Z LPG jest sprawdzana tylko szczelność, praca silnika, czy się przełącza prawidłowo z benzyny na gaz i z gazu na benzynę. No i oczywiście dokonywane są poprawki i kalibracja (jeśli jest to potrzebne).
Żeby sprawdzić szczelność trzeba miec w przewodach ciśnienie.
Żeby przełączyć z benzyny na gaz raczej trzeba ten gaz mieć (mpożna zobaczyć, czy przełączyć by chciał ale że brak gazu to nei ma przełączenia).
Żeby przełączyć Z GAZU - na pewno musi być gaz i silnik na nim pracujący.
A skąd ma być gaz, jeżeli zbiornik będzie dopiero w składzie zamontowany?
No chyba, że mają jakiś wąż z gazem i podłączają do auta zmiast zbiornika.
Trochę jak ja, gdy dowiedziałem się, ze auto bedzie w Tangerze produkowane a nie w Rumunii.. Taki lekki odrzut... Jak to? Nie rumuńskie???
Potencjalni klienci dzielą się na 2 skrajne grupy:
- tacy, którzy o danym modelu wiedzą wszystko, co jest dostępne w sieci, którzy czytają fora i oglądają na YT wszelkie filmiki z testów czy produkcji w fabryce ZANIM pójdą do dealera;
- tacy jak kol. Powolny, którzy wchodzą do salonu z ulicy i kupują nie zwracając nawet uwagi na markę
Ci pierwsi zazwyczaj wiedzą o wiele więcej od sprzedawcy w kwestiach technicznych, wyposażenia, czy nawet o aktualnych promocjach. Produkcja? Oglądamy choćby u dealera przywiezione samochody czekające na wydanie- każdy ma fabryczną "metrykę-kontrolkę" za szybą, w przypadku Sandero odczytujemy- TANGIER. Nasze obecne Sandero to rumuński samochód, który zwykle nie widział Rumunii.
No to dwie skrajne grupy... moga być klienci pośredni.
Ja wiedziałem, że
a) dacia należy do renault
b) jest rumuńska
c) ma gaz fabryczny
d) jest najtańsza z nowych aut
e) moja Pani chce by był nowy samochód i jej dacia nie przeszkadza
Znalazłem forum. Zadałem pytania. Poszukałem informacji 2 godziny w sieci. Poszedłem do salonów. Okazało się, że w dwóch salonach pracują osoby, które wiedzą prawdopodobnie tyle co ja (czyli - już po 2 godzinach mojego szukania wiedziałem czegoś , czego oni nie wiedzą ale i oni czasem wiedzieli coś, do czego w 2 godziny nie dotarłem).
Trzeci salon odwiedziłem po 2 tygodniach i sprzedawca wiedział więcej ode mnie. Ba, potrafił rzeczowo wyjaśnić pewne problemy,jakie przez 2 tygodnie mi się nasunęły. Owszem, niektórych rzeczy nie wie (np. ile by kosztowac w ASO miała regulacja zaworów w TCe 0.9 i jak często nalezy to robić przy fabrycznym gazie. Producent tego nie przewiduje, a nie przypomina sobie , by ktos to robił u nich). Ale już wiedział dokładnie co robić w wypadku, gdy zabrudzony elektrozawór nie będzie pozwalał na przejście z benzyny na gaz.
Czyli zacząłem prawie jak kol Szybki a znalazłem sprzedawcę, który nadal wydaje się wiedzieć sporo więcej niż ja, choć przeskoczyłem wiedzę (przynajmniej okazywaną klientom) pracowników 2 innych salonów (jeden ze sprzedawców namiętnie przekonywał mnie, ze w TCe 0.9 jest hydrauliczna regulacja luzu zaworów; inny w ogóle nie wiedział jak to jest i uważał, ze to nie ma znaczenia).
Przy czym moja wiedza to w 80 % odbicie tego, co znalazłem na forum czyli do jakiegoś specjalisty mi równie daleko jak jamnikowi do psa gończego.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-14, 12:55
Belphegor napisał/a:
Tak jak wspominałem - papier wszystko przyjmie. Nie dogadamy się w tej kwestii. Ty masz papier - ja wiedzę ze źródła.
No dobrze niech Ci będzie, papier papierem, podam Ci numer telefonu do firmy CAT Polska Sp z o.o. z Gliwic gdzie było wykonywane badanie tego zbiornika przez TDT - +48 32 331 00 36. Można zadzwonić i sprawdzić co robili ze zbiornikiem.
Dla mnie z punktu widzenia Renault byłoby idiotyzmem zatrudniania armi dodatkowych ludzi do zakładania zbiorników w składach celnych. Dodatkowo nie umiem sobie wyobrazić żeby fabryka we wrześniu wiedziała jaki będzie zakładany zbiornik w listopadzie w innej lokalizacji niż Tangier.
Ale jak już jesteś pracownikiem Renault, to odpowiedz mi na nurtujące mnie pytania dotyczące instalacji LPG : Dlaczego gwarancja Landi Renzo odnosząca się do reduktora jest wystawiona tylko na terytorium Włoch ? Dlaczego tej instalacji nie można serwisować w Polsce w sieci dilersko-serwisowej Landi Renzo ?
Doskonale wszyscy wiemy jakie mają o tym pojęcie serwisanci Renault. Dodatkowo umówienie się w Trójmieście do serwisu LPG to okres oczekiwania 2-3 tyg. Całe szczęście, że przybliżyli Elbląg do Gdańska...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-14, 13:52
Mamert napisał/a:
Dla mnie z punktu widzenia Renault byłoby idiotyzmem zatrudniania armi dodatkowych ludzi do zakładania zbiorników w składach celnych.
Na składach celnych robi się wiele rzeczy z samochodami. Np. montuje się nawigacje, które normalnie w cenniku widnieją jako fabryczne. W Daciach Stepway te plastikowe nakładki na nadkola są montowane właśnie w Polsce w Gliwicach. Więc ludzi mają tam dużo.
Za telefon do CATa dziękuję, posiadam. Częściej dzwonię do nich z pytaniem "gdzie się podziewa transport??", niż z "co robiliście ze zbiornikiem?".
Mamert napisał/a:
Dlaczego tej instalacji nie można serwisować w Polsce w sieci dilersko-serwisowej Landi Renzo ?
Dlatego, że jest to instalacja fabryczna, z którą auto przyjeżdża z fabryki, więc siłą rzeczy podlega serwisowi w ASO. To tak jak mając nagłośnienie BOSE (opcja lub standard w większości aut Renault) z serwisem i reklamacjami pojechałbyś do salonu BOSE, a oni by Cię wtedy odesłali do ASO.
Fabryczna instalacja LPG jest traktowana przez producenta, jako część składowa auta, a nie coś domontowanego zewnętrznie.
Mamert napisał/a:
Doskonale wszyscy wiemy jakie mają o tym pojęcie serwisanci Renault.
Niestety tylko absolutnie niezbędne do obsługi.
Mamert napisał/a:
Dodatkowo nie umiem sobie wyobrazić żeby fabryka we wrześniu wiedziała jaki będzie zakładany zbiornik w listopadzie w innej lokalizacji niż Tangier.
Zbiorniki do danego modelu auta nie różnią się od siebie. Ten sam model.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-06-14, 14:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-14, 16:33
Belphegor napisał/a:
Zbiorniki do danego modelu auta nie różnią się od siebie. Ten sam model.
Tyle, że numer fabryczny musi się zgadzać... inaczej zapomnij, że pojeździsz takim samochodem.
Belphegor napisał/a:
Częściej dzwonię do nich z pytaniem "gdzie się podziewa transport??", niż z "co robiliście ze zbiornikiem?".
Przy okazji poganiania transportu, chyba można się zapytać co robią tam ze zbiornikami LPG.
Belphegor napisał/a:
Niestety tylko absolutnie niezbędne do obsługi.
Hmm… nie wiem co o tym myśleć... to tak jak Ty... masz za zadanie wcisnąć jak najwięcej aut klientom i to wszystko... ale, tu można zrzucić winę na duże miasto, bo wszyscy mają takie podejście... w takim razie nie aspiruj tu do miana SUPEREKSPERTA.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-15, 10:29
Mamert napisał/a:
Tyle, że numer fabryczny musi się zgadzać... inaczej zapomnij, że pojeździsz takim samochodem.
Oczywiście, że każdy zbiornik ma swój numer seryjny. Ale przecież dokumenty i tak są drukowane, jak już instalacja jest zamontowana i ma przypisany konkretny zbiornik. Więc co za różnica, czy zbiornik jest wyprodukowany w czerwcu, a całe auto w październiku?
Mamert napisał/a:
Przy okazji poganiania transportu, chyba można się zapytać co robią tam ze zbiornikami LPG.
No pewnie, że można. Przy najbliższej okazji zapytam.
Mamert napisał/a:
to tak jak Ty... masz za zadanie wcisnąć jak najwięcej aut klientom i to wszystko
Pudło. Nie zajmuję się sprzedażą samochodów.
Mamert napisał/a:
tu można zrzucić winę na duże miasto, bo wszyscy mają takie podejście
Nie wszyscy. Znam niejednego sprzedawcę, którego mogę z czystym sumieniem polecić.
Mamert napisał/a:
w takim razie nie aspiruj tu do miana SUPEREKSPERTA.
Nigdy nie aspirowałem i nigdy za takiego się nie uważałem. Po prostu mam inne informacje, niż Ty. Czy to od razu znaczy, że Ty jesteś lepszy ode mnie, albo ja od Ciebie? Albo, że jestem superekspertem? Po prostu pracuję tam gdzie pracuję i tyle. Siłą rzeczy mam wię informacje z drugiej strony, czyli nie od strony klienta, ale też od strony firmy, która sprzedaje te auta.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-15, 22:37
Belphegor napisał/a:
Ale przecież dokumenty i tak są drukowane, jak już instalacja jest zamontowana i ma przypisany konkretny zbiornik.
Jezu nie chce mi się z tobą kłócić, ale tłumaczę Ci, że samochód wyprodukowany w Tangerze we wrześniu dostał papier montażu zbiornika z numerem fabrycznym auta i zbiornika, na składzie celnym pojawił się pod koniec października lub na początku listopada, numery się zgadzały z tymi z września...
Dobra poddaję się, bo jak to mówią sprowadzą Ciebie do swojego poziomu i doświadczeniem wykończą...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-17, 11:07
A czy ja się z Tobą kłócę? Ty masz swoją wiedzę, ja swoją. Wymieniamy się argumentami i tyle. Po co te aluzje:
Mamert napisał/a:
Dobra poddaję się, bo jak to mówią sprowadzą Ciebie do swojego poziomu i doświadczeniem wykończą...
Nie przeginaj. Czy posiadanie innej wiedzy/innego zdania równa się głupocie?
Mamert napisał/a:
ale tłumaczę Ci, że samochód wyprodukowany w Tangerze we wrześniu dostał papier montażu zbiornika z numerem fabrycznym auta i zbiornika, na składzie celnym pojawił się pod koniec października lub na początku listopada, numery się zgadzały z tymi z września...
A dlaczego mają się nie zgadzać? Zbiornik był wyprodukowany wcześniej i było wiadomo jaki ma numer seryjny.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-06-17, 11:10, w całości zmieniany 1 raz
Aby rozluźnić atmosferę, napisze, że mijaja 3 tygodnie od rzekomej daty produkcji i nadal cisza. Wg info od dealera, samochód stoi w Gliwicach już od dwóch tygodni
Ale już się nawet nie wkurzam. Chyba się przyzwyczailem
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-17, 20:04
Nie przejmuj się. To najczęściej kwestia transportów. Do nas albo przez tydzień nie dojeżdża nic, albo w ciągu jednego dnia jest sześć transportów. I często jest to niezależne od wysyłania info o zwolnieniu aut do transportu. CAT ma swoje plany, prawa, priorytety.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Aby rozluźnić atmosferę, napisze, że mijaja 3 tygodnie od rzekomej daty produkcji i nadal cisza. Wg info od dealera, samochód stoi w Gliwicach już od dwóch tygodni
Ale już się nawet nie wkurzam. Chyba się przyzwyczailem
Ja też czekam, samochód jest "w transporcie" i ma już VIN więc mam wrażenie że istnieje faktycznie, jedzie do Gliwic na homologacje i potem ma ruszyć w dalszą drogę.
Aby rozluźnić atmosferę, napisze, że mijaja 3 tygodnie od rzekomej daty produkcji i nadal cisza. Wg info od dealera, samochód stoi w Gliwicach już od dwóch tygodni
Ale już się nawet nie wkurzam. Chyba się przyzwyczailem
Ja też czekam, samochód jest "w transporcie" i ma już VIN więc mam wrażenie że istnieje faktycznie, jedzie do Gliwic na homologacje i potem ma ruszyć w dalszą drogę.
Poczytaj na wątku kol. Powolnego; renault/dacia bardzo często sprzedaje nieistniejące auta pod inną nazwą i w ogóle neiistniejące. Takie car-ghoust'y. Które się psują ale są idealne.
Jeden warunek: musisz znac kody, które znaja tylko dwie osoby na świecie.
Tak więc to, że ma VIN oznacza tylko, że kolejna afera renault wisi w powietrzu
:))))
Aby rozluźnić atmosferę, napisze, że mijaja 3 tygodnie od rzekomej daty produkcji i nadal cisza. Wg info od dealera, samochód stoi w Gliwicach już od dwóch tygodni
Ale już się nawet nie wkurzam. Chyba się przyzwyczailem
Ja też czekam, samochód jest "w transporcie" i ma już VIN więc mam wrażenie że istnieje faktycznie, jedzie do Gliwic na homologacje i potem ma ruszyć w dalszą drogę.
Poczytaj na wątku kol. Powolnego; renault/dacia bardzo często sprzedaje nieistniejące auta pod inną nazwą i w ogóle neiistniejące. Takie car-ghoust'y. Które się psują ale są idealne.
Jeden warunek: musisz znac kody, które znaja tylko dwie osoby na świecie.
Tak więc to, że ma VIN oznacza tylko, że kolejna afera renault wisi w powietrzu
:))))
Jakie kody?
Jakie były poprzednie afery??
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-06-18, 10:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-18, 11:04
Poczytaj TUTAJ. Ale przygotuj sobie kratę piwa, trochę tabletek na uspokojenie, a po wszystkim skończysz na psychotropach, będziesz miał koszmary, moczenie nocne i będziesz bał się rano wstać z łóżka...
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Poczytaj TUTAJ. Ale przygotuj sobie kratę piwa, trochę tabletek na uspokojenie, a po wszystkim skończysz na psychotropach, będziesz miał koszmary, moczenie nocne i będziesz bał się rano wstać z łóżka...
To ja czytałem już na wstępie zanim się zarejestrowałem do niniejszego Forum. Ja również roku temu marzyłem o DD2 LPG białej w wersji open+klima, ale po pierwsze cana poszła w górę i wersje te okazały się totalnie do dupy. Dlatego mój wybór padł na sandero open+lpg i klima, ale z uwagi na nagłe zmiany w produkcji zamówiłem 1 czerca br białe sandero stepway lpg. Jutro będzie już na składzie w Gliwicach.
BTW
Już na jeździe próbnej silnik 1,6 SCE był makabryczny , miałem przez 6 lat podobny motor w Renault Fluence ale to był rewelacyjny samochód i miał niezłe przyspieszenie był całkowicie niezawodny i bardzo oszczędny 8 l LPG/100
Dzisiaj mijają 3 tygodnie, od kiedy "moja" Dacia stoi na placu w Gliwicach. To naprawdę tyle trwa? Ja rozumiem, że akcja ze zbiornikiem gazu wydłuża trochę termin ale żeby aż tyle?
Teoretycznie w piątek mija termin dostarczenia auta przez dealera. Ech...
Dzisiaj mijają 3 tygodnie, od kiedy "moja" Dacia stoi na placu w Gliwicach. To naprawdę tyle trwa? Ja rozumiem, że akcja ze zbiornikiem gazu wydłuża trochę termin ale żeby aż tyle?
Teoretycznie w piątek mija termin dostarczenia auta przez dealera. Ech...
Moja na placu była od 3 czerwca. 13 czerwca przeznaczona do transportu. Transport fizycznie odbył się 19 czerwca i od 19 czerwca stoi na placu. 21 umowa kredytowa i czekam na założenie akcesoriów i prawdopodobnie 28 lub 29 czerwca odbiór.
Czyli od postawienia w Gliwicach do transportu minęło 2,5 tygodnia. Wg dilera bywają dłuzsze odcinki czasu, ten to taki "po środku"[/list]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum