Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 TCe 100 KM w Dusterze
Autor Wiadomość
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 604
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-11, 15:47   

Jak dobry tuner to pewnie lepiej niż z fabryki będzie :)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 341
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-06-12, 06:57   

kicpra napisał/a:
160nm przy 2750obr, rakieta.
W Vagach moment maksymalny w małych turbosilnikach jest poniżej 2000obr.
Co do CVT, to beznadziejny pomysł. Nic dobrego nie ma w tym rozwiązaniu.



CVT ma wiele zalet i kilka wad.

Zalety:

Łatwość sterowania
Utrzymuje optymalne obroty w zależności od zpotrzebowania momentu obrotowego
Mniejsze straty mechaniczne

Płynność regulacji

Wady:

Trwałość i koszty obsługi
Wymaga przyzwyczajenia, bo zupełnie inaczej pracuje.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-12, 12:14   

Michał B24 napisał/a:
Wymaga przyzwyczajenia, bo zupełnie inaczej pracuje.


No nowym Koleosie ta wada jest prawie wyeliminowana. Skrzynia "symuluje" zmiany biegów. Nie wyje jednostajnie jak tramwaj, czy Melex.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Wiek: 100
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 198
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-06-12, 18:09   

https://spidersweb.pl/autoblog/dacia-duster-1-0-tce-zamiast-1-6-sce/
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3059
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-12, 21:09   

Ktoś wreszcie napisał, że król jest goły.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2799
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 21:12   

Cenię redaktora Żłomnika , ale mógłby zadać sobie nieco trudu i sprawdzić źe akurat ten silnik ma wtrysk pośredni w związku z tym cała tyrada o niemożności LPG nadaje się psu w d...
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-12, 22:28   

DrOzda napisał/a:
Cenię redaktora Żłomnika , ale mógłby zadać sobie nieco trudu i sprawdzić źe akurat ten silnik ma wtrysk pośredni w związku z tym cała tyrada o niemożności LPG nadaje się psu w d...


https://www.planeterenaul...ur-clio-5-h5dt/

Powiem więcej, on jest przewidywany do GPL. Czyli autor przedstawia swoją wizję świata - a nie rzeczywistość (autor= Złomnik)
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 4 razy
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 274
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-06-12, 23:19   

pikodat napisał/a:

https://www.planeterenaul...ur-clio-5-h5dt/

"W przeciwieństwie do małego 3-cylindrowego 900 cm3 (H4Bt), który wyposaża Clio i Twingo, nowicjusz będzie miał wtrysk bezpośredni" :arrow: https://www.planeterenaul...0-l-h5dt-prevu/
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: [Inna]
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 193
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-06-12, 23:28   

Do Lodgy podobno mają pakować 1.3TCe zamiast 1.6SCe
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 318 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16043
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 23:58   

BogdanK napisał/a:
będzie miał wtrysk bezpośredni

Tylko w wersji 117 KM - daciowe 100 KM są z wtryskiem pośrednim.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-13, 10:05   

BogdanK napisał/a:
pikodat napisał/a:

https://www.planeterenaul...ur-clio-5-h5dt/

"W przeciwieństwie do małego 3-cylindrowego 900 cm3 (H4Bt), który wyposaża Clio i Twingo, nowicjusz będzie miał wtrysk bezpośredni" :arrow: https://www.planeterenaul...0-l-h5dt-prevu/


Zatem w marcu 2018 (patrzac na daty komentarzy 25 marca 2018) silnik H5Dt jest w tej samej redakcji ogłaszany jako silnik z wtryskiem bezpośrednim ( i zapewne Złomiarz z tego czasu czerpie informacje) a rok później ta sama redakcja w przedstawianym przeze mnie linku poprzednio (publikacja styczeń 2019 i zmiany w maju 2019) ten sam silnik o tym samym kodzie przedstawia jako silnik z wtryskiem pośrednim...
a) będą dwie wersje tego samego silnika
b) gdzieś (w redakcji/ w reanult) zrobiono literówkę (albo w 2018 albo w 2019)
c) wstępny projekt zakłądał bezpośredni a zrobiono pośredni (też żartuję)
d) renault ukrywał prawdziwe parametry w 2018 a w 2019 ujawnił, bo i tak zaraz będzie na rynku (tez mało prawdopodobne)
Artykuł z 2019 posiada więcej detali (choćby to o jakiejś hydraulice w rozrządzie i tym, że ma być do LPG przystosowany), ponadto deklaracja przystosowania do LPG bardziej pasuje do pośredniego.
No i jeszcze jest jeden ciekawy fragment, na który nie zwracałem uwagi:
Equipé d'un turbo, il sera dôté d'une injection indirecte et sera légèrement plus puissant, notamment en gagnant 10ch. pour la version de base. Mais surtout, alors que la version 110ch. du 0.9 TCe n'était pas proposée par Renault sur la Clio, cette fois, ce bloc pourrait être disponible en 117ch. avec une injection directe tout comme sur la Micra.

W skrócie:
Będzie z wtryskiem pośrednim i turbo (...)będzie mógł być dostępny w wersji 117 KM z wtryskiem bezpośrednim.
Czyli wydawac się można chory punkt a) (dwie wersje) nie jest takie niemożliwe.
Wersja 110 KM z pośrednim i mocniejsza 117 KM z bezpośrednim jak w (nissanie) micra.

W takim wypadku zwracam honor tym, co twierdzą, że będzie wtrysk bezpośredni. Owszem, TEŻ bedzie.

Inna sprawa, że zrobienie tak róznych dwóch wersji tego samego silnika jeśli chodzi o kod....
Nie wpadłbym na to. Przynajmniej inne kody bym dał:)
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-13, 10:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 318 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16043
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 13:25   

System kodowy nie opisuje wszystkich szczegółów budowy, tylko ogólną konstrukcję i pojemność - https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Renault_engines#Alphanumeric
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3059
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-13, 13:58   

No ale to chyba inna głowica będzie przy wtrysku bezpośrednim :?: :?: :?: :?: :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3059
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-18, 06:07   

Artykuł w zamierzeniu reklamowy, ale jednak autor nie odważył się napisać, że "białe jest białe": https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-trzy-cylindry-w-skodzie-octavii-czy-to-ma-sens,nId,3042556
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2044
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-18, 07:01   

Kolega z pracy ma nową skodę Karoq z litrowym silnikiem 115 kucyków. I wszystko jest ładnie pięknie, poza tym że skoda pije 95 jak smok wawelski Wisłę. Spalanie 8-10 litrów jest u niego normą. Nie wiem jak jeździ, ale po Lublinie i okolicach raczej nie szaleje, bo nie ma po czym szaleć.
_________________
Był: MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
Był: MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
I koniec...
Jest: FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 45 000 km
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3059
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-18, 12:29   

W 115 koni taką krową, to nawet, gdyby chciał, to nie poszaleje. :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Wersja: [Inna]
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 336
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-20, 21:57   

Hahaha a Duster 1,6 to niby ile pali? I czy można nim poszaleć? Akurat mam O3 1,0TSI i jej dynamika względem wolnossącego 1,6 to niebo a ziemia...
_________________

 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-06-21, 01:15   

Kubuch napisał/a:
a Duster 1,6 to niby ile pali


Realne wyniki SCe 1.6 w Dusterze II 2WD:
- jazda w trasie, do 90km/h: 5,7 - 6,6l /100km (zależnie od warunków drogowych)
- jazda miejska na krótkich odcinkach: w okolicach 8l. Na dłuższych: 7,5-8l.
- autostrada 120km/h: 7,5-8l/100km. Powyżej 120km/h spalanie szybko wzrasta.

Jeśli chodzi o różnice w dynamice oraz paliwożerności wolnossaków i turbo to napisano na ten temat już tyle, że kompletnie nie ma sensu ciągnąć dyskusji. Lepsza dynamika (pomijając turbodziurę) to rzeczywista korzyść małych silników turbo względem większych wolnossących. Niższe spalanie - może też, ale tylko, gdy kierowca nie korzysta z tej dynamiki i jeździ stylem emeryckim (bez urazy, sam tak często jeżdżę, jak mi się nie śpieszy).
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3059
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-21, 06:27   

Mój pali 1,5 litra więcej, ale ma hydrauliczne zawory, zawsze naładowany akumulator, a klima chłodzi, kiedy ja chcę, a nie kiedy ona chce i tak ma być.
Miałem silnik niemiecki 1,6 w Skodzie, salon, dbany - od 60.000 brał olej, po 120.000 palił kilkakrotnie więcej od swojej normy 0,8 lita na 1000 km. Nein, danke :!: :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2019-06-21, 06:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 341
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-06-21, 06:45   

macminer napisał/a:
Kubuch napisał/a:
a Duster 1,6 to niby ile pali


Realne wyniki SCe 1.6 w Dusterze II 2WD:
- jazda w trasie, do 90km/h: 5,7 - 6,6l /100km (zależnie od warunków drogowych)
- jazda miejska na krótkich odcinkach: w okolicach 8l. Na dłuższych: 7,5-8l.
- autostrada 120km/h: 7,5-8l/100km. Powyżej 120km/h spalanie szybko wzrasta.

Jeśli chodzi o różnice w dynamice oraz paliwożerności wolnossaków i turbo to napisano na ten temat już tyle, że kompletnie nie ma sensu ciągnąć dyskusji. Lepsza dynamika (pomijając turbodziurę) to rzeczywista korzyść małych silników turbo względem większych wolnossących. Niższe spalanie - może też, ale tylko, gdy kierowca nie korzysta z tej dynamiki i jeździ stylem emeryckim (bez urazy, sam tak często jeżdżę, jak mi się nie śpieszy).


Tyle to Sandero Stepway 0.9tce pali
 
zatoiczi 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 61
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 2019-06-22, 20:30   

- jazda miejska na krótkich odcinkach: w okolicach 8l.

Chciałbym to zobaczyć. Nie wiem dlaczego tak się dzieje ale większośc osób zaniża spalanie. Nie rozumiem tego.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-22, 20:38   

zatoiczi napisał/a:
- jazda miejska na krótkich odcinkach: w okolicach 8l.

Chciałbym to zobaczyć. Nie wiem dlaczego tak się dzieje ale większośc osób zaniża spalanie. Nie rozumiem tego.


Podają najlepszy wynik w specyficznych warunkach.
To tak jakbym ja podał spalenie mojego scenika: 6 l benzyny lub 6.2 LPG na 100, bo jak twstowo sobie przejechałem trasą S z v około 90 km/h to spalił 5 l na 80 km a jak wczoraj z Zamościa do Lublina jechałem emerycko bocznymi drogami zv średnią 52 km/h to spalił około 7,17 l LPG na 120 km. Ale to nie jest typowe spalanie. Ładna pogoda, dobry obiad, ochota na wolną jazdę...
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-06-22, 22:46   

zatoiczi napisał/a:
większośc osób zaniża spalanie


Powiedziałbym raczej, że większość kierowców nie umie albo nie chce jeździć ekonomicznie, a potem się dziwi, że spalanie nie odpowiada deklarowanemu przez producenta, nawet według nowych norm WLTP (poprzednie wiadomo, że były naciągane).

Ja bardzo często jestem w mieście świadkiem sytuacji, gdy inni kierowcy ruszając spod świateł grzeją na maksa, po czym ostro hamują przed kolejnymi światłami, a ja spokojnie dojeżdżam do nich i czasem nawet nie muszę się zatrzymywać, bo akurat jak dojeżdżam, światło się zmienia na zielone. Możliwe, że zależy to też od konkretnego miasta i rozwiązań wdrożonych przez inżynierów ruchu (akurat w Gliwicach jest nieźle).

https://www.24gliwice.pl/...o-przez-oponeo/
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 341
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-06-23, 08:37   

macminer napisał/a:
zatoiczi napisał/a:
większośc osób zaniża spalanie


Powiedziałbym raczej, że większość kierowców nie umie albo nie chce jeździć ekonomicznie, a potem się dziwi, że spalanie nie odpowiada deklarowanemu przez producenta, nawet według nowych norm WLTP (poprzednie wiadomo, że były naciągane).

Ja bardzo często jestem w mieście świadkiem sytuacji, gdy inni kierowcy ruszając spod świateł grzeją na maksa, po czym ostro hamują przed kolejnymi światłami, a ja spokojnie dojeżdżam do nich i czasem nawet nie muszę się zatrzymywać, bo akurat jak dojeżdżam, światło się zmienia na zielone. Możliwe, że zależy to też od konkretnego miasta i rozwiązań wdrożonych przez inżynierów ruchu (akurat w Gliwicach jest nieźle).

https://www.24gliwice.pl/...o-przez-oponeo/



Dynamiczne ruszanie jest koniecznością, nie takie z wyrywaniem kapcia, ale dynamiczne. Inaczej powiększasz korki. Im szybciej ruszysz, tym więcej aut za tobą ma szansę przejechać na tym samym zielonym. To też jedna z zasad ecodrivingu. Ale hamowanie na następnych światłach, to cos czego nie lubię. Znaczy ideałem by było dynamicznie ruszać i nie potrzebować hamulca, ale tak się nie da.

Nie umiem, ale tłumaczę sobie że nie lubię, jeździć ekonomicznie. Ale nie wiem jakim cudem Sandero może spalić ponad 8l/100km, mi się to nigdy nie udało, a latałem w trasie z dużymi prędkościami z 3 rowerami, 3 pas, pies i klima.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-23, 10:45   

Michał B24 napisał/a:

Dynamiczne ruszanie jest koniecznością, nie takie z wyrywaniem kapcia, ale dynamiczne. Inaczej powiększasz korki. Im szybciej ruszysz, tym więcej aut za tobą ma szansę przejechać na tym samym zielonym. To też jedna z zasad ecodrivingu. Ale hamowanie na następnych światłach, to cos czego nie lubię. Znaczy ideałem by było dynamicznie ruszać i nie potrzebować hamulca, ale tak się nie da.


Ruszyc dynamicznie mozna przyspieszając do 30 km/h, 50 km/h i 70 km/h . W tym trzecim przypadku nie tylko hamowanie ale ostre hamowanie przy następnym czerwonym.
W tym pierwszym przyadku często to wystarczające bo trzeci za nami przyśpi i to on zablokuje przepustowość a nie niezbyt wysoka prędkość. A za to na następnym prawie bez hamulca jedziemy.
Może po prostu spojrzeć w lusterko co za nami się dzieje, i obok nas, bo jak pas wolny z lewej to ci z nadmiarem testosteronu niech sobe wyprzedzają.[/code]
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne