Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-12, 12:12   

boban666 napisał/a:
U mnie dzisiaj jak stałem na przejeździe kolejowym z włączoną klimą (manulana) , zadziałało S&S , silnik się wyłączył , ale po kilku minutach samochód sam się odpalił bez dotykania sprzęgła.


Jeśli po kilku minutach to nie z powodu klimy. Manualna klima nie ma czujnika temperatury wnętrza, a to on w takiej sytuacji odpowiada za ponowne uruchomienie się silnika bez Twojej ingerencji. Stawiałbym raczej na spadek ładowania i żeby temu przeciwdziałać to silnik się uruchomił ponownie.

U mnie przy trybie AUTO w klimatyzacji jeśli silnik się wyłączy, to ponownie samoczynnie włącza się po może kilkudziesięciu sekundach (w zależności od tego, jak mocno wcześniej było schłodzone wnętrze auta), żeby klimatyzacja utrzymała zadaną temperaturę. A w obecne upały jak niewiele wcześniej ruszyłem spod domu to potrafi po kilku-kilkunastu sekundach się włączyć ponownie.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3036
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-12, 16:07   

To jest rzeczywiście eko - gasić silnik na parę sekund. Mam nadzieję nie dożyć tego w moim życiu. :evil: :evil:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-12, 16:46   

eplus napisał/a:
To jest rzeczywiście eko - gasić silnik na parę sekund


Jak by był sekundnik w aucie, który odlicza czas do samoczynnego odpalenia silnika, to bym nie sprawiał, żeby się wyłączył. ;-) A tak to nie znasz dnia, ani godziny. :mrgreen:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1236
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-12, 17:06   

Ponieważ dosłownie co dzień jeżdżę duster z 2012 lub sandero z 2016 mogę stwierdzić że duster ma wydajniejsza klimatyzacja tzn osiąga niższe temperatury przy niższych obrotach .
Natomiast duster I posiada beznadziejny system wentylacji gdzie na nogi kierowcy nic praktycznie nie leci.

Natomiast w takie upały jak teraz czyt 37 C stara klimatyzacja bez serwisu bije na głowę tą nową.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 317 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 17:23   

Fruxo napisał/a:
duster I posiada beznadziejny system wentylacji gdzie na nogi kierowcy nic praktycznie nie leci

Na nogi nie, ale z samego dolnego wylotu dmucha całkiem mocno - tyle że powietrze jest skierowane jakoś pod pedały.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1236
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-12, 17:40   

Może to trzeba nawiercić bo nawet w sandałach nie czuć ruchu powietrza
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-06-12, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 492
Skąd: Radzionków

Wysłany: 2019-06-12, 18:50   

eplus napisał/a:
To jest rzeczywiście eko - gasić silnik na parę sekund. Mam nadzieję nie dożyć tego w moim życiu. :evil: :evil:


U siebie w dokerze cenię sobie s&s i niech sobie gaśnie i na 2sek. mi to nie przeszkadza.
Ale jakbym miał ten system w swoim starym dieslu i za każdymi światłami by go odpalało to już bym się ostro denerwował :D Jednak odpalanie wysłużonego diesla to nie jest przyjemny dźwięk no i budą też potrafi zatrząść :D
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1236
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-12, 19:00   

Turbina kręci się do 30 sek po wyłączeniu silnika , kręci się bez oleju.
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 492
Skąd: Radzionków

Wysłany: 2019-06-12, 19:06   

Chyba jakby s&s wyłączał silnik przy 3 tysiącach obrotów.
W takim wypadku zwykłe wyłączanie auta to również "niszczenie" turbiny.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 317 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 20:51   

Fruxo napisał/a:
nawet w sandałach nie czuć ruchu powietrza

Wsadź po prostu rękę i sprawdź gdzie i jak wieje.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3036
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-12, 20:53   

Skarpet do sandałów się nie nosi. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-13, 10:06   

To jeszcze nic... prawdziwy hardcore to skarpety do japonek... :shock:

Co do S&S, gdy turbina jest zbyt rozpędzona i/lub zbyt rozgrzana to S&S nie wyłączy silnika. A turbina na biegu jałowym nie kręci się tak szybko, żeby miało to jej zaszkodzić w przypadku wyłączenia silnika.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1524
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 10:16   

Belphegor napisał/a:
To jeszcze nic... prawdziwy hardcore to skarpety do japonek...

To nie hardcore, to zwykła tradycja. Pomyślmy- skąd się wzięły japonki?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-13, 10:19   

Zestaw to ze zdjęciem polskiego turysty (mężczyzny) nad morzem. Krótkie spodenki i do tego japonki najlepiej z czarnymi skarpetami do połowy łydki. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 158
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-06-13, 10:20   

eplus napisał/a:
Skarpet do sandałów się nie nosi. :idea:

Masz nieaktualne informacje - nie nosiło. Obecnie jest to najnowszy krzyk mody i wielu światowych projektantów łączy w swoich kreacjach noszenie sandałów ze skarpetami.
Innymi słowy kolega za modą nie nadąża :mrgreen:
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 497
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-13, 10:49   

eplus napisał/a:
Skarpet do sandałów się nie nosi. :idea:


Dlaczego?
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-13, 11:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 12:42   

Miesiąc temu miałem uzupełniany czynnik. Teraz podczas upałów zauważyłem znaczny spadek wydajności klimatyzacji. Szczególnie toczac się w korku na wolnych obrotach. Wczoraj przy apogeum upałów odczuwalem podczas jazdy jakby co chwilę silnik tracił moc. Na parkingu trzymałem gaz na ok 2000 obr i sprężarka co chwilę się uruchamiając dusi obroty. Słuchać taki cyk. Wcześniej owszem miałem spadek mocy ale tylko przy włączaniu klimatyzacji. Wieczorem jak temp spadła na zewnątrz do 26 stopni zjawisko nie występowało. Według Was takie zachowanie klimy temperaturze powietrza ponad 30 stopni jest możliwe, czy świadczy o niesprawności urządzenia lub ucieczce czynnika?

Poniżej film.
https://youtu.be/DqlB9OH7cAg

Łukasz Romanowski
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 317 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 13:21   

mekintosz napisał/a:
świadczy o

...potrzebie diagnostyki.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3036
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-13, 14:00   

A sandały do garnituru? Dawniej nie pasowały, a teraz to pewnie skarpety, marynarka i halka w zestawie są trendy :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 14:09   

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
świadczy o

...potrzebie diagnostyki.


:-) Mistrzu

Mechanik mówi, że wczoraj wiele samochodów miało kłopot z klimą. Tłumaczy,że przy temp. około 40 stopni przy asfalcie wentylator chłonicy nie daj rady odprowadzać ciepła z wymiennika klimy i system się wyłącza. Po chwili się włącza stad te resety. Czy ktoś też mia takie objawy ? Niepokoi mnie fakt, ze klima na wolnych obrotach jest wyraźnie słabsza.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1524
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 14:32   

mekintosz napisał/a:
...Po chwili się włącza stad te resety. Czy ktoś też mia takie objawy ? Niepokoi mnie fakt, ze klima na wolnych obrotach jest wyraźnie słabsza.

Przy 40*C to jeszcze nie miałem na szczęście przyjemności testować, ale dzisiaj jazda po mieście przy 34*C i nie zauważyłem jakiejś różnicy w pracy klimy- działa normalnie, chłodzi, sprężarka włącza się i wyłącza jak zwykle, sekundowy spadek mocy jest odczuwalny przy każdym załączeniu sprężarki gdy obroty silnika są niskie. Mniejsza wydajność przy pracy na wolnych obrotach jest spowodowana głównie tym, że samochód stoi lub jedzie wolno i skraplacz-chłodnica ma mniejsze szanse oddać ciepło. Sam wentylator nie daje rady przy tej temperaturze.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-13, 14:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 579
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-06-13, 16:39   

mekintosz napisał/a:
Niepokoi mnie fakt, ze klima na wolnych obrotach jest wyraźnie słabsza.


To akurat normalna sprawa w każdym aucie.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-13, 16:46   

Cytat:

Rocznik: 2009
Co ja mogę powiedzieć.
laisar napisał/a:
...potrzebie diagnostyki.

Diagnostyki tylko nie w stylu "A panie, teraz to wszyscy mają problemy". A wejście pod auto i osłuchanie sprężarki. To co opisujesz może świadczyć o końcu życia sprężarki. W 10 letnim aucie bym się nie zdziwił. W Chevrolecie mi po 12 latach sprężarka się zatarła na amen.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 40kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 386
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-13, 19:05   

mekintosz napisał/a:
Wczoraj przy apogeum upałów odczuwalem podczas jazdy jakby co chwilę silnik tracił moc.
Zawsze jeżdżę w korku, ale nie zawsze przy 36*C. Przy takiej patelni różnica w stosunku do normalnego dnia była zauważalna tak w temacie dostępnej mocy jak i wydajności klimatyzacji.
_________________
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-15, 11:14   

Pytanie do użytkowników DD2 z dCi (choć może w benzynie jest podobnie). Czy też macie wrażenie, że przy włączonej klimatyzacji samochód ma lepsze przyspieszenie? :shock:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne