Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-24, 07:40
Parę tygodni temu Auto Świat zrobił test porównawczy kombiaków z różnymi silnikami benzyna 2.0, hybryda 2.0 i diesel 2.0 (chyba). I zaskoczenie, w normalnym użytkowaniu pod względem wygrała benzyna, która pali tyle samo co "ekologiczna" hybryda i "ekonomiczny" diesel. Pamiętam też porównanie Mazdy 2.0 i Forda 1.0, z którego wyszło że Mazda 2.0 jest bardziej ekonomiczna w spalaniu. Mity upadają.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
To jest jasne - i wbrew pozorom nie wpływa mocno na spalanie. Można w miarę szybko osiągnąć dozwoloną prędkość, potem odpuścić gaz. Chodziło mi o jazdę szarpaną, uprawianą przez wielu kierowców: co chwila cisną na zmianę gaz i hamulec, w międzyczasie często jadąc na zderzaku poprzedzającego pojazdu. A w szczególności o brak przewidywania sytuacji na drodze i związane z tym częste hamowanie i ponowne rozpędzanie auta. Trudno, żeby wtedy nie wzrastało spalanie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-24, 10:59
macminer napisał/a:
To jest jasne - i wbrew pozorom nie wpływa mocno na spalanie. Można w miarę szybko osiągnąć dozwoloną prędkość, potem odpuścić gaz.
Dokładnie tak. Każdy poradnik ecodrivingu uczy, że przyspieszać się powinno dynamicznie, bez zamulania jak najszybciej dochodząc do prędkości, którą chcemy osiągnąć. A niestety większość kierowców robi dokładnie odwrotnie, czyli przyspiesza w tempie żółwia bo nie daj Boże spali te 0.1 l. więcej. A już mistrzostwem jest tak ruszać spod świateł na lewym pasie...
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-24, 19:51
Co poradzisz? Nie poradzisz..
Ja uwielbiam mój codzienny lewoskręt ze światłami. Przejeżdża nim max 9 aut, min. --> 2 auta, a to drugie to na czerwonym. Bo jak kierowca nr 1 wyśle sms'a, zobaczy, że zielone, włączy jedynkę.. to się żółte już zapala
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-07, 11:01
Mnie tam śmieszy jak ktoś nazywa silnik że ma pojemność kosiarki :D
Technologicznie i pewnie osiągami będzie bił 1,6 na głowę, ale co tam! Ważne, że POJEMNOŚĆ była która notabene jest i tak śmieszna.
Tak samo było z silnikami 0,9, a okazały się nawet lepsze niż stare 1,6 czy tam 1,4 gdzie spotkałem się już nie raz z wypalonymi gniazdami zaworowymi i potrzebą remontu silnika.
Więc ja doceniam rozwój technologi, a nie grzebie patykiem w ziemi i mówię: "kiedyś to było"
Mnie tam śmieszy jak ktoś nazywa silnik że ma pojemność kosiarki :D
Technologicznie i pewnie osiągami będzie bił 1,6 na głowę, ale co tam! Ważne, że POJEMNOŚĆ była która notabene jest i tak śmieszna.
Tak samo było z silnikami 0,9, a okazały się nawet lepsze niż stare 1,6 czy tam 1,4 gdzie spotkałem się już nie raz z wypalonymi gniazdami zaworowymi i potrzebą remontu silnika.
Więc ja doceniam rozwój technologi, a nie grzebie patykiem w ziemi i mówię: "kiedyś to było"
Dokładnie tak jak kolega napisał. Jeździłem 1.4 16v Renault i uważam, że 0.9 tce jedzie zdecydowanie lepiej.
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-07-07, 13:27
Obywatel MK napisał/a:
Ale tu jest 15 KM mniej na wysokich obrotach, a te się przydają przy wyprzedzaniu, jakby zachowali chociaż tę samą moc to rozumiem.
Zgadza się, moc maksymalna niższa o 15 KM. Moment obrotowy - wedle katalogu - nieznacznie wyższy od SCe, lecz rozwijany od 2750 obr./min. do 4000 obr./min. Oznacza to, że wrażenia z przyspieszenia będą na korzyść silnika turbodoładowanego.
Porównanie parametrów według cennika słowackiego:
1.6 SCe 2WD
Moc maksymalna: 115 KM przy 5500 obr./min.
Maks.moment obrotowy: 156 Nm przy 4000 obr./min.
Średnie spalanie: 7,8 - 8,0 l/100 km
1.0 TCe 2WD
Moc maksymalna: 100 KM przy 5000 obr./min.
Maks.moment obrotowy: 160 Nm przy 2750 - 4000 obr./min.
Średnie spalanie: 6,2 - 6,8 l/100 km
Potwierdza się, że nowy silnik ma wtrysk pośredni. No i zwracam uwagę na jeden szczegół: 1.0 TCe nie ma filtra GPF.
Jestem bardzo ciekawy, jak ten silnik będzie sprawował się zarówno w Dusterze, jak i ogólnie jako konstrukcja. Wedle recenzji w Internecie, TCe 100 określany jest jako zupełnie wystarczający w Clio 5. Pojawią się auta testowe, to się oceni dynamikę, jak i wyważenie silnika :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Rysiob 2019-07-07, 13:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-07-07, 13:39
zatoiczi napisał/a:
toka93 napisał/a:
Mnie tam śmieszy jak ktoś nazywa silnik że ma pojemność kosiarki :D
Technologicznie i pewnie osiągami będzie bił 1,6 na głowę, ale co tam! Ważne, że POJEMNOŚĆ była która notabene jest i tak śmieszna.
Tak samo było z silnikami 0,9, a okazały się nawet lepsze niż stare 1,6 czy tam 1,4 gdzie spotkałem się już nie raz z wypalonymi gniazdami zaworowymi i potrzebą remontu silnika.
Więc ja doceniam rozwój technologi, a nie grzebie patykiem w ziemi i mówię: "kiedyś to było"
Dokładnie tak jak kolega napisał. Jeździłem 1.4 16v Renault i uważam, że 0.9 tce jedzie zdecydowanie lepiej.
.
Jeździłem 0.9tce, 1.0tsi i nigdy w życiu nie zrobiłbym sobie takiej krzywdy - te silniki w mieście to nieporozumienie, na niskich obrotach nie mają kompletnie ciągu.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-07-07, 18:58
laisar napisał/a:
Use the GearBox, Luke...
Najgorzej ruszyć, a w upalny dzień z klimą pod górkę to już wyzwanie, aby nie spalić sprzęgła albo zdławić silnika Dla porównania stary silnik 1.4 8v o mocy 60KM i momencie ok 100Nm to czołg.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2019-07-07, 19:00, w całości zmieniany 2 razy
Najgorzej ruszyć, a w upalny dzień z klimą pod górkę to już wyzwanie, aby nie spalić sprzęgła albo zdławić silnika Dla porównania stary silnik 1.4 8v o mocy 60KM i momencie ok 100Nm to czołg.
Miałem taki czołg tyle że 75 kM w Thali , ale za to był niezawodny i nie do zdarcia.
Pożyjemy zobaczymy, niech inni testują na sobie te wynalazki, mnie na szczęście to ominie bo mam ok 12 lat do zmiany na kolejnego Dustera, czyli pewnie już w hybrydzie.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-07-07, 21:43, w całości zmieniany 1 raz
Pożyjemy zobaczymy, niech inni testują na sobie te wynalazki, mnie na szczęście to ominie bo mam ok 12 lat do zmiany na kolejnego Dustera, czyli pewnie już w hybrydzie.
Z hybrydą to podobna sytuacja jak z wprowadzaniem w niektórych krajach zamiast zwykłych żarówek świetlówek , podczas gdy istniała technologia LED SMD i nie było żadnego uzasadnienia dla wywalania pieniędzy w błoto na świetkówki po to żeby zaraz wymienić je na diody LED.
Dlatego kupowanie hybryd jest do dupy albo mieć spalinowca albo full elektryka. Nie wykluczone że to będzie za 12 lat.
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-07-07, 21:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 18 Paź 2018 Posty: 8 Skąd: Świecie
Wysłany: 2019-07-08, 10:11
Jeśli więc 1.0 TCe 100KM ma kiedyś być i będzie zagadką... to czemu dwie wersje 1.3KM z dwiema mapami silnika dla dwóch różnych mocy, nie powodują takiej dyskusji że to turbo, że to kosiarka z dmuchawą?
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-07-08, 11:39
Zapewne obawy przed 1.0 TCe biorą się z tego, ze:
- ma 3 cylindry,
- zastępuje 1.6 SCe a nie jest tylko alternatywą,
- litr pojemności w sporawym nadwoziu Dustera faktycznie pozostawia pewne wątpliwości, co do tego jak sobie poradzi.
Poradzić sobie poradzi, tak jak 1.0 tsi np w Skodzie Karoq, ale o trwałości wypowiemy się dopiero za parę lat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum