 7,2 a 9 stopni C. Jak dla mnie słabo bo w MCV II podczas identycznej próbie tym samym termometrem temperatura skakała między 4,9 a 6,5 stopnia więc różnica jest duża a niby chłodnice i parowniki w tych autach są te same
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-11, 12:26
Wydajność klimatyzacji jest tym bardziej istotna, gdy masz taki widok jak poniżej. Wtedy możesz się domyślić jaki hardcore będzie w ciągu dnia...
Zwróćcie uwagę na godzinę vs. temperaturę jaka już o tej porze panowała na dworze.
20190611_081846.jpg
Plik ściągnięto 50 raz(y) 69,82 KB
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-06-11, 12:26, w całości zmieniany 1 raz
Te pomiary nie mają sensu bo wydajność sprężarki zależy bezpośrednio od obrotów silnika.
Więc zamiast dziadować 2 tyś obroty trzeba trzymać min 3
No właśnie wygląda na to, że to nie jest zależność liniowa.
W mojej Lodgy z 2017 roku ewidentnie podczas przyspieszania klimatyzacja działa słabiej. Wygląda to tak, że gdy moc silnika jest potrzebna na drodze klima jest odłączana na chwilę.
Czy to moje wrażenie, czy faktycznie komputer może kombinować z klimą podobnie jak jak wyłącza ładowanie akumulatora w Dusterach 2?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3654 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-11, 14:41
SWilk napisał/a:
Czy to moje wrażenie, czy faktycznie komputer może kombinować z klimą podobnie jak wyłącza ładowanie akumulatora w Dusterach 2?
Oczywista oczywistość i nic nowego. Odłączanie sprężarki w momentach silnego obciążenia silnika było standardem nawet w latach 90-tych. W słabszych silnikach było to wręcz niezbędne do w miarę dynamicznej jazdy.
Jako ciekawostka- przysłowiowe Tico nie miało żadnego komputera a odłączanie sprężarki przy przyspieszaniu też działało. Podciśnieniowo
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-11, 14:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1824 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-06-11, 18:31
Mnie się wydaje, że w mojej lodgy klima lepiej chłodzi własnie wtedy kiedy obroty silnika są wyższe ale może mi się tylko wydaje ? W sumie to i tak, bardzo rzadko korzystam z klimy, ważne jest, ze jest sprawna, nabita, szczelna i nie śmierdzi :)
Prezes już wiadomo gdzie i co przyczyniło się do utraty szczelności? myślę, że chłodnica klimy przy przebiegu pewnie około 90tyś km nie straciła szczelności, pewnie jakaś uszczelka przy między chłodnicą a przewodami przepuszcza.
Podobno włączenie klimy miało dezaktywować SS... ????
Owszem, przy włączonej klimatyzacji automatycznej. Wtedy, dopóki nie jest osiągnięta zadana temperatura system nie powinien wyłączyć silnika. A jak jest ok i go wyłączy, a temperatura w aucie się podniesie, to system automatycznie z powrotem włączy silnik.
I tak.. też uważam, że w upały S&S trzeba wyłączyć.
U mnie dzisiaj jak stałem na przejeździe kolejowym z włączoną klimą (manulana) , zadziałało S&S , silnik się wyłączył , ale po kilku minutach samochód sam się odpalił bez dotykania sprzęgła. Co jeszcze zauważyłem , to , że jak jadę z włączonym ECO to wydaje mi się , że klima słabiej chłodzi , przynajmniej takie mam odczucie.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1824 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-06-12, 03:49
To ja swoje Lodgy sprawdzałem w Trybie ECO. Będzie trzeba w takim razie powtórzyć test bez Trybu ECO i zobaczyć czy faktycznie powoduje on gorsze działanie klimy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 08:35
dudu$ napisał/a:
Prezes już wiadomo gdzie i co przyczyniło się do utraty szczelności? myślę, że chłodnica klimy przy przebiegu pewnie około 90tyś km nie straciła szczelności, pewnie jakaś uszczelka przy między chłodnicą a przewodami przepuszcza.
Już coś siostrze znaleźli, dopytam i napiszę..
dudu$ napisał/a:
To ja swoje Lodgy sprawdzałem w Trybie ECO
Tryb eco w taki upał to czyste ZUO wiatrak działa na minimum obrotów i zanim powietrze zimne doleci to się zdąży nagrzać
PS
U mnie klima działa jak należy, tyle co czarny kolor, to się w słońcu nagrzewa mocno samochód. Druga sprawa to porównanie wydajności powinno się w garażu robić, bo zauważcie jaka jest różnica w działaniu klimy w słońcu, a jak chmura najdzie..
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2019-06-12, 08:37, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-12, 11:12
boban666 napisał/a:
U mnie dzisiaj jak stałem na przejeździe kolejowym z włączoną klimą (manulana) , zadziałało S&S , silnik się wyłączył , ale po kilku minutach samochód sam się odpalił bez dotykania sprzęgła.
Jeśli po kilku minutach to nie z powodu klimy. Manualna klima nie ma czujnika temperatury wnętrza, a to on w takiej sytuacji odpowiada za ponowne uruchomienie się silnika bez Twojej ingerencji. Stawiałbym raczej na spadek ładowania i żeby temu przeciwdziałać to silnik się uruchomił ponownie.
U mnie przy trybie AUTO w klimatyzacji jeśli silnik się wyłączy, to ponownie samoczynnie włącza się po może kilkudziesięciu sekundach (w zależności od tego, jak mocno wcześniej było schłodzone wnętrze auta), żeby klimatyzacja utrzymała zadaną temperaturę. A w obecne upały jak niewiele wcześniej ruszyłem spod domu to potrafi po kilku-kilkunastu sekundach się włączyć ponownie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-12, 15:46
eplus napisał/a:
To jest rzeczywiście eko - gasić silnik na parę sekund
Jak by był sekundnik w aucie, który odlicza czas do samoczynnego odpalenia silnika, to bym nie sprawiał, żeby się wyłączył. A tak to nie znasz dnia, ani godziny.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ponieważ dosłownie co dzień jeżdżę duster z 2012 lub sandero z 2016 mogę stwierdzić że duster ma wydajniejsza klimatyzacja tzn osiąga niższe temperatury przy niższych obrotach .
Natomiast duster I posiada beznadziejny system wentylacji gdzie na nogi kierowcy nic praktycznie nie leci.
Natomiast w takie upały jak teraz czyt 37 C stara klimatyzacja bez serwisu bije na głowę tą nową.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1719 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-12, 17:50
eplus napisał/a:
To jest rzeczywiście eko - gasić silnik na parę sekund. Mam nadzieję nie dożyć tego w moim życiu.
U siebie w dokerze cenię sobie s&s i niech sobie gaśnie i na 2sek. mi to nie przeszkadza.
Ale jakbym miał ten system w swoim starym dieslu i za każdymi światłami by go odpalało to już bym się ostro denerwował :D Jednak odpalanie wysłużonego diesla to nie jest przyjemny dźwięk no i budą też potrafi zatrząść :D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum