Hej, może ktoś będzie potrafił pomóc.
Próbujemy w Clio IV rozgryźć temat ściemniania paska LED po włączeniu świateł mijania.
Wiemy że w Dusterze 2, sytuacja wyglada podobnie tj. w trybie dziennym pasek swieci maksymalna mocą, a w przypadku włączenia świateł mijania - pasek się ściemnia.
Obserwując rozpiskę PIN wiemy że pasek LED zasilany jest dwoma plusami.
W przypadku wyłączonych świateł mijania na obu występuje 12V, w momencie włączenia świateł, napięcie na PIN 2 zmienia się z 12V do 4.37V.
Zbudowaliśmy układ który zasymuluje działanie, jednakże lampa nie reaguje ściemnianiem.
Osobne dzienne, montowane w dole zderzaka są ściemnianie poprzez zmianę napięcia na pinach. Gdy światła są wyłączone napięcie 12V jest na PIN3, na 2 brak napięcia. Gdy włączymy światła napięcie znika z PIN 3 i podawane jest na 2 PIN.
W ASO dowiedzieliśmy się że nie jest sterowana CAN.
Mamy schematy z ASO ale brakuje istotnych opisów i są braki w schematach.
Czy ktoś wie za pomocą czego ściemniany jest pasek led w Dusterze?
Może ktoś zrobić fotki kostek kierowcy i pasażera?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3654 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-18, 06:08
sasio napisał/a:
... w trybie dziennym pasek swieci maksymalna mocą, a w przypadku włączenia świateł mijania - pasek się ściemnia.
Identycznie jest w ostatnich Sandero i Loganie...
Na początek upewnijcie się, że tam jest tylko napięcie stałe, bo możliwe, że jasność LED jest sterowana impulsowo, poprzez modulację szerokości impulsów (PWM).
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-18, 07:04, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3621 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-18, 07:03
Po pierwsze diody muszą być zaprojektowane do włączania się przy niższej mocy nawet przy zasilaniu przez PWM.
Po drugie reflektory muszą mieć homolgację do świateł postojowych.
Po trzecie zgodnie z przepisami , można miec tylko dwie lampy świateł pozycyjnych i w takim przypadku dolne trzeba zakleić i zdemontować.
Podsumowując, rzeźba w miękkim materiale z wiadomym efektem.
Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 163 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-06-18, 09:37
Dzięki za odpowiedzi.
W swoim Clio zdemontowane mam fabryczne światła dzienne, jedyne co to nie przyciemniają się paski LED.
Byłem na ogarniętej SKP, studiowałem przepisy i w sumie nikt mi nie może nic zrobić ale wiadomo....
Drozda, znam ten temat na wskroś, jednakże kolega - autor tematu - stwierdził ze kosztowało go zrobienie tego wszystkiego, ok 12000zł i się tym nie podzieli.
Podobno w jednym z ASO w Krakowie zrobią mi to za 350zł, na co kolega który już to zrobił - polon, stwierdził ze to dużo w stosunku co do użytych części .
Chory temat, który chciałbym na wskroś pewnym osobom ogarnąć dla publiki
... w trybie dziennym pasek swieci maksymalna mocą, a w przypadku włączenia świateł mijania - pasek się ściemnia.
Identycznie jest w ostatnich Sandero i Loganie...
Na początek upewnijcie się, że tam jest tylko napięcie stałe, bo możliwe, że jasność LED jest sterowana impulsowo, poprzez modulację szerokości impulsów (PWM).
Obrazek
Podpiąć oscyloskop i będzie wiadomo jak jest sterowane.
Tylko kto tu go ma i jeszcze potrafi się posługiwać.
Mam rosyjski ale jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum