Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero Laureate TCe 90
Autor Wiadomość
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 364
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-26, 15:31   

Silnik 1.2 ma wtrysk pośredni. Odpowiedź na drugie pytanie auto jest produkowane w Indiach i poza nazwą nie ma nic wspólnego z pierwszą generacją. A co do ceny to dopiero jest sens kupić wersje Premium lub Premium+ .
 
Nysia 


Marka: Suzuki
Model: Baleno
Silnik: 1.2 DualJet 90KM
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna]
Wiek: 29
Dołączyła: 03 Cze 2019
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-06-26, 20:05   

telecaster1951 napisał/a:
(...) Auta mają wytrzymywać może z 200 000 km. (...) Tak jest mówione na szkoleniach dla pracowników serwisów. Jak będziesz dbać o auto i będziesz się z nim obchodził jak z jajkiem, to może przejedzie z 300 000, ale nie więcej.
Nie mówię o Dacii. Mówię o VW o Suzuki o Toyotach. Tak wygląda cały rynek motoryzacyjny.

(...) Celowe postarzanie produktu jest faktem i kropka.
Przy moich rocznych przebiegach na przejechanie 200 000 km może nie wystarczyć mi nawet 20 lat :lol: .

straszna_maruda napisał/a:
pojeździ 5 lat i potem zmieni na inne.
Mam zamiar jeździć jak najdłużej bez kolejnej zmiany auta. Teraz myślę co najmniej o perspektywie kilkunastu lat. Zobaczymy jak będzie (plany zawsze mogą się zmienić ;-) ).
straszna_maruda napisał/a:
A japońsko indyjska technologia w połączeniu z małym spalanie może okazać się właśnie najlepszym wyborem.
Taką mam nadzieję :mrgreen: .

pikodat napisał/a:
zdaje się nie ma odpowiednika easy service w suzuki.
Rzeczywiście nie ma niestety pakietów serwisowych w Suzuki w okresie gwarancji (chociaż też można wykupić "przedłużoną gwarancję" - ubezpieczenie kosztów napraw na dodatkowe 2 lata po podstawowej 3-letniej gwarancji [3 lata / 100 000 km]), ale jak się orientowałam jakie są ceny obowiązkowych serwisów w Suzuki w okresie gwarancji, to wcale nie są jakieś strasznie wysokie, pomimo braku pakietów. W Dacii Easy Service jest tani pod warunkiem brania auta na kredyt (najlepiej z innym silnikiem niż chciałam), a ja wolę kupić auto bez kredytu. Pakiet ubezpieczeniowy w Dacii (OC+AC+[N]NW+Assistance/CA) tanio wychodził też tylko przy kredycie, a z tego co mi sprzedawca, którego pytałam, powiedział, to w Dacii dealerski pakiet ubezpieczeniowy jest dostępny tylko w pierwszym roku. W innych markach (w tym Suzuki) dealerskie pakiety ubezpieczeniowe są oferowane co najmniej przez 3 lata, a Assistance jest wliczony w świadczenia gwarancyjne...

mojo napisał/a:
Jest forum tej marki i modelu można poczytać.
Czytałam na forum Suzuki o Baleno III i widzę dużo pozytywnych opinii, problemy trafiają się w każdej marce i każdym modelu. Mnie to forum utwierdziło w przekonaniu, że zakup Baleno III Premium nie jest złym pomysłem, ale każdy ma prawo do własnych opinii. Mechanicy, z którymi konsultowałam się, też z rozważanych przeze mnie marek polecali wybór Suzuki i unikanie silników z turbosprężarkami. Osobom, które często będę przewoziła, bardziej podobało się Suzuki niż Dacia, a że wożę kogoś mniej więcej co 2 tygodnie na odległość ok. 100 km w jedną stronę i tyle samo spowrotem to wolę nie słuchać tyle czasu narzekań, że auto się nie podoba :lol: ;-) :-P .
mojo napisał/a:
Problemy przy odsprzedaży na pewno i w związku z tym większa utrata wartości.
Dokładnie tym mnie wszyscy straszyli jak słyszeli, że chciałabym kupić Dacię :lol: . Ile ludzi, tyle opinii... Właśnie na ww. forum znaleźć można opinie, że Suzuki Baleno III dość dobrze trzyma wartość. Zestawienia procentowej utraty wartości dla poszczególnych marek prezentowane na portalach motoryzacyjnych też nie dają powodów do zmartwień odnośnie Suzuki.

psz napisał/a:
Gratuluję podjęcia decyzji, z tym przy takich zakupach bywa niełatwo ;-) Niech autko dobrze się sprawuje! :-)
Dzięki! Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu odbiorę swój wóz.
psz napisał/a:
Suzuki właśnie uruchomiło letnią promocję z całkiem sporymi rabatami i grzechem było się nie skusić.
Załapałam się na gotówkowy rabat specjalny "Letni Road Show Suzuki" i jakieś dodatki w gratisie, po czym udało się wynegocjować jeszcze jakiś upust gotówkowy i dodatkowe gratisy oraz zniżki na inne dodatkowe akcesoria.

wuju napisał/a:
Ja miałem podobnie zerkałem na Sandero Stepway a że nie zależało mi na zwiększonym prześwicie wybrałem Baleno
Mnie trochę martwi taki mały prześwit w Suzuki Baleno, zobaczymy jak będzie. Na pewno Suzuki Baleno wyszło taniej niż oferowany mi w czerwcu przez Dacię Sandero Stepway.
gawel napisał/a:
Cenowo też super (...) z klimą i nieźle wyposażona np w ESP (...) w promocji (...) to cena rewelacyjna a i silnik to jedyny chyba z nielicznych normalnych czyli bez sprężarki ale przynajmniej 4 cylindrowy. Jedyne co mnie się nie podoba to prześwit 12 cm to zgroza(...)
No właśnie, Suzuki Baleno w promocji i po dodatkowych negocjacjach ma atrakcyjną cenę, chociaż ten prześwit martwi...

macminer napisał/a:
Jeśli chodzi o wygląd, bezpieczeństwo, odporność na rdzę itp. - (...) generacja Baleno (...)
Obecna (...) całkiem dobrze znosi porównanie z Sandero. Pytanie - co z korozją, bo auto jest za krótko na rynku, żeby to ocenić, natomiast produkty dalekowschodnie zazwyczaj pod tym względem nie wypadają dobrze.
Obywatel MK napisał/a:
Baleno jest bardzo lekkie, nie wiem czy do 900 kg dobija, ale jakoś tak. To jest waga Fiata Uno, ja nie wiem jak oni to zrobili, ale blachy muszą być cienkie jak włos jeśli to miało przejść testy zderzeniowe.
Właśnie, w porównaniu do Sandero nie jest gorzej, ale mimo wszystko zastanawiam się, czy bezpieczeństwo (w tym np. w sytuacji zderzenia czy silnego wiatru bocznego podczas jazdy z dużą prędkością) jest na odpowiednim poziomie... O odporność na rdzę też się trochę martwię i zastanawiam, jak swoje auto przed nią zabezpieczyć, ale z drugiej strony nieco uspokaja mnie 12-letnia gwarancja Suzuki na odporność nadwozia na perforację spowodowaną przez korozję w zakresie usterek wynikających z wad materiałowych lub montażowych (nie wiem za to czy martwić się tylko 1-roczną gwarancją powłoki lakierowanej - na wszystkie lakierowane powierzchnie zewnętrzne elementów nadwozia [za wyjątkiem podwozia] w zakresie usterek będących wynikiem wad samego lakieru lub procesu przygotowania i nakładania powłoki lakierowej).
Wiadomo, że różni ludzie będą mieli różne opinie, różne potrzeby i preferencje, każdemu może się podobać co innego. Wszystko, każda opcja, ma swoje wady i zalety. Czy to była dobra decyzja, czy nie, została podjęta i jak poużytkuję samochód to się przekonam, czy ja akurat będę ze swojego wyboru po czasie zadowolona.

Suzuki_(gwarancja+assistance).png
Plik ściągnięto 16 raz(y) 127,44 KB

Ostatnio zmieniony przez Nysia 2019-06-26, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
psz 


Marka: Suzuki / Honda
Model: Vitara / Civic
Silnik: 1.0 BoosterJet / 1.6 VTEC
Rocznik: 2019 / 2004
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 74
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-06-26, 20:45   

Nysia napisał/a:
Załapałam się na gotówkowy rabat specjalny "Letni Road Show Suzuki" i jakieś dodatki w gratisie, po czym udało się wynegocjować jeszcze jakiś upust gotówkowy i dodatkowe gratisy oraz zniżki na inne dodatkowe akcesoria.


To tym bardziej gratuluję, bo wygląda na to, że negocjowałaś nieco lepiej niż ja w przypadku Vitary ;-)
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 364
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-27, 00:37   

Ja jak teraz zamawiałem Baleno również udało się wynegocjować fajny rabat plus trochę dodatków.
 
kicpra 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-27, 08:02   

Tłumaczenie się kredytem, trochę na wyrost. Bierzesz 50/50, spłacasz przed czasem i nawet jeśli wcisną Ci ubezpieczenie kredytu to dostaniesz zwrot składki za niewykorzystany okres. A z plusow korzystasz, czyli pakietu ubezpieczeń czy Easy Service.
W drugim czy trzecim roku, pakiet ubezpieczeń u dealera tez był bezkonkurencyjny, przynajmniej u mnie. Jeśli dobrze kojarzę to assistance Dacia działa dopóki obowiązuje gwarancja.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 574
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-27, 09:18   

Jeśli ma się zdolnośc kredytową to kredyt w RCI nie powinein być taki straszny i za 1200-1300 zł kosztu kredytu ma sie taniej ubezpieczenie i easy service.
Jak zaczałem miec slady wątpliwości , czy dobrze wybrałem stepwaya zamiast baleno, to moja Pani jednoznacznie powiedziała - ma być wyższy (prześwit) i mają być "rogi" (tak nazywa relingi).
to drugie to prawie tylko kwestia etetyki ale pierwsze w wieku 50+ ma znaczenie choćby przy wsiadaniu (i co roku będzie mieć większe) a na drodze przy wybojach.
W kategorii aut z podniesionym podwoziem (prześwitem ) stepway nie ma konkurencji cenowo rzecz biorąc.

Ale już biorąc zwykłe sandero i baleno.... mozna się zastanawiać
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-27, 09:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1687
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-27, 10:17   

pikodat napisał/a:
... ma być wyższy (prześwit) i mają być "rogi" (tak nazywa relingi).
to drugie to prawie tylko kwestia etetyki ale pierwsze w wieku 50+ ma znaczenie choćby przy wsiadaniu (i co roku będzie mieć większe)...

Tutaj to niekoniecznie. Moja mama (85 lat) zdecydowanie twierdzi, że wygodnie to się wsiada do Matiza a do SS bardzo trudno. Po drugie jest za wysoko (ciężko podnieść nogę) a po pierwsze- fotel jest daleeeko od progu. No ale tutaj chodzi głównie o różnice w szerokości auta.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 574
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-27, 11:01   

Dymek napisał/a:
pikodat napisał/a:
... ma być wyższy (prześwit) i mają być "rogi" (tak nazywa relingi).
to drugie to prawie tylko kwestia etetyki ale pierwsze w wieku 50+ ma znaczenie choćby przy wsiadaniu (i co roku będzie mieć większe)...

Tutaj to niekoniecznie. Moja mama (85 lat) zdecydowanie twierdzi, że wygodnie to się wsiada do Matiza a do SS bardzo trudno. Po drugie jest za wysoko (ciężko podnieść nogę) a po pierwsze- fotel jest daleeeko od progu. No ale tutaj chodzi głównie o różnice w szerokości auta.


No tak... moga być różne podejścia... Ja tam lubię siedzenie daleko od jezdni. A moja mama wsiada "tyłem"czyli siada i potem na fotelu przekręca. Czyli priorytetem wysokość siedzenia możliwie blisko naturalnej wysokości odpowiedniej części ciała. Może to przyzwyczajenie ze scenica, który ma wysoko siedziska foteli (a przynajmniej ja tak ustawiłem)
 
Nysia 


Marka: Suzuki
Model: Baleno
Silnik: 1.2 DualJet 90KM
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna]
Wiek: 29
Dołączyła: 03 Cze 2019
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-06-27, 12:37   

kicpra napisał/a:
W drugim czy trzecim roku, pakiet ubezpieczeń u dealera tez był bezkonkurencyjny, przynajmniej u mnie.
To może sprzedawca mnie wprowadził w błąd, mówiąc, że Dacia oferuje dealerski pakiet ubezpieczeniowy tylko na pierwszy rok, a na kolejne już trzeba kupić ubezpieczenia wg posiadanych zniżek(?)... Wiarygodność tego sprzedawcy dla mnie spadła, gdy kuzynowi powiedział, że może zamówić Sandero Laureate Tce90 z 3-miesięcznym terminem realizacji, podczas gdy na ulotkach było, że to tylko ze składu i inni sprzedawcy już mówili, że w składzie już nie ma a zamówić nie można.
kicpra napisał/a:
Tłumaczenie się kredytem, trochę na wyrost. Bierzesz 50/50, spłacasz przed czasem i nawet jeśli wcisną Ci ubezpieczenie kredytu to dostaniesz zwrot składki za niewykorzystany okres. A z plusow korzystasz, czyli pakietu ubezpieczeń czy Easy Service.
pikodat napisał/a:
Jeśli ma się zdolnośc kredytową to kredyt w RCI nie powinein być taki straszny i za 1200-1300 zł kosztu kredytu ma sie taniej ubezpieczenie i easy service.
Rozważałam opcję kredytu w Dacia i od 50/50 nawet korzystniejsza byłaby opcja kredytu przy maksymalnym możliwym wkładzie własnym 70% i dokonaniu wcześniejszej spłaty po 2 miesiącach. Jednak uwzględniając koszty kredytu i fakt, że Sandero Laureate Tce90 nie było już dostępne, a dostępne Sandero Stepway Tce90 było sporo droższe od Sandero Laureate Tce90 i Suzuki Baleno Premium 1.2, suma ceny i kosztów oraz inne czynniki mnie nakłoniły do zakupu Suzuki Baleno Premium 1.2. Osoby, które ze sobą wzięłam (w tym jedna z tych osób najczęściej ze mną jeździ), przy oglądaniu twierdziły, że w Baleno trochę lepiej im się siedzi niż w Sandero, Baleno też im się bardziej podobało (mi chyba trochę bardziej podobało się Sandero, ale nikt tego nie mógł zrozumieć, jak to możliwe). Jedno i drugie niestety "plastic-fantastic". Mnie do Sandero skłaniał układ bagażnika, nieco większy prześwit niż w Baleno i w przypadku zwykłego Sandero Laureate niższa cena. Gdyby zwykłe Sandero Laureate Tce90 było jeszcze dostępne wtedy, to może wybór padłby na Dacię, nie wiem. Mnie się Baleno nieco lepiej prowadziło niż Sandero o dziwo, chyba wrażenie powinno być odwrotne, ale jednak miałam w Baleno wrażenie lepszej dynamiczności pomimo, że jazdę testową Baleno odbyliśmy w cztery osoby, a jazdę testową Sandero tylko w 2. Tutaj jeszcze bardzo poważnym konkurentem była KIA Rio M 1.2. Wolnossące silniki trochę wracają do łask. Jednak myślę, że gdybym się przyzwyczaiła do jazdy Dacią, to potem może jeździłoby mi się nią lepiej niż w czasie jazd testowych (jeździłam Sandero Laureate Sce75 i Sandero Stepway Tce90, obie jazdy były dla mnie mniej satysfakcjonujące niż jazdy Baleno 1.2 i Rio 1.2, ale zrzucam to na karb swojego braku umiejętności). Wykonanie regulacji wysokości fotela kierowcy w Dacii bardzo nieudane moim zdaniem, ale to już drobiazg. Baleno litrażowo ma większy bagażnik i od wersji Premium podzielony przez podwójną podłogę, co dla mnie może być przydatne. Podobała mi się też zwrotność Baleno (stosunkowo niewielki promień skrętu / mała średnica zawracania jak na auto segmentu B). Ogólnie wydaje mi się, że oferty te są względem siebie bardzo konkurencyjne. Każda opcja miała jakieś własne plusy i minusy, jak zawsze. Jak widać więcej osób wybierało pomiędzy takimi opcjami i decyzje były różne - myślę, że wcale to nie znaczy, że ktoś wybrał źle.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 364
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-27, 18:29   

Na plus Baleno mogę jeszcze dodać więcej miejsca na nogi pomiędzy przednimi fotelami a tylną kanapą ( tak zwany test wsiadania samemu za sobą )
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 260
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-27, 18:34   

wuju napisał/a:
Na plus Baleno mogę jeszcze dodać więcej miejsca na nogi pomiędzy przednimi fotelami a tylną kanapą ( tak zwany test wsiadania samemu za sobą )


A to ciekawe bo sandero ma o 6 cm większy rozstaw osi to dość sporo
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 364
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-27, 21:54   

Ciekawe szczególnie że siedziałem sam za sobą i jest więcej miejsca w Baleno kolanami nie dotykam przednich foteli a w Sandero niestety tak. Na minus Baleno je można zamówić klimy automat jest tylko w najbogatszej wersji a ona niestety nie jest już dobrze wyceniona
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 23 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1558
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-28, 08:43   

Cytat:
A to ciekawe bo sandero ma o 6 cm większy rozstaw osi to dość sporo


Czasem jest to kwestia ukształtowania siedzeń przednich z tyłu. Moja córcia jak miała pierwszy raz w Dusterze usiąść za mną, to patrząc jaka jest odległość tylnej kanapy do przedniego fotela miałem wątpliwości, czy będzie jej wygodnie.

Ale przednie fotele są z tyłu tak wyprofilowane, że jest jej wygodnie i nie narzeka na brak miejsca.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 796
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-28, 13:44   

Nysia napisał/a:
Wolnossące silniki trochę wracają do łask.


Wolnossące są zacofane technologicznie i nie oferują tych możliwości pod względem ekonomii i osiągów co te z turbo. Są preferowane przez tych którzy naczytali się bzdur jak to turbo się psuje i wolą taczkę niż elektryczną hulajnogę :)
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 574
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-28, 14:16   

mojo napisał/a:
Nysia napisał/a:
Wolnossące silniki trochę wracają do łask.


Wolnossące są zacofane technologicznie i nie oferują tych możliwości pod względem ekonomii i osiągów co te z turbo. Są preferowane przez tych którzy naczytali się bzdur jak to turbo się psuje i wolą taczkę niż elektryczną hulajnogę :)

To na poważnie czy żartem?
Akurat w wypadku wolnossaków zacofanie ni e musi być wadą. Ekonomia....Chyba przy baaaaardzo spokojnej jeździe.
Co do awaryjności - wydaje się, że bardoz mocno zależy to od konkretnego silnika, przynajmniej takie mam wrażenie po przeczytaniu tego, co mi się udało przeczytać. No i od stylu jazdy, bo w turbo wydaje się , że nieco trzeba zmodyfikowac pewne niuanse prowadzenia auta.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 796
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-28, 15:27   

pikodat napisał/a:
mojo napisał/a:
Nysia napisał/a:
Wolnossące silniki trochę wracają do łask.


Wolnossące są zacofane technologicznie i nie oferują tych możliwości pod względem ekonomii i osiągów co te z turbo. Są preferowane przez tych którzy naczytali się bzdur jak to turbo się psuje i wolą taczkę niż elektryczną hulajnogę :)

To na poważnie czy żartem?
Akurat w wypadku wolnossaków zacofanie ni e musi być wadą. Ekonomia....Chyba przy baaaaardzo spokojnej jeździe.
Co do awaryjności - wydaje się, że bardoz mocno zależy to od konkretnego silnika, przynajmniej takie mam wrażenie po przeczytaniu tego, co mi się udało przeczytać. No i od stylu jazdy, bo w turbo wydaje się , że nieco trzeba zmodyfikowac pewne niuanse prowadzenia auta.


Turbina daje przyrost moce ale przede wszystkim momentu obrotowego. Oczywiście w danym przedziale chyba że to jest np biturbo gdzie od małych obrotów jest to już odczuwalne czyt. nie ma turbo dziury. Silnik z turbo to mniejsza pojemność przy tej samej mocy i momentowi niż 2 razy tyle co wolnossący co to daje? Małe spalanie przy spokojnej wolnej jeździe a dużą dynamikę jeżeli zachodzi taka potrzeba. Reasumując: jedziesz wolniutki pali tyle co o podobnej pojemności wolnossący, chcesz mieć dynamiką wchodzisz na zakres działania turbiny i auto staje się dynamiczne. Bez turbo dynamiki nie bedzie w ogóle przy porównaj pojemności. Nie jeździ za darmo ale jest 2 w jednym - to jeż wyższość turbiny.
Kilkanaście aut miałem z turbo i do 200 tys żadna turbina naprawy nie wymagała.
Owszem jako jedno z aut mam Corsę z wolnossącym 1.4 ale z fabrycznym lpg więc spalanie wartościowo wychodzi taniutko ale nie może on stanąć przy podobnej pojemności z silnikiem turbo ani pod kątem dynamiki ani spalania.

Czy to żarty? Takie pytanie świadczy o kompletnej nieznajomości działania silników.
Winda na korbke będzie działać ale z napędem np elektrycznym duzo lepiej i mniej pracy wymaga - taka różnica.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2019-06-28, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 574
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-28, 15:53   

mojo napisał/a:
Reasumując: jedziesz wolniutki pali tyle co o podobnej pojemności wolnossący, chcesz mieć dynamiką wchodzisz na zakres działania turbiny i auto staje się dynamiczne. Bez turbo dynamiki nie bedzie w ogóle przy porównaj pojemności. Nie jeździ za darmo ale jest 2 w jednym - to jeż wyższość turbiny.
Kilkanaście aut miałem z turbo i do 200 tys żadna turbina naprawy nie wymagała.
Owszem jako jedno z aut mam Corsę z wolnossącym 1.4 ale z fabrycznym lpg więc spalanie wartościowo wychodzi taniutko ale nie może on stanąć przy podobnej pojemności z silnikiem turbo ani pod kątem dynamiki ani spalania.

Czy to żarty? Takie pytanie świadczy o kompletnej nieznajomości działania silników.
Winda na korbke będzie działać ale z napędem np elektrycznym duzo lepiej i mniej pracy wymaga - taka różnica.


Troszkę przesadziłeś z tą komplatna nieznajomością.
Faktem jest, że NIEKTÓRE silniki z turboina, szczególnie źle uzywane się nieco psują.
Faktem jest, że jak ktoś lubi szybko, będzie płacić więcej.
Ale zdaje się jest faktem to co piszesz - że turbo, jeśli się potraktuje jako 2 w 1 może byc bardziej wydajne dla świadomej osoby
 
EBmazur 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 238
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-06-28, 18:47   

Cytat:
mojoWolnossące są zacofane technologicznie i nie oferują tych możliwości pod względem ekonomii i osiągów co te z turbo.
Nie podniecaj się tak .Doładowanie silników ma bardzo długą historię - to nie jest wynalazek ostatnich lat . A napęd elektryczny to już ko,pletnie przeżytek - pierwsze auto , które przekroczyło 100 km/h było elektryczne .
A na poważnie - silnik z turbina ma swoje zalety , wolnossący ma swoje .
 
toka93 


Marka: Fiat
Model: Croma
Silnik: 1,9 MJTD 120KM
Rocznik: 2005
Wersja: [Inna]
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 814
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-28, 18:52   

Cóż rozumiem pewne zalety teoretycznej prostoty w silniku wolnossącym, ale poprzednie moje auto było ostatnim wolnossącym jakie kupiłem. Pali więcej, trzeba go kręcić żeby jechało a ostatecznie i tak nie jedzie :-D
Także bez urazy, ale turbina jest już dla mnie niezbędna w silniku.
 
EBmazur 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 238
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-06-28, 19:03   

toka93 napisał/a:
Cóż rozumiem pewne zalety teoretycznej prostoty w silniku wolnossącym, ale poprzednie moje auto było ostatnim wolnossącym jakie kupiłem. Pali więcej, trzeba go kręcić żeby jechało a ostatecznie i tak nie jedzie :-D
Także bez urazy, ale turbina jest już dla mnie niezbędna w silniku.


Wolnossące nie są już wcale takie proste , a dynamika - miałem toyotę 1,4 , ciągnęła aż miło , teraz wozi córkę z przebiegiem prawie 300 tys. a w silniku wymieniłem tylko świece i jedną fajkocewkę + oczywiście olej i filtr. Życzę takiej żywotności dla miniturbo z max mocą .
 
kicpra 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-28, 20:13   

Ja tak samo nie wyobrażam sobie auta wolnossącego u siebie. Każde kolejne na pewno będzie z turbo :-) .
 
psz 


Marka: Suzuki / Honda
Model: Vitara / Civic
Silnik: 1.0 BoosterJet / 1.6 VTEC
Rocznik: 2019 / 2004
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 74
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-06-28, 22:27   

Też się właśnie przestawiam na turbo i się jakoś nie boję ;-) Ale żeby nie było, ten wolnossak 1.2 DualJet w Suzuki, to jest bardzo zacny silniczek. Takie ukoronowanie tego, co może dać zdrowy, niezbyt duży wolnossak. A że jeździ w Baleno i Swifcie, które są bardzo lekkie, to i całkiem dobrze je napędza 8-)
 
toka93 


Marka: Fiat
Model: Croma
Silnik: 1,9 MJTD 120KM
Rocznik: 2005
Wersja: [Inna]
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 814
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-29, 00:12   

Kwestia zakupu auta. Kupiłem diesle z przebiegiem 190 i zapewne drugie tyle w pamięci i silnik chodzi jak w zegarku oraz dokkera 1.2 tce z przebiegiem 40 tysięcy. Jak ktoś ma zamiar użytkować auto ponad 5 lat to trzeba doliczyć naprawy. Ponizej 5 tylko nagle wypadki.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne