Witam,
Tydzień temu odebrałem nową Dacie Duster Blue dCi 115.
Ale mam zagwostkę, bo nie mam wskaźnika poziomu Adblue.
Przed odpalaniem samochodu kiedy zapalam stacyjką kontrolki jest informacja że poziom Adblue w porządku, ale co jak nie będzie? Jeżdżę masterką i wiem że jak w baku braknie tego gówienka to auto nie odpali i po zalaniu baku trzeba wzywać assistance do odpalenia bo komputer nie puści.
Po drugie ile można przejechać na zbiorniku, gdzieś znalazłem że ponoć 5-7 tys. km.
Po trzecie ile ma ten zbiornik pojemności?
Witam,
Tydzień temu odebrałem nową Dacie Duster Blue dCi 115.
Ale mam zagwostkę, bo nie mam wskaźnika poziomu Adblue.
Przed odpalaniem samochodu kiedy zapalam stacyjką kontrolki jest informacja że poziom Adblue w porządku, ale co jak nie będzie? Jeżdżę masterką i wiem że jak w baku braknie tego gówienka to auto nie odpali i po zalaniu baku trzeba wzywać assistance do odpalenia bo komputer nie puści.
Po drugie ile można przejechać na zbiorniku, gdzieś znalazłem że ponoć 5-7 tys. km.
Po trzecie ile ma ten zbiornik pojemności?
Instrukcja obsługi mówi, że pojemność zbiornika w wersji 4x2 to 18 dm3, a w 4x4 - 14 dm3.
Zaleca także jak najszybsze uzupełnienie płynu po pojawieniu się ostrzeżenia "Dodaj AdBlue przed 2400 km", powtarzanego potem wraz z pierwszym zapaleniem się kontrolki przy 1200 km i kolejnych zmniejszających się przebiegach.
Dopiero pojawienie się komunikatu "0 KM stop dodaj AdBlue" uniemożliwia uruchomienie silnika, trzeba się więc postarać, żeby do tego doprowadzić...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-06-26, 12:30
garfield napisał/a:
Jeżdżę masterką i wiem że jak w baku braknie tego gówienka to auto nie odpali ..
W zeszlum roku mialem nowego mastera ( w rok zrobilem 80 kkm) i raz na autostradzie braklo adblue. Silnik stracil moc, wywalilo czeka i tyle. Silnik odpalal auto jezdzilo tylko w trybie awaryjnym
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
jako nowy właściciel Lodgy stałem się jednocześnie po raz pierwszy użytkownikiem systemu SCR z AdBlue.
Ciekawi mnie:
1. Jak sprawdzić poziom płynu AdBlue?
2. Jakiej pojemności jest zamontowany zbiornik płynu w Lodgy?
3. Czy auto odebrane z salonu ma zalany płyn do pełna?
4. Jakie jest rzeczywiste, średnie zużycie tego płynu? W internecie piszą, że 0,1 - 0,35 l/100km.
Przyznam szczerze, że instrukcji jeszcze nie studiowałem. Być może tam część z tych informacji jest.
A może jest coś na co należy szczególnie uważać posiadając auto z tym wynalazkiem?
Wysłany: 2020-04-26, 11:52 Re: AdBlue w Lodgy 1.5 dCi
marwojc napisał/a:
Witam,
jako nowy właściciel Lodgy stałem się jednocześnie po raz pierwszy użytkownikiem systemu SCR z AdBlue.
Ciekawi mnie:
1. Jak sprawdzić poziom płynu AdBlue?
2. Jakiej pojemności jest zamontowany zbiornik płynu w Lodgy?
3. Czy auto odebrane z salonu ma zalany płyn do pełna?
4. Jakie jest rzeczywiste, średnie zużycie tego płynu? W internecie piszą, że 0,1 - 0,35 l/100km.
Przyznam szczerze, że instrukcji jeszcze nie studiowałem. Być może tam część z tych informacji jest.
A może jest coś na co należy szczególnie uważać posiadając auto z tym wynalazkiem?
Pozdrawiam
Mogę odpowiedzieć na podstawie swojego auta
1.jedyne wyjście to zlać ze zbiornika, jest specjalny zaworek do tego celu
2 i 3. zlałem 13 litrów (z 14 według instrukcji), wychodzi na to że z salonu wychodzi zatankowany do pełna. Przejechane mam 700km.
4. jeszcze w fazie testów
Mam ponad 3200 km i jeszcze nigdy nie tankowałem AdBlue. Uwzględniając że komunikat powinien byc na powiedzmy 1000 km wczesniej to 14l powinno wystarczyć na przynajmniej 4200 km. Może więcej bo żadnego komunikatu jeszcze nie mam
Wysłany: 2020-05-22, 08:38 Re: AdBlue w Lodgy 1.5 dCi
Dardus napisał/a:
Mogę odpowiedzieć na podstawie swojego auta
1.jedyne wyjście to zlać ze zbiornika, jest specjalny zaworek do tego celu
2 i 3. zlałem 13 litrów (z 14 według instrukcji), wychodzi na to że z salonu wychodzi zatankowany do pełna. Przejechane mam 700km.
4. jeszcze w fazie testów
Mi w instrukcji Cytryny napisali, że 17 litrów starczy na 20000 km. Mechanik oznajmił, że starczy na 15000...
Sygnał ostrzegawczy, że zostało do przejechania 2400km zapalił się po 8500km. Czyli około 11000. Jeżdżę normalnie, więc są duże rozbieżności.
Przy 9250 (pokazywało 2100 do przejechania) zalałem "z kija' 11,75 litra. Średnio wychodzi 1 litr na 788 km.
U mnie wczoraj komputer AdBlue zafiksował. Przy 6000 km przebiegu pokazał 800 km do stopu. Komunikaty 2400km i 1200km zostały na 100% pominięte. Na stacji wlałem 3.74 L AdBlue i odbiło - jako nie typowe zgłosiłem w ASO gdzie po weryfikacji raczej błędnej teorii o zapowietrzeniu (pod dystrybutorem) przewodu cieczy 'wlew AdBlue - zbiornik AdBlue' na oko wlano jakieś 2 litry z bańki i przelało się prze korek. Efekt samochód został w ASO bo ewidentnie komputer nie posiada prawidłowej wiedzy na temat ilości AdBlue w zbiorniku. Oczywiście dolanie tych jakiś 6l środka nie zresetowało komputera. Wnioski mam takie że moje dCi spaliło 3.74 l AdBlue na jakies 6100 km bo dystrybutor odbił. Niemniej taka mała uwag: nie znam pierwotnej ilości AdBlue w zbiorniku, ale jeśli wg. instrukcji wchodzi 14.4 l to dystrybutor gdzieś w tych okolicach odbija jednak z bańki można dolać jeszcze jakieś 2 l (czy to zdrowe dla układu takie przelanie pod korek?). Powstaje Pytanie Kto, gdzie i ile AdBlue leje do nowego samochodu? - bo jak w salonie przed odbiorem leją z bańki to albo leją 10+5 l albo pod korek. Sprawa o tyle trudna że w tym moim ASO mają do dyspozycji tylko bańki 10 l.
Podsumowując powyższe można założyć że na 6000km poszło od 3.74l do około 6l AdBlue.
Z dodatkowej wiedzy jaką uzyskałem w serwisie:
1. przy komunikacie ‘800km do Stopu’ do zbiornika powinno wejść jakieś 14l specyfiku (Logan MCV Stepway, 2019)
2 Podobno gdzieś już był zgłaszany problem pominięcia komunikatów 2400 i 1200 km do stopu i to najwyraźniej jest błąd w oprogramowaniu silnika
Niemniej w moim przypadku sądząc po ilości dolanego AdBlue można wnioskować że te komunikaty wcale nie powinny się pojawiać więc jest jakiś problem z pomiarem przez komputer ilości czynnika w baku -podobno jest to czujnik na podczerwień - który obstawiam że nie działa jak należy albo komputer go nie interpretuje należycie.
Dodatkowo:
Kilka tygodni temu wskoczył CheckEngin po odczytaniu OBD pojawiał się błąd ’U0401 - Invalid data received – engine control module (ECM)’. W serwisie Błąd skasowali i kazali Obserwować jednocześnie wspominając coś o AdBlue i braku procedury na to ze strony Renault. Oczywiście w serwisie odczytali błąd bardziej szczegółowo niż przez Torque.
Ten błąd U0401 od tego czasu pojawiał się kilkakrotnie jednak zawsze jako tymczasowy tj. nie przeszedł w zapisany objawiający się kontrolką CheckEngine.
No i pytanie na koniec: Czy ktoś miał podobne problemy z AdBlue?
Wysłany: 2020-08-08, 08:26 Re: AdBlue w Lodgy 1.5 dCi
Łukasz_M napisał/a:
Dardus napisał/a:
Mogę odpowiedzieć na podstawie swojego auta
1.jedyne wyjście to zlać ze zbiornika, jest specjalny zaworek do tego celu
2 i 3. zlałem 13 litrów (z 14 według instrukcji), wychodzi na to że z salonu wychodzi zatankowany do pełna. Przejechane mam 700km.
4. jeszcze w fazie testów
A gdzie jest ten zaworek, gdzie go szukać?
W moim zawór znajduje się w pod osłoną zbiornika adble.
Miałem podobną sytuację ale wywołaną przeze mnie. Przy konserwacji postanowiłem zdemontować zbiornik.
Po zakończeniu wszystkiego zalałem tylko 5 litrów płynu. Po odpaleniu komputer oznajmił- skontroluj układ oczyszczania spalin i nie chciał zniknąć. Po zalaniu wszystkiego płynu, pobuczał pomielił i po ok. 30 sek. wszystko wróciło do normy.
Co do odpowiedzi powyzej, gdzie te ludziska tak narzekają na to1.5 Blue dCi podaj jakieś namiary.
Jazda próbna nowy salonowy 1,6 Sce, mój stary 1.5 dCi lepiej jeździ, dla tego nie miałem wątpliwości przy wyborze nowego 1.5 adblue
U mnie wczoraj komputer AdBlue zafiksował. Przy 6000 km przebiegu pokazał 800 km do stopu. Komunikaty 2400km i 1200km zostały na 100% pominięte. (...)
Mam obecnie przejechane 12 tys. km i do tej pory żadnego komunikatu o kończącym się AdBlue nie miałem. Obawiam się, że może być to samo co u Ciebie czyli jakiś błąd czujnika lub komputera.
Według instrukcji pojemność zbiornika wynosi 17 litrów. Prawdopodobnie auto było zalane płynem w fabryce/salonie do pełna.
I nie wiem czy czekać na komunikat ryzykując problemy w trasie czy od razu teraz zalać do pełna.
Od tamtego czasu przejechałem 13,500 km i żadnego komunikatu o braku AdBlue nie miałem tyle że ostatnio w ASO nalali pod korek wiec miałem jakieś 16-17 litrów zamiast 14.4.Optymistycznie zakładam że żadnego błędu tam nie ma i przyjadę jeszcze te przynajmniej 2400km. Razem przynajmniej 15k km. sam jestem Ciekawa czy tym razem po zatankowaniu komputer to odnotuje.
Moim zdaniem jeśli nie masz komunikatu to powinieneś poczekać aż się pojawi bo zbyt małej liści komputer może nie zinterpretować prawidłowo. AdBlue jest łatwo dostępne na stacjach. Podobno lepiej lać z baniaka niż z dystrybutora ze względu na to 'zapowietrzanie się'. Ja jednak planuję lać z dystrybutora tyle że powoli.
Witam. A jeśli chodzi o Sandero Stepway 1.5 blue dci, przy odpaleniu przekręceniu kluczyka zero informacji o adblue... Pierwszy komunikat zapala się dopiero gdy plynu zostanie na 2400km? Wszyscy piszą że w duster jest informacja że adblue oki w sandero tego nie ma?
W moim Loganie MCV Stepway niema takiego komunikatu a to takie ulepszone sandero wiec OK. Ten komunikat 2400 jest bardzo ulotny. Pojawia się na krótko i tylko tuż po zapłonie. W zasadzie muszę się rozejrzeć za jakimś PID do Torque który będzie podawał stan/poziom AdBlue. To by rozwiązało problem wątpliwości co do jego poziomu jak i komunikatów.
U mnie tego komunikatu nie było... Ale podejrzewam że jest tak jak poniżej1000 tj pojawia sie tylko po zapłonie, wyświetla ilość pozostałych kilometrów i znika tj. po kilku sekundach po zapłonie ślad po nim nie pozostaje a poniżej 1000 na stałe zapala sie dodatkowa ikonka. Taka eskalacja intensywności komunikatu. Oznacza to że praktycznie nigdy nie Zobaczysz komunikatu 2400 km ani 1000 km bo ten poziom występuje najczęściej podczas jazdy i po następnym uruchomieniu ilość pozostałych km jest już odpowiedni mniejsza. Tak na marginesie moim zdaniem utrudnia to identyfikację tego komunikatu bo dostajesz np komunikat 954 km i jakieś dodatkowe ikonki. Gdyby pisało 1000 lub 2400 pewnie by się szybciej można było zorientować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum